Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iisi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dreamer88: ota nyt hyvä ihminen rauhallisesti!! Ehdit kyllä siivota myöhemmin!

Kolleega (mies) tokas tossa töissä hyvin, mutta kerrankin sain vastattua napakasti takaisin :) Mulla on alkanut olla sellaista pientä jumitusta häpyluun kohdalla, että kun nousen istuma-asennosta ylös niin hetken aikaan pikkasen on epämukavaa. Joten vaapun vähän kun kävelen. No, tämä miespuolinen kolleega (jolla on 2 lasta) siihen sitten tokas että "no huh huh, tossa sä kävelet jo ihan kun olisit viimeisillään!!!!" siihen minä vaan napsahdin että "kuules, sitten kun SINÄ olet tässä tilassa voit tulla kommentoimaan"! Sain apploodeja kolmelta naiskolleegalta - ja mies hiljeni :) Hehehe

Meillä on täällä ollut aika hauskoja päiviä takan. Vauva on siis perätilassa, ja tuossa napan kohdalla (pikkasen ylöspäin) on nyt muutamana päivänä tuntenut ja nähnyt kun se heiluttaa olisko se sitten kättä. Se on ihan sairaan makeeta, ja mieskin ollut ihan ihmeissään. Ihan kun sa vauva kommunikoisi meidän kanssa. Se heiluttaa siellä sisällä, painaen kättä (?) kohdun ulkoseinää kohtaan :) Liiks!

Dreamer: Mulla samaa vikaa, häärään vaan vaikka mikä olisi, otetaanhan nyt ihan rauhallisesti!

Jenni: emoticonMahtavaa!! Ihan mielettömän hyvä kommentti sulta! Jee!

(.) Näköjään pikku pakko minunkin rauhoittua, flunssaa pukkaa, olo on heikko. Eilen olin monta tuntia rakkaalla ystävällä kylässä enkä oikein malttanut lähteä ajoissa kotiin lepäämään ja bussia odotellessa sain sellaisen kivun alavatsaan- ja selkään että piti mennä kaksinkerroin. Ja tietysti ihmiset ryysi bussiin mun edellä, olin ihan hermona. Bussissa istuessa kivut jatkui hetken mutta menivät onneksi ohi. Jestas, olin ihan varma että tulee sairaalareissu. Mieskin oli teatterissa, enkä saanut sitä kiinni kun vasta myöhemmin. No, nyt on muuten kaikki ok, paitsi tää nuha. Toiv.huomenna parempi, niin pääsen neuvolaan, en haluaisi mistään hinnasta jäädä pois.

Hyviä vointeja kaikille! Rauhallista joulun odotusta! 
emoticon

Sunnuntai iltaa! Täällä koitan aikaani kuluttaa kun mies taas koko päivän joutunu olee treeneissä, kävi kotona piipahtamassa n. tunnin ajan ja lähti taas. Sanoi tulevansa kasin aikoihin, eli normi sunnuntai meillä päin ;)

Hyvä kommenti Jenni74! emoticon

Kiitos Maiza tsempeistä! Kyllä täytyy hormonien piikkiin laittaa purkaus. Kyllä sitte perjantai iltana oli jo hieman parempi mieli. Sitä oli vaan noussu väärällä jalalla. ;)

Vaikkaki sitte seuraava purkaus tuli lauantaina töiden jälkee. Ostin itselle meikkejä kun -40% olivat meillä kaupassa, maksoin vielä tilaamani tupperin kipot ja katsoin tilini saldoa niin itkuhan siinä pääsi.
Olin joululahjaostoja ajatellut suorittaa niin eihän sellaisiin enää ollut varaa. Itkin sitte yksin kotona kun joulu jo ovella, ei yhtään joululahjoja ja rahat loppu. Mutta kummasti piristi kun mies saapui kotiin ja toi yllättäen minulle 65€ maksaneen imetystyynyn, jollaisesta olin haaveillut <3
Ja oli sitten ostanut vaaville vielä bodyn+ sukat joissa luki born in 2011 :))
Sain myös kullalta 150€ joululahjarahaa, että voin ostoksia tehdä. Oli kummasti päivä parantunut siinä vaiheessa. emoticon

Oli puhetta noista peloista, itsellä ei ole vielä esiintynyt minkäänlaisia, ei synnytykseen eikä sen jälkeiseen elämään liittyen. Ennen raskautta pelkäsin synnytystä, mutta raskaana ollessa en ole edes miettinyt sen kummemmin asiaa. Vaikka kyllähän tässä vielä kerkiää.

Vauvan liikehdintä on nyt viikon sisällä ollut paljon aktiivisempaa kuin aikasemmin. Myllertää todella paljon päivisin. <3

Pakko kertoo mun viime yön unesta:

Näin unta, että synnytin. Olin itekseni jossain tyhjässä huoneessa ja kiereskelin jumppamatolla lattialla. Synnytys oli nopeasti ohi, mutta itse vauvaa en nähnyt missään. Mutta päällimmäisenä mietin vain tyytyväisenä sitä, kuinka nopea synnytys oli tosiaan ollut, enkä ollut edes revennyt yhtään!

Ihan pimeetä.

Huomenia mammat emoticon
Kirjotin äsken ihan kunnon tekstin ja ylistin siinä palstan toimivuutta, mut eihän siitä mitään tullu.. Kävi niin, etten enään nähnyt mitä kirjotin O_o Enkä sit viittinyt jättää tekstiä keskenkään, joten ei auttanut kun peruuttaa koko teksti! ARGH!
Mahtavaa Jenni, että paukutit sille miehelle päin naamaa emoticon . Hyvähyvä!!
(.) Flunssa täälläkin on piinannut jo viikon verran.. Ei onneks kuumetta oo nostanut, mut tää niistäminen ja yskiminen piisais mulle jo.. meinaa yrjö lentää ku ei lima irtoo.. hyi olkoon!
Täytyykin ruveta soitteleen ihan just neuvolaan saikun jatkosta, kun ei mun lantio kestä edes jouluostoksilla käyntiä.. Torstaina olin ihan valmis könyään ostoskärryihin istumaan, kun rupes niin sattuun kävely lantioon, vaikkei me oltu kaupoilla ku tunnin verran.. Onneks alkaa lomakin ihan just  (18.12) ja siitä jään sit mammalomalle suoraan.. Ei tarvii sen neuvolaääkärin kans tapella viikottain siitä saikusta sitten.. Se kun on sitä mieltä, ettei kirjota mulle kun viikon kerrallaan, koska voi olla että lantio asettuu kun vauvan pää laskeutuu.. Että semmosta.. Toisillahan se vauva laskeutuu vasta synnytyksessä!!! ARGH!!
Pelot: Toistaiseks mua ei oo pelottanut mikään synnytyksessä.. Tai muutenkaan.. Oon aatellut sen menevän ihan omalla painollaan..
On mua toki mietityttänyt niinkin vakava asia, et toivottavasti saan jonkun kivan huonetoverin emoticon . Hirvittää vähän, et onko huonetoverina joku sellanen, jonka luona parveilee kumminkaimatkin sit jatkuvasti kylässä.. tai mahdollisesti joku tuppisuu, joka ei puhu yhtään mitään...?
Siellä sairaalassa on kyllä vierailurajoitus, mut ei ne kyllä kauheen hyvin siitä pidä kiinni.. valitettavasti..

Hyviä vointeja kaikille taspuolisesti!

Tuli tuosta rötkiksen "pelosta" mieleen, että itseä on stressannut synnytyksessä ainoastaan se etten menisi kakkaamaan. :D Tiedän, että on normaalia, mutta..

Tänään kävin sitten hammaslääkärissä tarkistuksessa, viime kerrasta ainaski 3 vuotta. Reikiä ei onneksi ollut, samat kaksi alkavaa mitkä olleet jo pitkään. Hammaskiven poistoon sain uuden ajan huomiseksi. Sitten sanoi, että toukokuussa pitäis mennä johonki kuvauksiin, missä katsotaan viisaudenhampaiden tilanne ja vissiin mun purenta? emoticon  Ja siinäkin menee niin, että menen erikseen kuvauksiin ja varaan uuden ajan sitten kuvien tarkkailuun. Jep, toivottavasti ei kovin kalliiks tulis!

Huomenna siis hammaskiven poistoa ja neuvola aika.

MaD Hieno uni, toivottavasti enteilee hyvää! emoticon Aika hämyjä tuppaa olemaan noi alitajunnasta kumpuavat jutut.

Rötkis ja mmj Itse oon miettinyt noita samoja. On siinä murhetta kerrakseen...emoticon ja rötkis: Käsittämätöntä toi joidenkin lääkärien haluttomuus kirjoittaa sairaslomaa. Ihan kuin olisi heidän palkastaan pois tms. Mun kaverilla ei kumpikaan lapsi laskeutunut ennen synnytystä! Prkle. Ihanaa, että sulla alkaa loma pian, niin saat rentoutua! Ja ota kuule vaikka retkijakkara tms. mukaan ostoksille, istahdat siihen sitten aina välillä kun tuntuu pahalta! Hihii. Tai jos oot vaate/kenkäkaupoilla, etsit jonkun penkin, jolle menet lepäämään.

(.) Yskä meinaa tuhota viimeisetkin rippeet mun kylkiluista..JA jouduin perumaan neuvola-ajan, onneksi sain torstaille seuraavan. Jos vaikka olis tervehtynyt siihen mennessä. emoticon

Maiza Joo se retkijakkara kuullostaa hyvältä :D Mulla on ihan sellanen luxux-malli, mikä kulki kesällä ralleilla mukana :D Vois ehkä ihmiset kahtoa...? Mut kahtoopahan nuo muutenkin nykyään.. Raskaana oleva nainen saa yllättävän PALJON katseita.. Ja lähes kaikki ihmiset hymyilee ihan haltioissaan, kun huomaavat mahan :)

Joo se lääkäri.. Voi tsiisus mä en käsitä, et miks ei voi kirjottaa saikkua kuin pari viikon/max pari kerrallaan :/ jouduin käymään tänään päivystyksessä muutenkin tänään tän flunssan ja siitä johtuvan hengenahdistuksen vuoksi, joten lääkäri kirjoitti sit samalla saikkua sinne loman alkuun saakka.. Ei tarvinnut siis onneks asioida sen neuvolalääkärin kans..
(Tää neuvolalääkäri on muuten sama, joka kieltäytyi kirjottamasta mulle ja mun miehelle lähetettä lapsettomuustutkimuksiin, koska mun mies tupakoi.. Valitin potilasasiamiehelle ja kohta se soittikin et saadaankin lähete.. RAIVOSTUTTAVA ihminen siis noin niinkun kokonaisuudessaan..)

Paranemisia kaikille lenssun kans kamppaileville.. Toivottavasti parannuttais ennen joulua, niin maistaiskin jotain jouluherkuista :)

Tervehdys
Mulla tuli avopuolison kanssa melkosen suuri ongelma vastaan. Hän sunnuntaina iltapäivällä lähti ovet paukkuen kotoa kun olin nukkumassa. Myöhään illalla kun aloin valmistautua töihin lähtöä varten(työt 00:00-06:00) ja kun yritin  soittaa hän laittoi vain viestin että on soittamassa (bänditreeneissä) ja ei pysty puhumaan. Yritin häntä kuitenkin tavoittaa että tulisi jo kotiin kun reilut kuusi tuntia oli jo sillä reissulla ollut. Hänestä ei kuitenkaan mitään kuulunut ja lähdin töihin. Vähän ennen töiden alkua sain häneltä viestin jossa uhkasi tehdä itselleen jotain. Yritin soittaa hänelle monta kertaa vaan ei vastannut ja yritin soittaa myös hänen bändikavereilleen. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta päästä töistä kotiin kun taksiin ei ollut rahaa, bussit ei siihen aikaan mene(+lähimmälle pysäkille 3km) ja kotiin olisi ollut matkaa n. 20km. Pitkin yötä heikotti, tuli harjoitussupistuksia ja aamuun mennessä harjoitussupistukset olivat muutuneet oikeiksi, hieman kivuliaksi supistuksiksi. Vihdoinkin kun kotiin pääsin oli ukko sammuneena sängyllä. Ensimmäisenä tottakai tuli helpotuksen tunne, että hän on edes hengissä mutta ei sitä kauaa kestänyt kun se tunne jo muuttui raivoksi. Otin hänen puhelimen ja katsoin kenen kanssa oli viestitellyt(ei todellakaan minun tapaista ja tiedän ettei niin saisi tehdä) ja siellähän oli viestiä jossa hän oli yrittänyt jokakuta minulle täysin tuntematonta naista saada kanssaan baariin istumaan. Avopuolisoni sitten siinä herättelin ja aloin hysteerisenä kyselemään mitä hemmettiä tämä kaikki oikein tarkoitti. Olipa jopa kihlasormuksen laittanut lompakkoon koska oli huomannut sen töissä vääntyneen. Outo yhteensattuma..

Aamu oli yhtä helvettiä ja tappeluhan siitä tuli. Syy oli kuitenkin tälle kaikelle se että aina vaan minua pitää ajatella ja aina on minusta kyse ja aina minä olen väsynyt ja minun persoona on kuulemma muuttunut raskauden aikana. Elän kuulemma myös jonkinlaisessa omassa maailmassani. Hänen oli pitänyt saada "nollata" päänsä tästä kaikesta.

Meillä on selvät säännöt tuon alkoholin käytön kanssa koska se on molemmille joskus ollut ongelma ja tähän asti raskautta kaikki (paria poikkeusta lukuunottamatta) on mennyt hyvin. Hän ei halua jutella kenenkään ammattilaisen kanssa/neuvolassa/tukiryhmässä eikä näe minkäänlaista ongelmaa ja suuttui kun edes mainitsin koko asiasta.

Mitä siihen mysteerinaiseen tulee niin hän ei kuulemmma ikinä tullut kyseiseen baariin.. vaan entäpä jos olisi tullut? Avopuolisoni on ennenkin minua pettänyt vaikka nyt sanoi ettei sellaisesta ollut kyse ja se ei ollut aikomus.

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista tilannetta ja mitä tässä pitäisi tehdä? Ymmärrän että hänelläkin on paineita mutta ei ole reilua laittaa minua tällä tavalla kärsimään. Olin kuitenkin tuon yön aikana todella huolissani ja aiemmin ei ollut kunnon supistuksia tullut vaan tuo tilanne aiheutti ne. Ja mitä tähän oman navan tuijotteluun tulee niin eikö tuo nyt ole täysin normaalia, että ensimmäisen lapsen kohdalla olen näin itsekäs ja ajattelen vain vauvan hyvinvointia?
Kiitos jos joku jaksoi lukea! :)

Naninkalle:

Tosi kurja tilanne sinulla, mutta kuulostaa kuitenkin siltä että miehesi rakastaa sinua. Oikea ainoaa ratkaisua ei tietenkään ole olemassa, mutta olemme mieheni kanssa aikoinaan käyneet läpi jotain vähän samantapaista. Meillä puhuminen auttoi itseasiassa puhuimme 3 kuukautta yöt melkein putkeen :P Kuulostaa siltä että hän on epävarma omasta jaksamisestaan ja roolistaan uudessa tilanteessa. Ehkä pitäisi antaa hänelle myös aikaa ja huomiota ja ennenkaikkea oikeus olla väsynyt, mutta et voi tietää hänen oloistaan jos hän  ei niistä kerro eli jonkinlaista rauhallista keskustelua ehkä kannattaisi käydä. Ja vaikka miehesi ei suostu ammattilaisen kanssa keskustelemaan, kannattaa sinun itse kokeilla vaikka väestöliitolta tai neuvolasta jos tunnet että sinulla on hyvä suhde neuvolatädin kanssa. Tälläiset kriisit ovat kuitenkin yleisiä ensimmäisen odotuksen yhteydessä. En tiedä oliko tästä mitään apua, jaksamista ja pitkää pinnaa sinulle :) Tässä linkki josta voisi löytyä jotain :
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/

Dreamer aika sitkeä sissi olet, olisin itse lähtenyt sairaalaan aikoja sitten. Oletko käynyt neuvolassa tai lääkärissä noiden supistusten jälkeen? Kannattaisi käydä tarkistamassa tilanne. En halua pelotella mutta mulle tuli aikoinaan rv 20 keskenmeno kun en mennyt ajoissa :( vaikka supistuksia tuli 10 min välein.
Nyt olen ollut tästä raskaudesta saikulla jo melkein 2 kuukautta kun kohdunsuu on pehmentynyt.

Itsestäni: En ole kirjoitellut aikaisemmin koska rekistöitymiseni jälkeen järjestelmä ei vaan herjasi väärää salasanaa jne... Olen kyllä "vakoillut" jutujanne jo hyvän aikaa :)
En millään malttaisi odotella helmikuun alkuun masukin tapaamista ja koska olen ollut jo pitkään kotona onkin kaikki sitten valmiina tulokasta varten, heh hoitopöytä kasattu samoin sänky ja mobile. vaatteet pesty ja odottamassa vaippapaketti ja hoitoalusta vaan puuttuu....

Liiveistä: hankin viimeraskauteen sellaiset sportti imetys liivit merkki oli cariwellja ne olivat ihan ehdottomat jo raskaudessa ja vaikka kuppikoko suureni ainakin yhdellä jollei kahdella koolla vauvam synnyttyä ne venyivät mukana mutta olivat silti tukevat, olivathan nuo vähän hinnakkaat mutta sen arvoiset :) sitten myöhemmin ostin kappaahlista tai lindexiltä sellaisia tavallisia "lerppuja" jotka menivät kivasti kun imetys lähti käyntiin.. tässá linkki noihin cariwelleihin  http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/comfort.html

Mukavaa ja joulun odotusta ja ottakaa rauhallisesti :)

Irina1 en käyny ollenkaan lääkärissä tai neuvolassa kun se meni seuraavana päivänä ohi. Ja se oli selkäkipua enemmänkin, ja olikin viikonloppu niin tutkimuksia ei ois voinu silloin hirveemmin tehdä. Itse sit määräsin pakkolevon.. ja niin ois varmaankin lääkärikin määrännyt. Itsellä ollu pahat menkkakivut niin ei viitsi edes lähteä lääkäriin ihan heti ku alkaa sattumaan. Täälläkin on niin kauheet jonot joka paikkaan niin ei viitsi edes vaivautua.

ja sit omaa.. täällä vaan flunssa jatkuu. Kiva herätä tukkoiseen nenään :( menis vaan äkkii ohi tää lenssu. eilen oli taas semmonen päivä että ei jaksanu mitää, puhelinki oli äänettömällä en vastannu kellekää puhelimee kun oli niin paska fiilis jotenki. Stressiä vissii pukkaa..

Tervehdys kaikille helmikuisille!

Tulin ekaa kertaa lukemaan juttujanne tuolta maaliskuisista. Meillä la 3.3. mutta koska olen ollut jo hyvän aikaa sairauslomalla supistelujen takia, ajattelin että tutustun myös teihin muihin mikäli maaliskuulle asti ei päästä. Joulun yli jos päästään, niin sitten annan luvan että saa syntyä, jos on ajoissa sieltä tulossa :) Olenpa hauska!

Noista miehistä... kaikki tietävät suomalaisen miehen perusluonteen. Nainen joutuu siinä samalla kasvattamaan lasta mahassaan ja miestä vierellään. Mehän kestetään mitä vaan niiltä ja hullujahan me ollaan jos joskus vähän purnataan tai saadaan itkupotkuraivareita...siis onneksi voi täällä miehen tietämättä jurmuttaa :) Heh.

Ihanaa joulunodotusta teille kaikille!

Hei!
Onpas ikävääkin luettavaa täällä :(. Voimia miehesi kanssa nanika. Kuulostaa kriisiltä. Jos miestäsi vaikka pelottaa vauvan tulo ja reagoi noin?? Uskon ja toivon että ohimenevää käytöstä. Puhuminen voisi auttaa ja aika. 

dreamer minullakin välillä öisin kipuja kun olen tehnyt liikaa päivällä. Toissayö oli kamala, ensimmäinen oikea supistus aiaiai. Viime yönä tuntui että vauva puski ja kunnolla. En mene vielä lääkäriin, jos muuttuu pahemmaksi niin sitten kyllä.

Töissä olo alkaa tuntua jo kamalalta. Oon aika kipeä kotiin päästessäni, eilenkin nukuin kaksi tuntia. Mulla on 8 päivää enää jäljellä ja ne on seuraavan kolmen viikon aikana. En halua pitää yhtään saikkua, jos ei ole ihan pakko. Valkovuotoa on myös aika paljon ja se on vetisempää kuin normaalisti. Kuulemma normaalia, anäin sanoi neuvolalääkäri. Inhottava vaiva, joutuu pitää pikkuhousunsuojia töissä. Töissä istuminenkin on kamalaa, painaa varmaan jotain verisuonia.

Ensi viikolla on joulu <3 ja saa syödä herkkuja :) ... Koitan tällä viikolla syödä oikein terveellisesti, huom koitan.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Noista neuvolalääkäreistä tuli mieleeni... mulla oli nyt joku aika sitten toinen kerta neuvolalääkärin tarkastuksessa ja kieltämättä jäi aika paha maku suuhun :(
Naislääkäri, oli sitten virolaissyntyinen ja hieman huonosti suomea puhuva. Melkein jokaisen lauseen päätti sanomalla "semmosta" ja ei edes tutkinut mahaa sen kummemmin vaikka valitin toistuvasta kivusta yhdessä ja samassa kohdassa. Tarkastus oli minulle ihan turha, lääkäri ei minusta osannut kysellä oikeista asioista lainkaan ja kohdunpohjan korkeuden mittaaminenkaan ei onnistunut...haki terkkarin mittaamaan!!!!! ..semmosta...

Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Meillä teki läppäri muutama viikko sitten tenän ja tänään saatiin uusi emoticon  Lukenut olen välillä, mutta tämä uudistettu foorumi ei ole mitenkään kamalasti houkuttanut.... Nyt päätin nyt sitten kokeilla tätä. Ei kyllä ole ollenkaan parannusta edelliseenemoticon

Omaa napaa siis tulossa: Olen ollut nyt viikon saikulla. Ei selkä ja lantio enää kestä työntekoa. Minulla on ollut aina löysät nivelet ja ovat nyt löystyneet lisää.... jatkuvaa vihlomista ja kipua. Auta armias mikä tunne on sauraavana aamuna, jos vaikka on innostunut tekemään suursiivouksen. yksin. Tällä hetkellä saikku kestää 26.pvä asti. Jatkoa saan sitten jos haluan.
  Minulla alkoi maidontulo pari viikkoa sitten, ja olen nyt joutunut käymään verikokeissa. Kilpirauhas lääkitykselle joudun ainakin loppuraskauden ajaksi ja tutkivat vielä jonkin hormonin tuotantoa mitä on kuulema liikaa.... tiedä häntä. Ei kuulema onneksi mitään vaarallista ainakaan.
  Käytiin viikonloppuna äidin kanssa joulumarkkinoilla ja mukaan lähti villapuku sekä lampaantalja. Tänään sain ostettua kaikki joululahjat ja postitettua kortit. Onneksi kaikki on ajoissa hoidettu, kerrankin :D Joulun jälkeen olisi sitten tarkoitus käydä hankkimassa vaunut ja kaikki isommat mitä on vielä hankkimatta. Muuten olen kaikki vaatteet jo pessyt, silittänyt ja viikannut kaappiin :) Olen aikataulussa, mutta silti välillä meinaa stressata, että jotain unohtuu....... 
  Oli vissiin peloista puhetta täällä. Minua ei synnytys pelota (vielä) ollenkaan, vaan enemmänkin se, jos joudun leikkauspöydälle. En ole koskaan joutunut sairaalaan tms. Siksi se, että minun maha aukaistaan, tuntuu karmivalta! Mutta eiköhän se loppupeleissä ole sitten ihan sama mitä kautta lapsi tulee maailmaan, kunhan saadaan vaan ulos :)
  Minunkin avomiehelleni on tullut pari kertaa tämän raskauden aikana kriisi. On repässyt ihan kunnolla pariin otteeseen, mutta on  pakko olla ymmärtäväinen, sillä miehet eivät ymmärrä lapsen tuloa samalla tavalla kuin me, joidenka sisällä lapsi kasvaa. Asiat eivät selviä muuten kuin puhumalla. Nykyään mieheni kertoo heti kun jokin painaa mieltä, niin voidaan samantien puhua asia alta pois. Eipähän jää kummittelemaan. Kyllä se siitä kun antaa aikaa...
  Täällä on stressi. Raha-stressi. Tänään oli kiva katsoa kuinka palkka tuli..... ja sitten se meni. Milloin voi säästää??!! ja mistä?? Prkl... pakko purnata kun sama laulu joka kuukausi. ja nyt on vielä Joulu tulossa :(

Hmmmm....Nyt ei tule enää mitään mieleen. Väsyttää ja aamulla aikainen herätys taas labrakäynnin takia. Torstaina taas olisi seuraava neuvola. Eiköhän tuota juttua taas riitttänyt ihan tarpeeksiemoticon
Nyt onneksi pääsee lukemaan ja kirjoittamaan taas useammin ;)

Keskusteltu on miehen kanssa useita tunteja ja varmasti jutellaan aiheesta vielä lisää tulevaisuudessa. Kiitos lukeneille ja vastanneille! :)

Mitenkä tuon laskurin saa näkyviin? Ei nyt ymmärräemoticon
Ennen näkyi ihan ongelmitta.....
Jeij!! Nyt onnistui :) Piti vain tuo [image] muuttaa muodoksi [img].
Olipas vaikea homma :)

Rölli: kävin katsomassa omia tietojani, ja kohdassa "omat tiedot, allekirjoitus ja ticker" niin kohdassa allekirjoitusteksti mulla ainakin oli näin se tikkeri:

Lisää ennen sun nyt näkyvää tekstiä seuraava rimpsu (huom korvaa urli sanalla URL, hååteeteepee sanalla HTTP ja [piste] korvaat pisteellä)

[urli=hååteeteepee://lilypie[piste]com][sun jo olemassaoleva tikkeriripmsu, alkaa [img]....

Ja sun rimpsun jälkeen pitää lisätä [/urli]

Sorry jos tämä on pikkasen hankalaa, mutta yritin kopioda oman tikkeritekstin ja muokata sitä - siitähän vaan soppa syntyi. Ja kun tänne ei voi VIELÄKÄÄN lisätä kuvia, en voinut ottaa kuvakaappauksenkaan....

pikasesti tulin käymään.

Olin tänään ä-polilla ultrassa, kiitos r-diabeteksen.
Painoarvio "pienellä" jo 1,7kg, eli yläkanttiin.
Sain huutia arvoista ja muutenkin jäi paha maku suuhun.
Hyvää ne silti tarkoittaa ja nyt vaan tiukempi kuri ja herkut oikeesti kokonaan pois.
Mutta komian kokonen on, piilotteli haarojaan, että ei näyttäny puoltaan, mutta eiköhän se meidän itse viimeks bongaama poika oo ihan oikeessa, sitä sano ultraajakin nyt että olis kattonu ihan ko olis vehkeet vilahtanut.

Tää poistuu nyt raksalle, ei ehdi oikein koneella istuskella :D

Takaisin