Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toinen, ihania uutisia!:Heartred
Tuntuu entistä enemmän siltä et haluis jo saada sen oman typyn kainaloon, vauvakuume sen ku pahenee! Onneks meil kellään ei oo enää paljoa odotusta jäljellä.:love2

Isosti onnea pikkuisesta tytöstä, Toinen!
Kuulostaa kovin siltä, että kaikki odottajat haluaisivat jo saada lapsen maailmaan. Minä olen siihen kyllä poikkeus(sellainenhan pitää aina olla, jotta voidaan puhua säännöstä...), sillä juurikin tänään mulla on kuukausi laskettuun aikaan. Ja todellakin toivon, että se kuukausi vielä menee, ennenkuin synnytän. Synnytyspelko on suuri ja haluan ehtiä nauttia äippälomasta vielä raskaana jonkin aikaa, ennenkuin täyshulina alkaa. Joten hyvillä mielin jaksan odotella....:)

Ihana asenne Jensan! Mie taas niin toivoisin, että saisin jo pienen nyytin syliini. Nää loppuraskauden olot; jatkuva närästys, unettomuus ja vihlonnat alhaalla ei oo yhtään joulumieltä nostattavia. :D mut iloa päiviin tuo noi kaksi vanhempaa, jotka oottaa hurjasti joulupukkia ja jaksaa ymmärtää väsynyttä äitiä. <3

Onnea Toinen koko teidän pienelle perheelle! Mua aikoinaan esikoisesta käynnisteltiin 3 päivää ja synnytys kesti kaikkiaan lähes 24 tuntia, päätyen lopulta sektioon. Käynnistely oli ihan kauheeta! Mutta onneks sulla meni paremmin :)
Ihanaa joulua koko teidän perheelle! :dummy1::Heartpink

Isosti onnea pikkuisesta tytöstä, Toinen!
Kuulostaa kovin siltä, että kaikki odottajat haluaisivat jo saada lapsen maailmaan. Minä olen siihen kyllä poikkeus(sellainenhan pitää aina olla, jotta voidaan puhua säännöstä...), sillä juurikin tänään mulla on kuukausi laskettuun aikaan. Ja todellakin toivon, että se kuukausi vielä menee, ennenkuin synnytän. Synnytyspelko on suuri ja haluan ehtiä nauttia äippälomasta vielä raskaana jonkin aikaa, ennenkuin täyshulina alkaa. Joten hyvillä mielin jaksan odotella....:)

Ei mullakaan oo vielä mikään kiire synnyttää. Laskettuun aikaan on tosin enää 9 päivää. Ja mä toivon että menis ainakin sen päivän yli, et päästäis tammikuun puolelle.
Jotenkin oon alusta asti ollut niin varma kun vaan voi olla, ettei tää synny ennen ens vuotta, joten ehkä silläkin oottelen maltillisin mielin.
Mua ei onneks tuleva synnytys pelota, enemmän sellasta positiivista jännitystä. Äitiyslomasta on ollut kyllä ihana nautiskella ihan ylhäisessä yksinäisyydessä! :) Mähän en oo vielä mitään sairaalakassiakaan pakannut miehen suureksi kauhuksi :D

Jensan, täälä löytyy kans yks, joka ei vielä tässä kuussa halua synnyttää. Laskettuun aikaan on vielä reilu kuukausi. Onhan (ainakin toivottavasti) pikkuisen vielä parempi olla masussa kuin itsekseen. Lisäks tässä oma itsekäs ajatus siitä että joulu on helpompi mennä yhtenä kappaleena. Ollaan lähdössä 400km päähän anoppilaan joulua viettämään ja jos tässä synnytystä pukkaa alkavaksi niin sieltäpä ei sit ihan salamana ollakaan takas Espoossa :hilarious: Onhan noita kaikkia samantyyppisiä oloja ollu kuin ennen esikoisen syntymää, mutta jotenki kumminkin olen luottavaisin mielin että ei tää paketti tänä vuonna tuu. :happy:
Synnytys ei sinänsä pelota - edelleen siitä jännittää lähinnä se että millä aikataululla homma tapahtuu kun meillä tosiaan se tukiverkko kaukana ja esikoiselle pitäis hoitaja keksiä. Onneks on olemassa kaks sellasta kaveria, jotka on lupautunu ottamaan esikoisen hoitoon JOS eivät ole töissä/koulussa tms jossain jumissa :rolleyes:

Jensan ja Ipa86, mäkin toivon että ensi vuodelle päästään. Tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan :)

Kyllä minäki mielellään pitäsin vauvan mukana ens vuoden puolelle (la 15.1), oon ite syntyny joulukuussa eikä ole aina helppoa olla ikäryhmän nuorin. Toki sille ei mitään voi jos nyt päättää syntyä :D

Mäkin haluisin kyl että pysyis tammikuuhun asti masussa mut ton 10kk vauhdissa ei meinaa näitten kipujen kans pysyy..

Onnea Toinen :Heartblue

Mä en ainakaan ole vielä synnyttämään lähdössä, jos itse saan päättää. Tarkoitus olla joulureissussa pari viikkoa ja palailla kotia vasta tammikuulla viimeistään loppiaisena 37+0, sittenkin olisin mielellään vielä pari viikkoa kotona valmistelemassa vauvan tuloa.

Onhan meitä sitten useita, jotka ovat tyytyväisiä, mikäli pikkuinen kulkisi masussa vielä hyvän tovin:)
Nyt on omat ajatukset melko sekaisin; sain tänään kuulla, että poistetussa luomessa oli melanooma. Koko homma saatiin tiettävästi luomen mukana pois, mutta lisätutkimuksiin pitäis tulla kutsu kahden viikon sisällä....lääkäri oli kyllä tosi tarkka, kun huomasi pienen, tosi tumman luomen, jonka halusi poistaa. Olin siis ihan muun syyn vuoksi alunperin lääkärissä. Melanooma oli kuulemma sellaista tyyppiä, mikä leviää pinnassa, ettei ollut siis mennyt yhtään syvälle, mikä on hyvä. Ja sekin, että tervettä ihoa oli sairaan luomen ympärillä, on hyvä. Silti on levoton olo....syöpä on aina jotenkin niin pelottava sana ja asia:nailbiting::dontknow:pale

Toivottavasti pääset Jensan säikähdyksellä! Ja onneks löytyi edes nyt eikä joskus tulevaisuudessa, ettei ehtiny pahemmaksi.

Mua vaivaa vähän ku alkukesästä poistatin reidestä yhen kaksvärisen koholla olevan luomen. Hyvänlaatuinen se kuulemma oli (eli tulkkasin ettei melanoomaa). Ja se luomi lähti kasvamaan lähes heti takaisin samanlaisena. Nyt se on jo kesä-joulukuun aikana ihan samanlainen ku se ensimmäinenkin ja samalla lailla musta läikkä siinä. Nyt bonuksena se vielä kutiaa ajoittain. En tiiä pitäskö mennä rutisemaan uusiks asiasta :rolleyes:

Voi ei Jensan! :-/ ihan varmasti säikäyttää tuommoinen... toivotaan nyt ettei lisätutkimuksissa ilmene enää mitään ja pääset säikähdyksellä!

Eilen soitettiin heti aamusta jo Taysista, ja pääsen tutkimuksiin ennen loppiaista. Hoitaja lohdutteli mua kovin, että tällainen pinnallisesti leviävä/kasvava melanooma ei ole sieltä vaarallisemmasta päästä. Ja koko melanooma saatiin(ainakin sen luomen kohdalta) pois. Tosin tuolloin tutkimuskäynnillä poistetaan poistetun luomen ympäriltä vielä lisää ihoa, jotta varmasti varmistetaan, ettei se ole levinnyt. Lisäksi KAIKKI luomet tutkitaan ja otetaan, mikäli siltä näyttää, uusia näytteitä luomista, jos niissä näkyy jotain huolestuttavaa.
Onneksi asiat sentään etenevät vauhdilla ja selviäisin tuolla yhdellä melanoomaluomella, joka tosiaan olisi saatu kokonaan pois!

Moi. Joulukuisissa oon vaikuttanut tän 9kk odotuksen, mutta koska odotus nyt vain jatkuu jatkumistaan ilmeisesti myös tammikuulle, ilmoittaudun nyt tännekin :P joulukuisissa on myös niin hiljentynyt meno että täälä jutellaa varmaan enemmän la oli 19.12. Perjantaina on yliaikaiskontrolli, tänään mennään rv41+1.

Takaisin