Joulukuiset 2018

Justme89 olis kyllä paha tilanne,mutta jos mulla ei olis lapsia ja miehellä olis ja ei haluais enää niin ,ei se onnistuis näin,haluaisin vauvan kuitenkin,ilmoittaisin että jos vauva ei tuu sun kans niin jonkun kans kuitenkin! :)mun mielestä olis epäreilu jos joku varastais multa äitiyyden! :(

Tosi hyviä kommentteja Justme89:lle. Mäkin oon muiden kans samalla linjalla, että kannattaa harkita asiaa tosissaan. Ja mitä jos teillä onkin muitakin näkemyseroja, jotka tuovat saman lopputuloksen ja silloin sinun tosiaan onkin myöhäistä enää hankkia lapsia? Ja jos mies on tiennyt raskauden uhasta, ja uhkaa silti lähteä plussan tultua, hän ei todennäköisesti jää rinnallesi muulloinkaan, kun sitä tarvitset. Mietipä, jatkuisiko teidän suhde, jos esim. sairastuisit vakavasti. Mä en pystyisi elää suhteessa, jossa en voi olla varma, että toinen pysyy rinnalla, kävi miten kävi. Ja jos tosissaan itse haluat lapsia, ne pitää tehdä silloin kun niitä vielä saa..

Justme89, komppaan aiempia. Nainen harvoin katuu äidiksi tuloaan (ellei ole alunperinkin todella lapsivastainen), mutta se saattaa jäädä surettamaan loppuelämäksi jos lapsia ei hanki, etenkin jos ne jättää hankkimatta jonkun toisen ihmisen toiveesta eikä omasta. Miltä raskauden mahdollisuus sinusta tuntui, kun epäilit olevasi raskaana? Toiko onnen ja ilon tunteita? Jos kyllä, on ratkaisu mielestäni selvä. Oman lapsen tuomaa onnea ei voi sanoilla kuvata, joten siitä haaveesta ei kannata luopua ellei ole 100% varma että se on oikea ratkaisu.

Tsemppiä pohdintaan! <3

Kiitos kamalasti kaikille kommenteista!

On tätä mietitty, puhuttu ja väännetty. Tällä hetkellä ero ei tunnu oikealta ratkaisulta millään tavalla. Tämä suhde on kuitenkin hyvä. Arvostan myös sitä, että toinen on rehellinen ja sanoo, ettei pysty. Mun mielestä huonompi olisi vain olla hiljaa ja yrittää sopeutua, ja sitten lähteä myöhemmin.

Uskon, että miehen jyrkkään mielipiteeseen vaikuttaa vahvasti hänen tämänhetkinen elämäntilanteensa ja aiempi kariutunut suhde, ja haluan antaa mahdollisuuden tälle asialle vielä. Täytyy vaan antaa aikaa. Aion siis jäädä ja toivoa, että hänen mielensä muuttuu. Kuitenkin koen tarpeelliseksi asettaa myös itselleni jonkun takarajan, mihin asti odotan, ja sitten täytyy päättää lähteäkö vai ei.

Nyt eka varsinainen ultra aika varattu :) 31.05 ois se, ellei tässä kauheuksia tapahdu.. Nyt kun kävin neuvolassa, alkoi mietityttämään.. Pitäskö ottaa ne down syndrooma testit vai ei.. :eek: en osaa päättää.. 18.5-24.5 välillä pitäis käydä labrassa ja osaa kertoa haluuko että ottaa senkin näytteen vai ei.. :eek: mitä muut aikoo? :) ja onko kokemuksia kannattaako?

Nyt eka varsinainen ultra aika varattu :) 31.05 ois se, ellei tässä kauheuksia tapahdu.. Nyt kun kävin neuvolassa, alkoi mietityttämään.. Pitäskö ottaa ne down syndrooma testit vai ei.. :eek: en osaa päättää.. 18.5-24.5 välillä pitäis käydä labrassa ja osaa kertoa haluuko että ottaa senkin näytteen vai ei.. :eek: mitä muut aikoo? :) ja onko kokemuksia kannattaako?
Mä en tiedä kannattaako. Riippuu ehkä siitä mitä sillä tiedolla tekee. Mä haluan itse tietää, vaikka mitään aborttia en tekisikään.

Esikoisen kohdalla ei otettu, koska ei koettu meille tarpeelliseksi (kyllähän ne nt-ultrassa kertoisi jos joku todella paha kehityshäiriö löytyisi ajatuksella), mutta koska 'oltiin kieltäydytty tutkimuksesta' nii ei saatu vauvalle vakuutusta ennen syntymää, vaikka kaikki muut tutkimukset ok. Tällä kerralla sit kaikki perus tutkimukset käydään läpi mitä tarjotaan.

Tuskinpa itsekään mitään aborttia tekisin.. Ehkä enemmän sitten että osaisi varautua.. :o en tiiä..

Esikoisen aikaan otettiin ne down testit ja niin myös nyt. Ihan vain oman tietoisuuden takia. Ja itseasiassa hyvä pointti tuo vakuutus asia, sitähän kysyttiin siinä, kun esikoiselle otettiin vakuutus ennen syntymää.

Miten mun mielestä ne testit on silloin ku np ultra vai puhutteko just siitä?käyn vähän hitaalla :)

Down oireyhtymän riskin arviointi, 1. trimesteri verikokeet pitää käydä antamassa rv 9+0-11+6 välisenä aikana. Ja ainakin täällä meillä päin niihin varataan erikseen labraan aika. Nt-ultrassa toki mittaavat sitä niskaturvotusta, mutta erikseen on vielä sitten nuo verikokeet, jotka ei ole pakolliset.
Korjatkaa joku, jos annoin väärää infoa.

Mun mielestä menee juuri noin. Np-ultran ja labrojen avulla lasketaan riskiluku, joka on karkea arvio mahdollisista kehityshäiriöistä. Jos se on kohollaan, niin sit tarjotaan mahdollisuutta lisätutkimuksiin ja neuvontaan. Lisätutkimukset tehdään käytännössä äidin verinäytteestä. Sieltä löytyy kai pieni määrä sikiön dna:ta, jonka avulla saadaan kohtalaisen tarkkaa tietoa esim trisomioista (down ja mitä muita niitä oli). Me päätettiin, että halutaan tutkimukseen. Osataan sitten varautua tulevaan, jos tarvetta on. :)

Mä oon ymmärtänyt että ne lisätutkimukset tehdään lapsivedestä punktiolla?

Minun mielestä kans ne mahdolliset lisätutkimukset tehdään lapsivesipunktiolla.

Me halutaan sikiöseulonta. Eilen kävin itseasiassa jo viemässä veri- ja virtsanäytteet. Ultra on sitte parin viikon päästä. Halutaan tietää ja se oli meille molemmille ihan selvää heti, että seulonta tehdään. Helpottaa varautumaan tulevaan jos selviää jotain tavallisesta poikkeavaa.

Tiedättekö kauanko noilla seulontalabroilla menee valmistua? Meillä katsotaan riski heti ultran jälkeen, joten ne varmaan pitäisi olla ultraan mennessä valmiit. Varasin labran ens maanantaille, kun ultra on sitten seuraavan viikon torstaina. Ehtiiköhän ne noin.. Neuvolatäti oli laittanut mulle labra-ajan jo eiliselle, eli yli 2vk ultraan, mutta jouduin siirtämään sen.

Mekin halutaan sikiöseulonnat. Just sen takia, että voi ainakin varautua, jos sieltä jotain poikkeavaa löytyy.

Tiedättekö kauanko noilla seulontalabroilla menee valmistua? Meillä katsotaan riski heti ultran jälkeen, joten ne varmaan pitäisi olla ultraan mennessä valmiit. Varasin labran ens maanantaille, kun ultra on sitten seuraavan viikon torstaina. Ehtiiköhän ne noin.. Neuvolatäti oli laittanut mulle labra-ajan jo eiliselle, eli yli 2vk ultraan, mutta jouduin siirtämään sen.

Veikkaisin, että labrojen vastaukset tulee ihan päivässä-parissa? Kun mietin sitä, että sain ohjeeksi käydä noissa labroissa 9+0-11+6 välisenä aikana, ja ultra vois olla jo 12+0. En toki ole varma.

Me halutaan kans sikiöseulonnat niin kuin esikoisenkin kohdalla. Ei meillä edes tulis mieleen etteikö otettais.

Takaisin