Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa turisemaan Caarina! Ja toivottavasti saat pian nyytin syliin asti. :-) tiedän kokemuksesta kuinka pitkiä nuo yli menevät päivät/viikot on... mulla kummatkin tytöt syntyneet 42+0 ja käynnistyksellä. Saas nähä miten tämä kolmas, joutuuko taas käynnistykseen vai tulisko ihan itsestään... :-D

Kiitos, toivon todella että pian päästäisiin tositoimiin... :) käytiin laitoksella joulupäivänä verenpaineden nousun vuoksi, mutta hälytys oli väärä ja labrakokeet ja kaikki olivat hyvät, samoten kohdunkaula korkealla ja kireä ja vain sormelle auki. Lääkäri irrotteli kalvoja, joka aiheutti yhden illan säännölliset supistelut ja verenvuodon, vaan tässä sitä taas ollaan ilman mitään oireita. Tämä pieni tyttö on päättänyt pysyä loppuun asti kyydissä :)

Tälläinen yliaikaisuus on kyllä niin uutta ja jollain tavoin kovin stressaavaa, kaksi aiempaa lasta tulivat ajallaan.

Itkuhälyttimistä, mitä suosittelette tai olette kokeneet hyvinä
Riippuu ihan millaiselle on tarve, meillä kerrostalossa esikoisen kanssa Aventin karvalakki malli oli oikein hyvä, ei tarvinnut olla pitkä kantama ja talossa ei asunut muita pikkulapsiperheitä meidän lisäksi, niin kaksi kanavaa riitti hyvin. Nyt kun ollaan maalla ja isolla tontilla, niin tarvitaan pitkä kantomatka ja tärkeää on, että vanhemman yksiköstä voi puhua vauvan yksikköön. Myös muita lapsiperheitä asuu lähitaloissa, niin pitää olla useampi kanava ettei tarvitse kuunnella jonkun toisen vauvan itkua tai hirviporukan kälätystä :grin

Oon ihan yllättynyt kuinka kalliita itkuhälyttimet on uutena! Tuntuu et parmpi ois semmonen vanha karvalakkimalli käytettynä ostaa ku tommonen hieno kaikilla äly-ominaisuuksilla :O Ja siitäkin oon ihan yllättynyt että kaikki ei toimi edes pattereilla, saatika kestä pakkasta!

Hei! Helmikuisista vierailen. Me hommataan radiopuhelimet missä on itkuhäly ominaisuus. On suositeltu meille useammalta suunnalta. Kestävät pakkasta ja kantomatka hyvä. Hinta vaihtelee, mutta jo melko halvallakin pärjää. :) mies aiko vissiin motonetistä käydä hakemassa.

Hankittiin samoin jo edelliselle radiopuhelin itkuhälyyttimeksi. Cobra 975 muistaakseni.
Olen ollut tyytyväinen!
Linja ei aukea pikkuininästä,kuten ei mielestäni tarvitsekaan.
Ja koululaiset käyttävät leikissä toisinaan radiopuhelimina, joten monipuolisemmat kuin tavan itkuhälytin.

Toivottavasti pääset Jensan säikähdyksellä! Ja onneks löytyi edes nyt eikä joskus tulevaisuudessa, ettei ehtiny pahemmaksi.

Mua vaivaa vähän ku alkukesästä poistatin reidestä yhen kaksvärisen koholla olevan luomen. Hyvänlaatuinen se kuulemma oli (eli tulkkasin ettei melanoomaa). Ja se luomi lähti kasvamaan lähes heti takaisin samanlaisena. Nyt se on jo kesä-joulukuun aikana ihan samanlainen ku se ensimmäinenkin ja samalla lailla musta läikkä siinä. Nyt bonuksena se vielä kutiaa ajoittain. En tiiä pitäskö mennä rutisemaan uusiks asiasta :rolleyes:
Minä menisin kutiseva luomi on aina riski ja multa on semmonen tumma poistettu joka oli hyvänlaatusen ja pahanlaatusen välimaastossa ja sitä pitää seurata et jos siihen alkaa uutta kasvaan kuten oli jo ja se poistettiin mut se oli vaan hyvänlaatusta mitä siihen oli tullu. Odotusaikana nyt ei enää välttämättä poisteta mut synnytyksen jälkeen.

Jensen hyvä et luomi on kokonaan poistettu! Pääset varmasti nyt seurantaan ettei muita melanoomia ole. Kotiseurantahan on tärkeä osa seurantaa kun ihotautien poliklinikalla käydään melko harvoin kuitenkin.

Meillä on ihan normi aventin itkuhälytin. Takapihalta kuuluu hyvin esikoisella nyt syksyllä testattiin. Nyt ei enää mahu kärryihin nukkumaan niin ei oo ollu pariin kuukauteen tai kuukauteen tarvetta...

Meilläkin on cobrat itkuhälyttiminä.. meinattiin hankkia vielä ihan normi itkuhälyttimetki.

Mä oon unohtanu koko itkuhälyttimen! Pittää lisätä ostoslistaan jos prismasta löytysi joku normi malli. Sairaalakassikin pakkaamatta kun ei tunnu pää toimivan vähejään. Nukun niin huonosti öisin, että alkaa aivotoiminta olla nollissa. Onneksi enää reilut kaksi viikkoa jälellä!

Katselin eilen netistä itkuhälyttimiä, ja olin ihan shokissa niiden ominaisuuksista. Milloin ei kestä pakkasta, tai lapsen laite vaatii verkkovirran. Oli yövaloa, unilaulua, kamerakuvaa yms ja hinta myös sen mukainen. Ihan karvahattumalli kelpaa, jossa lapsen yksikkö toimii akulla pattereilla. Tota cobratia vois etsiä, ja hyvä huomio niiden kanavien suhteen!

Mira83, olen menossa lisätutkimuksiin, jossa KAIKKI luomet käydään läpi ja jo-poistetun luomen ympäriltä otetaan roheemmin ihoa pois. Luomi, mikä multa poistettiin, ei ollut iso, ei epäselvärajainen, ei kutiseva, ei hilseilevä, ainoastaan väriltään tosi tumma. Siihen lääkäri kiinnitti huomionsa ja se poistettiin. Todella tarkka lääkäri! Pitää jossain kohtaa vielä esittää hänelle iso kiitos, vaikka olenkin jo kiittänyt...ilman häntä tuo luomi olisi saanut olla ja kasvaa varmaan turhankin pitkään...
Itse suosittelen kaikkia menemään lääkäriin, jos kiinnittää huomiota johonkin luomeen. Hyvä sellainen on poistaa, jos on vähänkin epäilyttävä. Ja kun sellainen saadaan ajoissa pois, voi selvitä lähestulkoon pelkällä säikähdyksellä.

Mä sain nyt sen verran jotain aikaseks, että kirjottelin jonkinmoista synnytystoivelistaa. Ei mulla ihan hirveästi toiveita ole, eikä varsinkaan mitään ehdotonta.
Mies on vieläkin välillä ihan hermona, kun en oo kassia pakannut valmiiksi :D Lupasin pakata sen viikonlopun aikana. Oon kyllä kameran akun ladannut valmiiks! ;)
Tää on vaan tällasta hyvin rauhallista odottelua tällä hetkellä. Tekis mieli leipoa kaikennäköstä, tällä hetkellä eniten ehkä karjalanpiirakoita, tein jouluks 45 kpl, mutta enää 4 jäljellä. Ehkä viikonloppuna vois leipoa lisää, ne on vaan niin hyviä!

Mira83, olen menossa lisätutkimuksiin, jossa KAIKKI luomet käydään läpi ja jo-poistetun luomen ympäriltä otetaan roheemmin ihoa pois. Luomi, mikä multa poistettiin, ei ollut iso, ei epäselvärajainen, ei kutiseva, ei hilseilevä, ainoastaan väriltään tosi tumma. Siihen lääkäri kiinnitti huomionsa ja se poistettiin. Todella tarkka lääkäri! Pitää jossain kohtaa vielä esittää hänelle iso kiitos, vaikka olenkin jo kiittänyt...ilman häntä tuo luomi olisi saanut olla ja kasvaa varmaan turhankin pitkään...
Itse suosittelen kaikkia menemään lääkäriin, jos kiinnittää huomiota johonkin luomeen. Hyvä sellainen on poistaa, jos on vähänkin epäilyttävä. Ja kun sellainen saadaan ajoissa pois, voi selvitä lähestulkoon pelkällä säikähdyksellä.

Mulla lapsuudesta asti ollu "syntymäluomi". Enivei, aiemmin normaali.. Jonkun päähän pinttymän yhteydessä sheivasin sen päältä.. Jonka jälkee alko kasvaa pari tummempaa hormonikarvaa.. Viime vuonna kyselin sen poistoa.. Tk:ssa oltiin "jos haluat siihen sellaisen vitun muotoisen arven" mieltä oltiin siellä kun kävin näyttämässä ja kuulemma niin kauan kun kuulemma kasvaa karvaa on ok. Eikä vuoda ja mitähän muuta.
Nyt raskausaikana on muuttunut tummemmaksi ja ehkä jopa pienentynyt.. Tiedä oikein miten pitäisi reagoida.

Karvan kasvaminen luomista ei ole kuulemma merkki siitä, että luomessa olisi jotain vialla. Enempi kai se väri on sellainen, mitä olisi syytä kytätä, kuten myös luomen kasvua. Hilseily ja "haavaisuus" ovat tiettävästi myös huolestuttavia asioita sekä luomen epätarkkarajaisuus. Mutta tämä tilanne, missä nyt itse olen, on sellainen, että kannustan kyllä poistattamaan, mikäli tilalle jäävä arpi ei haittaa. Saapahan ainakin itselle mielenrauhan, jos luomessa ei mitään vikaa olekaan...

Karvan kasvaminen luomista ei ole kuulemma merkki siitä, että luomessa olisi jotain vialla. Enempi kai se väri on sellainen, mitä olisi syytä kytätä, kuten myös luomen kasvua. Hilseily ja "haavaisuus" ovat tiettävästi myös huolestuttavia asioita sekä luomen epätarkkarajaisuus. Mutta tämä tilanne, missä nyt itse olen, on sellainen, että kannustan kyllä poistattamaan, mikäli tilalle jäävä arpi ei haittaa. Saapahan ainakin itselle mielenrauhan, jos luomessa ei mitään vikaa olekaan...

Joo jotain tollassii se tais sillon mullekin sanoa se th tk:ssa.
Mut täytyy kysellä taas...
Mikäpäs siinä sitten jos luomen tilalle saa repsottavan toosan muotoisen arven... :D mikäs sen kivempaa. :D

Takaisin