Juu ei muuta kun antaa palaa vaan jos ketuttaa!! =) Kyllä mä kans alan oleen kypsä tähän joulupalloon vaikka kaks viikkoo viel laskettuun onkin. Niinkun neuvolan tätikin taas sano et mulla kohtu ja vauveli siel on niin timmi paketti et on jopa haasteellista saada muksun asentoo selville. Joo, on se, kun meinaa saada enää ite sukkia jalkaan, vaikka mun mielestä tuo maha ei ole mitenkään kovin suuri, mutta kun... Mahan sisältöö pukkaa hissillä ylös kun yhtään joutuu kumarteleen tai taivutteleen, ja sitä kuitenki joutuu joka päivä harrastaan kun laittaa sukkia, kenkiä, koirille ruokaa ja sit kun kerää ne kupit ruokailun jälkeen pois jne. Eikä mulla vielä ole mitään selkeitä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, harjotussuppareita ja huonosti nukuttuja öitä vaan ja jotain satunnaisia vihlontoja. =/ Mut mäpä tuumasin tuos pari tuntii sit koirien kans metästä tullessani, et teen sit hitto vie lumityöt täs samalla, et jos mä mitenkään voin yhtään jouduttaa tilannetta ni yritän ainakin, vaikka tiedänkin et ei sitä pahemmin ite voi vaikuttaa. =) Mutta onpahan ainakin hyvä olo ja mieli itellä kun piha on siisti ja koirat saanu liikettä =D En mäkään kyl haluis varsinkaan aattoo laitoksella viettää, mulle se aatto ja yleensä koko joulu on niin tärkee perhejuhla jonka haluisin viettää kotona (anoppilassa ja äiteen tykönä joka onneks asuu vajaan tunnin matkan päässä), ja vaikka tuo muksu oliskin ehkä se kaiken paras joululahja mitä saada voi, tarkotan et jos syntyis aattona, ni kyl pännis silti toisen puolesta. Mitä oon kuullu muilta joilla lapsi syntyny aattona/joulupäivänä, ni ei se helppoo ole. Menettää yhen ison merkkipäivän periaattees kun ei saa erikseen juhlia synttäreitä. =( Mutta, syntyy sit kun siltä tuntuu, ei auta kun ootella vaan. =)
Oltiin eilen isännän kans kaveriporukan pikkujouluissa, ja olipahan muuten ihana päästä illaks pois kotoo ja ihmisten seuraan! =) Tarjolla oli aivan älyttömän hyvät ruoat, ja seurakin oli mitä mainiointa. Vähän mua meinas jänskättää lähtee sinne, entäs jos synnytys käynnistyykin ilman sen suurempia varotuksia, entäs jos sattuu jotain, mä kaadun pihassa tms ja isäntä ottaa kuitenki sen verran et auton rattiin en sitä laske (raja on yks pien olut ja ainakin tunti sen jälkeen ennenkun lasken puikkoihin), ynnä muita kaikenmaailman kauhuskenarioita, kunnes tajusin et haloo, ollaan menos Vaan kylälle, nopeemmin se lanssi tai taksi on siinä kun meillä kotona =D =D Sen kun tajusin ja naureskelin tovin itelleni pystyin vaihtaan vapaalle ja rentoutuun. =) Huomas vaan illan aikana et ei o muksu tottunu kovaan musiikkiin, meillä kun ei vuoteen o ollu stereot toiminnas, muutos katos Jonnekin vahvistin ja kajareiden piuhat, eikä niit o jaksettu kovin kovasti ettiikään. Mutta siis kun yleensä joka supistuksen jälkeen tulee potkunyrkkeily-soolot mahasta, ni eilen ei mitään. Muutama hassu liike tuntu illan aikana mitä siel juhlis istuin, ja isännän kans naurettiinkin et käy perinteiset, mä kun istun autoon kotiin lähties ni alkaa sellanen rumputuli et ei mamma pysy tiellä. =D Ja niinhän siinä kävi. Mä kun läksin ajeleen kotiin ni kaveri ilmotti et kiitos ja kumarrus, vihdoinkin hiljasuus. =D Ainut vaan et en sit saanu kunnolla nukuttuu viime yönä. Missä lie vika, ei noin huonoo yötä ole ollu viel kertaakaan. Kerkesin nukkuun muutaman tunnin ennen isännän kotiutumista, kun ensin olin pyöriny toista tuntii, sit en taas saanu unta, nousin syömään kun nälkäkin pirulainen iski, palloilin siin sit tunnin hereillä ennenkun menin uudestaan koittaan vaateriin, pyörin tunnin ja puol kuuden aikaan alko sit jo suoraan sanottuna vituttaan niin paljon se sängys pyöriminen et siirryin sohvalle kattoon perjaina nauhotettuja Emmerdalen jaksoja. Siihen sit olin sohvalle sammunu jossain vaihees ja heräsin yhentoista jälkeen puhelimeen, olin ihan pönttö sekasin ja oli sellanen olo et ois pahempikin krapula, ja tosiaan vahvimmat mitä illalla joi oli mehu ja glögi. Puol päivää meni ennenkun sai ees vaatteet päälle... =/ Toivottavasti ens yönä sais ees vähän paremmin nukuttuu...