Joulukuun jorinat

Taapero kuumeessa, vauvalla masuvaivaa. Ei oo oikein aikaa edes lukea foorumia saati kirjoittaa = arkea 2 lapsen kanssa
 
Mulla tuli itku viimeyönä kun olin niin väsynyt, vauva nukku hyvin 3 ja puol tuntia ennen kun heräs yhden aikaan, mutta herranjesta sillä oli nälkä! Söi reippaat kolme tuntia, aina välillä nukahti ja pistin nukkumaan mutta n.minuutin päästä heräs taas ja oli nälkä ja söi pitkään. Neljännellä kerralla kun rupes kitinä kuulumaan niin tuli pieni itku ja sanoin miehelle että mä en jaksa enää.. No jaksoin sitten kyllä ja mietin että mikä on vialla kun ei koskaan oo noin kauaa syönyt.
Nukkui sitten tämän jälkeen taas hyvin pitkän tovin joten aamulla olin taas ihan levännyt, tuo aika oli vaan juuri silloin kun itse on normaalisti eniten unessa.
Ja neuvolantäti kävi sopivasti tänään ja sanoi että on normaalia, ei tarkoita sitä ettei saisi tarpeeksi ruokaa, painokin oli hyvin nossut :) Imurakkula oli ylähuuleen ilmestynyt, ja napa irtos myös yöllisen vaipanvaihdon yhteydessä.
 
Me päästiin Fuji lopulta pullosta eroon rintakumin avulla, onko teillä käytössä?

Ei käytetä rintakumia.. Sen kanssa imettäminen on niin hankalaa ja poju saa niin paljon huonomman otteen.. Kokeilin sitä kyllä ja sit kuitenkin keskolasta kun päästiin pois niin ei suostunut parin kerran jälkeen rintakumin kanssa imemään.. Välillä vähän sattuu kyllä tuo Vauvan ote rinnasta mut hän saa hyvin silti imettyä ja useimmiten se ote on niin hyvä että ei tunnu kipua :)
 
Viikku Joo meillä on kans tommosia 3-4h tankkauksia! Eilen oli pari kertaa ja sit hetken päästä rinnat niin pinkeenä että pakko pumpata! Välillä myös ihan selvästi vauvalla on vaan imemisen tarve (tavallaan lussuttaa tissiä mutta ei ime kunnolla eikä kuulu nielemisen ääniä) ja sit taas kun yrittää siirtää pois rinnalta niin herää ja hamuaa takaisin rinnalle.

Sinänsä muuten todella ärsyttävää varsinkin jos noin käy just yöllä (viime yönä poika söi yli 2h ja pelkästään 80ml korviketta! Ja sit ku mies tuli kotiin joskus 2 aikaan niin edelleen jatkui kun laitoin pojan hetkeksi kehtoon... ) mut sit taas toisaalta ihanaa että lapsi on rinnalla ja jokainen siinä vietetty hetki on ihan parasta.
 
Jaa,a... 21.00 alko supistelemaan... Ja ei oo paljo siitä helpottanut. Nukahdin hetkeksi sohvalle vaan heräsin noin puoli tuntia sitten kun supistelee aika napakasti... Pitäs kai kellottaa ja kattoa mihin suuntaan menee...

Ostin jumppapallon ja pomputtelin sen päällä ennen ku nää alko tos klo 21, tais auttaa se...

Nyt taidan mennä suihkuun ku vähä niinku sattuu...
 
Se siitä taas... Sairaalassa kierin tuskassa. Kätilö teki sisätutkimuksen, mitään ei ollut tapahtunut kohdunsulla. Eli kotiin. Automatka kotiin yhtä helvettiä kun sattui. Kotona sänkyyn ja pari supistusta tuli ja NE LOPPU! nukuin klo 9 asti eikä mitään tuntemuksia nyt.

Jos vielä alkaa uusiksi supistelemaan, soitan ja pyydän petipaikkaa ja saavat tehdä kaikki että synnytys jatkuu.
 
Mä jäin osastolle, ku kotona tuli lapsivettä ja jopa supistuksia. Täällä ne supistukset loppu ja alapäässä ei oo kyl tapahtunut mitään :D sit odotetaan, että onko streptokokkinäyte pos./neg. Mikäli positiivinen, niin sit aletaan käynnistää. Jos taas neg., niin sit hengailen tääl osastolla ja odotellaan.
 
Vähän alkoi supistelemaan kun pompin pallon päällä ja kävin suihkussa... Mutta ei mitään ihmeellistä...

Mies on mulle vihainen kun joutu olla pois töistä ja huomenna menee töihin tuli mitä tuli. Huoh...

Mä perun tän koko vauvajutun kun emmä näköjään osaa... :sad001 :sad001
 
Mie lähden cuplatonin ostoon, pojan masu on kuin siellä ois ruisleipä tai myllynkivi, niin paljon ilmaa on masussa :eek: ihmekään kun kipristelee masua ja piereskelee paljon :oops: röyhtäisee syönnin jälkeen mojovasti mut nyt tarvitaan järeämpiä keinoja...
 
Tajusin että meillähän on miehen kans tänään vuosipäivä. 7 vuotta ollaan oltu yhdessä... Lähdettiin syömään ulos. Supistelee ihan huolella ja puuskuttamiseksi tää menee taas... Lapset jäi mummolaan vielä ja todennäköisesti niin kauaksi ku vauva syntyy.
 
Hyvää vuosipäivää teille Caarina! Toivotaan, että se vauvakin sieltä kohta syntyis :)
 
Saako tänne joulukuisiin vielä liittyä? Meidän pojalla LA oli tammikuun alussa mutta hän päättikin olla meidän joululahjamme. Eli syntyi 24.12 rv 38+1 ❤️
Olen pitkään seurannut tätä teidän ketjua täällä ja monesti meinannut kirjoittaa mutta en ole saanut aikaiseksi Samaistunut miljoonaan asiaan täällä keskuteluissa ja olen saanut teistä jokaisesta niin mukavan, positiivisen fiiliksen. ( vai onko kenties ns salaista ryhmää joulukuisille) tässä siis ensimmäinen postaus tänne palstalle

Edit. Tulipas oudon näköinen teksti, iPhonella näpyttelin hymiöitä mutta enpäs tajunnut ettei ne tuolla välissä näy. Hups
 
Saako tänne joulukuisiin vielä liittyä? Meidän pojalla LA oli tammikuun alussa mutta hän päättikin olla meidän joululahjamme. Eli syntyi 24.12 rv 38+1 [emoji173]️
Olen pitkään seurannut tätä teidän ketjua täällä ja monesti meinannut kirjoittaa mutta en ole saanut aikaiseksi Samaistunut miljoonaan asiaan täällä keskuteluissa ja olen saanut teistä jokaisesta niin mukavan, positiivisen fiiliksen. ( vai onko kenties ns salaista ryhmää joulukuisille) tässä siis ensimmäinen postaus tänne palstalle

Edit. Tulipas oudon näköinen teksti, iPhonella näpyttelin hymiöitä mutta enpäs tajunnut ettei ne tuolla välissä näy. Hups

Oo ihanaa sielläkin aattovauva :)
 
Joo. Kyllä oli maailman paras joululahja. Ei vain meille, vaan koko suvulle tietysti :) tuun varmaan yhdistämään tästä edespäin supistukset joulupuuroon. Oli kiva keitellä esikoiselle joulupuuroa ja odotella että isovanhemmat hakee hänet hoitoon. Keitin puuroa ja kävin puhaltelemassa supistuksia makuuhuoneessa. Huh. Itku tuli kun esikoinen lähti. Jotenkin mietti vaan että voi ei nyt en ole joulua hänen kanssa jne. Poika synty kello 16 ja mut oltiin kotiuttimassa jo samana iltana, halusin kuitenkin jäädä yhdeksi yöksi. Saivat mies ja poika viettää joulun sitten kahdestaan kotona :) onneksi olkoon sinullekin siis aattovauvasta, oletan :) menikö kaikki hyvin? Onko muut saaneet pienet punaiset tonttulakit synnytyssairaalassa? Oli muuten Martat kutoneet upeat peitot ❤️
 
Joo. Kyllä oli maailman paras joululahja. Ei vain meille, vaan koko suvulle tietysti :) tuun varmaan yhdistämään tästä edespäin supistukset joulupuuroon. Oli kiva keitellä esikoiselle joulupuuroa ja odotella että isovanhemmat hakee hänet hoitoon. Keitin puuroa ja kävin puhaltelemassa supistuksia makuuhuoneessa. Huh. Itku tuli kun esikoinen lähti. Jotenkin mietti vaan että voi ei nyt en ole joulua hänen kanssa jne. Poika synty kello 16 ja mut oltiin kotiuttimassa jo samana iltana, halusin kuitenkin jäädä yhdeksi yöksi. Saivat mies ja poika viettää joulun sitten kahdestaan kotona :) onneksi olkoon sinullekin siis aattovauvasta, oletan :) menikö kaikki hyvin? Onko muut saaneet pienet punaiset tonttulakit synnytyssairaalassa? Oli muuten Martat kutoneet upeat peitot [emoji173]️

Juu meillä tuli myös pieni tonttupoika :Heartred kaikki hyvin, jouluna kitkuttelin jouluruuan ja lahjojen avaamisen yli ennenkun suostuin lähtee synnärille kun oli esikoisen eka joulu niin halusin välttämättä olla paikalla :D käydään kasvuseurannassa neuvolassa kun synty 36+1 :) huomen näkee kuin on kasvanu :) me saatiin kans pieni tonttulakki :Heartred mut ei saatu peittoa vaan toukkapussi :)
 
Oi ihana, toukkapussi kuulostaa hyvältä. Paljonko teidän pojalla oli pituutta ja painoa syntyessään? Meillä tosiaan oli tammikuun alussa la, mutta tämä pikkumies päätti syntyi 38+2 :D meillä oli viime vuonna myöhäinen keskenmeno, niin tämä joululahja oli kyllä oikein toivottu.
Kuinka pitkään sinnitteli kotona ennen kuin lähditte :D
 
Takaisin
Top