Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jmsv onpa kurja tilanne, enkä yhtään ihmettele vaikka itku pääsi. Tuo raha kun vaan on aika oleellinen osa ihmisen elämää. Outoa, ettei sulle silloin ekalla kerralla kerrottu tuosta työkkärin selvittelystä kun sinne liittoon soitit. Toivottavasti saat apua. Voisiko joku sukulainen auttaa teitä ja lainata rahaa. Inhottavaa varmasti, kun joulukin tulossa. Tavalliset ihmiset saa yleensä aina kärsiä näissä tilanteissa. Tsemppiä sinne!

Kiitos! Tää on pieni paikka jossa asutaan, joten lähettiin vielä klo 15 käymään sossus ja täytettiin paperit. Saas nähä kuinka käy. Meillä on jouluna 13 päivää putkeen 4-5 lasta, joten rahaa tarvii :/

Mä oon toki lahjat ostanu omalle tytölle ja miehen tytöille, mutta pojille ostamatta koska isänsä ei osannu päättää mitä ostaa :D
Olid mulla mumma ja paappa joilla varaa auttaa, mutta en vaa haluu pyytää.
Ny oon jo rauhottunu ja kai tästä joulusta selviää :)

Joko muut on saanu lahjat ostettua? :)

Jmsv: mulle lääkäri sano että nikotiini korvaus valmiste ok ku onhan se aina vähemmän myrkkyä. Mut tottakai ei hyvä sekään. Neuvolassahan sanovat että lopetettava korvaus hoitokin mikäli mitenkään mahdollista.

Höh mikä tilanne. Raha ongelmat on aina nii perseestä kun sen varassa on asuminen ja kaikki tärkeät...

Noniin. Vaikka kuin ajattelin eilen että en sitä testiä enää tee, niin... Mielenrauha saatu ja viimeinen testi tehty. Lupaan, että enää en tee! :D ilman että olis siihen joku kunnon syy. Jos edes mainitsen asiasta niin sanokaa että nounou, luvattu mikä luvattu! :D nyt lopetan turhan stressaamisen, kaikki on hyvin ja luotan siihen <3 huh. Eilen tosiaan menkkajomoja, rintojen arkuus ei oo enää ihan niin paha kun viime viikolla vaikka vielä vähän arat onkin, ja se turvotus oli kyllä järkky, illalla maha täys ilmaa.
Tänään 5+1 <3 olin laskenut tähän asti hedelmöittymisen perusteella päivät jossain laskurissa. mutta testissä luki että lääkäri määrittää lasketunajan kierron mukaan (mitä nyt olettaa voikin :D) jotenka väheni päivät yhdellä päivällä.

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1450153601.263789.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1450153601.263789.jpg
    281.3 KB · Katsottu: 36
Muokattu viimeksi:
On tuo vaan ihana teksti moony :). Minä en ole vielä koskaan digiä tehnyt, esikoisesta tein kaksi puikkotestiä ja tässä raskaudessa aika järkyttävän monta liuskaa, hullun hommaa aloittaa testaaminen dpo 8 ja testata dpo 11 lähtien kahdella eri merkkisellä testillä päivittäin siihen asti, että menkat olivat myöhässä :D. Ainoa hyöty oli siinä, että hyvin näki sen hormonin nousun viivojen vahvuudessa.

Yxvaan, musta sit taas tuli näköjään stressailija vasta plussan jälkeen. :D päätin etten testaile ennen kun menkat myöhässä/menoa niin että pitää tiedä otanko yhtäkään. Ettei tarvii arvuutella haamujen kanssa ja jos haalistuukin niin miksi jne. sopivasti sinä päivänä kun piti menkkojen alkaa oli pikkujoulut, ei näkyny menkkoja ja oli dpo13, joten testailin ja suoraan sainkin selkeät viivat :) nyt sitten tosiaan yhteensä neljä testiä tehtynä ja se riittänee :D nää viikot vaan sais nyt mennä puolet nopeammin!

Kahden viikon päästä eka neuvola, jee! :)

Muokattu viimeksi:
Mulla ei onneksi ole kaapissa testejä, niin ei tarvii arpoilla teenkö vai en.. ite tein tuon ensimmäisen kun menkat tai olla jo useamman päivän myöhässä (epäselvää kun niin vaihteleva kierto ollut..) ja hyvin vahva plussa tuli samantien :) se riitti mulle ja nyt odottelen aikaa varhaisultraan, niin siellähän sitten selviää :Heartred
Neuvolaan sain soitettua ja eka aika 11.1. Huh huh sinne on pitkä aika.. Vaikka eipä sen väliä, kun lähinnä tietojen täyttämistä ja infon saamistahan meillä on tuo ensimmäinen käynti vaan...

Niinhän se kai on, mutta silti mä odotan sitä innolla :D ensimmäinen kun kyseessä niin mielenkiintoista vaik ei mitään sen ihmeempää tapahdukkaan. Ja ehkä sekin jo konkretisoi asiaa lisää... :)

Mä en enää uskalla tehdä testiä, kun en kestäisikään sitä pettymystä, että se olisikin nega tai jotain.. Tottakai se nyt ennenpitkää selviäisi muutenkin, mutta kun olen niin onnellinen nyt. Ehkä neljään plussatestiin on luottaminen kuitenkin..

Väsymys ja kylmyys vaivaa edelleen ja tänään on ollut myös ilkeitä menkkamaisia kipuja koko päivän. Itseasiassa kivut jopa herättivät aamusti ja ovat tulleet parin tunnin välein uudelleen. Täytyy kyllä myöntää, että on ollut pieni pelko persuksessa koko päivän, että tässäkö kaikki oli. Ei mitään vuotoa kuitenkaan, että jään seurailemaan tilannetta. Tiedän että kaikki kivut ja nipistykset ovat ihan normaaleja ja varsinkin, kun olen tehnyt pari rankkaa työpäivääkin nyt, mutta kun ei se helpota huolta.. '':D''

Elmut, kai tämä on yhtä huolta lopun elämää... :D ensin raskaus, sitten äitinä olo :D täällä menkkamaiset olot alkoi jo ennen plussausta ja jatkuu yhäedelleen. Jokapaikassa lukee kuitenkin että ne kuuluu asiaan, joten täällä oon luottavaisin mielin :) mutta ei voi kyllä sanoa että kauheen mukava olo olis. Ei mitään mahdotonta, mistä pitää olla iloinen mutta jos siellä täällä kolottaa ja siihen päälle kylmä ja väsymys ni onhan se vähän nihkeetä :D onneksi ihanan asian takia <3

-PikkuPaapu- ihanaaa!! Mä tahon kans ultraan! Nla vasta 5.1 ja sinne asti pitää jaksaa oottaa :/

Mun mies väittää että näillä viikoilla ei voi kuulua sykettä!? Huijaako se? Mulla siis 6+1. Kuulemma vasta joskus viikkojen päästä. Sillä on jumalauta 6 lasta ja puhuu tommosia :D

Mun tyttö 5v tulee huomenna taas meille viikoksi. Mä niiiiiiin tahtosin sille kertoo jo. Jos kerron ja meneekin kesken, niin miten sen ikäselle asia kerrotaan?

Kyllä nää kaikki oireet saa vaan huolesta soikeeksi, ärh! Yöllä viilteli alamahasta/munasarjoista aika reippaasti. Hetken hain hyvää asentoa ja sitten loppuikin ja sain unen päästä kiinni. Ja heti mielessä et apua. Ajattelin etten googlettele asiaa, mutta hainpa sit kuitenkin niin monet kyllä kirjoittaneet ties mistä oireista ja kivuista ja neuvoloista kysyttäessäkin sanottu ettei kannata huolehtia ennen kun jos epänormaali vuoto alkaa ja erilaiset kivut ja tuntemukset kohdussa on normaaleja. Ja nimenomaan alkuraskaudessa näitä enemmänkin. Huokaisen taas. Että voi puolen sentin kokoinen tiitiäinen jo aiheuttaa tuntemuksia ja huolenaihetta <3

Nännit on pirun kipeet ja kahvi ei oikein maistu. Joka aamu kupillisen ottanut ja alle puol kuppia siitä tullut juotua. Sinäänsä hyvä kun ei sitä kuitenkaan paljoa sais juoda. Kaipaan myöskin jotain piristävää nyt kun väsy painaa ja kaikki piristävät juomat kiellettyä :D

-PikkuPaapu- ihanaaa!! Mä tahon kans ultraan! Nla vasta 5.1 ja sinne asti pitää jaksaa oottaa :/

Mun mies väittää että näillä viikoilla ei voi kuulua sykettä!? Huijaako se? Mulla siis 6+1. Kuulemma vasta joskus viikkojen päästä. Sillä on jumalauta 6 lasta ja puhuu tommosia :D

Mun tyttö 5v tulee huomenna taas meille viikoksi. Mä niiiiiiin tahtosin sille kertoo jo. Jos kerron ja meneekin kesken, niin miten sen ikäselle asia kerrotaan?

Meinasikohan sun mies sitä, ettei doplerilla saa sydänääniä kuulumaan vielä?

Täällä eka neuvola takana ja nyt odottelemaan kutsua nt-ultraan vklle 11-13. Meinaatteko muut osallistua seulontoihin? Esikoisesta kävin ja tällä kertaa meinasin myös.

Samalla tuli otettua myös influenssa-rokote

Takaisin