Joulukuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyllähän tämä elo pikkuhiljaa tästä taitaa rauhoittua... mutta joka ikinen kerta kun miehellä seuraavana päivänä töihin lähtö, alkaa kaamee änkytys ja vänkytys joka asiasta... mutta ketuttais se minuaki töihin lähteä... :) niin monta kertaa olen sille sen käytöksestä maininnut että taitaa jo alkaa itsekkin vähän miettiä... 

Tervehdys,

Bofink sullako menee vielä saappaat jalkaan, wow! Mulla ei mene enää edes omat kumisaappaat kun pohkeista ottaa kiinni, mistään muista talvisaappaista puhumattakaan emoticon Mukavaa pikkujoulua!  Mulla kans on huomenna työpaikan epäviralliset pikkujoulut ja ihan Reinoissa meinasin itse mennä :D Loppusyksyllä vielä töissä ollessani ostin äitiysmalliset suorat housut, MUTTA NE EI MAHDU ENÄÄ JALKAAN emoticon Että olipa pitkä hyöty siitäkin ostoksesta, rrkele. Siis pikkujouluihin mennään näissä samoissa farkuissa mitä muutenkin pidän joka paikassa, jee... Onneksi kyseessä on oikeasti tavallista epävirallisempi ja kotoisampi pikkujoulujuttu, ja haittaisko tuo nyt jos paisunut ja väsynyt mammalomalainen ei nyt niin tip top olekaan... :)

Hei, sisäänpäin kääntyneille nänneillehän on olemassa myös pieni apuvälinekin, nänninkohottaja: http://www.apteekkituotteet.fi/Lansinoh-Naenninkohottaja-1-kpl
Oliskohan siitä apua niille joilla tämmönen ongelma?

Kyllä voi ostospäivä kaupungilla väsyttää...emoticon  Ja kaikki paikat ihan täynnä ihmisiä! Varmaan monet ottaneet tän lyhyen viikon lomaksi jouluostoksia varten, kun ei kai arkipäivisin normaalisti noin paljon sakkia voi kaupoilla olla. Onneksi sain suunnilleen ne mitä etsinkin. Ostoskoriin tarttui pari perus imetystoppia, lansinohhia, nenäfriida, vauvalle pehmonen viltti jne. Ja itselle uusi pyjama :) Ei jaksais enää lähteä mitään shoppailemaa. Onneksi me ei tänä vuonna hankita mitään joululahjoja kellekään, ku odotellaan tätä yhtä potkivaa pakettia saapuvaksi.

Koittakaahan levätä naiset! Varsinkin te joilla uniongelmia tai verenpainetta jne.

Ikävää ku moni mamma saanu tän räkä hässäkän tähän loppusuoralle. Ärsyttää kyllä ku kaikki läheiset on ollut pari päivää kuumeessa ja se on sillä menny ohi. Ite nyt viikon rykiny eikä loppua näy ja mitään muita oireita ei oo..plah..

En mä oikein ees tiiä onko noi sisäänpäin kääntyny..lähinnä ne ei törrötä ku palellessa niin siitä päättelin et ne vois olla :) Mut on niistä nyt ainakin tän parin päivän nykimisen jälkeen jo helpommin löydettävissä ne nännien päät. Et täytynee pistää jotkut pyykkipojat niihin roikkumaan :D Tai sit tutustun tohon sadepilven osotteeseen :D

Munkin mammahousut ratkes haaroista jo jokunen viikko sit (miten niin paksut reidet) niin oon siitä lähtien pitäny sit tuulihousuja joka paikassa. En viittiny ostaa uusia mamma farkkuja muutamaa viikkoo varten. Omat farkut kyl (herranen aika!?!?) mahtuu jalkaan mut ne vaatii semmosen kuminauhalevitys asian ja sit on vetskarikin aina auki niin on pysyny kaapissa tallessa. Pikkujouluissa muuten ok asu mut sit helmojen alta pilkisti semmoset ihat nuhjuset rikkinäiset tennarit mut ei korkkarit oikein istunu jalkaan enää..tai istu ne sen 5min kunnes alko puristaa :D

Mulla on onneks ostokset osteltu ja voin olla miettimättä sitä. Lähinnä tuo kela ottaa aivoon et jos nyt ne prkl paperit sais vietyä sinne. Ja se verotoimistossa istuminenkaan ei kiinnosta mut en halua mammarahoista 20%veroihin laittaa niin pakko se on vaan sinne mentävä. Voi ku ois fiksu ja osais tehä nuokin jutut netissä.

Tää nyt tutustuu näihin uusiin sivuihin, multa meni ihan täysin ohi että ovat "siirtyneet" eri paikkaan, ihmettelin vaan monta päivää kun yritin kirjainmerkin kautta päästä sivuille ja tuli vaan error... emoticon
Mutta nyt löytänyt taas takaisin tänne.

Eipäs muuten mitään ihmeellistä, kovasti jo odotan että vaaveli tulis ulos. Rupeaa olemaan hirmuisen hankalaa touhuta 11kuukauden ikäisen esikoisen kanssa tälllä masulla. Onneksi omat vanhempani asuvat lähellä, niin saan sieltä apuja jos kovin väsynyt oon tms.

Edellis perjantaina supisteli koko illan ja ajattelin että josko olisi jo tulossa, mutta yön aikana loppuivat. Ja eilen neuvolassa täti koitti niin hyvin liikkuu pää vielä eli ei ole kiinnittynyt vielä. Pääsen ylimääräiseen ultraankin vielä, koska esikoinen syntyi imukupilla. En ole kyllä edes tiennyt että tällainen tapa on, onneksi kaveri kertoi niin osasin asiaa kysyä. Neuvolantäti ei ollut huomannut että eka on tullut imukupilla, hyvin on papereita katsonut. Noh, kiva kuitenkin päästä kuulemaan että onko siellä kaikki hyvin ja saada kokoarviota. Tosin, jos veikkaavat kovin isoa, niin sitten saa sitä ressata loppuajan emoticon

Meinaakos moni tehdä itse joulun kotona, siis ruuat ja kaikki vai suositaanko valmista pöytää esim vanhemmilla? Itse ollaan menossa valmiisiin pöytiin, viime vuonna mahan kanssa tein ruokia ja oli todella rankkaa, nyt on vielä yksi tirriäinen konttailemassa jaloissa, joten tämä mamma ei edes yritä järjestää kotiin mitään herkkuaterioita.

Yle Teemalta tulee muuten parhaillaan dokumentti vauvan vuosi...

basura voithan sä soittaa verotoimistoon ja tilata uuden verokortin niin vältyt sinne menolta emoticon  ja ne voivat lähettää suoraa kelaan äippärahaa koskevan verokortin!! näin ainakin mulla toimittiin emoticon

Ajattelin tulla pitkästä aikaa piipahtaa palstalla kun joku aika sitten meni ihan käpy kun eivät toimineet. Nyt ainakin tuntuu toimivan vähän reippaammin. emoticon

Viime viikonloppuna kävi isä puolisonsa kanssa ja saimme vihdoinkin pinnasängyn ja siihen liittyviä tarvikkeita (maahantuojalla oli sellainen pakettitarjous). Meillä onkin nyt kaksi tyynyä ja kolme peittoa pienelle emoticon .. Anoppi kerran kyseli kaivataanko jotain ja totesin että pikkuihmisten lakanat olis aika pop. No osti niitä lakanoita ja samalla myös tyynyn ja peiton.. No onpahan sitten varalle jos pitää pestä. Tyynyjähän voi käyttää vasta vuoden kuluttua mut onneksi ne ei niin kauheasti vie tilaa.

Oma äiti toi aikoja sitten minun ja siskon vanhoja vauva-ajan tarvikkeita äippälaatikossa. En ole jotenkin vieläkään saanu käytyä niitä läpi. Yhdessä laatikossa oli onneksi villavaatteita, oman mummon ja siskon mummon tekemiä. Villavaatteita ei kukaan enää teekään kun molemmat ovat nukkuneet pois ja muut eivät neulo. No toisaalta eihän sitä tiedä mikä vimma mulle vielä iskee emoticon .

Tänään alkoi rv 33 eli matkaa on vielä jäljellä. Hiukan alkaa jo tympimään tämä pelkästään kotona oleminen. Kaikki olemattomat rytmitkin on ihan sekaisin kun ei oikein mitään tapahdu arkisin. Koko viikon olen noussut sängystä vasta lähempänä yhtä. Sitten on kiireellä pitäny jo viedä koiria pihalle. Koiria ei tunnu kuitenkaan kauheasti haittaavan että nukutaan pitkään. Pienempi nukkuu oikein tyytyväisenä miehen paikalla sängyssä ja kuorsaa kovaan ääneen emoticon . Pienestä koirasta ihan oikeasti lähtee ihan kauheasti ääntä. Huomasin että on alkanut tulemaan turvotusta jalkoihin. Sormissa sitä turvotusta ei ole kun sormus on vielä sormessa ja sen saa vielä ihan suhteellisen helposti poiskin.

Kyllä voi olla hankalaa saada talvikengät jalkaan, siis ihan peruspopot ilman nauhoja ja vetoketjuja. Maha ottaa niin ihanasti eteen. On niin taipuisa olokin vielä, kuin rautakanki talvipakkasella..emoticon

Mukava, kun täällä on paremmin alkanut toimimaan. Miksei tuosta Laskettuaika tammikuussa 2011 ei pääse suoraan enää viimeselle sivulle esim. Joulukuun jutteluihin. Ennenhä pääsi?? Kait sitä tottuu kaikkeen ajan kanssa.

Ja pääseekö omaa kirjotusta enää muokkaamaan?

Näkyykö niitä päivän "vinkkejä" enää mistään? Mikä ennen oli omalla sivulla tyyliin "Suonenveto on todella tyypillistä näillä viikoilla.."

Toivottavasti ne nyt korjaa sen että sivut tulee tuohon 'eteiseen' jo näkyviin että pääsee suoraan viimeiselle sivulle...

Mulla on päivän vinkki tullut jo muutaman päivän ajan kun menee tonne 'Oma Sivu'-osioon. Ihan täysin se ei vielä toimi, näkyy viikot mutta ei päiviä. Sieltä muuten voi muokata myös niitä tietoja mitä haluaa muiden näkevän ja mitä ei.

Ja mua ärsyttää tämmöisellä palstalla tuo että ketjun eka viesti tulee jokaisen sivun ensimmäiseksi, ihan turhaa. Pitäisi jaksaa laittaa meiliä ylläpidolle kun ovat pyytäneet korjaus- ja kehitysehdotuksia. Musta vaan tuntuu että sinne on jo sadat hormoonihuuruiset viestit menny niin oma viesti jää jalkoihin ;D

Veikkaan et olisi vau.fi päässyt paljon helpommalla vaan pitämällä niitä vanhoja sivuja.. Ja mammat pienimillä verenpaineilla :D

Ai voi soittaa vaan verotoimistoon ja tilata äippäverokortin? Kerronko sit et paljon oon tienannu? siis ku meen sen 6kk mukaan?  Ei muuten tullu sitä lomaketta sit vieläkään..tänään tuli vika palkka, laskujen jälkeen tilillä 140e ja koiran rokotukset tänään eikä hajuakaan millon tulee lisää rahaa ja paljonko..eipä juurikaan stressaa tämmöset asiat. No täytyy elää miehen rahoilla sitten.. taas vähän ärrimurrittais.

Mä meen porukoiden pöytään jouluna mutta tapana on ollu et mä teen laatikot ja jotain sienisalaattia yms ja ihan hyvin jaksoin ku tein ne laatikot pakkaseen tossa loman alussa jo :) Saadaan sittenkin vielä töistä joululahja kinkut ku mammalomalaisille ei oikeesti kuulu mut joskus vinkuminen auttaa :D Hyvä kun en ite sitä ees syö mut on mukava viedä porukoille ees se kinkku ku muuten menee niitten piikkiin koko joulu. Pitää vaan aina olla mukana joku joka sitä kinkkua raaha ettei ihmiset luule lihan syöjäks :D

Sadepilvi: Joo meni ainakin nuo vielä pari viikkoa sitten että kyllä mä kovasti uskon ja luotan siihen että ne menee vielä huomenna jalkaan :)

Me mennään valmiiseen joulupöytään jouluna. Mun ja miehen kodit on niin lähekkäin että voidaan olla molemmilla joulun aikaan. Pääsee äitin ja anopin passattavasksi :) Mukavaa!!
Ensi joulu ajateltiin että sitten ollaan meillä kotona kun ollaan sitten oma perhe :) Pääsee tekemään omia jouluperinteitä.

Mustikki: Varmaan ihania ne villavaatteet!! Tommosilla on tunne arvoa :)

Äh ihan tylsää mennä yksin nukkumaan, kun mies on siellä reissussa, onneksi sunnuntai tulee nopeeta niin pääsee mussun taas viereen nukkumaan. <3

Me ollaan jouluna ihan kotona, miehellä on joulupäivänä töihin meno mutta ei enää muutenkaan uskalla siinä vaiheessa matkustella kauemmas. Yleensä ollaan jouluna mun siskon luona jonne matkaa on pari sataa kilometriä ja haluan nyt pysytellä viimeiset viikot ihan kotona jos sattuu lähtö tulemaan :)

Mulla ei ainakaan oman viestin muokkaustoiminto äsken toiminut oikein. Samaa mieltä, ei ois kannattanu vau.fi:n muuttaa koko foorumia, hyväksi havaittu motto on että älä korjaa sitä mikä ei ole rikki!

Meillä ollaan tämä joulu eka kertaa ihan omassa kotona, eli ei ole valmista joulupöytää. Paitsi niiltä osin, mitä minun mies laittaa ruokia pöytään :) Hän paistaa meille kinkun ja yhessä on ihan mukava laitella muita ruokia. Laatikot tein männä viikolla (ja tulikin muuten hyviä!!!) rosollin nyt saa kaupastakin ja sitten vain uuniin jotku lohkoperunat, niin eiköhän siinä jo ala olla. Ei tarvi niin hirveästi hötkyillä kun vain toistemme seurana aterialla ollaan, niin kuin muinakin päivinä :D Enemmän tänä vuonna voi keskittyä lepäilyyn ja yhteiseen aikaan.

Ja ehkä ihan vähän suklaan syömistä siinä sivussa emoticon

Toimiiko teillä muuten nuo ylälaidan linkit Olet täällä > Forum > Room > Topic ? Jos mä koitan mennä niistä takaspäin niin pääsen aina vaan Error-sivulle :(
Selaimena Firefox. Pitäs vissiin laittaa sitä palautetta.

Siitä linkkiketjusta ei pääse, mutta siitä 'Takaisin huoneeseen'-linkistä pääsee.

Yleisin syy tämmöisiin muutoksiin on palveluntarjoajan vaihtuminen, ja luulisin että tässäkin on siitä kyse kun on niin iso tää muutos. Ja ylläpitäjäthän eivät voi semmoisiin vaikuttaa, varsinkaan kun tää sivusto ei ole edes suomalainen vaan norjalainen... Saisivat nyt vaan toimimaan pian, edelleenkin ihmettelen kyllä että päästettiin keskeneräisenä tuotantoon, melkoinen moka!

Tän päivän Kalevassa on kuulemma se kosmetiikkajuttu, Hyvä Olo-liitteessä. Ei ollut Kalevan nettisivuilla mutta näköislehdessä varmaankin sitten... Pitää kai se käydä lehti ostamassa ;)

Itellä toimii välillä toi "Olet täällä: > Forum > Odottajat > Laskettuaika 2011 >.... jne. "
Ja välillä näkyy toi sama mikä sadepilvellä ja sitten tulee erroria.
Eikä mulla näy vieläkään siellä omissa ne viikko jutut tai ne "vinkit". Mutta eiköhän nää pikkuhiljaa kuntoonnu. Ollaan kärsivällisiä :)

Huomasin että mulla on tullut se viiva tohon masun keskelle. Navasta alaspäin biksurajaa kohti tummempi ja navasta ylöspäin kohti rintoja hieman vaaleempi.
Eikös se oo poikavauvan "merkki"?
Niin katotaan vaan että meille tulee luvatun prinsessan sijaan pikku prinssi. :) Itellä ehkä tyttö fiilis muuttunut poika fiilikseksikin.
Ja nyt tympäsee kun ollaan ostettu joitain vaatteita vaaleenpunasia ja äiti osti vaaleenpunaset perhos petivaatteet, että jos onkin poika...  Joo saahan ne kiertoon tai laittaa jemmaan toista aatellen jos olisikin tyttö. Pitää sanoo miehen vanhemmille ja omille ettei ota joulupukin konttiin mitään värillistä. Mä en kestä! :D
Kumpi vaan sieltä tulee niin yhtä rakas ja ihana se on <3

Täälläkin on ilmestynyt mahaan tuollainen viiva ihan huomaamattomasti, mut poikaa meille onkin lupailtu...

Joulukuun alussa alko mammaloma ja nyt jo meinaa pää levitä kotona olemiseen, mut onneks mies suostuu joka päivä lähtemään mun kanssa jonnekkin aina kävelemään emoticon

Nyt on pestynä 7 koneellista muksun vaatteita ja noin neljä koneellista olis vielä jälellä...anoppi hieman nimittäin lahjotti vaatteita kahen äitiyspakkauslaatikollisen edestä...osa on ihan uusia ja osa on hieman käytettyjä ja osa on miehen vanhoja. Koot on 50-74cm. Nyt vaan mietityttää minne ne kaikki tungen...emoticon

Viimeks oli neuvolassa lääkärin tarkistus ja oli paikat hieman pehminnyt ja kohdunsuu pienentynyt...lääkäri laitto uimiskieltoon ja kehotti olemaan kotosalla eikä lähtemään minnekkään pitemmälle... eilen muksu riehu mahassa ihan urakalla ja päätti sit vaihtaa asentoonsa alemmaks, ennen se paino pyllyllään kylkiluita niin nyt sen pylly on huomattavasti alempana ja samalla koko maha valahti alaspäin. Miestä rupes jo hieman jännittämään ja se kyseli missä on sairaalakassi ja missä on mikäkin jos lähtö tulee...Niin tosiaan se sairaalakassikin on vielä pakkaamatta...

Muilla tuntuu olevan tehtynä nuo koko arviot, mut meillä lääkäri vaan sano et ihan hyvänkokonen on ja se oli siinä emoticon

Tulipas taas pitkä turinointi. mut mulla ei nää sivut toimi vieläkään kunnolla niin kirjotin nyt sit kaikki tänne samaan paikkaan emoticon

Mullaki on ilmestyny alavatsaan rusehtava viiva ja navasta ylöspäin viiva jatkuu mut hentoakin hennompana. Meille ultrassa veikattu jo kaksi kertaa tyttöä. Saa nähdä kumpi tulee, kaapissa muutama vaaleenpunanen body ja villapaita :)
No, tulee kumpi tulee, yhtä toivottu ja rakastettu vauva se silti on.

Se viiva voi tulla oli kumpaa sukupuolta tahansa. Oysin kätilöt olivat joku vuosi sitten tehneet ihan mielenkiinnosta tutkimusta näistä kaikista uskomuksista, ja ainoa missä tuli selkeä trendi sukupuoleen oli että jos se viiva tekee navan kohdalla 'pippelimutkan' oli 75%:lla (muistaakseni) poika.

Mulla on myös viiva ja tyttö pitäisi olla tulossa. Tummempi ihoisilla tuo viiva tulee selkeämmin ja useammin kuin vaaleilla. :D

Tässä vielä linkki http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Mullakin on haalea viiva ja kaksi kertaa ultrattu tytöksi.

Millasia rasvoja ootte ostanu pienokaisille oottelemaan hoitopöydälle? Ja muuta pikku"krääsää"? Nyt kun omasta mielestä kaikki on hankittu, voikin alkaa kyselemään muilta ja sitte huomata, että tuokin multa puuttuu ja tuo..emoticon
Sitte "pääsee" taas shoppaileen.

Kävin tuossa muutama päivä sitten kokeilemassa talvikenkiä joulupukin konttiin ja havaitsin, että en enää mene yhtän kertaa tämän masun kanssa vaate- tai kenkäkauppaan. Voi sitä äherryksen määrää. Hiki valui, hengästytti, kiukuttiemoticon
Olin jo onnellinen, ei enää yhtään ostosta... Kunnes muistin imetysliivit. Pakko kai niitä on sovittaa. Voi rrrkele!
Miten rozie sun linkittämässä liivikaupassa menee nuo koot? En tajua! Pääsiskö sillai kuitenki helpommalla.

Takaisin