Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie tulin sohvalle istumaan niin toi johtojen pureskelija tuli heti tohon viereen maaten :banghead:

Siis oikeasti kerrankin ku oisin saanu nukuttua!! :mad:

Onneks kuitenkin näyttää taas tulevan supistuksia ja jomotuksia edes niin ehkä se sit vähän helpottaa tätä vitutusta ku tietää että hommat saattaa edetä taas..

Mulla on välillä järkkyjä sukkapuikkokipuja. Siinäpä närästyst' lukuunottamatta vaivat. Ei kauheesti tunnu et olis tässä lähiaikoina synnyttämään menossa. Tosin täytyy lohduttautuu ettei esikoisestakaan tullut mitään merkkejä

Mä keksin itelleni ongelman, jota en saa päästäni pois: meidän vaunut ja matkarattaat on mustat/tummanharmaat eikä niissä oo heijastimia oikein missään. En saa rauhaa tän asian kans, joten nyt on pakko lähteä kaupoille. Kuitenkin jo kahden aikaan iltapäivällä alkaa hämärtää näillä korkeuksilla niin miten nuiden kanssa uskaltaa lenkillä käydä kun pikimustat möykyt on. Ja pieni vauva pitäs sisälle laittaa. Hui!!

Eliza, mä oon miettinyt samaa, tosin omien vaatteiden kohdalla. Vaunuissa on kyllä muutamat heijastimet, mutta jos mennään vaikka liinaillen, niin ei mun takissa ole mitään heijastusta. Pari olen laittanut ja esikoinen repii ne pois. Jotain liimattavaa/silitettävää heijastinta voisi jostain löytää?

Olipa tuskien yö. Alamaha ja alaselkä oli jäätävän kipeät tasaisesti koko yön. Ei löytynyt hyvää asentoa koko yönä. Nukuin kyllä jossain välissä, kun näin painajaisiakin, mutta pissilläkin juoksin ennätysmäärän. Ihme lirutusta vaan.
Eilen kauneimmissa joululauluissa oli laulaminen vaikeeta kun ei keuhkokapasiteetti oo oikein kohdillaan. Piti pallealla ponnistaa, että saa viimeisetkin sanat aina laulettua, mutta sitten rupesin miettimään, että painoikohan se pallea lapsen ihan kohdun perimmäiseen alanurkkaan :D No ainakin lapsi tykkäs kun se hyppelehti ennätysmäärän mahassa. Kappaleiden välit oli hiljaa,mutta laulaessa tuntui myllytys :D

Kävin vähän jouluostoksilla. Nyt löyty äidille lahja. Onhan tässä vielä ostettavaa, pikkuhiljaa :) kaikki jo tiedän mitä ostan kunhan vain saan haettua.

Yö meni pyörien ja olo oli kaikinpuolin raskas. Pystyssä ollessa tuntuu kun jotain valuu, mutta ei tuu paperiin eikä siteeseen asti vain ainoastaan pyyhkiessä runsaasti valkovuotoa. Selkään välillä sattuu muttei varsinaisesti supistele ja menkkajuilii alamahaa ja kohtu kiristyy usein.

Pian lapset koulusta syömään ja sitten vien heidät isälleen ja käyn viikonlopun viettoon kera siippani, hän lupasi viedä mut ulos syömään!

Mä keksin itelleni ongelman, jota en saa päästäni pois: meidän vaunut ja matkarattaat on mustat/tummanharmaat eikä niissä oo heijastimia oikein missään. En saa rauhaa tän asian kans, joten nyt on pakko lähteä kaupoille. Kuitenkin jo kahden aikaan iltapäivällä alkaa hämärtää näillä korkeuksilla niin miten nuiden kanssa uskaltaa lenkillä käydä kun pikimustat möykyt on. Ja pieni vauva pitäs sisälle laittaa. Hui!!
Meillä kans oli samasta aiheesta jossain vaiheessa puhetta. Täällä kaiken lisäksi lähimmät katuvalotkin (kävelytiestä puhumattakaan) monen kilometrin päässä, niin todellakin on tärkeää olla niitä heijastimia! Mulle itselleni kuulemma hankitaan kunnon heijastinliivi ja vaunuja täytyy sitten jotenkin myös tuunailla. Mahtaiskohan niihin minkäänlaista "heijastinhuppua" tms löytyä mistään.. Täytyypä ruveta tutkimaan. Jos ei, niin sitten askarreltava itse.

Mitähän tää nyt oikein on. Kaikki valittelee, että uni ei tule jne. Mulla on tällä hetkellä ihan päinvastaset tuntemukset! Nukahdin illalla ihan hyvin, kertaalleen kävin vessassa joskus 3 aikoihin ja siitä jatkoin unia aina 9.30 asti eikä satu mihinkään! :wideyed: Olo on ihan eri luokkaa kuin vaikka viikko sitten, kun heräili vähän väliä. Sainkin jo pyykit ja tiskit pyörimään ja keräilin tavaroita valmiiksi, että pakkaa vain laukkuun kun lähtö koittaa. Nyt vasta maltoin aamupalaa istahtaa syömään :)
Tänään 40+5

no minäkin nukuin edellisen yön kuin tukki. Tää vauva on tehnyt asennolleen jotain, tai sitten mun kohtu valmistautuu johonkin synnytykseen 8D
...nyt kyllä pierettää ihan vietävästi. ..josko nämä yölliset oireet johtui siitä että mulla on maha täynnä ilmaa :D Tosi vaikee saada ulos, kun joku on tilkinnyt jokaisen ulostulokanavan :D

Voi kauhia tätä väsymystä. Viime yönä supistukset valvotti puoli 4 asti. Yritin alkaa sitte nukkumaan mutta mitä siitä tulee ko kaiken tavallisen (kuuma, ei löydä asentoa yms..) lisäksi viereisestä salista kuulu hirviää ähinää ja kohta vauvan itkua. Niin ihanan kuulosta, en kestä!! Ja kohta toinen vauvaki jossain putkahti maailmaan. Melkeen tippa linssisä kuuntelin niitä ääniä:Heartred välillä sitte torkuin, ja 7ltä ei enää riittäny kärsivällisyys yrittää nukkua vaan nousin ylös käveleen et oisko alkanu supisteleen. Nyt toivon saisin nukuttua kunnolla ennen ku lähen synnyttää....

Mä ulkoilen itse aina hämärässä/pimeällä kunnon heijastinliivi päällä ja vaunuihin ajattelin hankkia just Clas Ohlsonilta tuollaisen heijastinhupun. Ja tässä harmaudessa noi ei oo päivälläkään pahitteeksi. Sen huomaa kun itte ajaa autolla, että heiajstinliivilliset erottaa jo kaukaa.

Joo täytyisi ite kans kattoa noi vaunut ja niiden heijastimet.. Aattelin kiinnittää heijastimia niin paljon että tuo näyttää joulukuuselta ja itellä onkin jo valmiina heijastinliivi mutta oon niin lyhyt ettei mua kyllä nää kunnolla varmaan vaunujen takaa.. Täytyy miettiä kyllä tuo homma kuntoon tässä asap.

Sain onneksi päikkärit nukuttua mut nyt on siltikin väsynyt.. Aattelin tosin tänään pyöräyttää pakkaseen tilaa ja tehdä pakastemarjoista pellillisen piirakkaa, pistää pyykit koneeseen ja tiskit myös.. Mut jospa toi touhuaminen tuottaisi tulosta...

Kyl menny helpoks mun ruuanlaitto. Oikeesti tykkään kokkailla mut jotenki ei oo ny voimia. Laitoin kaks senttipizzaa uuniin ja niillä mennään. Yleensä jos kotiruokaa mielin niin se on joku itellään uunissa tuleva karjalanpaisti, kinkkukiusaus, makaronilaatikko... Eineksiä ja puolivalmisteita on tullu syötyä paljon, toivottavasti perhe antaa anteeks...ostin muuten granaattiomenoita, hyi ku oli pahaa... Lapsetki sylkäs ja tiuskas että kirpeää! Mun mielestä ei kirpeää mutta outo maku.

Näin outoa unta yöllä. Olin jossain talvikirpputorilla pihalla. Jossa kokoajan vaihtu myyjät. Ostin pahvisen flyygelin joka toimi niinku oikea ja oli iso. Sit menin pizzalle ja tilasin pizzani italiaksi, koska ilmeisesti osasin hyvin italiaa :P "pizza mozzarella ala pollo oregano" :D

Muokattu viimeksi:
Mä löysin nyt ensiapuna vaunuihin muutaman heijastimen marketeista ja tilaan tuon kuomuhupun, kun en clas ohlsonille vihti keskustaan lähtee. Niii, ja ei edes lastentarvikkeessa ollu kunnon heijastimia tai nuita huppuja myytävänä!!! Myyjä meinas, että onhan nuissa vaunuissa ommeltuna saumoihin heijastavaa nauhaa. Mä katoin häntä, että ootko ny oikeesti tosissaan, että se kolmen millin putkula kuomun halki menevässä saumassa on mun lapsen ainoa henkivakuutus tuolla pimeydessä. Ärn ku suututti.

Sellaista liimattavaa heijastinnauhaahan on myös, niinkuin tarraa, jota voi teippailla pitkin vaunuja ja omiin vaatteisiinkin. :)
Mulla on oikeastaan joka aamu ollu maha kipee sillain menkkakipu-kipee. Olen sitten ottanut panadolia ja sillä se on lähtenyt. Ei muita oireita. Paitsi että lapsi on kyllä laskeutunut ihan tosi alas ja maha painaa erilailla.
Mutta tänään nyt ei kyllä sopis syntyäkään, mies lähti keikkareissulle 100km päähän, johon jäävät vielä hotelliin yöksi, eli tulee kotiin vasta huomenna. Ja siis toivon, että saa nauttia keikasta ja kaikesta oheisista nyt bändin kanssa vielä kunnolla tämän reissun, ennen kuin tulee pieni tauko. Ei olis kauheen kiva soitella keskellä yötä, että vetäkääs setti loppun ja lähet sitten taksilla tänne synnyttään..! :hilarious:

Takaisin