Joulukuu!!!!

Hei kaikille

Täällä voidaan hyvin. Tuntuu, että kehon valmistelu on hidastunut ja Apinan tulo siirtyy ensi vuodelle vaikka jo oli sellaiset tuntemukse aikaisemmin etten laskettuapäivää näekkään. Lienee ehkä syy siinä, että itse olen nyt hiljentynyt, ei ole stressiä niin kehokin sitten myös hiljentynyt. hihi

Ajattelin tässä jakaa teille synnytystoivelistani. Se on ihan perus ja varmasti jotain olen unohtanut..mutta tällä nyt ainakin lähtökohtaisesti mennään. Jätän synnytyksen Herran käsiin ja Hän kyllä hoitaa kaiken niin kuin sen pitää mennä.


- SYNNYTYSTOIVELISTA -

Laskettuaika 27.12.2014

Mukana synnytyksessä ovat aviopuoliso xx sekä doula Pia (tai vara -doula Anna / vaihtoehtoisesti läheinen ystävä xx)

  • Lähtökohtana luomu synnytys

  • Haluan välttää lääkkeellistä synnytyksen käynnistystä

  • Toivon aktiivisen synnytyksen

  • Toivon käyttää luonnollisia kivunlievitys menetelmiä ja olen avoin ehdotuksille

  • Vesisynnytys kiinnostaa paljon tai altaassa oleminen ainakin

    avautumisvaiheessa jos mahdollista

  • Pyrin saamaan apua mm. jumppa pallosta, TENS –laitteesta,

    kylmä/lämpöhoito, hieronta, akupainanta, rentoutuminen, musiikki, rukous,

    äänen avulla, visualisointi.

  • Jos joudun varautumaan lääkkeelliseen kivunlievitykseen toivon aloittaa

    ilokaasulla, jonka jälkeen vasta vaihtoehtoina paraservikaalipuudutus,

    pudendaalipuudutus ja/tai epiduraali.

  • Ponnistusasennot joita toivoisin kokeilla: konttaus-asento sängyllä,

    synnytysjakkara, kylki asento, vedessä, tuettu-seisonta

  • Synnytyksen jälkeen toivoisin, että vauva saisi suorittaa rinnalle ryöminnän,

    tai ainakin päästä heti ihokontaktiin kanssani.

  • En toivo oksitosiinitippaa istukan irtoamista varten. Toivon antaa

    mahdollisuuden istukan irtomiselle luonnollisin keinoin.


    Yleisesti:

    • Pelkään kaikkea uutta

    • Pelkään kipua

    • Pelkään kun en ole kontrollissa

    • Pelkään komplikaatioita

    • Stressi tilanteissa en välttämättä osaa pysyä yhdessä kielessä ja

    puheeni voi olla sekamelskaa suomen-ruotsin sekä englannin välillä

    •Pelko tilanteessa saatan alkaa hyperventiloimaan, tarvitsen muistutusta

    hengittämään normaalisti
 
Miten muuten muut jotka ei tiiä vauvan sukupuolta, niin jännitättekö te sen selviämistä synnytyksessä? Ite hoksasin just et en oo aatellu koko asiaa enää pitkään aikaan! Oikeestaan sitä vähemmän mitä lähemmäs synnytys tullu.... Kaikki muut tuntuu jännittävän sitä paljoki:) Ite oottaa vaan vauvaa:)
 
Mulla on jotenkii niin vahva fiilis siitä kumpi on tulossa. Oon jo jotenkii asennoitunukin siihen, mutta entäs jos se veikkaus ei sit oikein mennykkää? Tuskinpa petyn
 
Vuoden pimein aika ja sen huomaa! Mieli tekisi vaan nukkua, energia ihan loppu eikä huvita alkaa tekee mitään! Voi mälsää! :sleep011 :dontknow
Onneksi on kohta joulu niin on edes jotain kivaa tiedossa ja saa nähdä lasten iloa ja riemua vaikka itse oonkin ihan loppu!
Mitään tunteita ei ole että synnytys olis lähelläkään,no ainoo mikä vähän viittais siihen on mahan laskeutuminen mut muuten ei tunnu missään...ääh, pitkä loppuodotus tiedossa kun päivätkin vaan matelee!
 
Positiivista että on saanut nukuttua jokseenkin paremmin. Ja ei ihme että väsyttää, pimeetä on... oli sitten aamu, päivä taikka ilta :mad:Tulis edes lunta! Mä en tiiä olisko lähenevästä synnytyksestä johtuvaa nämä kipuilut vai huvikseenko vaan kituuttaa minua. Enkä odota enää että syntyy edes tänä vuonna, ei tartte joulunpyhinä syntyä. Olkoon tuolla sitten kerran ei voinut ajoissa tulla, NIH! äiti on hyvin hyvin vihainen! :p
 
Me käytiin isännän kanssa tänään vielä jouluostoksilla, kierrettiin Kärkkäisellä ja sitten vielä joulun ruokaostoksilla Prismassa. Parisen tuntia jaloillaan ja ai kun selkä kiitti. Kotona sitten pienen levon jälkeen ruuan laittoon, tein piparitaikinan valmistumaan huomiselle, leivoin saaristolaisleivän ja joulutorttuja. Ja nyt väsyttää! Josko ensi yönä jo taas nukuttaisi, kaksi viimeistä yötä on mennyt vähän valvoskellessa. En pysty olemaan pitkällään juuri ollenkaan kun alkaa närästää (vaiva joka oli siis jo poissa). Lisäksi mulla on jonkinlainen flunssa, eli kun kurkku kuivaa niin alkaa yskittää ja nenä on vähän tukossa niin on hankala hengittää nenän kautta. Helppoa siis.
 
Kuulostaa tutulta puapru... Paitsi että mulle riitti se pelkän saaristolaisleivän teko niin olin ihan sippi.. Nukahin istualtaan ja melkeen pari tuntia nukuin tossa illalla. Saa nähä miten tulee uni enää. On kyllä tosiaan ollu unen saanti tosi vaikeeta! Joko närästää tai sitte muuten vaan uni ei tuu...
Käytiin perjantaina Ikean reissu ja nyt oon saanu paljo lisää säilytystilaa. Ihana saaha kaikki roina omille paikoilleen ja kaapit järjestykseen! Jospa vauva antais vielä välipäivien ajan laittaa kotia kuntoon ennen ku päättäis syntyä:wink. Liikkuminen on kyllä tosi kivuliasta ja hidasta jo.. Onneksi enää pari työpäivää miehellä, niin jää loppiaiseen asti lomalle! :) Saa puistoilureissut jäädä isän kontoille loppuvuodeksi!
 
Mä menetin hermoni lauantaina totaalisesti prismassa siinä hirveässä väenpaljoudessa. Ymmärrän, että muutkin haluaa kaupoille samaan aikaan, mutta missä on niiden käytöstavat?! Yksikin vanha akka käveli kärryillä mun mahaa päin ja katsoi oikeen silmiin samalla, koska ilmeisesti hänellä oli vaan niin kiire ja mä vaan en nyt sattuneesta syystä pääse liikkumaan niin kovin nopeesti.
Päätin, että meillä mennään vasta aattoaamuna ostaan jouluruuat, kun on rauhallisempaa ja jos ne on kaikki sitten loppu niin antaa olla. Selviämpähän helpommalla, kun en kurista ketään tönijää ruuhkassa:grin
 
Moi Joulukuiset Mammat!
Huutelen tuolta Toukokuisista ja mulla on nyt vähän erikoinen kysymys, mutta onko täällä ketään kuka omistaa H&M:n mustan M-koon maihinnousu talvitakin, ja on innokas myymään sen? Olin liian myöhään liikkeellä ja ne on kaikki menneet verkkokaupasta, mutta ajattelin jos teillä jollain joulukuisella on ollut se käytössä, etkä enää tarvitse sitä synnytyksen (masun pienenemisen jälkeen).. Jos löytyy ketään, niin voisitko ottaa yksityisviestillä minuun yhteyttä, kiitos :)
 
Takaisin
Top