Joulukuun jorinat

Nyt lähdetään taas sairaalaan bilirubinikontrolliin. Päätimme jättää sairaalakassin kotiin sillä olemme nyt positiivisen toiveikkaita että arvot olisivat laskeneet eikä sairaalaan tarvitsisi jäädä.

Sairaalassa olo oli minulle henkisesti ja fyysisesti todella raskasta, nukuin ihan minimaalisen vähän ja tuntui että lopulta pää leviää. Nyt kun ollaan oltu kaksi yötä kotona niin ai että miten ihanaa!
 
Mulla kans jotenkin toi sairaalassa olo. Ei saanut nukuttua kunnolla ja erossa olo vauvasta oli tosi kamalaa..
 
Mun vointi kohentunut että ilmotin että haluun kotiin. Hb tuloksia odotellaan vielä. Vauvan keltasuusarvo olikin yllättäen vähän koholla ja lääkärin tarkastus+verikokeet vasta iltapäivällä, toivottavasti päästään kotiin! Pääsisi nukkumaan omaan sänkyyn
 
Mä vähän kuokin tammikuisista ton pojan aikasen syntymän varjolla :) mä oon kans ihan kypsä jo tähän sairaalassa oloon.. la tulin ja huomen aikasintaan mahis päästä kotii. Mut saaa nähä.. täällä nukkuu niin huonosti, ei mulle maistuvaa ruokaa.. ääh
 
Uuh! Me käytiin pojan kanssa pienellä lenkillä! Toisin sanoen tohon lähikauppaan kävelin ja poika vaunuissa mukana. Toki olisin voinut pistää miehen menemään kauppaan mut jotenkin sitä kaipasin jo itsekin ulos.. Olin kuitenkin sen viikon verran sairaalassa pelkästään 4 seinän sisällä ja kotiutumisen jälkeen olin aattona ihan hetken ulkona ku käytiin anopilla.
 
Miehen kanssa illalla juteltiin, että muutaman päivän päästä vois käydä pikkusen vaunuttelemassa mikäli keli vaan sallii. Poju tänään siis 8päivän ikäinen. Tänään vähän huolettanut silmän rähmiminen, mutta seurataan nyt tilannetta vielä, toivottavasti ei ole tulehdusta.. Viime yönä karsittiin vatsavaivoista, luultavasti joulun syömisten takia.. Lanttulaatikko, suklaa ja kotikalja ei varmaan tee kovin hyvää vauvan masulle :/ koitettava siis pikimmiten palata normaaliin ruokavalioon :)
 
Miten vauvan kuume mitataan? Äitiyspakkauksessa tuli mittari, laitetaanko se pyllyyn vai minne?
 
Kainalostakin onnistuu jos vauva pysyy paikalla. Pyllystä onnistuu kans, laittaa vähä rasvaa mittariin ettei satu, peräsuolesta 0,5 astetta lämpösempi.
 
Mulle ohjeistettiin synnärillä ja neuvolassa et mieluusti ei pyllystä ennemmin kainalosta. Pitää vaan painaa sitä kättä vartaloa vasten sen aikaa kun mittari on kainalossa :)
 
Osastolla ottivat kainalosta lämmön. Ennen on kait ohjeistettu ottamaan pyllystä lämpö mut ainakin tää meidän poju on sen verran rauhallinen tapaus että onnistuu hyvin kainalosta lämmön ottaminen :)

Ihana ku iski järkyttävä epävarmuus! Mies lähti yhden kaverin kanssa baariin (oltiin sovittu tästä jo etukäteen) ja nyt sit jotenkin tietyllä tavalla epäilyttää.. No ehkäpä tää menee ohi..
 
Mikä epäilyttää Fuji? Miehen baarireissu vai pärjääminen yksin vauvan kanssa?

Ne on nää hormoonit :grin
 
Sekä että.. Varsinkin kun näemmä vauva päätti että nyt on hyvä aika tankata ja huutaa tissillä niin kauan että saa pullosta maidot.. Lisäks tää kyllä näyttää huutavan vatsanväänteitä :sad001 heti tuli olo että en pärjää.. Haluaisin vaan melkeen pyytää miestä tulemaan kotiin ja itkettää tosi paljon.. Kuten sanoit ne on nää hormonit mut silti tekee pahaa henkisesti..
 
Vieläki yhes koos, la oli sunnuntaina. Kolme edellistä tulleet 39+2, +3 ja +4, mutta tämä neljäs ei näköjään kiirehdi suuntaan eikä toiseen. Keskiviikkona poliaika, ku vettä ollu viimesen kkn normaalin alarajoilla niin voi olla, että ne käynnistää samontein. Ei ois kyllä montaa päivää ens vuoteenkaan, mutta saapa nähä kuin käy :)
 
Me päästiin Fuji lopulta pullosta eroon rintakumin avulla, onko teillä käytössä?

Meillä siis vauva oli niin veltossa kunnossa korkean bilirubiinin takia ettei jaksanut imea. Syntymän jälkeen oli hyvä imuote ja yritti imea mutta maito ei ollut vielä noussut. Sitten alhaisten sokeriarvohen takia piti antaa lisämaitoa ruiskulla. Lopulta maito nousi ja pumppasin mutta piti antaa pullosta sillä bilien takia vauvan piti saada ravintoa paljon eikä,ruiskulla onnistunut. Näinpä vaan vauva tosi nopeasti tottui pulloon eikä rinta enää kelvannut. Ihan satunnaisesti pitkän huutamisen jälkeen onnistuin antamaan rintaa.

Sairaalassa yksi kätilö antoi rintakumin ja sen avulla onnistuin! Ja 5 min imemisen jälkeen ujutin kumin pois, joskus onnistui, joskus ei. Nyt en ole enää kolmeen päivään tarvinnut kumiakaan. Kun päästiin sairaalasta kotiin niin saamani rintapumppu ei toiminutkaan joten tissillä oli pärjättävä. Jos vauva vetää kamalat raivarit ja on hervoton niin lopetan imettämisen ja/tai annan vauvan hetkeksi miehelle. Ja sitten uusi yritys jonkin ajan kuluttua. Nyt muutaman päivän pääosin tosi hienosti sujuu eikä noita raivareita ole ollut montaa.

Tämä kaikki tosiaan reilun viikon kokemuksella, joten kaikkea ehtii vielä sattua :hilarious:.
 
Eilen sitten alkoi flunssa. :sad001
Arvasin, että oon kohta kipeenä kun anoppi tuli meille jouluna pienessä flunssassa ja yski vierailunsa aikana. Ärsyttää, ettei anoppi voinut jäädä kotiinsa sairastamaan vaan piti meille tulla tautia levittämään.
 
Tsemppiä neilikka, toivottavasti odottelusi päättyy!

Mä nukuin harvinaisen pitkän yön. Menin maate 10 aikaan ja heräsin 12, 04 ja 06. Ja nyt viimeisen kerran 10.00! On levännyt olo eikä kaikki tunnu niin ylivoimaiselta tänään.

Illalla koitettiin se yksi ässä vällyissä, vadelmanlehtiteetä oon juonu ku pöyröö, akupisteitä painellut ja tänään vuorossa joulukaaoksen siivoaminen... Sitä onkin kun keittiöön äsken astelin...WP_20161230_10_08_22_Pro.jpg

Eilen syötiin vimppa jouluruoka ja tänään heittelen pakastimeen ne mitä en vielä oo laittanut. Kinkut ja muut meni jo... Lapset tilasivatkin makaronilaatikkoa tällepäivää.

Välillä supistelee kovasti, välillä ei ollenkaan. Liike stimuloi niitä. Vauva liikkuu kovasti taas.

41+1

Muoks. Mies soitti että isyyslomasijainen oli aloittanut töissä tänään... Heh... No miehen loma alkaa aikaisintaan ensviikon maanantaina, riippuen siitä koska käynnistetään. Pe on mammapolille aika, jolloin aion jo toivoa että voin jäädä mut varmaan maanantaina (42) viimeistään. Ja riippuen siitäkin montako päivää kestää ennenku mitään alkaa tapahtumaan...

P.s. Kyllon menny hiljaiseksi tää foorumi... Missä ampiaispesä?
 
Muokattu viimeksi:
3 tuntia siivoomista taukoomatta eikä supistuksen supistusta... Huoh... Vauva pyörii ku väkkärä. No jos lähettäis tytön kans vaikka shoppailemaan.
 
Takaisin
Top