Joulukuun jorinat

Mulla alkoi viimeksi laatta lentää rv5+5 muistaakseni. Saattoi kyllä olla myös vasta 6+2...

Noihin aikoihin, rv5+, alkoi pahoinvointi kyllä jo.

Mä oksensin toissa jouluna raskauden takia kinkun, ja muistan vielki miltä se maistu ja hais, ettei varmaan tänä vuonna tuu ees yritettyä sen syömistä:yuck:

Ja joo, taas laitoin viestin jo menee ku muistin sen keskittymisen. Tota... Mikä keskittyminen? :hilarious:

Liimasin muuten jo pari viikkoa sitten ikkunoihin esikoista varten sellaset jouluikkunatarrat, ja otin jouluvalot esille. Sit ku ei enää tää flunssa pahemmin kiusaa, ni aion siivoo ja laittaa enemmän joulukoristeita :)

Hyi, kinkun oksentaminen on varmaan tosi inhottavaa :x saa nähä millaset olot on jouluna, meneekö mikään jouluruoka alas :'D

Me ajateltiin nyt kuitenki et tulee kerrottua jo tällä viikolla kun mies osti uuden (vanhan, mut meille uus) auton ni perustellaan että kun tulee perheenlisäystä ni ajateltiin ostaa isompi auto :-D katotaan reaktiot että kuka muistaa auton ja kuka perheenlisäyksen tuossa kohtaa :-P

Mulla ei suurempaa pahoinvointia ollu esikosta, joten en odota sitä nytkään vailla meinaa vähän ällöttää välillä. Eiköhän se kinkku jouluna maistu :-)

Mulla on kyl sellanen mikä oli myös esikon ajalla et verensokerit menee tosi herkästi liian alas jos ei muista syödä parin tunnin välein. Sit jos ne kerkee menee alas ni rupee ällöttää ja ei ruoka maistuis mut sit tietää että pakko syödä ni olo paranee.

Aika hyvä tuo autojuttu :D

Oonko ainut, kenellä on joululahjat ihan vaiheessa vielä?
Muutama on vasta ostettu, yhtään ei oo paketoitu ja kaikille en oo ees keksinyt vielä lahjoja :wacky:

Mie olin harvinaisen ajoissa tänä vuonna, kaikki on jo paketissa ja osa jo jaettu eteenpäin :'D

Pitäis ottaa itseä niskasta kiinni ja hoitaa nuo lahjat hyvissä ajoin ennen joulua. Välttyis pahimmalta tungokselta ja stressiltä. :)

Hirveesti tullut työpäivän aikana viestejä tänne :-)

Rokotteesta: itse otin nyt ensimmäistä kertaa ja häpeän sitä etten ole aiemmin ottanut (koska enhän MINÄ ole siihen sairastunutkaan), koska nyt vasta tässä iässä olen ymmärtänyt, että se on yhteiskunnallinen asia eikä vain MINUA itseäni koskeva. Jos kaikki ottaisivat, ei riskiryhmissä olevat sairastuisi. :oops:

Kinkusta: onko täällä muita kasvissyöjiä? Mua käy possut aina erityisesti joulun aikaan sääliksi, mutta tämä nyt ei juuri liity odotukseen, joten yritän olla täällä ihmisiksi :hilarious:

Oksuista: toivon, ettei minulle tulisi oksentelua, koska en voisi edes tehdä omaa työtäni silloin. Toistaiseksi 5+4 ei ole vielä yhtään paha olo.

Vakuutuksista: en ole ajatellut koko asiaa, mutta ensiajatuksena näkisin asian samoin kuin MaterAmat eli luotan julkiseen.

Ajattelen, että oli siitä hyötyä tai ei, niin olen ainakin yrittänyt hoitaa oman tonttini eli tehnyt sen minkä voin :shy: Mutta niin paljon kuin on vaihtoehtoja, on myös mielipiteitä ja jokainen tehköön oman valinnan parhaan tietämyksensä mukaan. Itse en ole asiaa perinpohjaisesti tutkinut, mutta oma valintani perustuu luottamukseen niitä kohtaan, jotka ovat.

Rokotteen otin kun työpaikalla sitä tarjottiin, ja ihan hyvä niin. Ehkä se rokote suojaa osaltaan tuota esikoistakin sairastamasta.

Mä en jotenkin osaa yhtään kuvitella että alkaisi oksettamaan, se tuntuu jotenkin ihan utopistiselta :D Nää on ehkä näitä kuuluisia viimeisiä sanoja mutta toistaiseksi oon ihan autuaasti siinä uskossa että tämä raskaus tulee olemaan yhtä oireeton kuin ekakin, jossa ainoa oire taisi olla mahan kasvu :D Olis kyllä hemmetin hankalaa joutua töissä oksentelemaan ja ihan vihoviimeinen juttu varsinkin kun meinasin yrittää peitellä raskautta niin pitkälle kuin mahdollista...

Hiljanen, mä en syö kinkkua eikä kyllä meidän perheessä kukaan muukaan :) Ei olla varsinaisesti kasvissyöjiä, mutta sellasia vegaaniruoan kanssa flirttailevia fleksaajia (ei yhtään hämärä ruokoavaliokategorisointi...) ja etenkin jouluna on niin paljon kaikkea muuta herkullista (etenkin alkuruokapöydässä) ettei kinkkua juuri kaivata.

Rokotteesta: itse otin nyt ensimmäistä kertaa ja häpeän sitä etten ole aiemmin ottanut (koska enhän MINÄ ole siihen sairastunutkaan), koska nyt vasta tässä iässä olen ymmärtänyt, että se on yhteiskunnallinen asia eikä vain MINUA itseäni koskeva. Jos kaikki ottaisivat, ei riskiryhmissä olevat sairastuisi. :oops:

Tämä! Kaikki eivät voi sitä ottaa ja sairastuessaan voi olla tosi paha tauti. On ainakin tehnyt kaiken, mitä voi. Luotan viranomaisiin rokotteen turvallisuudesta :)

Muokattu viimeksi:
Me otettiin esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutus, joka muuttui syntyessä sitten vauvavakuutukseksi.
Se olisi korvannut jos esimerkiksi olisi tullut jotakin komplikaatioita raskausaikana/synnytyksessä ja joko minä tai vauva joutunut sairaalaan pidemmäksi aikaa jne.
Samoin jos olisi esimerkiksi allergioita tai atopiaa, niin vakuutus korvaa rasvat ja esim maitoallergiselle korvikevauvalle kalliit korvikkeet.

Onneksi ei olla esikoisen kanssa tarvittu vakuutusta edes omavastuun vertaa, mutta se loi kyllä rauhan tunteen itselle.

Tästä en nyt tiedä otammeko, todennäköisesti kyllä.

Vakuutus otetaan taas raskausaikana niinkuin esikoisellakin. Se kyllä pelasti meidät esikoisen kanssa joka oli korvakierre vauva, 2vuotta elämästään sairasti viikottain! Vakuutus kustansi kaiken ja oli kyllä mahtava! Joten ehdottomasti otetaan sama vakuutus vauvalle :)

Takaisin