Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiiSa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kyllä näkyy vatsa, vaikka viikkoja on vasta 9+1. Mulla jäi edellisestä raskaudesta vatsaan sellainen pystysuora harjanne, joka ei koskaan palautunut, joten varmaan siksikin pullottaa herkästi.

Mä olen kertonut raskaudesta tasan yhdelle ystävälle. Ei olla yhtään suunniteltu miten ja milloin kerrotaan asiasta siipan vanhemmille - tuntuu vähän, että mitä kauemmin asian saa pidettyä salassa, niin sen parempi. Ei jaksa vöyhötystä. En ole väleissä oman suvun kanssa, joten niille kerrotaan ehkä joskus, jos kerrotaan. Viime kierroksella mm. oma mummoni ja isäni ei saanut asiasta tietää ennen kuin lapsi oli muutaman kuukauden ikäinen.

Mulla ei vielä näy mittään enkä oo turvotustakaan huomannu. Viikkoja tänään 9+6. Pahoinvointi loppu onneksi keskiviikkona, nyt saattaa enää jäädä paha maku suuhun (purkat ahkerassa käytössä!) tai tulla huono olo jos on nälkä.

Heippa, täällä nyt "kesäkuulainen", jonka LA siirty ultrassa 2.7. Josko tosissaan alkais souluttautumaan tänne(kin) :p

Mulla on aamuisin melkos normaali vatsa (=pieni pömppis), mutta kyl ensimmäisen atrerian jälkeen alkaa näkymään. Ja iltaisin ei mitään mahkuja peitellä, ehkä sit jos vetäisin sisään ja kulkisin ryhti suorana. Tuskinpa noinkaan. Esikosta en muista tälläistä, mut jotenkin en sit ehkä näin tarkkaan seurannu (mikä varmasti kuulostaa oudolta...)

Joku tuolla mainitsi koiran? vaistoamisesta. Meillä viime raskaudessa kissa nyhti vatsastaan karvat pois, loppuraskaudessa vatsa oli paljas. Tätä kyl ihmeteltiin että mikä on, allergiaa hiekalle tms. Mut yllättäen kasvo karvat takas ku vauva oli syntyny :grin

^ meillä ainakin joka raskaudessa on koirat vaistonneet sen ennen testiä jo, on se vaan jännä juttu! Mä kysyin neuvolassa kans tästä vatsasta kun mun mielestä se on ihan törkeen kokoinen jo, niin kuulemma tokalla kerralla yleensä näkyy huomattavasti aikaisemmin. Toki riippuu ihmisestä :)

Mulla on joulumieli jossain ihan kadoksissa. Sentään joulukuusi ja muut koristeet saanut laitettua lapselle, kaikki lahjat tilasin netistä ja eilen vasta leivottiin pikku miehen kanssa. Vaikka meillä omassa kodissa vietetäänkin sukujoulu ( ts. miehen sukulaiset tulee) niin mun ei tartte onneksi mitään muuta tehdä kuin paistaa kinkku ja tekasta taatelikakku....joten aika helpolla pääsee. Tietty joulusiivotkin tekemättä kun tänään oon maannut sohvalla ihan koomassa, onneksi mies on touhunnut tuon meidän pojan kanssa ulkona ja käynyt kylässä, niin oon saanut olla vaan :D
Vielä viikko siihen ultraan pitäis jaksaa, varmaan senkin takia joulumieli kateissa kun stressaan sitä....no ehkä se tästä :)

Mä tunnen kyl kohdun ku mahallani makaan. Mut tosiaa en tiä, mulla kai kohtu jotenki siinä kohissa tai jotain. Mut silti ihanaa kaikki vaan.
Hih, meillä on kuulemma tulos kaikille kolmelle, mulle miehelle ja Tyypille lahjoi :)

Oon ollu jotenki päivis sekasin ja luulin et tänää ois vasta 22.pv, mut ny onki jo 23 ja tajusin et huomenna pitää kertoo suvuille!! = paniikki. Ei oo sit kyl hetkeen mikään pelottanu näin paljoo.

Mä kerroin lauantaina mun vanhemmille ja veljelle. Kaikki olivat tosi iloisia ja onnellisia meidän puolesta. :) Sisko saa kuulla asian vielä tänään kunhan tänne vanhemmille kotiutuu. Mies kertoo omille vanhemmilleen huomenna. Sitä varmaan jännittää vielä enemmän kun mua, koska siellä niiden äiti menee ihan sekasin onnesta :p

Ihanaa ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille palstalaisille! Varmasti täällä tulee joulunpyhinä piipahdettua mutta en tiedä ehtiikö kirjoitella sen kummemmin. :greet008

Mun on kyllä nyt oikeasti tuo masu pyöristynyt. Kiloja ei edelleenkään ole tullut juurikaan lisää, sillä ekalla kolmanneksella painoa lähinnä tippui oksentelun vuoksi.
Mulla on jo mammafarkut käytössä töissä, ja työpaita on vähän piukahko. Töissä nyt jo yksi jos toinenkin arvannut raskauteni joko huonovointisuuteni huomaamalla, tai nyt viime viikolla ja tänään mun masuani katselemalla. Eli eipä tässä ihan kauheasti enää salailla :grin Mutta eipä tuo kai haittaa, nyt kuitenkin 13. raskausviikko meneillään, huomenna vaihtuu itseasiassa 14. raskausviikkoon. On tämä jotenkin huikeaa :)

Tänään pitäisi jaksaa ottaa loppurutistus siivouksessa ja lahjojen paketoinnissa, sitten saakin pari päivää ottaa ihan rennosti ja nauttia joulusta. Mullakin jo ruokahalu alkaa palailemaan, joten saan sittenkin nauttia joulupöydän anitmista.

:santa Oikein ihanaa, rentouttavaa, rauhallista ja hauskaa joulua kaikille tuleville mammoille, koittakaa nauttia olostanne! :santa

Kuinkas moni "paljastui" jouluna? :grin meiltä nyt ei onneks ainakaan kyselty mitään, tosin epäilen, että ihmiset luulivat mun vaan lihonneen niin kovasti:oops: Mä löysin tossa facen kirppikseltä dopplerin, katotaan meneekö tarjous läpi.

Meillä kaikki sukulaiset jo tiesi etukäteen, paitsi nyt tänään vielä kerrotaan mun pappalle.

Mutta siis täh, joko mulla on nyt joku jäätävä 24/7 jouluturvotus, tai sitten mun masu on oikeasti vähän kasvanut... tai sekä-että... :grin Pitääkin käydä vaa-alla tarkastamassa tilanne...

Joulu on sujunut leppoisasti, on jotenkin oikein laiska olo kun ei juuri mitään olla tehty. Mutta ihanaa tämä on! Huomenna saakin sitten mennä töihin siihen alennusmyyntihelvettiin, ja sitä ennen aikaisin aamulla tekemään sitä alea... :confused:

Saako Martuti udella missä liikkeessä oot töissä? :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mmm, en mä ehkä viitsi sitä näin julkisesti paljastaa... isommasta ketjusta kyse, sen enempää en sano :wink Mutta varastohommia siis lähinnä teen, en niinkään myynnissä ole. Mutta mulle kuuluu juurikin tuo kaikki tavaran esillelaitto, hintalaput yms...

Mä jäin kiinni jouluna. Siipan kummitäti, vähän vanhempi ihminen jo, repäisi ja alkoi täysin yllärinä yhtäkkiä sivellä mun vatsaa ja kysellä, että milloinkas se toinen syntyy. Arveli lasketun ajankin oikein. Me ei oikein kommentoitu mitenkään, itsellekin se tilanne tuli niin puun takaa.

Vanhemmilla ihmisillä ei aina oikein tunnu olevan sellaista suodatinta: vaikka sen raskauden huomais, niin vois silti pitää huomiot omana tietonaan ja odottaa, kunnes on itse valmis kertomaan raskaudestaan. Mua vähän joskus ketuttaa ihmisten loputon uteliaisuus toisten lisääntymisasioita kohtaan.

No, eiliselle tilanteelle lähinnä naureskeltiin jälkikäteen, mutta kyseinen täti on kyllä sellainen juorumylly, että eiköhän tähän mennessä jo kaikki mahdolliset ihmiset tiedä mun raskaudesta.

Oottelen samaa tapahtuvaksi tulevana vknppna, joku siellä kuitenkin hihkaisee miettimättä mitään ja sit mulla palaa käpy pohjaan sekunnissa.
MÄ kerron kun on kerrottavaa. Eniten ihmetyttää äitylit, NE tietää kuinka ohuilla jäillä ollaan alku keski ja loppuraskauskin. Mikä siinä on niin vaikeaa kysyä varovaisesti JOS on pakko, kahdenkesken, eikä mylväistä mahd suuressa väkijoukossa? Ja ennenkaikkea miks pitää kysyä? Jos asianomainen ei asiasta puhu, se ei kuulu sillon sulle. Mä en kysynyt 5. kk lla olevalta, vaikka kai ois pitänyt mutta kun arvasin että kertovat ite jos haluavat. Mä muutenki inhoon tollasta utelua ja kärttämistä, asiassa kun asiassa. Ja oon sentään aika avoin salailematon ihminen ylenpäätään. Mutta alappa utelemaan niin loppu keskustelu just siihen.

Itellä olo menny normaaliimpaan, kuvotus aaltoilee, paino ja turvotus rauhottunu ja jaksaminen parantunut. Vähän vaille 2vkoa ultraan, jänskättää..

Sent from my GT-I9195

Tiedän tunteen että kun joku kysyy mahdollisimman suuressa porukassa ja sitten vaivautuneena selität jotain.
Meillä töissä kanssa työkaveri kysyi monen kuullessa että tuleekos teille vauva. Vastailin siihen että ai, oonkos noin paljon lihonut.
Samoin kun joku kysynyt että no mites nyt niin pitkällä sairaslomalla olin niin vatsasin että mulla oli malaria. Silloin tietävät että ehkä ei enempiä kyselisi.
En minäkään mene keneltäkään väkisin tivaamaan asioita vaikka kuinka mietityttäisi. Ihmisisllä tulisi olla oikeus kertoa tai olla kertomatta asioista. Naiset varsinkin ovat niin pirun uteliaita...

Nooh, hieman olen jo kielenkannattamia hellyttänyt. En tosin kailota asioita mutta useampi jo tietää ja on ymmärtänytkin miksi en aiemmin ole asiasta kertonut.

Meillä äiti oli ostanut vinon pinon vauvan vaatteita. Ja olipas löytänyt Baby Björnin rintarepun kirpputorilta. Lähes uusi ja hyvässä kunnossa ole. Maksoi hurjat 1,50e :)

Töissä oltu tänään. Aamupäivä meni hienosti. Nyt iltapäivällä joutunutkin sitten pidättelemään oksennusta... Näin täällä tänään :)

Hauska Sannie, mulla kävi kans just noin, yks urvelo koilotti koko pöydälle että ookko raskaana??!! No, en tykkää kys miekkosesta just ton töksäyttelyn takia muutenkaan niin vedin reippaasti "siis mä oon ollu laihiksella ja laihduinki pari kiloo, kiiitti vaa!!!??" kortin pöytään ja väpätin vähä alahuultakin loukkaantuneena. Meni sillä vähä pakka sekasin mut ei se tietty luovuttanu ennenku valehtelin sujuvasti että en oo koska se ei kuulu sille, uteliaana vaan kysy.
Aattelin vetää viikonloppuna saman esityksen ihan koulutusmielessä jos kysellään koska olen vieraspaikkaan mihin mennään, tehnyt selväksi että kerron/kerrotaan jos on kerrottavaa, asiassa kun asiassa. Jos ei uskota niin pitää muistuttaa ;)
Kerrotaan sit kyllä ku ollaan selvemmillä vesillä ja nähty todisteet et siel joku on.

Sent from my GT-I9195

Miehen joululahjaksi antama turvavyönalentaja tuli kokeiltua tänään, ja käyttöönhän se jää. Sitä suositellaan että olisi alkanut jo kolmannen raskauskuukauden alussa sitä käyttämään, mä nyt neljännellä kuulla mutta onneksi ei ole mitään sattunut. Meinaako muut hankkia tai onko jo hankittuna?

Takaisin