Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Riippuu ihan millaiselle on tarve, meillä kerrostalossa esikoisen kanssa Aventin karvalakki malli oli oikein hyvä, ei tarvinnut olla pitkä kantama ja talossa ei asunut muita pikkulapsiperheitä meidän lisäksi, niin kaksi kanavaa riitti hyvin. Nyt kun ollaan maalla ja isolla tontilla, niin tarvitaan pitkä kantomatka ja tärkeää on, että vanhemman yksiköstä voi puhua vauvan yksikköön. Myös muita lapsiperheitä asuu lähitaloissa, niin pitää olla useampi kanava ettei tarvitse kuunnella jonkun toisen vauvan itkua tai hirviporukan kälätystäItkuhälyttimistä, mitä suosittelette tai olette kokeneet hyvinä
Minä menisin kutiseva luomi on aina riski ja multa on semmonen tumma poistettu joka oli hyvänlaatusen ja pahanlaatusen välimaastossa ja sitä pitää seurata et jos siihen alkaa uutta kasvaan kuten oli jo ja se poistettiin mut se oli vaan hyvänlaatusta mitä siihen oli tullu. Odotusaikana nyt ei enää välttämättä poisteta mut synnytyksen jälkeen.Toivottavasti pääset Jensan säikähdyksellä! Ja onneks löytyi edes nyt eikä joskus tulevaisuudessa, ettei ehtiny pahemmaksi.
Mua vaivaa vähän ku alkukesästä poistatin reidestä yhen kaksvärisen koholla olevan luomen. Hyvänlaatuinen se kuulemma oli (eli tulkkasin ettei melanoomaa). Ja se luomi lähti kasvamaan lähes heti takaisin samanlaisena. Nyt se on jo kesä-joulukuun aikana ihan samanlainen ku se ensimmäinenkin ja samalla lailla musta läikkä siinä. Nyt bonuksena se vielä kutiaa ajoittain. En tiiä pitäskö mennä rutisemaan uusiks asiasta![]()
Mira83, olen menossa lisätutkimuksiin, jossa KAIKKI luomet käydään läpi ja jo-poistetun luomen ympäriltä otetaan roheemmin ihoa pois. Luomi, mikä multa poistettiin, ei ollut iso, ei epäselvärajainen, ei kutiseva, ei hilseilevä, ainoastaan väriltään tosi tumma. Siihen lääkäri kiinnitti huomionsa ja se poistettiin. Todella tarkka lääkäri! Pitää jossain kohtaa vielä esittää hänelle iso kiitos, vaikka olenkin jo kiittänyt...ilman häntä tuo luomi olisi saanut olla ja kasvaa varmaan turhankin pitkään...
Itse suosittelen kaikkia menemään lääkäriin, jos kiinnittää huomiota johonkin luomeen. Hyvä sellainen on poistaa, jos on vähänkin epäilyttävä. Ja kun sellainen saadaan ajoissa pois, voi selvitä lähestulkoon pelkällä säikähdyksellä.
Karvan kasvaminen luomista ei ole kuulemma merkki siitä, että luomessa olisi jotain vialla. Enempi kai se väri on sellainen, mitä olisi syytä kytätä, kuten myös luomen kasvua. Hilseily ja "haavaisuus" ovat tiettävästi myös huolestuttavia asioita sekä luomen epätarkkarajaisuus. Mutta tämä tilanne, missä nyt itse olen, on sellainen, että kannustan kyllä poistattamaan, mikäli tilalle jäävä arpi ei haittaa. Saapahan ainakin itselle mielenrauhan, jos luomessa ei mitään vikaa olekaan...