Joulukuun jännät

meemi hyvä että saitte ne vaunut. Meiltä puuttuukin vielä sadesuoja. Eikös niitä oo erilaisia? Me omistetaan yhdistelmärattaat.
Ihme juttu kun eivät voineet soittaa sieltä kuljetuksesta. Ja sekin vielä, että tulevat niin myöhään[:-]

Oon tässä pötkötellyt ja katsellut telkkaria. Taitaa meijän pikkunen siitä nauttia kun on pitänyt hirveetä menoa koko ajan[:D] Äsken mahakin liikkui aaltomaisesti taukoamatta. Yleensä tulee suht lyhyitä liikkeitä mut toi oli jo joku maratoni[:D] Alko jo ihan naurattaa[:D]
Viimesessä lääkäri käynnissä tuntuu olevan eroja mitä oon lukenu teijän kokemuksia. Saa nähä mitä mulle siellä sanotaan. Noh jahka sais ensin sen ajan! (rv nyt 36+4) Olis ainakin kiva tietää mahtuuko se tuleen alateitse.

^joo, onhan noita monenmoisia sadesuojia. Meilläkin on yhdistelmävaunut. Tuo Emman ratas sadesuoja ainakin passasi meille oikein hyvin.

Hyvä joulukuu kaikille [:D]
Eilen olin tosiaan siellä pelonpuolella..eipä siitä kamalasti hyötyä ollut minulle paitsi se, että kipulievitykset ovat valmiiksi mietitetty [;)] lapsivedenmäärä normaalisoinnut.. [;)] mutta miten se olikin mahdollista, että viikko sitten minulle sanottiin, että voidaan käynnistää viikolla 38 ja eilen päättivät käynnistää laskettuna päivänä eli 17pv ?

eihän tätä osaa enään ees käyttää.. :) hyvää joulukuuta sinne täältä hospitaalist..

tulin tossa keskiviikkona raskausmyrkytyksen takia.. mulla oli keskiviikkona neuvola kahelta ja sen jälkeen en sitten oo kotona käynyn.. sain sieltä suoraan lähetteen äitipolille.. jouduin osastolle sitten klo: 18.. kyllä on sitten harvinaisen tylsää.. eilen seittemän aikaa sellanen ärsyttävä hoitsu sitten kielsi vielä telkkarin, tietokoneen ja VALON, makasin täällä pimeessä tekemättä mitään.. en muutenkaan saa liikkua mihinkään.. pitää olla sängys koko ajan.ainoo mitä saan tehä on käyä vessassa ja suihkussa. kyl on perse puuduksissa ja lonkat jumissa..

sunnuntaina olis laskettu aika, mutta ei tää oikee anna mitään merkkejä siitä että syntyis..... tulis nyt nii ei tarttis kauheen kauaa täällä olla ja makoilla..

Melko halpa tuolla ikeassa oli se lampaan talja, itekki haluisin sellasen mutta mä nyt en taida enään tänä vuonna päästä jouluostoksille enään tai mihinkään muualleekkaan.. :D heh..

joo ja ruoka täällä sairaalassa on ihan kamalaa.. hyyi! no mutta se siitä valittamisesta.. :D

Mä oon kanssa ihan hukassa :) Ainakin nyt alkuun vähän tökkii, mutta näyttäis muutenkin vielä hiukan keskeneräseltä, ellei noi sekasuomiruotsienglanti-tekstit oo sitten ihan tarkotuksella...

Mutta voi ei rock^peijpe, jouduit sairaalaan :/ Käynnistetäänkö synnytystä nyt sitten viikonlopun aikana tai siis varmaan leikataan, jos on myrkytyksestä kyse vaiko?? Tsemppiä kovasti ja voimia!! Sairaalassa tosiaan voi "pikkusen" mennä hermo, jos kaikki pienetkin mukavuudet on kielletty. Ei ole mullakaan vielä aika kullannut kesäisiä muistoja sieltä... Mutta siis valoja ei saa olla?? Miksei?

Nyt on sellanen olo, että täällä mennään yli ja reippaasti. Ihan ku supistuksetkin ois vähentynyt, eilen ei edes vihlonut. Lantio tosin oli eilen ihan tosi kipeä. Ilmeisesti luut siellä uudelleenjärjestäyty tai jotain.

Ja tosta mun piti vielä sanoa, että ei kannata niin hirveästi jännittää sitä vauvan mahtumista. Kyllä nainen on suunniteltu niin, että synnytys onnistuu. Eli suurin osa naisista kyllä pystyy synnyttämään alateitse. Lantion ahtaudesta johtuvia suunniteltuja sektioita on käsittääkseni kuitenkin aika vähän versus alatiesynnytyksiä. Mutta jollekinhan sekin arpa tietysti osuu.

Itselleni toivon vaan, että oli synnytystapa mikä tahansa, se olisi pian. Alkaa tympiä tämä raskaana oleminen.

Meillä ollaan nyt jopa päivällä yli lasketunajan. Viime yönä oli minun ensimmäiset menkkamaiset kivut. Nyt ei taas ole sitten muuta tuntunutkaan kuin ahkeraa mylläystä...

Siis en ole lainkaan päässyt tälle uudelle foormille, nyt vasta ekaa kertaa onnituin - kokeillaan samantien kirjoittamista.

Täällä tutustutaan tuohon uuteen tulokkaaseen ja ihmetellään, että nyt se raskaus sitten tosiaan on ohi. Joka kerta ensitapaamiset ovat yhtä ihmeellisiä ja ihania.

Rock^pejipe: Täällä Taysissa ainakin on tosi hyvät ruoat aina olleet! Mahtaako sitten johtua siitä, että minulla on tuo kasvisruokavalio ollut aina, ehkä nämä "erikoisruoat" ovat parempia kuin se ns. perusruoka.

Yritän nyt lähettää, kun tämä pökkii niin pahasti niin en uskalla pidempää ensimmäisellä kerralla kirjoittaa. 

Nytkö se Tättärä sitten on jakautunut?.. Onnea onnea! Kaikki taitaa olla hyvin vai?

Olin aamulla lääkärillä kohdunsuulla sijaitsevan istukan vuoksi tarkastuksessa. Siellä se edelleen, aivan liian lähellä. Laittoivat lähetteen tulevaan synnytyssairaalaan arvioon. Täytyy vain toivoa että hekin sitten ovat leikkauksen kannalla. En haluaisi ottaa turhia riskejä oman enkä lapsen hengen ja hyvinvoinnin suhteen...

Siinä tapauksessa se on sitten käärö meilläkin jo ennen joulua. Kuulema vkoa ennen laskettua yleensä leikataan. Se olisi sitten pari päivää ennen joulua.
Tosin tyyppi tänään siellä käyrillä antoi niin hurjia sykekäyriä että vähän epäilivät että valmistaudutaanko siellä jo johonkin.. No aika näyttää.

Omanapainen viesti taas..

Hyviä vointeja kaikille ja onnea jo jakautuneille!! Mä olen vähän pihalla viime aikojen muiden kuulumisista, kun en ole päässyt sisään tänne foorumiin aikoihin.

Taitaa kaikilla tökkiä enemmän tai vähemmän tämä uusi foorumi :/ Hirveä harmi, kun olette tulleet niin tärkeiksi ja olen ollut koko päivän ihan turhautunut, kun en ole saanut lukea teidän kuulumisia. Nyt itse vihdoin ja viimein sinnikkään odottamisen jälkeen pääsin lukemaan näitä meidän ketjuja.

Vallan suloisen pehkopään teille pusersitkin tättärä!! Ja tietysti mukava kuulla, että Taysissa mahdollisesti saa kelvollista ruokaa ;) Synnytyskestosta päätellen et varmaan ihan hirveän kauan ehtinyt taaskaan sairaalassa odotella, ennen kuin piti napero jo ponnistaa pihalle. Ehdit sentään sairaalaan asti?? Paljon lämpimiä ajatuksia sinne ja onnea teidän koko perheelle!

Sen verran vielä omia kuulumisia, että tänään on ollut hiukan erilainen päivä. Vauva on ollut ihan älyttömän aktiivinen, voi kylläkin johtua siitä kasasta keksejä, joita olen tässä nautiskellut... Raukka ihan sokerihumalassa varmaan. Supistuksia on taas ollut enemmän ja tässä iltasella vähän pidempiäkin. Nyt taas ei mitään. Silti on jotenkin erilainen olo. Johtuu varmaan osittain siitä, että tänään oli neuvola. Se mahan muiluttaminen ja mittailu varmaan jotenkin aktivoi kaikenlaisia tuntemuksia tuolla mahassa. Silti toivon, että josko kuitenkin tämä viikonloppu olisi the viikonloppu. Neuvolakuulumisia en edes yritä päivittää tuonne oikeaan ketjuun, kun tökkii niin pahasti tämä foorumi, mutta ei siellä mitään kummallista ollutkaan. Ensi keskiviikkona menen taas ja sitten tätsy laittaa sen lähetteen valmiiksi yliaikaiskontrollia varten. Toivottavasti vauva syntyisi jo, en millään jaksaisi ensi viikolla mennä kahdesti neuvolaan, mikä kuulemma on edessä nyt kun ollaan ylittämässä laskettua aikaa...

Toivottavasti suurimmat ongelmat saadaan pian korjattua ja päästään taas kunnolla jatkamaan keskusteluja!

Kiitos km70!

Ja minulla on tylsäääääää täällä, kun tuo lapsukainen on niin väsynyt, että nukkuu vieläkin melkein koko ajan. JA huonekaverikin lähti kotiin, eli kipin kapin tamperelaiset nyt tännepäin synnyttämään! Huomaa tämän tekemisen puutteen tässä, että meikäläinen on liki puoli päivää kuluttanut tämän foorumin kanssa taisteluun. Ei taida muillakaan oikein pelittää, kun niin vähän on tänään viestejä minun höpinöideni lisäksi tullut. Miksi ihmeessä foorumi piti muuttaa, kun ainakin minä tykkäsin siitä vanhasta juuri siksi, että se oli kevyt ja toimi aika hyvin meidän pökkivillä yhteyksillämmekin. Vahän pelottaa, että jahka menen kotiin niin en pysty koko foorumia enää käyttämään mikäli tätä kompurointia ei saada poistettua.

No, toisaalta pitäisi yrittää ottaa tämä sairaala-aika ihan levonkin kannalta, kun tietää, että kotona tulee sitten olemaan melkoinen hulabaloo, kun siellä onkin yhtäkkiä viisi lapsukaista ja varmasti ainakin edellinen vauva tulee olemaan jonkin verran mustasukkainen. Lisäksi tiedän (ehkä hieman valitettavankin hyvin) ettei tuo vauvakaan kovin pitkään tule noin helppohoitoinen olemaan, onpa vain ressukka vielä väsähtänyt kovasta loppurutistuksesta, kun oli se melkoinen rysäys.

Huomenna saattaa jo olla ihan toisenlainen päivä, etenkin jos kotiudumme - vauvalla on huomenna lääkäri ja huomenna näkee bilirubiiniarvotkin, jos ne ovat kohdallaan niin varmaankin pääsemme lähtemään, mutta jos jotain epäselvää on niin jäämme tänne niin pitkään kuin tarve vaatii. Ei tuolta Pirkanmaan perukoilta ihan heti viitsisi takaisin ajella vastasyntyneen kanssa etenkään näin talvioloissa. Tulehdusarvot vauvalla ovat olleet ihan normaalit, joten niitä ei enää seurailla. Näkö on tarkistettu ja ok, mutta kuuloa ei toistaiseksi vielä pystytty mittaamaan.

Pääsihän tänne vihdoinkin :) hiukan tökkii ja hyvä että käyttää osaa, mutta eiköhän tämä tästä..

tättärälle paljon onnea, vihdoin sait oman nyytin syliin :)

rock^peijpelle tsemmpiä ja koitahan jaksaa siellä.

Me ollaan oltu joululahja ostoksilla isännän kanssa koko päivän ja viimenen tunti jota ideaparkissa kulutettiin oli joka askeleella hirvee tuskien taival.. järjetöntä vihlomista ja sukkapuikkoja koko ajan. kotiin tultiin ja lepään niin helpottaa jo hiukan.. vihloilee välillä kyllä silti vielä.. Mutta nyt on joululahjat ostettu eikä tarvitse siitä ressata..

Noniin! Pääsin vihdoin läpi mutta en tiedä kauanko tää mun antaa tässä kirjoitella tai antaako edes lähettää mutta yritetään.

ONNEA TÄTTÄRÄ! En tiedä muuta kuin että pojan olet saanut ja että oli reilu kolmekiloinen. En saa siis edelleenkään auki mitään muuta täältä kuin tämän joulukuun jännät ketjun. Mulle kerrottiin FB keskusteluissa uutiset siis :)

Ja rock^peijpe paljon tsemppiä ja jaksamista sinne.

Kaikille muillekin paljon paljon hyviä ajatuksia täältä multa. Mulla kaikki ihan jees, nyt taas semmonen olo että taitaa mennä yliaikaiseksi, katsellaan huomenna taas mitä mieltä olen. Pari viimeistä päivää olen jo ollut sairaalaan menossa ja nyt on tilanne sit rauhoittunut niin että ei tietoakaan supistuksista.

Ai niin kerron tännekin! Tein maailman ennätyksen nyt siinä kilomäärässä mitä ihmiset kerää viikossa painoa. Kävin tänään neukussa, vaatimattomat NELJÄ kiloa tullut viime kerrasta.. Vähän nestettä..
Täti konsultoi lääkäriä ja gynekologia että pitäiskö lähettää mut SVOlle mutta totesivat ettei tartte kun pissa on puhdasta ja veranpaineet ja HB niin loistava ettei ole vaaraa.
Jooh, mutta sais syntyä että pääsis posauttaan tän vesimäärän itsestään pois!!!

Terkkuja ja nähdään kun taas pääsen tänne joskus sisään!

Katotaas jos minäkin onnistuisin kirjoittelemaan...

Yritin lisätä tättärän tiedot tuohon syntyneet listaan, mutta ainakin eilen se meni sen verran sekaisin, että tyhjiä rivejä ei saanut väliin ollenkaan. Muokkausvaiheessa enterin painaminen näkyi, mutta hävisi sitten viestissä kuitenkin... :/

Jotenkin oon ollut tosi turhautunut tän palstan muokkauksen kanssa, inhottavaa takkuamista. Toisaalta tiedän, että tuskin tuntuis näin kurjalta jos olo ei olis muistakin syistä melkoisen kurja. Oon ollut aika huonovointinen. Eilen mulla oli joku kumma pyörrytys päällä. Siis vähän väliä meinasi vintti pimetä ilman mitään varo-oireita. Oltiin miehen kanssa kaupassa ja sielläkin meinasin useampaan kertaan kupsahtaa. Onneksi nyt tuo on jo helpottanut.

Minäkin onnittelen tättärää nyt lämpimästi tässä ketjussa kun en ollenkaan pidä itsestään selvyytenä, että pääsisin onnittelukeskusteluun... Pääsin kerran lukemaan tättärän synnytyskertomuksen ja olikin taas melko rytinällä tullut. Onneksi ehdit sairaalaan. Sitä vaan mietin, että mistä erotit sen, että nää oli niitä "oikeita" supistuksia, kun sulla muutenkin on niitä paljon säännöllisesti tullut...? Ihanan pikkupojan olit punnertanut. :) (kerran myös pääsin kuvaa katsomaan)

Ang1: sulla tosiaan "hieman" taitaa tuota turvotusta olla... Mulla ei ole sitä mitenkään järjettömästi. Kuitenkin huomaa: nilkat on kadonneet ja sormet melkoiset nakit (ei tarvi pianon/huilun soittamisesta haaveilla). Oon sitä ihmetellyt, että mulla se paino tuntuu nousevan älytöntä tahtia, vaikka tää turvotus ei mitään megamassiivista ole... Joskus on tullut 1,5 kg viikossa ilman mitään turvotusoireita... :/

Tapasin keskiviikkona joulukonsertissa mun entisen työpaikkakiusaajan. Oli melko ahdistava kohtaaminen. Sen tietysti piti tulla päivittelemään mun mahaa jne. Siellä oli paljon muutakin porukkaan entisestä työpaikasta. En välittäisi nähdä heistä oikein ketään...

Kiitos kaikille onnittelijoille.

Meemi: Kyllä sen sitten näköjään taas tiesi, milloin oikeasti oli lähdettävä. Jäi synnytyskertomuksesta pois, mutta silloin keskiviikkoiltana, kun supistukset alkoivat säännöllisinä, iski myös ihan mieletön palelu ja tärisin kuin mikäkin horkkatautinen. Nuo vilunväristykset ovat aiemminkin liittyneet synnytyksiin, joten siinä vaiheessa hiipi mieleen ajatus, että kyllä nyt taitaa tosiaan jo olla pakko vähitellen valmistautua lähtöön. Lisäksi tällä kertaa ne supistukset muuttivat muotoaan ja voimistuivat varsin pikaisesti, kun aiemmin ne kivuliaammatkin olivat sellaisia, että ne tuntuivat kipeältä lähinnä yhdessä paikassa kerralla - joko vatsassa selässä tai reisissä. Nyt kivut olivat kaikissa paikoissa vuorotellen (ja siinä ambulanssimatkalla sitten yhtäaikaa kaikkialla). Pääasia kuitenkin on, että ehdittiin kunnialla synnytyssaliin eikä päädytty jonnekin pysäkille ponnistamaan.

Aika tuskallinen taival oli etenkin Orivedeltä tänne Tampereelle, mutta toisaalta auttoi se, että tiesin ettei kauan tarvitse enää kärvistellä vaan pian se tulee helpottamaan. Eipä siinä muuta voinut kuin hengitellä parhaansa mukaan. Tällä kertaa todella oli ihan täysi luomusynnytys, kun en edes ilokaasuhuppelia ehtinyt hyödyntämään. Ponnistusvaiheessa tunsin taas kerran olevani ihan eksyksissä eikä oikein ollut aavistustakaan, mitä kroppa teki, mutta ilmeisen hyvin tuo osasi ohjata vauvan oikeaan suuntaan.

Muuten, kun moni on maininnut vauvan viime aikoina innostuneen mylläämään niin kyllä meilläkin herra intoutui ennen syntymäänsä. Tuossa 37+ viikolla mainitsin miehelle, että selkeästi oli rauhoittunut aiemmasta, mutta sitten keskiviikko oli täyttä myllertämistä ja änkeämistä, joten jo siitäkin hieman aavisteli olisiko jotain todella tapahtumassa. Saattaakin olla, että esimerkiksi noppa on jo saanut niinikään nyyttinsä syliin... Varmasti ainakin JOKU jo on jälkeeni synnyttänyt eli onnittelut kaikille jakautuneille!

Tietääkö kukaan muuten, miten tässä uudessa foorumissa pääsee muokkaamaan allekirjoitustaan, tuo tickeri pitäisi vaihtaa...

tättärä, oamn tickerin löysin tuolta omien sivujen kautta, sieltä omat tiedot ja alle tuli valikoita joissa yhdessä on allekirjoitus ja ticker..

Ja kyllä tää tuntuu pätkivän ja olevan hidas täälläkin, mutta koitetaan jaksaa :)

Oho pääsimpä minäkin tänne vihdoin jotain kirjailemaan.. vaikeeta on ollut tämän uuden foorumin kanssa. Harmi että juuri joulukuussa tälläisen operaation tekevät.

Mullakin on eräpäivä ohitettu, eikä ole mitään sellaisia oireita ollut, jotta olisin sairaalaan lähtöä harkinnut. Mutta kaikenmaailman pieniä ihmeellisiä oireita:

Oltiin ostoksilla miehen kanssa, kun iski ihan järkyttävä väsymys. Silmät kiinni autossa kotiin ja sänkyyn pikku torkuille. Selkä oli vaan ihan järkyttävän kipeä toiselta puolelta. Sit kun se helpotti, niin toinen puoli tuli kipeeksi. Kipu oli jotenkin outoa, kun se tuli ja meni.. eikä se ollut kovin alhaalla, vaan lapojen välissä.
Sitten mun jalkapohjat ja kämmenet hikos, niin että niitä joutui kuivailla ja musta tuntui muutenkin ihan kummalliselta. Mittasin lämpöni, joka oli 36.8.. siinä sit makoilin tillintallin kämmenet hiessä ja ihmettelin että mikä mua vaivaa. Koko päivänä mulla ei ollut nälkä. Ihmeellistä oloa kesti jonkun 4-5h. Nukkumaan mennessä alkoi taas supistukset, mutta aika lievinä.. tunnin niitä vaan tuli säännöllisemmin.

Tuo ruokahaluttomuus on ollut jo neljä päivää ja maha on toiminu reippaammin. Neuvolassa mun paino oli jopa laskenut ja se pomppiva sf-mitta oli taas noussut 34cm. Nyt ollaan siis painon ja mitan suhyteen samassa pisteessä kuin 2 viikkoa sit, vaikka vauva on käsinkosketellen neukkutädin mukaan kasvanut.

Sain lähetteen Taysiin yliaikaiskontrolliin ja toivottavasti pääsen heti alkuviikosta. Olisi niin kiva tietää onko mitään tapahtunut. Jotenkin sitä osaisi sit alkaa asennoitumaan siihen käynnistykseen, jos paikat on kovinkin epäkypsät. Itteni vaan hirvitää ettei tuo kasvaisi järkäleeksi ja sen vuoksi tulisi jotain traumoja.. mummo kun oli 4500g, äite 4200g, minä 4005g ja veljeni myös yli 4 kiloisia.. Eikä se miehen pituuskaan 188cm kauheesti lämmitä tässä vaiheessa.

Onko teille lääkäri/neuvolatäti maininnut häpyliitoksen avautumisesta? Mulla kun on jo useamman kerran huomautettu että se on raollaan ja auennut entisestään. No onhan se kipeäkin ollut jo kesästä asti, ja yöllä tuon jalan nostaminen on aika tuskaa. Mut joo onko se ihan normi juttu että se aukee, vai mitä hä?

Onnea Tättärälle ja muille "lapsellisille";)
Ja anteeksi kun kirjoitin kaiken tähän.. en vaan saa auki juuri mitään muita keskusteluja.

Tosi ärsyttävää on oikeasti kun tänne ei meinaa päästä sitten millään ja haluaisi kovasti lukea teidän kaikkien kuulumisia useasti..

Toivotaan että saavat asiat kondikseen pian.

Mulla muuten kanssa tyyppi tuolla mahassa on viime päivinä myllertänyt tosi paljon, normaalia enemmän. Oisko sekin oire tulevasta? Tänä aamuna maha kipuilee tosi paljon ja on ollut tosi paha olo. Siis yököttävä olo. Ihan vielä ei tosin tyypin tarttis haluta maailmaan. Kun edessä pitäisi vielä olla se sektiokin, mitenhän sitten käy jos vaan lähteekin tulemaan rytinällä? No ei auta pelätä, pitää uskoa ja luottaa että asiat sujuu.

Meillä täällä himassa vielä asiat aivan vaiheessa, ei mitään paikkaa vauvalle valmiina, turvakaukalo on hommaamatta, vaatteet pesemättä jne. Ja mun on ollut tarkoitus tehdä jouluruokia ym valmiiksi jo pakkaseen (mm. laatikoita) mutta enpä ole vielä ehtinyt. Iskee kohta paniikki. No itseään saa syyttää.

Toivottavasti kaikilla jo vauvan saaneilla menee hyvin ja voitte hyvin. Muille vielä mahan kanssa liikkuville, myös hyvää vointia! Pitkään ei mene enää kellään meistä! Muutamia viikkoja maksimissaan..

Juu-u, vähän tökkii tää uus foorumi, mut jospa se tästä =)

Onnittelut Tättärälle nyt täältä kautta minultakin, en ees yritä tuonne onnitteluiden puolelle kun nyt tänne ees pääsin kirjottelemaan.
Mikäs Rock^peijpen tilanne on??? Ja Ang1lla kuulostaa melko hurjalta tuo turvotuksen kerääntyminen =/

Me käytiin eilen kaupungis shoppailu tarkotuksessa, mutta eihän sieltä sit mitään löytyny. Noh, monen tunnin tallustamisen saldo oli neljä nippua kuusenkoriste-palloja...
Meinas vaan olla vähän tuskallista mulle se paarustaminen, kun ensin olin puol tuntii maannu ensin neuvolassa siinä laverilla kun oli pari harjottelija-tyttöö siin mukana ja hekin sit minulta sf-mittaa ja sydänääniä harjottelivat tutkimaan ja mittaamaan.
Sit vielä pääsin ylimääräseen painoarvio-ultraan tk:n puolelle kun nla-lääkäri opetteli uuden ultrakoneen /-ohjelman käyttöö ja tarvi vapaaehtosia ultrattavia ja minähän tottakai suostuin heti =) Herran painoarvio eiliseltä 3100g, ja kaikki mitat menee niin kauniisti keskikäyrillä kun vaan mennä voi =)
Sittenpä siinä selkäkipuni kanssa neljän-viiden tunnin Mikkelissä pyörimisen jälkeen meni loppuilta sohvalla suppareita ja puukonviilloilta tuntuvia "sukkapuikkoja" kiroten. Harkkareita ovat viel' vaan ja edelleen, eivät kivuliaita mutta silti jotenkin epämiellyttäviä, välillä tuntuu ihan rintakehässäkin se supistus pineen tunteena, ihan kun olis joku puntti rintakehän päällä. =/
Yötkin menee puolittain noitten takii valvoes ja vessassa ravates, välillä on kuitenkin se menkkamainen tunne, että toivottavasti alkais kohtapuoliin jotain tapahtuun. Mä kans alan oleen vähän kyllästyny tähän palloon kun se on vaan aina tiellä. =) 

Ai niin, pitää vielä mainita yks hauska toissa illalta. Saunan lauteille istuessa tunsin sekä mahassa että alapäässä kun muksu siirty ylöspäin =D Oli puskenu ittensä niin alas että tosiaan mä kun istahdin kovalle lauteelle ni loppu tila kesken =) Suorastaan hypähdin siitä ylös ja korjasin asentooni enemmän tuonne häntäluun puolelle,
enhän mä nyt sentään haluu toisen päätä lytätä =D =D

Ärsyttävää kun täs uudessa kirjotusikkunassa ei tuo automaattinen rivinsiirto vai-mikä-nyt-olikaan toimi!!! =s

Onnittelut Tättärälle! :-)

Nyt kun on äitiysloma, niin olen niin kiireinen, etten enää ehdi tänne palstalle juuri kirjoittelemaan. :-) Mut nyt on vihdoin kaikki vauvalle hankittu ja kaikki paikallaan odottamassa h-hetkeä. Sairaalakassikin pakattu. Tosin tuskin lähiaikoina mitään tapahtuu, joten otan loman kannalta ja sisustelen kotia. :)

Vointikin on edelleen hyvä, paitsi yöt nukut huonosti. Vauva ei oo kyllä vielä kovin laskeutunut, koska ainakaan virtsarakkoa ei paina (enempi noita hengitysvaikeuksia mulla välillä), eikä tarvii vessassa juosta. Eilen neuvolatäti arvioi vauvelin huomattavasti pienemmäksi kun kk sitten, mikä oli kyllä ihan positiivista. Silloin se arvioi, että vauva ehtii kasvaa 4,5 kiloseksi, nyt arvioi että syntyis kilon pienempänä. Ihan hyvä ettei tarvii kovin isoa pötkylää tulostaa. :)

Oon muuten tosi iloinen, että synnytän Suomessa enkä Venäjällä. Viime viikolla oli lääkäri, ja se oli venäläinen. Otin oikein aikaa, että olin siellä 10 minuuttia ja siinä ajassa otettiin paino, verenpaine, ultrattiin, mitattiin kohdun korkeus, tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet. Sisätutkimusta tehdessään lääkäri sanoi, että "Teen tämän hellävaraisesti" ja samalla runttasi sormet sisään täydellä vauhdilla... mietin, että jos tuo oli hellävaraista, niin mitähän olisi ollut sitten kovakourainen tutkimus... :O Ei kyllä jäänyt kovin hyvä fiilis tuosta käynnistä, ihan niin kuin olis liukuhihnalla vedetty koko homma läpi, ihanku olisin ollut joku persoonaton objekti enkä ihminen...

Kiitos, pikkunipsutin, löysin nyt oikean paikan, mutta jokin siellä mättää, en nimittäin millään saa allekirjoitusta muutettua! Vaikka olen monta kertaa yrittänyt talentaa muutoksia niin aina tulee tuo sama teksti ruutuun, kun painan tallenna-nappia. Olisikohan sitten tämän uuden foorumin kangertelua tuokin. Tänään kuitenkin itse foorumi on pelittänyt aika hyvin,

Käytiin pojan kanssa lastenlääkärin tarkistuksessa ja jäädään tänne ainakin huomiseen asti, bilirubiiniarvot ovat hiukan koholla ja poika tänäänkin aika väsyneen oloinen, joten asiaa pitää seurata. Lisäksi alavatsalla ja nivusissa ja reisissä on joitain pieniä märkänäppyjä, joista otettiin bakteeriviljely ja tarkkaillaan tilannetta noidenkin osalta. Paino on ollut laskussa, mutta näyttäisi nyt taittuvan ja ainakin jatkuva jano viittaa siihen, että minulla olisi maito nousussa (juon terveellisesti litrakaupalla limsaa...)

Ang1: Minullehan lähtö tuli juuri silloin, kun päätin että olkoon sitten ja tehköön mitä haluaa, mennään sitten yliajalle! Eli kohta olet varmaan täällä (valitettavasti tuo viereinen paikka ei enää ole vapaana.) 

Takaisin