Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan toista päivää sairaalassa vauvan kanssa ja palautellaan mieleen vauvan hoitoa. :)
Mies on ollut mukana perhehuoneessa ja osallistunut vauvan hoitoon. Maidon nousu on lähtenyt hitaasti käyntiin kuten esikoisen aikana. Sen vuoksi on joutunut antamaan vauvalle lisämaitoa. Viime yönä tuli nukuttua hurjat 4h imetysrumban takia. Sitä edellisenä yönä en nukkunut lainkaan suppareitten ja synnytyksen vuoksi. Kummasti tässä porskutetaan eteenpäin hormonien voimalla.
Huomenna selviää, että päästäänkö jo vauveli kanssa kotiin.
Maanantaina on käytävä vauvan kanssa verikokeessa, kun vauvalta syntyessä otetussa verikokeessa TCH-arvo oli koholla. Toivottavasti arvo on kunnossa kontrollikokeessa.

Jotenki aargh olo tuli taas... Anoppi oli käyny ovella kun oltiin hakemassa lapsia. Soitti miehelle "nyt ootte sit sairaalassa!" Miksi se on oletusarvo että heti menos sairaalaan jos poistuu kotoa??sama kun kävin illalla vanhempieni luona vessassa, kun tuli hätä ku oltiin Vaasassa ja äiti huusi "ooks sairaalaan menossa??" Tai sit näitä ku soitellaan että 'se on varmaan poika!!" Tai että "se syntyy 15.12"

Antakaa mun ollaaaa... Ahdistun oikeasti suunnattomasti tälläisestä hysterisoinnista ja keskipisteenä olemisesta ja siitä että ihmiset spekuloi mun asioita. Mä en tykkää yhtään :( :(

Mulla taas pääty spontaanisti käynnistynyt synnytys sektioon, kun viimeinen pieni kieleke ei ollut poistunut yli 30 tunnin jälkeenkään. Sektiossa todettiin vauvan olevan sen verran virhetarjonnassa, kai jotenkin naama edellä, että synnyttäminen alakautta olisi ilmeisesti ollut joka tapauksessa hankalaa.

Melko kovat kivut on nyt ollut tämän päivän, vaikka lääkkeitä ihan hyvin annetaankin. Kaikki asennonvaihdokset sattuvat paljon, enkä ole noussut vielä sängystä. Odotan ensi yötä hiukan kauhulla, olisi tärkeää saada nukuttua parin valvotun vuorokauden jälkeen, mutta on hankala löytää edes siedettävää asentoa.

Toi on yksi mitä pelkään aika paljon.. Että käynnistellään mut ei lähde syntymään silti.. En tiiä mikä siinä sektiossa pelottaa niin paljon.. No täytyy toivoa että omassa tapauksessa päädyttäis synnyttämään kuitenkin alakautta..

Täällä vaan makoilen ei vaan lähde käyntiin kunnolla, vaikka vedet meni. Maanantaina käynnistetään jos ei sitä ennen käynnisty.

Minua lähdettiin käynnistämään koska radi. Olin sormelle auki. Aloitettiin ballongilla ja siitä jatkettiin tipalla 2 päivää. Olin jo päättänyt, että kolmantena päivänä tehdään sektio mutta niimpä vain minua ei kuunneltu ja jatkettiin tipalla ja sitä nostettiin reilusti kerrallaan. Olin kyllä kipeä! Sektio meni hyvin kuitenkin, nyt ei ollut kiirettä niin kuin esikoisen kohdalla.

Täällä Vaasassa on muuten nyt täyttä synnärillä, että kannattaa yrittää pitää jalat ristissä. :D

Winnie, hyvä tietää :) yritän säästää uudenvuoden yöhön et päästään Pohjalaiseen vuoden ekaksi vauvaksi :P

Miehen kans ei ilmeisesti kannata puhua tapaamisjärjestelyistä jos ero tulisi. Ajattelin vaan saada asian puhuttua vaikkei mitään eroa tulekkaa, vähä niinku näitä "hallituksen aloitteita" no sehän suivaantu siitä ja lähti ovet paukkuen pihalle. Mä en siis oikeasti pahalla, kunhan halusin tuoda kantani ja kuulla hänen kantansa. Hups.

Sanoin etten haluaisi mitään viikko -viikko tai joka toinen viikonloppu juttua enkä mitään äitipuoli skismaa vaan että mies sais ihan omasta tahdosta hakea lasta sillon kun hälle sopii ja auttaa tarvittaessa jos tarvin hoitajaa. Oon nii nähny mikä rasite aiemmat erolapset ollu hänelle en todellakaan tahtoisi tälle tulevalle sitä kohtelua. Mä oon kuulemma ny heti muuttamassa ja "tyhjäämässä pankin" sitärataa... Huoh... 10v yh äitinä tehnyt tehtävänsä näemmä, en osaa vaan ajatella vastuun jakamista mahdollisuutena ja vaihtoehtona.

Edes se ei auttanu kun sanoin että täähän mahdollistaisi sun nähdä lasta vaik joka päivä joka toisen viikonlopun sijaan. Mulla on kuulemma nyt "joku hoito kiikarissa" ja huomenna lupasi hommata asianajajan... Huoh...

Muokattu viimeksi:
Mua on vähän huolettanu että voinko olla niin onnekas että minä saan ihan oikeasti oman vauvan. Oon sitä toivonu niin monta vuotta että tämä on jo ihan epätodellista. No viime yönä näin unta että synnytin, mutta sit ne kadotti sen vauvan siellä synnärillä ja lopulta se löytyi penkin alta :D

huh huh tässä ollaan oltu jo pari päivää ilman ääntä eikä vieläkään pihahdustakaan, on ollu tarkoitus että "muutan" äitini luo siihen asti että muksu syntyy ja tämän piti tapahtua vasta ensi viikolla mutta parempi ehkä jo nytten koska jos pitäisi synnärille soittaa niin enhän mä pystyis sanomaan sanakaan :D

No nyt ennen kun tulee hakemaan niin ajattelinpa siivota koko kämpän puhtaaksi jos en kerkeäkkään enää tulla kuin pikaseen käymää kotosalla. Laitoin vain tavaroita oikeille paikoilleen ja nyt jo ihan puhki... kyllä flunssa on ihanaa ku vie loputkin voimat. No pieni tauko ja sitten jatkuu! jospa tää siivoaminen auttaisi vaikka poitsua haluamaan ulos ;)

ps. vadelmanlehtitee on kyllä parasta, miksi en aikasemmin joo tajunnu mistään lukea :D

Jaa kait sitä olis tehtävä tänään kaikki viimeiset valmistelut ennen huomista käynnistystä.. Ainakin vois pestä koneellisen pyykkiä, imuroida ja vähän muutenkin järjestellä paikkoja siihen kuntoon että on sit muksun kanssa mukava tulla kotiin..

huhhuh.. Kyllähän väsyttää.. ja hommia olisi jakaa muillekin.. Viikkosiivous melkein suoritettu kokonaan.. Enää olis kylppärin vessa+lavuaari, mutta ennen sitä pyykit kuivumaan..
Lasten kauneimmat joululaulut olisi klo 16.00.. Jaksaisikohan sinne lähteä..

Viime yön oli lantut uunissa ja nyt on lanttulaatikko jouluksi thetynä :P

Oho! Mihin seinään saa vetää rastin!? Anoppi KYSYI että laittaako hän mulle porkkanalaatikkoa tulemaan.. Siis mitä!? Sehän ei siis ikinä kysy mitään vaan käskee ja olettaa jne..

Sanoin sit että jos millään viitsii niin voi laittaa :DD ja niistä muistakin sanoin että ei paljoa kannata laittaa ku mies ei noista jouluruoista oikein välitä.. Mut nyt ku hän kerran kysyi niin suostun ottamaan vastaan kyllä avun niin pääsen itse helpommalla sit ku ei tarvi aattona laittaa ku lohet pöytään ja keittää puuro, perunat ja Karjalanpaisti tulee uunissa ku aamulla laittaa nopeasti :)

Ja eiku jatkamaan siivousta :)

Mulle oli tänään järkätty vauvakutsut <3 ...tai veivät minut porukalla syömään ja pienen lahjankin olivat vielä väsänneet lapselle ja äidille lahjakortin kauneushoitolaan <3 ihana piristys näin loppumetreillä! :)
Ihania ystäviä mulla! <3

Tsemppiä Kiiamarialle ja Fujille huomiseen!
Mä oon nyt psyykannut itseni rauhoittumaan tämän ihmeellisen levottomuuteni ja kärsimättömyyteni kanssa. Edellinen yö meni tosiaan supistuksia kuulostellessa (kestivät koko yön, mutta loppuivat aamulla). Viime yönä totesin, että kyllä ne kipeät synnytyssupistukset sitten tunnistaa, turha joka kolotusta on yön läpi valvoa. Ja sainkin nukuttua ihan hyvin. Aamulla supisti hetken, mutta sitten rauhoittui. Yritän nyt vaan pitää kiinni totuudesta, että lapsi syntyy, kun se syntyy. Ja voin esikoisen mallista olettaa, että menee ennemmin lasketun ajan yli, kuin alle. Psyykkaa, psyykkaa, psyykkaa! :D

Täällä ollu tänään aika rauhallinen päivä, mukava sunnuntai. Nukuttiin aamulla pitkään (niistä kaikista kolotuksista huolimatta). Leivoin unelmatortun ja nyt odottelen, että mies malttaisi tulla kahville, niin päästäisiin maistamaan sitä! Kävin koiran kanssa äsken hakemassa postin ja saatiin seuraa, kun mies ajoi hevosella samanaikaisesti ja lähti meidän mukaan :) jatkuvasti joku kyselee, joko syntyy. Tähän asti mua ei oo nuo haitannu ollenkaan, mutta kyllä nyt alkaa jo tympiä. Me aivan varmasti sitten kyllä ilmoitetaan kun sellainen hetki tulee. Tässä jo ressaa itse aivan tarpeeksi kun jo sen viikon yli la:n on menty. Ei tarvitsisi joka hetki jonkun asiasta muistutella..

Mä innostuin jynssäämään keittiötä oikein perusteellisesti tänään. Sit leivoin loput piparit ja ensimmäiset joulutortut. Joulukortitkin saatiin kirjotettua, tosin tänä vuonna lähetetään vaan mummoille ja kummeille, kaverit olkoon sometoivotusten varassa tän vuoden. Illalla ajateltiin mennä vielä kauneimpiin joululauluihin, ihanaa!

Takaisin