Joulukuiset 2018

Kuntien erot on kyllä kiinnostavia. Meillä täällä Turussa sain aiemmassa raskaudessa neuvolasta ajanvarauksen varhaisultraan viikkojen tarkastukseen, koska mulla on epäsäännöllinen kierto. Eikä se mitään ihan ilmasta ollut sekään, vaikka selkeesti halvempaa kuin yksityisellä. Joku yli 40 euroa se kustansi. Ja mua ei edes olisi lähetetty varhaisultraan, jos kierrosta olisi voinut laskea. Olisin siis joutunut odottamaan nt-ultraan (kuolleen) alkion näkemistä.

Mistäs päin on kokemuksia että kuunneltais edes ne sydänäänet ekalla neuvola käynnillä? Itse siis vantaalta

No näin meillä tässä raskaudessa, sama neuvola kun viimeks js nyt saatiin maksullinen kunnan ar-ultra viikkojen tarkistamiseks. Viimeks ei olleet epäselvät niin ei saatu sitäkään.

Meillä etelä-savossa, ultrataan kaikki alkuraskaudessa :) ja sydänäänetkin kuuluu vasta rv 12 jälkeen yleensä ja sen vuoksi niitä ei sen aiemmin kuunnella..

Moikka! Minäkin nyt tänne ilmoittaudun :) tein perjantaina ekan positiivisen testin. Viiva oli tosi haalea ja teinkin uuden testin sunnuntaina, edelleen haalea. Tänään tein digitestin ja plussaa näytti :) lasketusta ajasta en ole varma, kun mulla on tosi epäsäännölliset kuukautiset. Edelliset ovat tulleet marraskuussa :D mutta veikkaisin, että laskettu on ihan kuun lopussa. Lapsi on toinen, esikoinen on nyt 2v 2kk

Jospa minäkin nyt sitten ilmoittaudun mukaan. Positiivisen testin tein jo maaliskuun lopussa ja LA 2.12. Tänään kasassa viikkoja 8+1 :)

Hirmuisen sekavat fiilikset ollut koko alkuraskauden ajan, kun vauva ei ollut ihan vielä haaveissa, mutta toisin nyt kävi. Toisaalta ikää on jo sen verran (29), että ehkä parempi näin. Esikoinen siis kyseessä.
Nyt jännätään toukokuun alkuun, että onko siellä masussa edes mitään elävää. En saanut lähetettä varhaisraskauden ultraan, joten odottelen vaan sydänäänien tarkastusta kun viikkoja on kasassa 10 ja sitten joskus pääsee nt-ultraan.'
Meillä täällä ultrataan rutiinisti raskausaikana kolme kertaa. Asun niin pienellä paikkakunnalla, että tänne on kuulemma tänä vuonna syntymässä meidän vauvan lisäksi tasan yksi vauva. :o

Neuvolaan aika varattu 22.5. Neuvolan mukaan laskettu aika olisikin 23.12 ja nyt siis 5+2. Ollaan lähdössä kahden viikon päästä perjantaina viikoksi ulkomaille. Olisin halunnut sen alkuraskauden ultran siihen mutta kun siellä ei välttämättä vielä sykettä silloin näy:sad001 Pitää siis malttaa reissun loppuun ja mennä 21.5

Tervetuloa taas kaikille uusille! :)

Eveliina, onpas hassu ajatus et tasan kaks vauvaa per vuosi, tulee pieni koululuokka sitten ja sen toisen vauvan kans on varmaan melkeen pakko olla kavereita? :grin

Onpas tosiaan Pinnalla melkoiset piinaviikot odoteltavana ennen ultraa mutta eiköhän se aika reissussa varsinkin mene äkkiä :)

Taikapilvi, enpäs tuota vielä ollut edes ajatellut :D Pienen pieni luokka tosiaan.. mitenhän lie meinaavat toteuttaa asiat sitten. Viime vuonna sentään syntyi 18 vauvaa, joten aikamoinen romahdus on tänä vuonna tapahtunut. :(

Mites, onko muilla jo alkanut kahvi etoa tai tullut ihmeellisiä mielitekoja? Itselle oli kova paikka kun viime viikolla huomasin, että aamukahvi ei maistukaan ja seuraavana päivänä pelkkä ajatuskin kahvista ällötti. Kai tähän pikkuhiljaa tottuu :)

Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia mielitekoja, vaikka nälkä on kokoajan. Ihan perusruokaa pyrin syömään. Herkkuja ei tee mieli yhtään, mikä on hyvä. Eipä tule kerättyä liikaa kiloja alkuraskaudessa.

Mulla on neuvola 9.5 enkä usko, et täällä kuunnellaan sydänääniä. Silloin mulla on viikot 8+0.

Mullakaan ei oo mitää himoja herkkuihin!
Kahvia ei mieli tee mut pystyn kyllä juomaan tarvittaessa etten paljastu! :D

Liityn teidän seuraan. Lauantaina tein testin jossa luki raskaana 1-2. Mun kierrot on ollut ihan sekaisin edellisen kkm jälkeen. Luulin siis että vielä saattaa olla kemiallinen. Tutkin tuossa kalenteria ja viime kierto oli lyhyt, ei siis enää kemiallinen. Tänään sain viikot 2-3. Laskettu siinä 25-29 joulukuuta. Oon niin onnellinen vaikkakin jännittää tosi paljon tuon edellisen keskenmenon takia.

Meitä on aika monta joulumasua jo❤❤ täälläkään ei mitään himoja ei oikeastaan muuta ku väsymys :)

En mitää erityisiä himoja oo huomannu mut jatkuva nälkä, minkä takia tulee vähäsen jotai suolasta naposteltua sillon tällön :/ Vielä päälle viikko ekaan neuvolaan, ei jaksais odottaa!

Täällä väsyttää aivan sikana ja yöllä olen hiestä märkä... Nippailee mahaa ja rintoja. Toivon ettei tulekaan järin pahoinvointia, kahdesta muusta ei juuri ollut :) muistan aiemmin himonneeni rasvatonta piimää ja kermaviiliä, rasvaiset ruoat ällötti..

Mulla on ollu eri mielitekoja jokaisessa raskauksissa saa nähdä miten tässä käy! Ja huonoa vointia ei juurikaan oo ollu ,josps ihan vaan ällökohtauksia silloin tällöin! ❤ :) tuo mahan ja rintojen nippailu on täälläkin mutta enemmän mahassa!

Mulla tekee mieli koko ajan lihaa:grin Sen lisäksi pitäisi jatkuvasti olla syömässä. Pahoinvointia on ja todella todella kova väsymys, oon nyt kolme viimeisintä päivää vaan nukkunut. Työnteko tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikeelta ton väsymyksen ja pahoinvoinnin takia:sad001 Nyt on vasta 5+2 ni vähä ihmetyttää miten on jo näin pahat oireet.

Heippa hei kaikki!
Liityn tänne mukaan :) la näyttäisi kyllä olevan 1.1.2019, mutta epäsäännöllisen kierron myötä voi liikkua joulukuun puolelle.
Plussasin jo rv3+2 ja olen nyt viikon ajan testaillut hulluna :D (oli kemiallinen pari kiertoa sitten, joten pelokkaana halusin nähdä viivan vahvistuvan).
Viiva vahvistui ja tänään digissä: raskaana 2-3vkoa :shy: nyt menossa oletettavasti 4+0

Ja tosiaan esikoinen löytyy 7/16 syntynyt. Jospa tästä pikku kakkonen nyt saataisiin :)

Vaikka viikkoja vasta 4+0, niin pahoinvointi nostaa jo päätään. Varsinkin iltaisin.
Esikoisen kanssa oli sama juttu ja kärsinkin melko rajusta oksentelusta.
Väsymys on hurjaa ja aaauts, kun on tissi tänään kipeytyneet todella paljon! :D

Takaisin