Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko nyt ilmeisesti viimeisen kahdenkeskeisen viikonlopun kunniaksi tehdä marjapiirakkaa! Oli pakkasessa marjoja sen verran vielä (sinne tosin vielä jäi puoli pussia mustikkaa ja 2 purkkia mansikkaa) jäljellä että sai hyvin tehtyä.

Menee hermo tohon anoppiin taas vaihteeksi kun se stressaa kauheasti nyt tästä raskaudesta.. Olis ehkä parempi jos asuisi tosi kaukana jossain eikä oli nähny sitä ku ehkä kerran koko aikana..

Hmm nyt on muuten olo että valuu jotain.. Onpa ällöä!!

Liitteet

• IMG_20161209_160423.jpg
    IMG_20161209_160423.jpg
    996.7 KB · Katsottu: 36
Vein lapset ja tulin kotiin. Mies on mennyt nukkumaan joten tuskin se mua mihinkään syömään vie :( harmi... Suihkuun tästä ja yöpaitaa päälle ja maate. Ärsyttää.

Tää päivä on menny iha jossain sumussa. oon kärsiny etovasta olosta, maha ja selkäkivuista, ehkä jopa muutamasta supistuksesta, oon ollu iha halkipoikki ja pino-fiiliksellä maannu siis sohvalla ja jättäny kotihommat hoitamatta. vauvaki liikkunu tosi vaisusti ja oon ekan kerran tehny liikelaskentaaki joka kuitenki täyttyny. onneks mies tuli kotiin ja lähti mun kaa pienelle lenkille ja kyllä ulkoilma vähä virkisti, nyt mies tekee pinaattilettuja iltapalaks, josko sais vähä rautaa kun se nyt on tupannu olee liika alhaalla...

Miksi oi miksi en oo tätä aiemmin keksiny! Söin siis joku aika sitten vähän lakuja. Siitä joku vajaa puoli tuntia ja sainkin istua hyvän tovin vessassa :rolleyes: Sillon pahimman ummetuksen aikaan tätä konstia olis tarvittu..

Herkutelkaa pois vaan suklaat ja tryffelit ja kaikki! Itse yritän pitää näppini erossa valkosuklaalevystä, jonka ostin itselleni sairaalaan evääksi... :p toivottavasti se ei kerkiä tässä odotellessa pilaantua.... :dance008

Tajusin tuossa muuten juuri, että kävin tänään tekemässä viikonlopun ostoksia. Vaan enpä tajunnut mitään ruokajuttuja ostaa kuin tälle päivälle! Jotenkin sitä niin odottaa ja toivoo, ettei enää seuraavana päivänä tarvitsisi olla ruokaa laittamassa. Ehkä mä tuolta kaapeista sitten jotain keksin. Pakkaseen oon kyllä jemmannu jotain pitsaa jne, mutta ei niitä tässä vaiheessa vielä viitsisi alkaa syömään sieltä pois, kun on lähinnä tarkoitettu aikaan kun vauvan kanssa sitten joskus sairaalasta kotiudutaan.

Mirri täällä ihan samat fiilikset! ❤ ja samaisista oireistakin olen kärsinyt, ylävatsa kipeä ja samaten selkä. Oksettava olo, Hieman myös närästää :( laatan kuvittelisi lentävän mikäli sormet kurkkuun eksyisi. viime yönä nukuin todella huonosti, onneksi esikoinen päätti nukkua pitkät päikkärit ja ehdin itsekin nukkua hetken. Me käytiin pitkä iltalenkki ja se teki hyvää. Silti mitä kusisin fiilis jostain syystä.

Tänään mies päätti että me tilataan pitsaa. Närästää jo valmiiks, mut pitänee vaan juoda maitoa ja syödä rennietä.
Tänään sai mies viimeisen tenttinsä tehtyä, joten nyt saan ruveta hätistelemään vauvaa ulos. En vaan taida jaksaa zzz. ..jos sitä vadelmanlehtiteetä nyt rupeis ryystämään.

minä luotan että mulle tuodaan herkkuja sitten sairaalaan, en oo ees tajunnu varata itelleni mitään
Näin mäkin kyllä ajattelin, mutta kaupassa teki niin kovasti mieli just sitä suklaata, niin perustelin asian itselleni näin. Oon aika varma, että ei se montaa päivää täällä säily, jos ei vauveli ala kohta syntymään :wink:grin

Ei mies tykkää että herätetään unilta. Sitte se on niin vihainen ja sit se ei ainakaan halua tehdä mitään.

Mun tekis vaan mieli SYÖDÄ KOKO AJAN. Mut ei. Mä juon vettä ja syön porkkanaa. Ja juon vettä. Mä oikeasti juon vettä varmaan 3-4l /pvä kun juon aina kun tekis mieli syödä jotain hyvää (mutta eipähän jalkoja turvota). Kaapissa on ollut 2kg salmiakkiufoja mitä ehdin tilata just ennen kun sain tietää raskaudesta. Ne on nyt ollu hyvässä säilössä kohta 8kk. Jumaliste, että on kova selkäranka kun on siihen tarve :)

Sain vihdoin ton reunapehmusteenkin valmiiksi. Päivä meni muuten lähinnä maatessa ja sain ryhdistäydyttyä tekemään jotain vasta kun mies tuli töistä kotia.
0bfc19f390b6f0d51794740efa38d04b

Jes, mä oon saanu lopulta jotain valmisteluja sille mallille, että uskallan varovasti huokaista, vaikka paljon on tekemättä vielä eli mm. pihahommia, joita on iso liuta on "ennen vauvaa" -työlistalla. Varmaan jäävätkin aikalailla tekemättä, kun ens viikolla tod. näk. käynnistellään, mut jatketaan, kun jaksetaan..

Joulukortit, -valot ja kohta -koristeetkin valmiina, lahjat hankittu, vauvan peti pedattu, vaatteet viikattu pienen omaan laatikkoon, turvakaukalon telakka ängetty töin tuskin isofixeihin, uus vaununpeite tupliin tehty, muksujen ulkovaatteet ja vaunut tehoheijastettu, joululaatikot odottamassa paistoa pakkasessa, turvalonkero päätelty, MP3-soittimessa tuntitolkulla rentouttavaa musaa..

Nymmää alan ajatella vauvelia, nauttia rauhallisista hetkistä katraan kanssa ja koitan saada kerättyä vähän voimia megarutistukseen. :santa :Heartred Tsemppiä ja enkelin unia kaikille!

Veihän se ukko syömään, chicken wingssiin eli snägärille... Ja 22.30 kun heräsi. Ja provosoi koko illan kun päästiin kotia kaikella, lähinnä vauvaan liittyvällä kuinka mm. Olen sanonut että vihaan vauvaa ja että hän ei aio olla sairaalassa auttamassa vaikka olisin huonossa kunnossa koska se on hoitajien tehtävä vaihtaa vaipat ym. Sit kun kysyin et miksi sä noin puhut niin alkoi mulle räyhäämään että "älä tivaa kokoajan! Mä nukun nyt! Ei tarvi vastata sun typeriin kysymyksiin!" Itkuhan siinä mulla pääsi ja mies kehtasi kysyä että "miksi niiskutat?" Totesin että haista paska ja olen tämän päivän sallitusti loukkaantunut.

Vitun apina.

Muoks. Ainii ja synnytykseen ei oo tulossa mukaan koska se on hänen mielestään ällöttävää. Menee kuulemma odottamaan mun vanhempien luokse siksi aikaa ja mun pitää soittaa kun tyttö on syntynyt. Itteppähän kuulemma halusin vauvan. (en suostunut aborttiin).

Ja aiemmin jaksoi eläintenhoidosta moittia. Mä oon tarkka eläinten ruokien kanssa esim kanille 90% ruuasta kuivaa heinää ja loput muuta (tuore, siemensekoitus ym.) mies kippasi pupun kupin täyteen siemeniä, siis tyyliin 2dl... Sanoin että 1 rkl riittää, se kani kuolee tohon määrään. Hän alkoi mulle räyhäämään etten voi pitää eläimiä nälässä ja kuka täällä on oikein eläintenhoitaja kun annat minkin syödä eläimesi! Ja kun pupu kerta niin kovasti söisi siemeniä että sillähän on nälkä! Vertasin että koira söis makkaraa just nii paljon ja kauan kun sille annetaan vaikka sillä on ihan omat ruuat jotka ovat sille hyvästä. Ärsyttää tollainen kun ehdoin tahdoin tehdään tinkiä ja sitten muka säälitään eläimiä kun mä en inhimillistä niitä vaan hoidan lajityypillisesti. Toi koirakin sais syödä miehen mielestä ihan kaikkea a syöttääkin ja tiedän kyllä heti että annettu keittokattilan loppu tms. Kun on yrjöt lattialla ja ulkona vedetään ripaskaa...

Voivoi mikä tappelu tulee vauvan ruokien kanssa kun mä haluan täysimettää ja mies on sanonut ettei missään nimessä imetetä kun se on ällöttävää. Ja mitä kaikkea tukkii sen suuhun kun en oo paikalla. Sanoin myös ettei mitään pilttejä vaan samalla voi keittää vauvalle perunan kun ittellemme ja hedelmät saa soseeksi plus sormiruuat. Oivoivoivoi... No kertoohan se jo jotain miehen moraalista, kun on ollut mulle vihainen kun en oo tupakoinut raskaana vaan ennemmin oon valinnut olla kiukkuinen. Koska tupakasta ei kuulemma aiheudu vauvalle mitään haittaa, hänen kaksi aiempaakin ovat terveitä (heh joo... Panikkihäiriö ja muita psyk. Ongelmia toisella ja toinen keskonen... Ei mitään ongelmia...)

Kiitos kun sai avautua, jos jaksais taas! :P <3

Muokattu viimeksi:
^ tais mies olla unien jälkeen vähän kärttynen, ja kuulostaa siltä että oikeasti jännittää vauvan tulo aika paljon... Vai on synnytys ällöttävä :D ei silti tietenkään oikeuta käyttäytymään noin!! Tunteet käytöksen taustalla voi ehkä ymmärtää mut ei sitä miten ilmaisee niitä kuin uhmaikäinen.

Takaisin