Joulukuun jorinat

Joo, kohtuutta suosin minäkin kyllä kaikessa. Jos nyt ei ihan kahmalokaupalla vedä jotain lakritsaa tai chiaa niin luulen että ei ole kauheesti riskiä.

Asiasta kukkaruukkuun: jäätävä turvotus! Täällä tänään rv 4+4 ja kröhöm, näytän just nyt samalta kun ekassa raskaudessa rv 15 tms :D Ilmavaivatkin kyllä sen mukaiset...

Täälä aivan sama! Onneksi laitoin töihin löysän paidan niin sai maha sielä alla pömpöttää :D tänään on kyllä ollut ihan mieletön turvotus ja juilinta kohdussa. Ihan kuin sielä joku jo tekisi kuperkeikkoja :D

Te joilla on ollut edellisessä raskaudessa insuliini hoitoinen raskausdiabetes niin millä viikoilla seuraavassa raskaudessa täytyy sokerirasitus tehdä? Onko mitään tietoa. Mulla ois muistissa, että tosi aikaisilla viikoilla

Käytiin tänään poikien kanssa messuilla kiertelemässä ja ratikalla ajelemassa puoli päivää. Aamulla join kahvin ja vasta kotona iltapäivällä söin leivän. Yhtään ei tullut nälkä ennen sitä. Kotona pojat nukkui autossa, joten torkuin minäkin ratissa parkissa 40 minuuttia :singing:

Radi ollut molemmissa raskauksissa, siirryn jo joulun jälkeen jo syömään niin, että tiedän sokereiden pysyvän kurissa. Kotimittailua ehkä vanhalla mittarilla, ennenkuin saan uuden.

Viestilaskuri ei näytä toimivan kunnolla.

Heips,

ilmoittaudun varovaisesti mukaan seurailemaan tätäkin ryhmää. Omien laskujeni mukaan minulla olisi laskettu aika 30.7., mutta koska metodini on niinkin epätarkka kuin viivan näkymisen alkaminen raskaustestissä, niin heittoa voi olla suuntaan tai toiseen. Ens pe olen viisaampi ekan ultran jälkeen. Jään siis seurailemaan molempia Heinäkuu2018 ja Elokuu2018 ryhmiä.

Sokerirasitus tehdään suuren riskin odottajille rv12-16, ja uusitaan rv24-28 mikäli tarve ilmenee. Itellä tehtiin ekassa raskaudessa rv16, mutta onneksi säästyin radilta. Minulle tehtiin siis sukurasitetteen takia, suvussa on 1. tyypin diabetesta ja radia.

Heippa!

Olen vasta plussannut ja jos kaikki menee hyvin, niin joulun syömisiä mietiskelen minäkin. Läheiseni kyllä arvaavat, kun jätän mädin ja graavilohen syömättä mistä kiikastaa, mutta emme haluaisi kertoa vielä, kun on keskenmenotaustaa. Jos tilaa graavilohen oikein tuoreena ja valmiiksi graavattuna, niin uskaltaisikohan sitä maistaa...?

Mikä on nykyään se sokerirasituksen ikäraja? Tehdäänkö se kaikille yli 25-vuotiaille?

Minulle tehtiin sokerirasituskoe vaikka olin alle 25 eli ei se ikä vaikuta.. Ehkä enemmänkin se minkä painoinen olet, jos on ylipainoa niin kuuluu siihen riskiryhmään ja tietty jos suvussa esiintyy kans..

Kaikille yli 25-vuotiaille tehdään, sitä nuoremmillekin, jos on sukurasitetta tai ylipainoa. Yli 25-vuotiaille normaalipainoisille, joilla ei ole aiemmassa raskaudessa ollut radia, ei kai tartte käypä hoidon mukaan tehdä.

Käytännössä siis lähes kaikille tehdään.

Esikoista odottaessa olin 21v joten silloin ei tehty, ja parilta kaverilta olen kuullut että kaikille 25 vuotiaille tehdään joten sitä olen jännittänyt että tässä raskaudessa on sitten sokerirasitus edessä :D

Ihanaa lukea jotakin näin positiivista keskustelua. Itsellä viikkoja vasta 4+5 ja tuntuu että en oo selailla muuta kuin keskenmenoihin yms. liittyviä keskusteluita niin yritän vähän siirtää ajatuksia muualle.
Onneksi on joulu tulossa niin saan touhuta kaikkien joulujuttujen parissa niin aika kuluu hyvin. Meillä mies haluaisi jo jouluna kertoa raskaudesta vanhemmilleen mutta itse en ole kauhean varma vielä asiasta muille kertomisesta. Tiedän että tulevat isovanhemmat sekoavat onnesta niin tuntuisi kauhealta sitten kertoa raskauden menneen kesken.
Mites te muut ootte kertoilleet raskaudesta?

Me kerrottiin jo muutamalle jotka tiesi yrityksestä, mun vanhemmat, mun sisko ja kaksi parasta kaveria. Ne joille myös kertoisin jos kesken menisi niin saisin heiltä tukea :) 22.12 mennään varhaisultraan, jos sielä on kaikki hyvin niin jouluna kerrotaan miehen perheelle :)

Kamala suru iski tuon valtatie 8 kolarissa kuolleen 10 kuisen vauvan vuoksi. :-( Voi vauva parkaa.

Tosi kamala tuo kolari minustakin :( Jotenkin näin raskaana kaikki tuntuu vielä kamalammalta.

Ensimmäisestä raskaudesta olin kerran jossain puolessa välissä sokerirasituksessa ja yksi arvo oli vähän siinä ja siinä. Muut kaksi erinomaisia. En joutunut uudestaan, mutta tässä raskaudessa joudun varmaan aiemmin. Onneksi viimeksi ei ainakaan tehnyt yhtään pahaa sokerirasitus, joten siinä mielessä ei ongelma mennä.

Täällä taitaa käydä huonosti, alkoi verensekainen vuoto ja kova vatsakipu. Päivystykseen katsomaan mistä kyse.

Takaisin