Välillä se pistävä kipu on kohdunsuulla samaan aikaan kun supistaa, ja sitä on ollut mulla vasta kiinnittymisen jälkeen. Muutoin mulla nuo valmistavat supistukset tuntuu eniten alavatsalla. Sitten on myös ihan kivuttomia harkkasupistuksia, joita en huomaa muutoin kuin, että maha on ihan pinkeänä.
Mutta siis jos kivun yhteydessä maha pingottuu on mielestäni kyse supistuksesta eikä pelkästä liitoskivusta. Mulla liitoskivut tuntuu ristiluun molemmin puolin sekä häpyliitoksen alueella (eli pimpsassa, mutta paljon matalammalla kuin kohdunsuulla). Oon tulkinnut sen kohdun suulla olevan pistävän supistuksen yhteydessä tulevan kivun kaulan lyhenemiseksi. Yleensä samaan aikaan tosiaan supistaa, vauva työntyy alemmas, ja rakko litistyy entisestään :).
Mulla ei tuntunut cytotecilläkään aihutetut supistukset selän puolella juuri ollenkaan, mutta supistuskipu on niin tosi yksilöllistä. Monilla tuntuu nimenomaan selässä ja jopa reisissä sitten kun yltyvät.
Paljon vaikuttaa myös vauvan asento. Ainakin silloin jos vauvalla on selkäranka äidin selkärankaa vasten, synnytyssupistukset ovat yleensä kipeämpiä ja tuntuvat enemmän myös selässä sekä kestävät kauemmin/synnytys on pidempi (kun vauvan täytyy kääntyä pidempi matka mahduttaakseen päänsä lantion yläaukeamasta).