Joulukuiset 2018

Hei kaikille! Varovasti uskaltaudun mukaan. Perjantaina tein positiivisen testit kun menkat oli myöhässä, mutta kierto on hiukan vaihdellut, joten en uskonut raskauteen. Iloinen ja todella toivottu yllätys! La on omien laskelmien mukaan 19.12, omat synttärini on 15.12 :D
Meillä on entuudestaan tyttö joka täyttää vielä tässä kuussa 3v. Ikäeroa tulee siis (toivottavasti) olemaan 3v 7kk.
Tytär onkin tässä n kuukauden ajan puhunut että pikkuveli tulee pian :O Emme tosin ajatelleet kertoa raskaudesta ennen kuin ensimmäisen ultran jälkeen. Ollaan hiukan varpaillaan vielä, takana yksi aikainen km 7+4, ja nythän mulla on vasta 4+4

Moi kaikki! En oo vielä varma uskallanko asettua joulukuisiin. Tiistaina tein ekan testin ja sain aavistuksen haamusta ja siitä on lähtenyt viiva hiljalleen vahvistumaan. Oon ihan hämilläni koska tässä kierrossa piti olla tosi epätodennäköistä tärpätä miehen reissuilun takia. Ovis onkin siis ilmeisesti ollu joko käsittämättömän aikaisin tai ihmeellisen myöhään. Mut ollaan tosi onnellisia, vauvaa on toivottu ja yritetty. Meillä on ennestään tyttö 10/15. Nyt vaan hämää se kun en tiedä onko la 1.-6.12. vai 20.-24.12. aikavälillä. Plussien haaleudesta päätellen jälkimmäinen. Ihmettelen vaan tätä superturvotusta ja vihlaisuja jo nyt, jos tosiaan oon vasta rv3+... Missään ei tunnu olevan mitään järkee. Milleköhän päivälle sitä merkkais la:n... Toisaalta aika sama kun ei se vauva siitä kuitenkaan välitä. Ehkä pidän 21.12. todennäköisimpänä ja se on kivasti meidän kihlapäiväkin. Mennään sillä :cool:

Tänään (4+1 tai 4+2) sain digiin 2-3 ja uskaltaa vähän iloita. Viimeksi samana dpo tehty digitesti antoi 1-2 ja se päättyikin muutamaa päivää myöhemmin eli ainakin nyt viikot olisi oikein. Täytyy kuitenkin odottaa ultraan ennen kuin uskaltaa muille kertoa, mutta nyt ainakin on hyvä mieli ja voi osallistua keskusteluun enemmän :)

Rohkeasti kans uskaltaudun raskaaksi 2018 ryhmästä tänne. Torstaina plussasin ja nyt on kuukautiset 2pvää myöhässä. Viiva on pikkuhiljaa vahvistunut. Eilen illalla sain testiin 4h pidätyksellä onnettoman haamun ja pelästyin jo, että tämä oli tässä. Mutta aamulla näytti taas hyvältä. Olin kyllä juonut melko paljon.
Ei tätä ota uskoakseen millään. Nyt olis viikot 4+0 ja la olisi ilmeisesti 23.12, jos kaikki menee hyvin.

Oireista: ihmeellistä matkapahoinvoinnin tuntuista oloa on ollut jo viikon ja välillä aika pahanakin. Tänään alkoi myös särkemään oikeaa rintaa. Hassua :)

Onnea myös muille plussanneille! Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Täällä nyt varovasti kanssa ilmottaudutaan mukaan. Torstaina uskalsin testata ekan kerran, kun menkat viikon myöhässä. Ja kyllähän sieltä heti pärähti plussa ruutuun. Pe ja la aamuna myös varmistustestit ja selvät plussat. Digitesti näytti raskaana 2-3 viikkoa, vaikka olisin kuvitellut että näyttää jo 3+... Ehkä ovulaatio ja hedelmöittyminen on ollut muutaman päivän myöhemmin...
Nyt edellisistä menkoista laskettuna mennään rv 5+4 ja la olis sen mukaan 12.12; :)

Meillä miehen kanssa ensimmäinen lapsi kyseessä, ja tätä on toivottu ja odotettu jo vuosia. Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin ja joulukuussa saadaan pikkunen terveenä syliin :happy:

Ihanaa ku nyt tulee uusia vauhdilla, tervetuloa! :) Nyt alkaakin tulla teitä, kenellä on laskettu aivan jouluaaton tuntumassa ja saa jo melkeen jännätä sitäkin, että syntyykö kumman vuoden puolella :)

Onnea ja tervetuloa uusille! :) Osa näyttää tutulta tuolta Raskaaksi 2018 -puolelta.

Noista syntymäkuukausista on aiemmin ollut puhetta, että toiset ei joulukuun vauvaa haluaisi, mutta eikös tuo ole kuukausi siinä missä muutkin :happy: Eihän joulukuu ole kuin kaksi kuukautta lokakuun jälkeen, eli ei juuri mitään. Tuolla "vältellään joulukuun vauvaa" -perusteellahan pitäisi yrittää vältellä kaikkia kuukausia kesäkuusta alkaen, ettei vaan olisi jäljessä tammikuussa syntyneistä..

Hei kaikille!

Loin tunnukset tänne, kun tuntuu, että tarvitsen vertaistukea eli jotakuta jolle avautua kaikista tuntemuksista, ja toistaiseksi pidetään salassa koko raskaus. Tai, no, äidilleni laitoin kuvan testeistä, jotka eilen tein... :joyful: Olin niin äimistynyt, tälläkin kertaa!

Olen 39, ja meillä on ensi kuussa 2 vuotta täyttävä esikoinen. Lasketun ajan pitäisi kai olla 18.12.18, mutta en ole varma pitääkö se paikkaansa.

Muokattu viimeksi:
Edelleen kauhea onni mutta silti olo, ettei näin voi käydä näin helpolla [emoji7] toivon, että kaikki menee hyvin. Kaksi testiä olen saanu haaleilla viivoilla, sitä en kuitenkaan jaksa stressailla viiva se on haaleakin.
Mä olen ollut aina varma, että raskaaksi tuleminen tulee mulla olemaan haastavaa, syytä en tiedä.

Rinnat on kuitenkin niin kipeät, väsymys ihan hirveää ja viikon kestänyt kestokrapula.
Neuvolaan soitin perjantaina, huomenna ajattelin soittaa ar ultraa.

Tervetuloa muillekin uusille :) Kaikilla menossa tämä piinaava alkuaika, kun ei ihan vielä uskalla luottaa, mutta silti valtava onni on koko ajan päällä:Heartred

Äh, täällä herättiin maanantaiaamuun epätoivon vallassa. Tietysti :rolleyes: olen joka aamu tehnyt testin ja seurannut, että vahvistuuko viiva, mutta kovin hidasta näyttää olevan. Jos haluaa vielä verikokeella varmistaa asian, niin saako siihen lähetteen neuvolasta vai ihan terkkarista. Onko kellään tietoa? Voi kun näkisin tonne masuun, että onko siellä oikeesti joku.. Mies on sitä mieltä, että nyt pitää lopettaa testaaminen ja odotella vaan. Helpommin sanottu kuin tehty. :D

Täällä myös yksi himotestaaja :) Viime viikon testasin vähintään kerran päivässä ja vertailin testipuikkoja vaikkei niitä enää tietyn ajan jälkeen edes saisi noteerata :D Lauantaina 4+4 tein digitestin sillä mun mielestä viivat ei olleet tarpeeksi vahvat. Mutta näytti se sitten kuitenkin ihan ”oikeita” viikkoja, ja sen jälkeen en ole enää testannut. Nyt odotan viikolle 7 jolloin käyn ar-ultrassa, siihen asti on vaan pakko kestää ja luottaa, että kaikki on hyvin.

Mulla varjostaa vielä viime vuoden keskeytynyt keskenmeno, joka selvisi juuri tuossa ultrassa. Että mitä jos taas sama kohtalo. Siksi on pakko saada se ultra aika työpäivän päätteeksi, jos tuleekin ikäviä uutisia.

Koitan nyt kuitenkin ajatella positiivisesti ja itse asiassa mulla on ihan erilainen fiilis tästä tapauksesta, viime raskaudessa jotenkin se epäilys oli kokoajan läsnä.

Tsemppiä kaikille!!

Minä myös himotestaaja! :) Tänään tein diginkin, kun mielestäni ne liuskatestin viivat ovat olleet niin hailakoita. Lauantain ”1-2 viikkoa” oli muuttunut onneksi seuraavaan ”2-3 viikkoa.”

Minä luultavimmin stressaan asiaa siksi, että ikää on jo sen verran paljon.... Riskit kasvavat iän myötä.

Muokattu viimeksi:
Sama täällä wk, juuri tuli 38 mittariin ja edellisestä raskaudesta jo 12 vuotta. Silloin kaikki sujui oppikirjojen mukaan eikä osannut stressata yhtään mistään.

Tätä tulevaa tapausta on nyt tehty nyt reilu kaksi vuotta ja siinä samassa mieskin vaihtunut :) Kovasti gynekologi kuitenkin vakuutteli, että nainen on kehon osalta lapsentekoon tehty 50v asti.

Mun on pakko vähän avautua, ärsyttää niin paljo. Mulla on mahakriisi, tuntuu jo paisuneen tuo maha niin, etten ymmärrä ollenkaan.. En enää tiedä, voiko kerta kaikkiaan johtua enää vain raskaudesta tämä, kun näyttää jo kuin eka kolmannes olis ohi. Esikoisen aikaan vatsa oli pieni ja tuli aika myöhään näkyviin. Eikä mulla nytkään aloituspaino ollut sen suurempi ja silti farkkujen ajatteleminenkin ahdistaa ja on läski olo. Tuntuu ihan samalta kuin silloin, kun mulla oli edellisessä kierossa kysta. Tai sitten tämä on jotain pikaläskiä, joka on tullut, kun joudun syömään nyt useammin. :sad001

Milläs tätä töissä millään piilottelee nt-ultran yli.. argh

Koska sydänäänten pitäisi kuulua neuvolan laitteissa? Itse hermoilen juuri tuota kuuden viikon kohtaa jolloin sydämen pitäisi alkaa lyödä. En oo vielä varannut neuvola-aikaa koska ajattelin varata samalla kun käyn esikoisen tarkastuksessa. Toivon vaan että sit ekan neuvolakäynnin aikana olis jo mahdollista päästä kuuntelemaan. Vaikka siihenkin on vielä tosi pitkä aika.
Mun piti just aloittaa kunnonkohotusprojekti, joten yritän nyt keskittyä siihen tän alkuvaiheen ajan kun ei voi muuta kuin odottaa. Lisäksi pitäis saada tukilihakset kuntoon ennen vauvaa, ja nyt voi vielä treenata normaalisti.

Mulla kans ihan järkyttävää turvotusta. Ei tekis yhtään mieli farkkuja pitää. Aloitin 4 viikkoa sitten laihduttamaan ja sainkin 4 kiloa pois nyt olis tarkotus syödä ohjeiden mukaan eli vaan terveellisesti ja mahdollisesti lisätä ruokaa sitten myöhemmin kun tuntuu siltä että energian tarve kasvaa. Tavoite olis ettei tässä raskaudessa niin paljoa paino nousisi.

Mullakin on nyt jo alavatsapömppö, vaikka eihän vielä pitäisi mitään näkyä kun on näin alussa :D

Olin itse mukana siinä Fitfarmin go fat go ryhmässä jonka aikana itseasiassa sitten tämä tärppikin tuli. Mulla on pco ja pitäisi välttää makeaa jotta munasarjat toimisi paremmin, eli väkisinkin tuli mieleen että taisi olla sen dieetin ansiota tämä positiivinen tulos :)

Takaisin