Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikein mukavaa lauantaita kaikille!

Torttutaikina sulamassa, joten kohta tekemään torttuja, kun lähden ystäväisen luokse ns. pikkujoulut. Mukanani vien torttuja ja maustekakun.
Kaksi vanhinta lähtee myös mukaan, niin saavat leikkiä kaverinsa kanssa.

Maustekakku - 9.12.2016.jpeg

Kylläpä tuli paha mieli Caarinan puolesta :( Jos oma ukko rupeais nyt 'juttelemaan' tuohon sävyyn niin kyllä mulla pettäis itsehillintä ja pahasti, en varmaan pystyis kotona olemaan, varsinkin kun tässä tilassa ne vilpittömät vitsitkin kuulostaa niin kamalilta eli ei oikein toimi tuo normaali suodatin.
Toivon siis ettei Caarinankaan mies ole ihan niin ilkeäksi tarkoittanut kun miltä on tuntunut ja tajuaa pyytää vielä anteeksi ! :)

Mä olen niin pahoillani Caarinan puolesta. En vaan voi ymmärtää miksi et lähde, kun tuo kuulostaa miehesi puolelta ihan jatkuvalta toiminnalta. Multa lähtis mielenterveys, jos joutuisin olemaan tuollaisen tyypin kanssa saman katon alla, enkä todellakaan voisi antaa lapsieni seurata vierestä tuollaista miehen ja parisuhteen mallia. Ei ihmistä vaan saa kohdella noin kuin miehesi tekee.

No johan oli yö. Sain ihan hyvin nukuttua jne mut aina kun nousin vessaan niin sänkyyn palattua alkoi ihan järkyttävä kipu lantiossa.
Onneks kissa herätti vaan kerran koko yön aikana :)
Pitkään nukkuminen kyllä on siitä huono että sit on ihan kamala nälkä ku herää :D

Onneks sain nukuttua iha tyydyttävästi vaikka pitiki kääntää kylkee kokoajan, selkä ja lonkat niin kipeet. ja eikös tuo pikkunenkin päättäny aktivoitua kun menin maate ja sehä riehu koko päivän edestä niin että mahaan sattu.

Kiitos sympatioista <3

Aamusta mies oli kun ei mitään olis tehny. Olin lähdössä kaupoille klo 10 kun hän vielä nukkui. No pomppas ylös sängystä autoon istumaan, mukaan piti päästä. Kävin jyskissä hakemassa hoitoalustan ja pari koria hoitopöytään. Mentiin viel Citymarkettiin ruoka ostoksille. Mietin ääneen että pitäiskö ostaa yks tuttipullo, että sais siirrettyä mahdollisen pumpatun rintamaidon vauvaan. Mentiin kattomaan pulloja, mies aloitti taas.. "ensin ostat yhen pullon... Ja toisen ja sit syötät vauvalle pelkästään tekomaitoa kun et jaksa imettää" ja räkänen nauru päälle. Mun kiehahti ja paiskasin pullon hyllyyn ja sanoin että ei sitte! Mies jäi suu auki pullojen luo ja mä menin lappaamaan itkien mandariineja pussiin. Noloa kun toi tekee tota kaupassa ja tietää kuitenki että oon herkillä ny.

Mä pyysin häntä lähteä autolle että saan tehdä ostokset rauhassa. Ei menny vaa seuraa koko matkan ku tein ostokset.

Autolla sitten hän aloitti että mä olen hänelle ilkeä kun käyttäydyn kaupassakin noin ja huudan (puolustaudun) hänelle. Hänessä ei ole mitään vikaa vaan kaikki johtuu kuulemma minusta. Tahallani ymmärrän asiat väärin. Hän oli kuulemma tarkoittanut että sairaalassa on ne "akat" sitä varten että ne hoitaa vauvat ettei itse tarvi ja hän ei kuulemma tiennyt että aion imettää kun ei hänen aiemmatkaan naiset oo vauvaa imettänyt. Ja onko mulla ees sitä laitetta millä saan maitoa pumpattua?? Oli taas niin yllättävää että... Tultiin vanhempieni luo ja naureskellen sanoi mun äidille että tyttäres vaan kiukuttelee typeristä asioista! Siis jostain tuttipulloista! Ja taas räkänen nauru...

Kiitos sympatioista <3

Aamusta mies oli kun ei mitään olis tehny. Olin lähdössä kaupoille klo 10 kun hän vielä nukkui. No pomppas ylös sängystä autoon istumaan, mukaan piti päästä. Kävin jyskissä hakemassa hoitoalustan ja pari koria hoitopöytään. Mentiin viel Citymarkettiin ruoka ostoksille. Mietin ääneen että pitäiskö ostaa yks tuttipullo, että sais siirrettyä mahdollisen pumpatun rintamaidon vauvaan. Mentiin kattomaan pulloja, mies aloitti taas.. "ensin ostat yhen pullon... Ja toisen ja sit syötät vauvalle pelkästään tekomaitoa kun et jaksa imettää" ja räkänen nauru päälle. Mun kiehahti ja paiskasin pullon hyllyyn ja sanoin että ei sitte! Mies jäi suu auki pullojen luo ja mä menin lappaamaan itkien mandariineja pussiin. Noloa kun toi tekee tota kaupassa ja tietää kuitenki että oon herkillä ny.

Mä pyysin häntä lähteä autolle että saan tehdä ostokset rauhassa. Ei menny vaa seuraa koko matkan ku tein ostokset.

Autolla sitten hän aloitti että mä olen hänelle ilkeä kun käyttäydyn kaupassakin noin ja huudan (puolustaudun) hänelle. Hänessä ei ole mitään vikaa vaan kaikki johtuu kuulemma minusta. Tahallani ymmärrän asiat väärin. Hän oli kuulemma tarkoittanut että sairaalassa on ne "akat" sitä varten että ne hoitaa vauvat ettei itse tarvi ja hän ei kuulemma tiennyt että aion imettää kun ei hänen aiemmatkaan naiset oo vauvaa imettänyt. Ja onko mulla ees sitä laitetta millä saan maitoa pumpattua?? Oli taas niin yllättävää että... Tultiin vanhempieni luo ja naureskellen sanoi mun äidille että tyttäres vaan kiukuttelee typeristä asioista! Siis jostain tuttipulloista! Ja taas räkänen nauru...

Huhhuh.. pakko sanoo et mä heivaisi tollase miehe alta aikayksikön!

Caarina, oon ihan järkyttyny sun miehes käytöksestä. En kestäis ite kyllä hetkeäkään..

Jee me saatiin vihdoinkin järjestettyä makkariin yövalo hoitopöytään (mies jopa käytti porakonetta!!) ja sit vaihdettiin sänky niin että mie nukkuu nyt sit ikkunan puolella. Siirrettiin kehtokin jo sängyn viereen valmiiksi :)

Sais mun mies kenkää ihan alta aikayksikön jos käyttäytyis kuin Caarinan mies - eteenkin tässä tilassa.

Kävin koiramessuilla - ei tullut supistuksia tai vauvaa mut tuli hitokseen liitoskipuja ja lovi lompakkoon. Onneksi oli riihikuiva raha loppu kun päästiin sille englantilaiselle fuge-kojulle (eivät siis ota korttia) koska mulla olisi ehkä lähtenyt lapasesta ihan kokonaan - ihan sama onko radia tai ei - se fudge on meinaa niin tajunnanräjäyttävän hyvää. Byyh. Nyt en sitten ostanut niitäkään.

Onneksi oli mies väkertänyt hirvi-possu-pullia kotona niin sain vatsan täyteen - hiukan teki mieli pysähtyä mäkkäriin matkalla kotiin mutta hillitsin itseni :grin

Mulla meni tän päivän ohjelma ihan plörinäksi kun yöllä valvoin klo 03-07. Kello soi kahdeksalta mutta nukahdin uudestaan ja heräsin puol kymmenen ja silloin ois pitänyt jo olla liikenteessä. Kun vihdoin pääsin lähtemään niin en pystynytkään ajamaan autoa. Ajoasento oli kertakaikisen epämukava ja matka ois kestänyt reilu puol tuntia niin oli pskko kääntyä takaisin. Harmittaa tosi paljon.

Noh, käytiin sitten miehen kanssa jouluostoksilla, ostettiin siis kuusenkoristeita. Ja kohta tehdään pizzaa. Ostin myös illaksi suklaatryffeleitä mutta olenkin jo melkein syönyt ne kaikki. Tällä hetkellä voisin elää hedelmillä ja suklaalla. Järkyttävää. Neuvolassa eilen sanoin että pelkään syöneeni vauvasta jättikokoisen sokerivauvan niin terkka vaan nauroi että et todellakaan ole. Joten edes siitä en saa morivaatiota lopettaa....

Mietin just hei ihan samaa! Jatkuvasti tää vauva työntää päätä tonne alas niin että vihloo oikein ja lonkat särkee. Silti ei kyllä oo mitään ihmeellistä tapahtunut eikä oikein edes supista.. Tosin nyt oli kivun takia pakko lämmittää vehnätyyny..

Ja siis voisin oikeasti syödä jatkuvasti!

Mieki tossa kolmen paikkeilla vedin palan pitsaa mitä jäi eiliseltä yli tossa aiemmin vedin puoli pussia sipsiä :oops: ja nyt vielä ruokaa päälle... Silti vois vielä jotain syödä..

Oho kolme tuoreinta joulukuista sektiolla :wideyed: kiinnostais todella paljon kuulla miten teidän leikkaus sujui ja onko toipuminen lähtenyt hyvin käyntiin? Mulla on leikkauspäivä varattuna 21.12 ellei nyt satu ite aikasemmin tulemaan niin sitten päivystyssektiona.. Pelottaa jännittää ihan hirveästi !! :nailbiting::arghh:

Caarina: Mietihän oikeasti, mikä on parasta itsellesi ja lapsillesi.. Ei tuo miehesi käytös ole hyväksi sinulle eikä lapsille. Sinä ja lapset ansaitsette parempaa!

Aarre, mun sektio meni ihan kivasti, tosin oli mulle jo kolmas joten sen verran tuttua ettei hirveesti jännittäny. Aikasemmilla kerroilla on tullu pahoinvointia ja nyt ottivat sen huomioon ja antoivat pahoinvointilääkettä heti kun vauva oli ulkona. Kipulääkkeenä annettiin morfiinia puudutuksen yhteydessä , se vei kivut tosi hyvin pois mutta olin ihan tokkurassa ja oksentelin koko illan osastolla :(
Ensimmäinen sängystä nousu ja ekat päivät on muutenkin aika kivuliaita, nyt 8 päivän jälkeen on jo aika hyvä olo, särkylääkkeitä menee vielä ja sängystä nousu on vaikeeta. Onneks vauva on ollu tosi helppo ja mies on ollut suurena apuna niin oon saanu levätä ja toipua rauhassa.

Minulla päättyi käynnistys sektioon, kuten esikoinenkin. Olisi pitänyt pitää vain oma pää ja vaatia suunniteltu sektio. Nyt lääkärit käynnosteli 3 päivää, huh. Olin aikamoisissa tuskissa ja olin vain 5 cm auki.

Sektioon mentiin rauhallisesti, vauvalla oli kaikki hyvin. Minulle oli asennettu epiduraali jo valmiiksi mutta sitä ei käytetty, sektio tehtiin spinaalipuudutuksessa. Tuo on minusta koko sektion inhottavin kohta! Edes ylösnousu sängystä leikkauksen jälkeen ei ole noin paha. Itse leikkaus meni hyvin, vielä olen sairaalassa..leikkaus oli eilen. Nyt on kuume vähän noussut ja crp tsekataan vielä tänään. Ei ole ihme jos ei jossakin olisi tulehdus tuollaisen hullun 3 päivän käynnistyksen jälkeen. Kirjoitab synnytyskertomuksen jossain vaiheessa.

Vauva voi oikein hyvin, sai apgar pisteitä 9, 10. Vahva tyttö! Hyvin oppinut jo rintaa imemään. :)

Takaisin