Joulukuisten höpinät

Mua helpotti alkoholin suhteen tieto siitä miten hedelmissä ja hedelmämehuissa on myös jotain tosi pieniä prosentteja alkoholeja, joten ei se laivaa kaada jos puolison viinilasista maistaa sen verta viiniä että kieli kostuu eikä muuta.

Mutta joo nää aikaiseen vauvalle murojen laittaminen maidon sekaan tjsp ihmetyttää kyllä, mutta kaikki ovat varmasti tehneet parhaansa sen saatavilla olleen tiedon ja tapakulttuurin mukaan. Mutta nää erot eri maiden välillä on kyllä erikoisia 😅
 
Mä poistun täältä, meidän pieni syntyi eilen niin pienenä ja täydellisenä, mutta aivan liian pienenä elämään 💔
Otan osaa! 💔💔💔 Oliko sulla mitään ennakoivia oireita?

Kovasti jaksamista menetyksen keskelle ❤️😭
 
Otan osaa! 💔💔💔 Oliko sulla mitään ennakoivia oireita?

Kovasti jaksamista menetyksen keskelle ❤️😭
Ei, vedet meni eikä näillä viikoilla oikein mitään pystynyt tekemään pienen hyväksi vaikka elossa olikin 💔
 
Ei, vedet meni eikä näillä viikoilla oikein mitään pystynyt tekemään pienen hyväksi vaikka elossa olikin 💔
Niin ikävä kuulla 😭 Itse oon myös menettänyt lapsen rv 23+2 ja se juuri on niin raastavaa, kun kyseessä todella on ihan oikea vauva ja synnytys. Meidänkin pieni oli ihan siskonsa näköinen ja se on todella konkreettista, että mitä menettää 💔

Voimia raskaisiin päiviin ja viikkoihin ❤️
 
Niin ikävä kuulla 😭 Itse oon myös menettänyt lapsen rv 23+2 ja se juuri on niin raastavaa, kun kyseessä todella on ihan oikea vauva ja synnytys. Meidänkin pieni oli ihan siskonsa näköinen ja se on todella konkreettista, että mitä menettää 💔

Voimia raskaisiin päiviin ja viikkoihin ❤️
Kiitos, hirveä menetys teilläkin takana 💔 Joo, tuntuu niin väärältä puhua keskenmenosta kun synnytys oli samanlainen kuin täysiaikaisenkin vauvan kanssa ja vauva aivan vauvan näköinen, pieni 400g rääpäle vain. Meidän pieni oli aivan isänsä näköinen 😭
 
Meidän pieni painoi jo 650 g. Sen kokoisia pikkukeskosia kyllä selviääkin, mutta meidän vauva ei ollut terve.

Toivottavasti teillä jo olevat lapset auttavat elämässä eteenpäin ❤️
 
Mä poistun täältä, meidän pieni syntyi eilen niin pienenä ja täydellisenä, mutta aivan liian pienenä elämään 💔
Osanottoni :Broken Heart: On mahdotonta löytää oikeita sanoja, mutta toivotan kovasti jaksamista surun työstämisessä. Toivottavasti saat tarvitsemasi tuen kotoa ja terveydenhuollosta :Heavy Black Heart:
 
Ei, vedet meni eikä näillä viikoilla oikein mitään pystynyt tekemään pienen hyväksi vaikka elossa olikin 💔

Voi ei, isot pahoittelut ja voimia! ❤️ Alkoiko synnytys vesien menosta samantien? Nää on kyllä niin kauheita asioita 🥺
 
Voi ei, isot pahoittelut ja voimia! ❤️ Alkoiko synnytys vesien menosta samantien? Nää on kyllä niin kauheita asioita 🥺
Ei, supistukset alkoi vasta seuraavana päivänä, mutta tulehdus alkoi levitä eikä raskautta olisi ollut turvallista enää jatkaa eikä vauva olisi kehittynyt vedettömässä kohdussa. 😭
 
Ei, supistukset alkoi vasta seuraavana päivänä, mutta tulehdus alkoi levitä eikä raskautta olisi ollut turvallista enää jatkaa eikä vauva olisi kehittynyt vedettömässä kohdussa. 😭

Voi että, tuo tulehdus on kyllä ikävä! Ymmärrän hyvin ❤️

Mulla meni esikoisesta lapsivedet rv20, mutta raskaus kuitenkin jatkui tonne 29+5 asti, joten lapsi voi kehittyä vedettömässäkin kohdussa. Nää on aina toki yksilökohtaisia ja monimutkaisia asioita, oon niin pahoillani sun puolesta ❤️
 
Moikka, olen liittynyt tammikuiset2024 mutta LA 1.1.24 niin kyselen täältä kun siellä ei muut vielä samassa vaiheessa. Tarviiko tuohon kelan raskausraha ja vanhempainraha hakemukseen isyydentunnunstus ja täytyykö ne tosiaan täyttää 2kk ennen laskettua aikaa? 🥴
 
Moikka, olen liittynyt tammikuiset2024 mutta LA 1.1.24 niin kyselen täältä kun siellä ei muut vielä samassa vaiheessa. Tarviiko tuohon kelan raskausraha ja vanhempainraha hakemukseen isyydentunnunstus ja täytyykö ne tosiaan täyttää 2kk ennen laskettua aikaa? 🥴
Isyydentunnustusta ei tarvii noihin hakemuksiin, ainoastaan raskaustodistus + mahdolliset työnantajan tiedot palkanmaksusta, jotka työnantaja laittaa Kelaan :smiling-eyes:

Lisään vielä että mitä nopeemmin saa ne täytettyä niin hyvä se on kun ei tiedä kauan kestää käsitellä ne :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Huh siitä on pitkä aika kun tänne kirjotellu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Aika menee kun kiitäen kun pyörii jaloissa tuo 1v2kk esikoinen :red-heart: Alotin työt 7.8. mut enhän mä pystynyt olla pidempään kun 5 päivää kun ei kestä selkä, joten jäin sairaslomalle äitiyslomaan asti :Face Without Mouth:
 
Moikka, olen liittynyt tammikuiset2024 mutta LA 1.1.24 niin kyselen täältä kun siellä ei muut vielä samassa vaiheessa. Tarviiko tuohon kelan raskausraha ja vanhempainraha hakemukseen isyydentunnunstus ja täytyykö ne tosiaan täyttää 2kk ennen laskettua aikaa? 🥴
Isyydentunnustusta ei taida sun omaan raskausrahaan ja vanhempainrahaan tarvita, mutta joo 2kk ennen pitäis työnantajalle ja KELAlle olla tiedot. 😄 jos isä haluaa olla alussa sen 3vko vanhempainvapaalla niin sit hänelle voi tulla asiasta kiire ja silloin sen paperin tarvii kans.
 
Takaisin
Top