Joulukuiset 2018

Samoin täällä sokerirasitus on vasta joskus rv25 jälkeen. Samoin eka neuvolalääkäri on vasta rv19, tosin meillä todennäköisesti vasta vähän myöhemmin kun ollaan lomalla just silloin. Ilmeisesti nuo vaihtelevat melko paljon paikkakunnittain :)

Sokerirasitus on riskitekijöistä riippuen joko ekan kerran viikoilla 12-16 tai 24-28. Mulla on esim reilun viikon päästä eli jo viikolla 12, koska on pcos ja se on iso riski gdm:lle.

Mulla sukurasite ja siksi jo nyt rv14 eka sokerinrasitus... toinen menee sinne 20+ viikoille

Samoin täällä sokerirasitus on vasta joskus rv25 jälkeen. Samoin eka neuvolalääkäri on vasta rv19, tosin meillä todennäköisesti vasta vähän myöhemmin kun ollaan lomalla just silloin. Ilmeisesti nuo vaihtelevat melko paljon paikkakunnittain :)
Mullaki se eka lääkäri joskus sitte kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa :D

Meillä taitaa olla suosituksen mukaiset kolme lääkärikäyntiä, mutta koska olin käynyt juuri gynellä ar- ultrassa, jätettiin terkan kanssa ensimmäinen käynti väliin.

Ensimmäisessä raskaudessa tunsin liikkeet vasta 19 viikolla. Tänään mietin, oliko alavatsan kuplinta liikkeitä vai ilmavaivoja... :woot: ainakin kuvittelen yhdistäväni yllättävät pissahädät kaverin törmäilyyn virtsarakkoon.

Mulla on sokerirasitus ensi viikon maanantaina, silloin rv 15+2. Veikkaan että viime raskauden radi toistuu.
Mut jos arvot hyvät niin toisen kerran sit myöhemmillä viikoilla.

Mun käskettiin käydä sokerirasituksessa viikoilla 12-16, vaihteleeko se tosiaan noin paljon koska kenenkin pitää käydä? Eniten pelottaa se, pyörrynkö matkalla sinne... Tänäänkin huimas kaupassa käydessä PALJON kun päivällä juonut liian vähän ja edellisestä ruokailusta oli kulunut jo useampi tunti :(

Mullaki on sokerirasitus vasta n. rv24, vaikka on pelkästään sukurasite syynä. Samoin myös esikoisen aikana kävin samoihin aikoihin.

Niin ja eka lääkärineuvola on rv 18+. Siellä tehdään sisätutkimus, mutta käytännössä käynti on ihan turha..

Sokerirasituksessa käyty. Olikin melko paljon vaikeampi tällä kertaa, kuin esikoisen. Oksennus ei ollut kaukana ja puolet odotus ajasta jouduinkin sitten makailemaan sängyssä, että saatiin rasitus kuitenkin tehtyä. Pitkät reilut pari tuntia oli. Rasituksen jälkeen oloa vielä jouduttiin seurailemaan, että uskalsivat sitten lopulta päästää kotiin.
Mutta ompahan nyt käyty!
Meillä oli ohjeena käydä rv 12-16 ja minä jouduin käymään sukurasitteen ja ikäni vuoksi rasituksessa.
Tsemppiä muillekin sokerirasitukseen!!
Nyt rv 14+1.

Kiitos tiitu^!

Hyvä että onnistu kuitenkin lopulta!

Mä sain muuten neuvolasta ohjeen paastota 10h vanhan 12h sijaan. Kuulemma 12h paasto vaikuttanu jotenkin odottajien paastoarvoihin haitallisesti. No, kelpaa kyllä mulle toi 10h. :)

Mulla varmasti ikä ja paino syynä, ja tietenkin edellisen raskauden radi.

Heippa,

Mulla oli kansss ohjeena käydä sokerirastituksessa rv12-16 ja olen nyt ensi viikolla menossa, jolloin rv 14+4. Joudun käymään myös myöhemmin, jos tuossa arvot OK. Syynä sukurasite molemmilta puolilta ja varmasti oma ylipaino :troll:
Meillä kanssa ohjeissa paasto 10h :happy:

Luojan kiitos se paasto on vaan 10h, mulla ei olis muuten mitään toivoa! Joudun kans kaks kertaa, ja viimeistään siinä jälkimmäisessä tulee olemaan häikkää. Jos edellistä raskautta muistelee, niin ne vaan alkaa heittelemään. Syön sitten ihan miten vaan. Mutta ekasta yritän päästä puhtailla papereilla.

Ovatko muut ennustaneet sukupuolta vanhankansan ennustuksilla? Meijän mamma veikkaa tyttöä, koska perse on levinnyt ja syke on niin korkea.

Ovatko muut ennustaneet sukupuolta vanhankansan ennustuksilla? Meijän mamma veikkaa tyttöä, koska perse on levinnyt ja syke on niin korkea.

Ei olla harrastettu mitään ennusteita, mutta itsellä vahva tyttöolo ja moni oire viittaisi myös tyttöön. Samaten leikkimieliset testit ja kiinalainen syntymäkalenteri povaavat tyttöä :joyful:
Olenkin sanonut, että kun oma olo tytöstä on niin vahva, niin varmasti on poika tulossa :wacky:

En ookkaan kuullu noista ennustuksista. Voitteko kertoa esimerkkejä ni pähkäilen kumpi tulee :D meillä appiukko on 100% varma pojasta, mutta itselläni olo vaihtelee joka päivä :D

Onko nykyään vaan 10h tunnin paasto? Mulla oli 2016 vuonna 12h ja sitä pidettiin aika ehdottomana, vettä sai ottaa vähän suun kostuttamiseen muttei muuta..

En ees tiiä mitä nää ennustukset on...? :D Mulle kiinalainen syntymäkalenteri veikkais viimeks oikeen tytön ja nyt näytti poikaa mut np-ultrassa kätilö (vai oliko lääkäri, en oo varma :D) veikkas vahvasti tyttöä, kattoi jotain kumpua mikä lie että oli aivan tytön kummun korkeus tai oikeastaan mataluus..

Mä hyppään mukaan vasta nyt, laskettu aika 26.12, np-ultra viikon päästä ja ensimmäinen raskaus. Oon jo kuukauden ajan seuraillut täällä foorumilla mutta nyt on jo niin kova tarve höpötellä raskaus- ja vauvajuttuja, että päätin tehdä käyttäjän ja liittyä keskusteluihin mukaan :D

Takaisin