Joulukuiset 2018

Omat pojat on syntyny 8/13 ja 4/17, sekä meillä asuu miehen poika 11/09 ja miehen tyttö vierailee säännöllisesti 7/12. Lapsille kerrotaan kanssa vasta NT- ultran jälkeen kun varmasti kertoisivat kaikille tulokkaasta.

Miehellä melkein täysikäinen, mulla kolme 8v ylöspäin ja yks 1,5v yhteinen.

En oo kertonut vielä lapsille, ehtii myöhemminkin.

Mulla 7/17 syntyny poika. Hän ei pahemmin kyl vielä ymmärrä jos sanon että jouluna tulee pikkusisarus. [emoji28]

Meillä tyttö 4/15 joka on maaliskuusta saakka puhunut pikkuveljestä vaikka emme ole raskaudesta kertoneet. Ajattelimme odottaa ekaan ultraan (nt) ennen kuin kerrotaan, koska sen jälkeen tietää ainakin koko päiväkoti :D

Täällä esikoinen 1/17, oon höpötellyt miten mahassa on vauva ym. Yksittäisiä sanoja tulee, minusta lähinnä olisi hauska jos nyt päättäisi juuri tästä asiasta sitten ensimmäisenä alkaa puhumaan. :D Ja palelija myös täällä. Vaan kun huono olo iskee nii iskee hiki päälle, heti ruokailun jälkeen täysi horkka ja yöllä jos herää. Viluinen olen muutenkin, mutta tämän lähes oksentamisen kanssa yritän opetella elämään kun esikoisen kohdalla ei ollut vastaavaa, yhhyh.

Musta on tosi jännää, että meidän 03/16 ei oo oikein rekisteröinyt koko asiaa vielä (tosin se on kyllä hyväkin juttu vielä tässä vaiheessa), vaikka ollaan puhuttu raskausjutuista tytön kuullen. Tyttö on myös ollut mukana ar-ultrassa ja ekassa neuvolassa. Mä oon jännityksellä oottanut milloin tytöltä tulee jotain kommenttia asiaan liittyen, sillä hän jo puhua puputtaa pitkiä lauseita ja viimeaikoina on esim. kerhossa innokkaasti kertonut kotiasioista, kuten koiran oksennuksesta (se om tyypistä erityisen kiinnostavaa) ja siitä kuinka häntä nukutetaan iltaisin (silittelyt, laulut jne.). Varmasti nt-ultran jälkeen aletaan vaivihkaa puhumaan tytölle vauvasta ja varmaan käyn lainaamassa kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja.

Me myös kerrotaan lapsille vasta Nt-ultran jälkeen :) Tekisi mieli kertoa, mutta haluan suojella jos tulisikin km kun se yleisempi kuitenkin näillä aikaisilla viikoilla. Ja toki myös tuo että toki he kertois kaikille :D

Mua ihmetyttää ku vatsa pömpöttää nyt jo niin paljon :o toki kun vertailuna on täysin litteä vatsa nii huomaa eron.. :D ehkä on vaa normi turvotusta joka laantuu kohta :)

a5fa561dd783633e3ff05e074c447016

Leffaviivat, en olisi uskonut tätä ikinä vielä muutama viikko sitten :rolleyes:
Meillä kerrotaan vasta nt ultran jälkeen, tiedetään että lapset ei osaa pitää suuta kiinni :D

Mä oon niin kärsimätön tyyppi et mähän kerroin lapsille heti ko testin tein :D
Ja jaoin jo facebookissakin. Ei pysty pitää näin isoa iloa piilossa :biggrin
Plus mulla kans näkyy pötsi samantien. Turvottanu viimiset viis viikkoo niin komeesti että pakko pitää vaa verkkareita. Täytynee alkaa jo hommaa äitiysvaatteita :>

Ihana kun uusia tule vaan lisä,onnea kaikille❤❤❤ ja charlotta munkin tekis niin mieli jollekin kertoo mutta ei kuitenkaan sitten vielä,ja tää turvotus on jäätävä,koska aikasemmat raskaudet varmasti vaikuttaa :)

Noniin, eka neuvola takana ja kuten arvasin sain sieltä lasketun ajan:
29.12.2018
Eli voinkin nyt virallisesti listautua tänne joulukuisiin :)
Todellisuudessa varmasti ultrassa muuttuu la 1.1.2019, mutta tällä mennään :)

Meki kerrotaan varmaan nt-ultran jälkeen esikoiselle, hän täyttää syksyllä 3 vuotta. Muutamat kaverit tietää mutta isovanhemmat ei, heillekkin kerrotaan ultran jälkeen. Siihen vielä pari viikkoa, mitenhän tässä jaksaa oottaa :rolleyes:

Meillä ei lapset tiedä vielä.
Kerrottiin lapsille (silloin 9v, 7v ja 2v) kun aloin nelosta odottaa. Sanoin että on meidän perheen salaisuus että vielä ei saa kertoa kenellekään.
No eiköhän kaksi vanhempaa ollu menny huutelemaan ympäri kyliä että meillä on salaisuus mut äiti sano ettei saada kertoa kenellekään. :hilarious:
Moni oli tästä sitten päätellyt että tulee perheenlisäystä.
Nyt pelaan varman päälle kun tiedän et lapset ei malta olla kertomatta. :grin

Hankalaa varmasti tulee olemaan kun meidän 4v tulee neuvolaan mukaan ja kertoo sisaruksillensa missä on käyty. :rolleyes:

Tänään meidän 8v poika sanoi ruokailun päätteeksi että äiti on raskaana! :wideyed:
Meidän 10v tyttö siihen tokasi että ei, äitille ei todellakaan enää vauvaa tule!
Siinä väittelivät ja ite siinä hämmentyneenä ja naurunsekaisin tuntein suusta tuli pieni hätäinen valhe, joo ei tuu enää vauvaa!:nailbiting:

Takaisin