Joulukuiset 2018

Mulla on seuraava neuvola se kela neuvola... ja silloin elokuun alussa on rv22

Muoks
Ja onhan mulla ennen tuota kela neuvolaa se rakenneultra vielä :Heartred

En olekaan pitkään aikaan kerennyt kirjoitella tänne. Nyt vihdoin lomalla ja kerkesin taas tännekkin=)
Täällä muuttui np-ultrassa la 29.12, menkoista olisi ollut 8.12. Ultrassa kaikki hienosti ja jotenkin sen tiedon jälkeen olen pystynyt rentoutumaan paremmin!
Joko teillä muilla mahat selvästi kasvaneet? Itsellä ei näy mitenkään ja kovasti odottelen että alkaisi vähän pyöristyä:)

Mulla lääkäri 16.7. Ja meillä neuvolassa sanottiin ettei välttämättä tee sisätutkimusta et on muuttunut ettei tee jossei tarvetta.

Mulla on lääkärineuvola ylihuomenna, rv 14+2. Meillä ei oo ainakaan ennen ollu ultrakonetta, vähänkö taas kaipaisin nähdä pientä kun nt-ultrasta on pari viikkoo mennyt :D mut varmaan se sisättutkimus, sydänäänet ja ensin hoitajalla muut perusjutut.

Mulla huomisen neuvolalääkärin jälkeen seuraava käynti 30.7. mikä on se Kela neuvola. Välissä tietysti rakenneultra 16.7.

Mulla olis semmonen kysymys vatsan koosta/muodosta, että uudelleensynnyttäjät onko teillä samanmuotoinen masu vai eri? :D jo tässä vaiheessa näytttäisi mulla että alkaa ylempää ja on leveempi kuin taas ekan kanssa oli selkeesti alhaalla.

Mulla olis semmonen kysymys vatsan koosta/muodosta, että uudelleensynnyttäjät onko teillä samanmuotoinen masu vai eri? :D jo tässä vaiheessa näytttäisi mulla että alkaa ylempää ja on leveempi kuin taas ekan kanssa oli selkeesti alhaalla.

En osaa muodosta sanoa ku en muista, ei tullu kuvattua ikinä :/ Mutta aikasemmin on alkanu näkymään mitä viimeks, ku silloin näkyi hädin tuskin rakenneultrassakaan kunnolla ja nyt näkyy jo 15+ viikoilla.. Ja tänään suihkussa hoksasin että napa on muuttunu ihan erilaiseks, leventyny valtavasti se reikä :grinEi todellakaan ollu viimeks näillä viikoilla tuollasia..

En osaa muodosta sanoa ku en muista, ei tullu kuvattua ikinä :/ Mutta aikasemmin on alkanu näkymään mitä viimeks, ku silloin näkyi hädin tuskin rakenneultrassakaan kunnolla ja nyt näkyy jo 15+ viikoilla.. Ja tänään suihkussa hoksasin että napa on muuttunu ihan erilaiseks, leventyny valtavasti se reikä :grinEi todellakaan ollu viimeks näillä viikoilla tuollasia..

Joo mulla ihan sama! Masu on tullut nopeammin esille ja ihmettelin kans tota napaa ku on jo nyt leventynyt ja muistan ettei viimeks näin nopeesti muuttunut :D

Meillä on ens viikolla terveydenhoitajan laaja tarkastus, siellä kai lähinnä jutellaan ja sydänäänet kuunnellaan. Lääkärin tarkastus on vasta 26-30 viikoilla. Rakenneultra on 10.8. Ja nyt viikkoja 14+0.

Makuullaan tuntuu pieni kumpu - ainakin jos rakko on täynnä :hilarious: Seisaaltaan ei ehkä näkyis, mutta ei jaksa vetää mahaa sisään koko ajan. Alkaa se pikkuhiljaa pömpöttämään. Napa pomppas varmaan viikolla 5 esiin, se näkyyki sitte paitojen läpi oikein tyylikkäästi :rolleyes: Aikasempia majoja ei näin alusta enää oikein muista, on jo aikaa. Kuvia ois jossain esikoisesta ainakin.

Hehe, joo täällä myös yksi navan ihmettelijä! Nyt jo navan sisäosa pullistelee vähän ulospäin, että varmaan ei mene montaa viikkoa, kun *plops*! :grin Ja kans levinny normaalista.

Ihan taatusti oli esikoisen aikaan vasta lähempänä loppua, kun napa alkoi näyttää hassulta!
Nyt rv 16+6

Mä liityn kanssa teidän joukkoon!

Laskettu aika olis 26.12 ja viikko sitten käytiin nt ultrassa ja kaikki toistaiseksi hyvin, loput tulokset tulee tällä viikolla postissa mut ei kuulemma kätilön mukaan pitäisi olla mitään ihmeellistä. Luin tossa, että monella on myös näihin aikoihin tuo laaja terveystarkastus, mutta onko se normaalia että oon käyny ensikäynnillä, nt ultrassa ja seuraava aika neuvolaan on vasta joskus rakenneultran jälkeen? Meillä siis neuvolassa terveydenhoitaja niin koska se lääkäriaika pitäisi oikein olla? :wideyed:

Mitenkäs teidän raskausjuhannus meni? :grin

Tervetuloa emppu11!

Mahan muoto on kyllä ollut selkeästi leveä tytöstä ja pallomainen pojasta. Jälkimmäisen jälkeen se on ollut muodoton löllerö, jota se on vieläkin :p. Muodon paljastumista odotellessa :).

En oo vielä huomannut mitään eroa navassa mutta nännipihat kasvaneet ja pilkottavat rintaliiveistä. Ovat myös tummuneet selvästi. N.3v poikakin ihmetteli mun rintoja suihkussa :hilarious:.

Tervetuloa mukaan emppu11!
Juhannus meni vesisateen ja sähkökatkoksien kanssa ihan ok. Oon sen verran tottunut elämään ilman sähköä että 8pv sähkökatkokaan tunnu missään (asta ja veera myrskyt) :p

Mulla on kans napa levinnyt, ja pullahtanut vähän uloskin. :hilarious: Hyvin näkyy paidan läpi.. Mut muuten maha on kyllä aika samanlainen kun ekassa raskaudessa, mitä nyt tuli vaan paljon aikasemmin esiin. Eipä tarvi enää piilotella, kun ei sitä vaan piiloon saa. :grin

Tervetuloa Emppu!:)

Meilläkään ei kyllä ole puhuttu mitään laajasta terveystarkastuksesta.

Ei ole kyllä meilläkään puhuttu mistään laajoista terveystarkastuksista mitään. Lääkärineuvola mulla on ens viikolla 18+0 ja seuraava neuvola varmaan rakenneultran jälkeen aika pian. Rakenneultra 21+1.

Multa muuten eilen kysyttiin ekan kerran, odotanko :) Tuttu herrasmies huomasi heti tunikan alta masun.

Tänään töissä kassalla jouduin kumartelemaan hiukan enemmän, minkä jälkeen alkoi inhottava (pistävä?) Kipu oikealla vatsassa/kyljessä.. Nyt 3h myöhemmin kipu tulee ja menee.. en usko että mistään kauheen vakavasta kyse kun ei oo koko ajan kipeä ja huomenna aamulla neuvola ni uskaltaa varmaa kotona odotella jos ei pahrmmaksi mene...

Meillä laaja terveystutkimus oli nyt maanantaina sain ekasta neuvolasta laput mitkä yksin tai puolison kans sai täyttää ja puolisokin sai mukaan tulla mutta meillä hän oli töissä,ei siellä kummempia kun kysellään parisuhteesta,mielialasta ja sellaisesta,ens kuussa sitten neuvolalääkäri :)

Takaisin