Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla la 18.12, suunniteltu sektio 15.12 mutta illalla 13.12 lähti supistuksilla käyntiin. Sairaalaan lähdettiin klo 2 aikoihin yöllä ja siellä yrittävät pysäyttää supistuksia mutta onnistumatta, joten tapposupistuksien takia joihin mikään kivunlievitys ei auttanut, klo 9.08 perheemme pienin veli näki leikkaussalin valon.

Muokattu viimeksi:
Huh... Jotenki toisen asialla ollu koko päivän. Ei tahdo jaksaa mitään. Maha välillä herkillä. Selkääkin jomottanut. Toivottavasti olo laantuu kun pääsen suihkun kautta maate. Ja toivottavasti saan lapset huomenna kouluun. Aamulla en nimittäin uskaltanut astua auton rattiin mahaoireiden vuoksi joten lapset saivat vapaapäivän...

Söin muutamat liekkisiivet ja kasviksia äsken iltapalaksi. Hengästyttää niin syöminenkin...

Miks muuten ylipäätään sun tarvii niitä kyytiä? Eikö kunta hoida kuljetuksen, jos matka on pitkä?

No sehän tässä onkin että matka on vain se 3km mutta pilkkopimeää maantien reunaa jokirantaa pitkin, jossa autot huitelee kauheita nopeuksia. Rohkeammat vanhemmat päästää jalan ja pyörin ja kelkoin, mutta mä en pysty... Valosalla saavat kulkea pyörällä.

Koskahan tää olo helpottaa. Yö Yhdestä asti on maha ollut huonona. Olin suihkussakin pitkän tovin ja otin cuplatonia kipuun. Jos viel huomenna jatkuu pitää kai ottaa yhteyttä jonnekin että pääsee tutkimuksiin ja mahd. Nesteytykseen. Vuorokauden vesiripuli ei voi tehdä hyvää rv39+ varsinkaan kun mikään juoma ja ruoka ei pysy sisällä...

Noniin. Nyt ois sitten ilmeisesti 41+0 ja edessä aamulla neuvolakäynti, jonkun tuntemattoman neuvolatädin luona. Yö meni ihan mukavasti ähistessä ja vatsaa tunnustellessa. Harkkareita tuli tasaisesti pitkin yötä.
Pitäisköhän tänään käydä urheilemassa jossain, kun viimeekskin selvästi auttoi tilannetta tuolla supistelurintamalla :P Tänään ois myös illalla sauna. ..pitäisköhän tilata mieheltä jonkinsorttinen "alatutkimus", sillä oon nyt vahvasti sitä mieltä että se ois nyt se avainsana tässä toivottomassa tilanteessa :D
Maitoa on ruvennut tihkumaan ihan vähän, en tiedä pitäiskö niitä aktivoida lisää, vai antaa olla? ei tässä toisaalta ole maksimissaan kuin viikko vauvatonta aikaa, joten voishan sitä jo vaikka laittaa säilöön jos niin villiks rupeis tuotanto yltymään. :-o Ei sekään stimulaatio toisaalta tätä tilannetta pahentaisi :D

Täällä alkoi aamuyöstä vatsakrampit ja nyt on tullut vartin välein kipeinä. Toisaalta myös suoli on tyhjentynyt, ensin ajattelin että ripuli iskee mutta kai nää on nyt supistuksia. Toivottavasti. Myös veristä vuotoa tulee taas.

B Mielestäni ei ole vielä niin veristä vaan sellaista verensekaista. Ei tummanpunaista siis, eikä esim pöntössä vesi värjääntynyt vaan tuli ph suojaan ja pyyhittäessä paperiin. Mutta tarkkailen tilannetta, kävi sama mielessä. Nyt ei kyllä oo enää supistuksiakaan tullut joten saa nähdä jäikö tähän. Pyysin kyllä varmuudeksi että mies tekee etäpäivän sillä työmatka on pitkä.

Toivottavasti Vius sulla myös homma käynnistyy! Eilen söin chiliä ja saunoin, jos ne auttais sullakin!​

Tuosta verestä tuli mieleen, esikoista synnyttäessä sitä tuli vasta istukkaa synnyttäessä, niin nyt säikähdin kun sitä alko tulla 6 cm avautumisen jälkeen mielestäni aika runsaasti, kätilö vaan sano koko ajan että ihan normaalia. Istukan mukana lorahti oikeen kunnolla. Merkattu verimäärä kuitenkin ihan normaali, samoin kun kalvot ja istukka. Että tuoki näköjään tosi synnytyskohtaista

Ääh... Ihan väsy. Söin aamupuuron ja siirryin sohvalle kahvikupin kanssa. Toivottavasti maha ei ala nyt temppuamaan enää... Vielä yksi lapsi kouluun niin meen sit takas sänkyyn.

Mä oon iha kateellinen kun te muut siellä teette kolmea ässää ja muita häätöyrityksiä. Ehkä munki pitäis jotain yrittää mut mä oon ihan loppu ja voisin nukkua vaikka koko tyhmän joulukuun yli.

Tosi itkuinen olo. Illalla sänkyyn mennesä sanoin miehelle että paha olla ja sattuu. Ei hän siihen mitään oikein. Ei edes aamulla kysynyt vointia kun töihin lähti... Tuskinpa soittaakaan päivällä.

Muokattu viimeksi:
Ääh... Ihan väsy. Söin aamupuuron ja siirryin sohvalle kahvikupin kanssa. Toivottavasti maha ei ala nyt temppuamaan enää... Vielä yksi lapsi kouluun niin meen sit takas sänkyyn.

Mä oon iha kateellinen kun te muut siellä teette kolmea ässää ja muita häätöyrityksiä. Ehkä munki pitäis jotain yrittää mut mä oon ihan loppu ja voisin nukkua vaikka koko tyhmän joulukuun yli.

Tosi itkuinen olo. Illalla sänkyyn mennesä sanoin miehelle että paha olla ja sattuu. Ei hän siihen mitään oikein. Ei edes aamulla kysynyt vointia kun töihin lähti... Tuskinpa soittaakaan päivällä.

Sinä oot ollu tähän asti niin ahkera, että kyllä sun on hyvä levätä! Se voi olla se rentoutuminen ratkaiseva tekijä sinulla. Nyt kun vielä on mahatauti, niin et kaipaa enemmän rasitteita! Kyllä se vointi kohenee varmasti jo viikonlopuks!

No sehän tässä onkin että matka on vain se 3km mutta pilkkopimeää maantien reunaa jokirantaa pitkin, jossa autot huitelee kauheita nopeuksia. Rohkeammat vanhemmat päästää jalan ja pyörin ja kelkoin, mutta mä en pysty... Valosalla saavat kulkea pyörällä.

Ok. Mä laittaisin kyllä kävelemään/potkurilla. Heijastinliivit vaan niskaan. Koulumatkat on musta hyvää arkiliikuntaa lapsille. Mutta kukin tavallaan.

^ olet oikeassa, mutta mä en vaan pysty. En ikinä antais itselleni anteeksi jos jotain tapahtuisi. Tuossa kuitenkin on lapsia alle jäänyt. Hoidetaan arkiliikunta sitten pihaleikein ja muuten touhuamalla.

Kyllä maistui uni. Piti nousta vähän lounastamaan välillä. Tuntuu että voiton puolella *koputtaa puuta*

Voi juma, kiva toi vau.fi odotus juttu, tänään ku on laskettuaika niin lukee näin: Onnea! Synnytys on ohi, sinulla on maailman paras palkinto, pieni lapsi. Tarvii vissiin säätää laskettuaaikaa niin kauan ku syntyy oikeesti :D

Takaisin