Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on niitä menkkamaisia tuntemuksia ollut jo ennen plussaamista ja jatkui viime viikollakin ja näillä viikoilla sanotaankin että se on ihan normaalia. Välillä vaan tuntuu vähäsen, välillä enemmän. Viime torstaina oli hetken aikaa semmonen särky, mikä säteili alamahaan/takapuolen päälle/reisiin, kesti hetken aikaa ja loppui. Nyt jäin sitä miettimään että olihan ihan normaalia eikä tarkoittanut mitään :o kuitenkaan kipu ei ollut mikään mahdoton, enkä sillon käynyt edes mielessä että mitään tarkottaisi eli niin kova se ei ollut, nyt vasta tuli mieleeni... Mietinkö ehkä vaan liikaa... Eikä minkäänlaista vuotoa ole tullut.. Paitsi lisääntynyt valkkari. :D

On tää oikeen analysointia :/

Mä en myöskään enää testaile. Tein yhden positiivisen testin ja se riittää. Ensin meinasin että olisin ostanut digin viikkotestin ja testannut vielä 5+0, mutta tosiaan jos tulos on jotain muuta kuin odottaisin niin se vaan lisäisi stressiä. Lisäksi se viikkotesti on vain suuntaa-antava. Varsinkin nyt kun alkaa tulla lisää oireita, en tunne tarvetta testata taas. Ei se positiivinen testikään mikään varma ole, eikä myöskään ne oireet.

Edellisessä raskaudessa olin pessimisti ja hieman jäi harmittamaan kun en paljoa uskaltanut iloita sitä vähää aikaa. Nyt oon yrittäny ajatella et oon raskaana kunnes toisin todistetaan, mihinkään ei voi vaikuttaa ja kaikki stressi on vaan pahasta... Joten menen päivä kerrallaan ja parin kuukauden päästä selviää onko riskiviikot ohitettu. Senkin jälkeen toki voi mennä kesken. Siitäkin on lähipiirissä kokemusta :( varovaisin mutta onnellisin mielin täällä mennään. Olen iloinen ettei vielä ole pahoinvointia vaikka hajut saakin jo yökkäysrefleksejä aikaan.

Mulla ei ole vatsajomotuksia, mutta välillä nippailee ja tälläkin hetkellä nippailee toispuoleisesti samasta kohtaa missä tuntui se "repäisykipu". Varhaisultra olisi siinä mielessä hyvä että se sulkisi pois kohdunulkoisen. Mietityttää toi toispuoleinen pieni kipuilu...

Inja, oon myös aatellut että koitan olla vaan nyt onnellinen tästä tilanteesta. Ja yllättävän positiivisin mielin olenkin ollut, luonteeltani kun olen super pohdiskelija/stressailija :D mutta en oikein oo tavallaan ees osannut pelätä, vaikka siis joo, tavallaan tietenkin pelottaa mutta pääpiirteittäin oon aika luottavaisin mielin :) mutta kun lukee toisten keskenmenoista niin pelko nostaa päätään. Kaveripiirissäkin kun niitä on ollut... Täälläkin tuntemuksia alavatsassa on tälläkin hetkellä, ei kipu, vaan tunne :) varhaisultra olis ihana, sais hetkeks epätietoisuuden pois. Mutta ei auta kun ootella normiultraa. Kun ei mitään erityistä syytä ole aijemmin päästä. Kuin malttamattomuus, niinkun varmasti jokaisella :) huoh, nyt unohdetaan taas pohdinnat ja nautitaan hetkestä ;)

Meiltä löytyy bernhandinkoira, kolme kissaa.. ja marsula sekä kanila. Kaninkasvatuksen jätän nyt tauolle...ei kaikkea kerkeä. Marsujen kasvatus ja näyttelyissä ravaaminen jatkuu onneksi tytär 12v.hommassa mukana. Tällä hetkellä hirvee pahoinvointi... myötäelän viimeisillään olevan marsuni ahdinkoa suuren mahansa kanssa ☺ marsut ei normaalisti sisätiloissa, mutta nyt Hulda pääsi makkariin synnytys hommiin. Meillä ootetaan

Tupakoinnin lopettamisen puolesta!!! Eli 2003 syntyi esikoinen, pystyin lopettaan 1kk raskaana olon jälkeen..aloitin viikko synnytyksestä tupakoinnin uudelleen. 2005 syntyi toinen... olin todella maassa...kävin jopa synnytyssalista röökillä...koko raskausajan tuprutin..nyt oon ollu kohta 5 v.polttamatta. Koen vieläkin järjetöntä huonoa omaatuntoa tupakoinnista..voi kun voisin kelata taaksepäin. Tupakoinnin lopettaminen on vain päätös..ei oikeasti sen kummempaa. En sano että olis helppoa, mutta helpompaa kuin elää huonolla omallatunnolla. Eli ei muutako tiukka ja horjumaton päätös. Omaa aikaa löytyy kyllä muutenkin.. tuo oli minullakin selitys aikanaan..saan 5min.käydä portaalla..omaa aikaa..oon paremmalla tuulella..jne.. tsemiä, lopettakaa rööki! Ex.ketjupolttaja ( nousin yölläkin polttaan... )..

Asiasta kukkaruukkuun, tässä on meidän karvaturrit :)
Sori, huonot kuvalaadut.

Layla (monirotuinen mm. Samojedia ja Suomen lapinkoiraa..)
WP_20150216_002.jpg
Ja Vinski
IMG_20150930_150907 (640x640).jpg

Vinski tykkää maata nyt mahan päällä, mutta epäilen ettei tajuaa mistään mitään tai no mistä sitä koskaan tietää. :joyful:

Mä en tiedä oonko mä ainut täällä joka tehnyt tasan yhden testin? :grin En tiedä jotenkin oon paljon rennompi tämän kakkosen kanssa kuin ekalla kerralla. Silloin tein neljä testiä ja tuntui ettei voinut ajatellakaan mitään muuta kuin raskautta...
Nyt niin eri tilanne kun tuo pieni vie suurimman osan ajasta ja jouluhommat vielä sen lopun ajan... :)

Enkä nyt edes jotenkin osaa pelätä km jotenkin ajattelen sen niin että kaikkeen en itse voi raskaus aikana vaikuttaa.. Jos jotain on tapahtuakseen, se kylöä tapahtuu murehdin minö asiasta tai en..
Ja jotenkin ajattelen myös niin että jos pikkuinen ei pysy nyt matkassa mukana, niin (kauheaa sanoa näin, älkää ymmärtäkö väärin) ehkä hän ei ollut tarpeeksi vahva/ oli jotain puutteita minkä takia "luonto hoitaa omansa pois"

Ajattelen samoin, että siihen on syynsä jos keskenmeno tulee ja sillon parempi niin vaikka kamalaa oliskin...

Mun pelko nostaa päätään näköjään vain silloin kun täältä luen muiden ikävistä tilanteista ja sen jälkeen tunkeutuu myös uniin... Ehkä pitäisi vetäytyä hetkeksi foorumilta, jotta ei turhaan stressailisi..

PikkuPaapu mäkään en oo tehnyt, ku yhden testin, enkä aio tehdäkkään enempää. Mää vaan stressaisin enemmän, jos olisin koko ajan tekemässä :)

Mä lopetin ennen raskautumista tupakoinnin. Nikotiinipurkkaa syön. Se vähä jännittää miten nlatäto suhtautuu tähän purkan syöntiin.

Hih, mäki uskalsin varata tänään viikoilla 6+0 ekan ajan neuvolaan :) Se olis sit 9+1, kolme viikkoo vielä. Arghhh.

Moony itsellä vähän samat mietteet.. toisaalta tää foorumi on ihana kun täällä saa jakaa ajatuksiaan ja tunteitaan ja saa kaipaamaansa vertaistukea, mutta oon myös sellainen ihminen että mulla kans yrittää pelko hiipiä ajatuksiin kun lukee muiden ikävistä tilanteista.. Haluan kuitenkin yrittää pitää positiivisen ajattelun yllä, niin itseni kuin myös tulevan masuasukin takia :)

PikkuPaapu, täällä myös vain yhden testin tekijä. Ei olis kyllä tarvinnu tehdä koko testiä kun tiesin olevani raskaana. Neuvolantäti ja mies tuskin olisivat uskoneet ilman..

Esikoisesta tein vain yhden testin. Km raskaudessa tein 2 ja nyt olen tehny monta. Haluaa varmistua että viivat vahvistuu tarkoittaen että hcg nousee :)

Pikkupaapu, jep sama täällä! Mietin jopa olisinko kuitenkin vaan huomenna vielä tehnyt sen oikeasti viimeisen testin :/ helppo se on muille sanoa ettei kannata jne, mutta sit kuitenkin ite stressaa ihan yhtälailla. :D katsotaan, mikäli en saa tätä ajatusta mielestäni niin teen ja sen jälkeen lupaan ettei enää yhtäkään. Tänään taas jomotuksia kropassa, mikä tässä kohtaa vain ihana asia :) muistutus <3

Mulla ei oo yhtään testiä kaapissa joten on helpompi olla tekemättä niitä lisää :)

Eka neuvola takana. Mietin vain kokoajan tekeekö turhaan hirveet merkinnät korttiin jos meneekin kesken...tai on tuulimuna jne..huominen varhaisultra pelottaa vielä enemmän..voi kun osais nauttia eikä pelätä

Mie oon tehny aika monta testiä ennenku uskoin, koska tää plussa uhmaa lääkärin lausuntoa :D
Ja vielä tänään tein koska muutama päivä sitten oli niitä kipuja ja halusin tietää ettei oo ainka haalistunu viivat. No nyt saa riittää testailut :P

Jestas mikä turvotus täällä! Ei oo kertaakaan viel tällanen ollut :o ei tulis kuulonkaan nyt pitää tiukkaa paitaa päällä. Ja mitään ihmeellistä en oo syönyt.

Ääääh, saako valittaa?
Oon liiton rahalla tällä hetkellä. Alotin koulun jota on 4h/vko to iltasin. Viimesin liiton raha piti tulla melki viikko sit keskiviikkona. Soitin to sinne et miksi kestää, niin tiuskii sieltä mulle että maksetaan ku ehditään. No tänään laitoon sinne viestiä että ihan oikeesti koska tulee rahat. Nyt vastaus oli että odottaa siellä työkkärin selvitystä. Soitin työkkäriin ja sieltä sanottiin että tästä mun koulusta tehään joku päätös ja siinä menee 2-3 viikkoa. Siinä vaiheessa aloin itkee hysteerisenä että pitääs ostaa joululahjoja ja vuokrakin maksaa. Nyt silmät turvoksissa rääkymisestä. :arghh:

Jmsv... hirvee tilanne... seurakunnalta ja sosiaalista kannattaa pyytää apua. Tiedän että tammikuussa en tule saamaan mitään..kuntoutuseläkkeellä olen ja saikku päättyy joulun viimeinen pv. Lääkärin vuoksi uusi saikkutodistus venyi... mutta osasin onneksi laittaa säästöön. Tosin oishan tuo kiva alennusmyynteihin päästä

Takaisin