Joulukuun jorinat

Oi ihana, toukkapussi kuulostaa hyvältä. Paljonko teidän pojalla oli pituutta ja painoa syntyessään? Meillä tosiaan oli tammikuun alussa la, mutta tämä pikkumies päätti syntyi 38+2 :D meillä oli viime vuonna myöhäinen keskenmeno, niin tämä joululahja oli kyllä oikein toivottu.
Kuinka pitkään sinnitteli kotona ennen kuin lähditte :D

2780 ja 47cm :) supistuksia rupes tulee hitaasti uudestaan 11 jälkeen aluks ei ees kipeinä(kipeitä tuli 14 eteenpäin) ja noin klo 18 oltiin synnäril :) olin joskus 10 tullu käyriltä kun olin pari tuntii yöl tarkkailus supistusten takii :)
 
meidän tyttö ei saanut tonttulakkia vaikka syntyi aattona, toki väärä maa, mutta olin kyllä odottanut että sellaisen saattaisi päähänsä saada :sad001 toki siis ihan sama, sillä hän on ihanin joululahja koskaan :Heartpink
 
Yhtenä ollaan vieläkin vauvan kanssa. Toivottavasti tämä pitkittynyt latenssivaihe (jota uudelleen synnyttäjällä ei pitäisi olla) olisi kypsyttänyt paikat 3-4 senttiin ja saatais synnytys käyntiin pelkillä kalvojen puhkaisulla ja ehkä oksitosiinilla. Toivon. Mutta epäilen. Toivon myös että lääkäri suostuisi käynnistää jo huomenna. Tätä epäilen myös. Varsinkin kun on selkeästi supistellut useamman päivän, luulen että he haluavat odottaa luonnolista käynnistymistä viikonlopun yli ja maanantaina käynnistys jos ei viikonloppuna ole mitään tapahtunut. Toki se on niin järkevämpää, mutta mä en jaksaisi pitkittää enää yhtään.

Tänään vielä paikat kuntoon ja tekasen miehelle makaronilaatikon. Ja vien lapsille lisää vaatteita mummolaan. Kotona on hiljaista ja yksinäistä. Istun vain sohvalla ja katson telkkaria.

41+3

Ainii. Miehestä on tullu ihan hömppä. Se puhuu kavereiden kansa puhelimessa kokoajan vauvasta. Eilen se kielsi mua käyttämästä puhelinta mahan lähellä ettei vauva saa säteilyä :P otti oikein kännykän pois. Hän ei syö kunnolla ja valittaa päänsärkyä, taitaa stressata. Ei varsinaisesti tee mitään kun supistaa, yrittää jutella mukavia siinä että kestän, mut oon huomannut että katsoo kyllä koko supistuksen ajan mun päälle huolestuneena. Taitaa se tulevaa isiä alkaa kans vähä kuumottamaan... :) illalla aloitti itse puhumaan imetyksestä että kuinka tärkeää se on, vaikka ensin oli sitä vastaan. Kyseli myös koska voi antaa porkkanavelliä :D ja että laihduttaako se imetys varmasti minua? Hän on huolissaan mn raskauskiloista ehkä enemmän kuin minä ja yritin selittää että mun pitää syödä imettäessä 500kcal peruskulutuksen päälle, ettei vauva saa musta ympäristömyrkkyjä. No jokatapauksessa laihdutuskuurille joudun, jos en vapaaehtoisesti niin miehen toimesta :P

Kuuntelin tuossa vauva sykettä, kun typy ollut vähäliikkeinen. Siellä se pieni aydän jyskytti 150krt/min. Pian on tuo pieni jyskyttäjä sylissä. Ihan herkistyin ja itku tuli :Heartred pian saa dopplerin pakata laatikkoon...
 
Muokattu viimeksi:
meidän tyttö ei saanut tonttulakkia vaikka syntyi aattona, toki väärä maa, mutta olin kyllä odottanut että sellaisen saattaisi päähänsä saada :sad001 toki siis ihan sama, sillä hän on ihanin joululahja koskaan :Heartpink
Onnea joululahjasta myös teille. Missä päin te asutte? Miten on mennyt ensipäivät pikkuisen kanssa?
 
Auts. Onko sulla ennestään lapsia? Joo toivottavasti alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Olitko tyytyväinen siellä sairaanhoitoon? Oliko kätilöt mukavia?
Mun esikoinen syntyi naistenklinikalla, ei jäänyt mitään positiivista siltä reissulta ( paitsi ihana esikoispoika tietenkin ) nyt oltiin kättärillä, kätilöt oli aivan ihania. Mutta osasto jolle jäin päiväksi, ei kyllä ollut siinäkään mitään hyvää paitsi oma huone jossa oli jääkaappi ja tv :D
Yritin pyydellä apua imetyksen kanssa ja perus kapalointi vinkkejä jne.. niin suhtauduttiin kyllä tosi nihkeesti pyyntöihin.
 
TAYS:ssa on nykyään tosi ihana imetysohjaus ja muutenkin se asenne imetykseen. Ilmeisesti koko henkilökunta (siis synnärin väki) on imetyskoulutettu ja siellä panostetaan lapsentahtiseen imetykseen, ihokontaktiin jne. Tää on muuttunut parin vuoden takaisesta, kun synnytin esikoisen siellä. Sillon ei kyl paljon apuja tullu, vauvalle työnnettiin tutti suuhun heti ekana iltana "että saatte nukuttua". Mitääääh?! Nyt tosiaan ihan kannustettiin pitämään vauvaa iholla vaikka yötä päivää, eikä nukuttamaan siihen muoviaskiin. Olen tosi iloinen tästä muutoksesta. :)
 
Koko yön valvonut kun jännittänyt niin ja toki ne supistukset lähti kovenemaan. Olen monta tuntia pomputellut fysiopalloilla ja käynyt suihkussa ym. Klo 9 on aika äitiyspolille, piti soittaa mies takaisin töistä, en mä pääse enää ajamaan autoa...

Toivottavasti jotain edistystä kohdunsuulla, en kyllä tuu enää kotiin... :sad001

41+4
 
Voi tsemppiä sulle Caarina! Toivotaan, että edistystä on tapahtunut!
 
Kyllä se taitaa meillekki joulukuinen syntyä. Ja jos ei niin aika synnärille 1.1. Klo 8.00.

Kolme senttiä auki, supistelee 5min välein klo 6.00 lähtien. Lääkäri teki ronskin tutkimuksen. Lupaili että synnytys olis käynnissä.

Tyttö on kasvanut isoksi, 4300-4600 oli painoarvio... Pitäis mahtua. Taas oltiin extraa käyrillä, syke liian nopea. Saatiin tasaantumaan. Toivottavasti ei ole mitään infektiota vaan muuten vilkas tyttö.

Tultiin kotiin.
 
Auts. Onko sulla ennestään lapsia? Joo toivottavasti alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Olitko tyytyväinen siellä sairaanhoitoon? Oliko kätilöt mukavia?.

Tää on meidän esikoinen :Heartpink harmittaa kun en voi verrata miten siellä on (tyksissä olisin synnyttänyt jos oltaisiin oltu Suomessa), mutta täällä olin kyllä todella tyytyväinen sairaalahoitoon, kätilöihin ja muuhun henkilökuntaan. Täällä on vain ja ainoastaan perhehuoneita, eli saatiin viettää molemmat yöt yhdessä, mikä oli ihanaa. Ja kun olin osastolla oli kiva kun mun kipuja ei vähätelty, vaan sai kyllä apuja. Ihana sattuma oli suomalainen kätilö osastolla ekana aamuna vauvan syntymän jälkeen, niin sain vielä omalla kotimaisella kysellä ja tietoa eri asioista. Valitettavasti hänellä oli vapaata seuraavana päivänä niin en nähnyt uudellen.
 
Kyl voi yks ristuksen synnytys kestää... Ei oo päästy sairaalaan asti. Supparit nii epäsäännöllisiä että nauravat meidät pihalle jos mennää. Kipeitä kyllä ovat todenteolla. Jos sitä koittas taas saunaa...

Alkaa olla kyl iha loppu. Ti-ke yön valvoin ja koko päivän. Ke-to yö onneks sain nukuttua ja päivä valveilla. Ja taas viimeyö ja tää päivä valvottu. Ja todennäköisesti myös ensiyö hereillä...
 
Uhkaavasti näyttää siltä että Tammikuun vauva meille tulee, ei merkkiäkään että olisi ulos tulossa 40+6 :happy7 no toisaalta se on kyllä lapsen etu :hello2 ja maanantaina käynnistellään jos ei nyt jotakin spurttia ota ulostulon suhteen. Nuorimmaisella on tänään syntymäpäivä ja ei ole kyllä kovin tyytyväinen ollut syntymäpäiväänsä :wink
 
Takaisin
Top