Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua alkaa ihan hulluna jännittää huominen. Sinänsä toivon että ei vielä käynnistellä ja että olisi tapahtunut edes vähän jotain edistystä, mut sinänsä sit taas menee hermot jo tässä veivaamisessa edes takaisin.. En halua enää uutta kontrollia ens viikolle vaan haluan saada tän lapsen jo ulos.

Aika epäsäännöllisesti noita supistuksia tuli ja vaan pari kivuliaampaa.. Maha tosin mun mielestä enemmän laskeutunut ku aiemmin ja tuntuu kokoajan kipua tai oikeastaan semmosta arkuutta häpyluuliitoksen kohdalla..

No sillä asenteella oon kuitenkin menossa tyksiin että mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut ja kotiin lähettävät kuitenkin vielä samoilla ohjeilla kuin aiemmin.. Ja ilman varmuutta käynnistyksestä varmaankin...

Maanantain kontrollikäynnin (ultra ja sisätutkimus) jälkeen on ollut tuntemuksia synnytyksen alkamisesta, on supistellut ja juilinut, ollut levoton olo, limatulppa irronnut, suoli tyhjentynyt ym ym mutta ei. Ei olla vauvaa vielä syliin asti saatu :hilarious: Huomenna klo 8 sairaalaan meno ja lääkäri puhui kalvojen puhkaisusta eli kaikki kamppeet mukaan ja luultavasti huomenna sitten saadaan perheen uusi jäsen tähän maailmaan. En olis käynnistystä toivonut mutta mutta... Eiköhän kaikki hyvin mene :) jänskättää...:nailbiting:

Nyt on niin monta tsempattavaa, eli yhteis tsempit kaikille jotka ovat sairaalassa tai menossa sinne huomenna :) toivottavasti tullaan pian perästä!

mulla on nyt laskettu aika tänään. Ei oo kyllä mitään merkkejä synnytyksestä, muuta kuin punertava valkovuoto, eikä sekään ennusta muuta kuin että paikat kypsyy.
Kävin nyt illalla vähän ajelemassa kun etsin kaupoista rennietä ja piti päästä kotoa pois tuulettumaan. Ei löytynyt kummastakaan kaupasta, joten lähdin vielä kokeilemaan, jotta oisko keskustan apteekki auki ja olihan se! Nyt aamulla ois luvassa lasketun ajan neuvola ja illalla kauneimmat joululaulut :) pelkäsin etten kerkee käymään tänä vuonna! Saa vauvakin nauttia joululauluista <3

Tsemppiä Fuji huomiselle ja varaudu jo kuitenkin siihenkin , että käynnistävät.

Joo kyllä tossa eilen ennen miehen kotiin tuloa pakkasin kassin valmiiksi minkä mies voi sit tuoda tarvittaessa sairaalaan..

Ärsyttää tää herääminen näin aikaisin kipujen takia. Lonkka särkee tosi paljon eikä särkylääke auta tähän yhtään :( eipä siinä auttanut taas muu ku nousta ylös vaikka tuntuu että nukuin huonosti..

Mulla maha tyhjääntynyt oikeen kunnolla koko yön. Saanut onneks välissä nukuttua. Nyt alko selkä kramppaamaan ku nousin sängystä...

Hmm.. Ottivat käyrille päivystyksen puolelle ja sain rannekkeen.. Mielenkiintoista kyllä.. Tietääkseni mulla piti olla polille aika :D

Muoks. Jaa täällä on joku koulutus tänään joten sen takia erilainen järjestely.. Käyrä kuulemma taas ok ja verenpaine ok.. Sit vaan odotellaan lääkäriä...

Muokattu viimeksi:
Kerro Fuji sitten mitä he päättävät!

Tänään ballongi tuli aamusta pois, olen nyt 5cm auki ja kanavaa jäljellä noin 2cm. Kalvot puhkaistiin ja olen nyt synnytyssalissa. Säännöllisiä suppareita tulee koko ajan, jos ne lopahtaa niin sitten tipalla vauhditetaan. Antibiootti tippumassa koska strepto oli positiivinen.

En tiedä olisiko tänään vauva jo sylissä?! Todella toivon niin..ja että sektiolta vältytään.

Ihana henkilökunta täällä Vaasan sairaalassa, varsinkin tässä vuorossa oleva kätilö on oikea aarre.

Täällä ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Kiirettä vain pitää ja aika käy vähiin..

Eilen nukuin pommiin. Herätysklo soi arkena klo 6.30, mutta eilen tuli, että 'paljonkohan on kello?' Isäntä on lähtenyt jo aika päiviä sitten ajamaan työmaalle.. Ja kello olikin jo 7.07. Kyllä pomppasin sängystä vauhdilla ylös.. Pitkästä aikaa tuntui, että mahakaan ei ollut tiellä XD. Mutta hei, kukaan ei myöhästynyt! Jokainen olivat klo 8 mennessä siellä, missä piti olla.

Eilen kävin myös kilpparikokeissa (ja kiva huomata, että taas on lääkityksen nosto..), kaupoissa pyörimässä ja kahvilla..

Muuten eilinen päivä meni askarrellessa ja 00.30 sain keittiön siivottua jäljistäni.. Nyt olis opettajien + hoitotätien pienet joulumuistamiset pientä loppusilausta vaille valmiita. 13 kpl:tta kynttiläkirjakortteja.

Tänään olen tehnyt mokkapalat ja pitäisi vielä kuivakakku tehdä esikoisen huomisiin myyjäisiin. Varat menevät luokkaretkirahastoon. Jos sitä sais askarreltuakin. Imuroinkin vielä ennen kuin rupesin leipomaan o_O.

Tsemppiä Winnie ja kaikki muutkin!
Itse nukuin taas oikein hyvin, kahdella vessaheräämisellä. En edes kylkeä kääntänyt kovin monesti eikä silti mitään paikkoja ihmeemmin aamulla särkenyt. Mies jo laittoi töistä viestiä, ettei hommista tule mitään, kun vauva sekoittaa ajatukset. Laitoin surunaaman takaisinpäin niin sieltä tuli että eikun :) Että ilmeisesti ihan positiivista miehen mielestä, että pyörii ajatuksissa :happy:

Meillä mies taisi eilen tajuta, että tää vauva syntyy ihan just, kun kerroin neuvolakuulumisia ja että vauva on ihan alhaalla lähtövalmiina ja että synnytys voi käynnistyä milloin vaan. Se oli sitten ihan, että apua kohta niitä on kaksi, siinä sitten ollaan 20 vuotta eteenpäin :grin Sit tietty alkoi huolehtimaan, että miten ehtii kotiin ja saamaan esikoisen hoitoon. Häneltä kestää kotiin töistä siis 3min autolla ja hoitoapu asuu 10min päässä ja sairaalaan menee meiltä 5min :joyful: Eli ehkä me ehdikään kuitenkin ajoissa...
On tää kyllä, kun itse on monta kuukautta miettinyt näitä asioita ja hän oivaltaa nyt! :hilarious:

Meillä kanssa mies eilen kertoi että tämä vauvan tulo konkretisoitui hänelle vasta kun saatiin pinnasänky koottua (joka oli siis viime lauantaina ). Meillä oli eilen vieraita, joilla 5kk ikäinen hurmuri poika ja mies ei siis millään pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin siihen lapseen ❤️ Vierailun loputtua ajattelinkin että luojan kiitos olen jo raskaana, muuten olisi munasarja saattanut räjähtää eilen. Ja nyt mies ei millään jaksa odottaa että meidänkin pieni tulee maailmaan :)

Sit ihan muu juttu. Mies oli tilannut n. 2kk sitten liberolta sellaiset värinärannekkeet lainaan meille, eli kun vauva liikkuu niin voin painaa mun rannekkeesta jolloin miehen ranneke värisee. Se tuli eilen! Nyt täällä painelen ranneketta, toivottavasti toimii Mutta siis tosi hauska idea mun mielestä, niin pääsee isäkin enemmän osalliseksi odotukseen.

Oho ja iiks! En jääny käynnistykseen mutta jotain edistystä! About sentin verran auki ja pari senttiä kanavaa jäljellä! Maanantaille varattiin käynnistys ellei tuolla ronkkimisella lähde käyntiin viikonlopun aikana.

Nyt supistaa napakammin mut ei nää oo vieläkään kovin kipeitä mut oon varautunut myös siihen että täytyy ehkä lähteä uudestaan tyksiin herkästi jos vähänkin epäilyttää ettei kaikki ole kunnossa.. Muussa tapauksessa koittaa nyt pitää nää supistukset käynnissä vaan ja ajoittain myös levätä jne..

Monella on jännät paikat! Tsemppiä kaikille. Saadaankohan monta synttäripäivää tällepäivää :)

Mä vaan ripuloin aina vaan. Mahasta kuuluu pulputipulputi kun jotain syön tai juon ja vessaan saa juosta että ehtii. Ärsyttävää. Veto on ihan pois ja pitäis viikkosiivous tehdä. Ja maksaa laskut ja käydä kaupassa jne. Lasten isä ja mummi Kouvolasta tulee huomenna Vaasaan viikonlopuksi. Ihanasti ajattelivat ettei mun tarvi lähteä ajamaan Tampereelle vastaan viimesillään :) lapset on ihan täpinässä ja pääsevät hotelliin yöpymään ja tropiclandiaan ja vaikka mihin! Meillä miehen kanssa viikonloppu kahden, notta vauvan ei tarvi vielä syntyä :P

kylläpä väsyttääkin kun piti herätä yhdeksältä neuvolaan! Mun unirytmi on tällä hetkellä 01:00-11:00 :D Mies soitti aamulla etten saa kävellä neuvolaan (1km) kun siellä on tosi liukasta ja niinpä olikin. Ois varmaan kipeytyny nuo kriittiset paikat siitä suorituksesta :D
Neuvolan jälkeen menin läheiselle ostarille ostelemaan viimeisiä joululahjoja. Ostin myös Cittarin palvelutiskistä itselleni lounaaksi paistetun kuhafileen ja bataattilaatikkoa :P
Nyt on hyvä ottaa nokoset, jotta selviää saunaillasta :P

Takaisin