joulu

No mä ylihysterisoin kaikesta :D. Jos en oo muistanu just pestä käsii ku vaikotan purkan nii roskii menee koko pussi :D (en ehkä enää iha noin hysteerinen). Tosi vaikee syödä muutaku kotona ku ei tiä kui hygienisesti ja hyvin ruoat on valmistettu. Tosin kotonaki mietin usein että olikohan nyt tarpeeks hyvin paistettu tms. Kyl tää raskaus saa pään sekasi :D. Onneks asuu yksin nii en saa ketään muuta sekoon näil jutuilla :D
Tavallaan ymmärrän, kun itsestä kanssa tullu vähän turhan neuroottinen esim käsienpesun suhteen,samoin jos alkaa vaikka lukea että missä kaikessa voi esim listeriaa olla niin stressaantuu :S Mutta kannattaa muistaa että kuitenkin esim kasviksissa ja kalassa on tärkeää että niitä söisi, koska niiden terveysvaikutukset tärkeämpiä kuin että miettis esim raskasmetalleja jne... Monipuolisuus tärkeintä ja toki selkeimpien riskituotteiden välttäminen.
Jos liian suppeaksi meinaa ruokailu muodostua tai alkaa häiritä arkea tuo ruokien välttely niin kannattaa vaikka keskustella neuvolassa asiasta.
 
Kunhan Esikoinen muistat että sit kun vauva on ns sylissäs, niin puhdas lika on vauvalle hyvästä (ei desinfiointiaineet).

Tsemppiä ruokavalioon, yritä syödä monipuolisesti, kun pillereit eivät korvaa kaikkea.
 
Juu,siis oon kans ennen syöny tyyliin porkkanatki multasina :D. En siis oo normaalisto hygieeninen. Nyt vaa ku pelkää tekevänsä virheen,joka vaikuttaa toisen elämään. Heti ku tää raskaus /imetys om ohi nii en kyl jaksa enää vahdata ollenkaa tollasii.
 
Esikoinen, oman kokemuksen perusteella kyllä mulla se huoli on jäänyt päälle...syödäänhän me tarpeeksi monipuolisesti, liikutaanko tarpeeksi ja ei, ei päätä, onko tuo kiipeily sopivan haastava muttei vaarallinen.

Tosin, keskusteltiin kavereiden kanssa mitä typeryyksiä on tehnyt lapsena ja teininä...apua! Nyt kun on äitinä asia saa taas toisen ulottuvuuden. Lapsi on vain meillä lainassa.
 
Juu, varmasti huolta on jatkossakin. Ehkä vaan juuri erilaista. Sairauksien pelkoa esim. Joulunakin jouduin tuottamaan pettymyksen kun en uskaltanut syödä oikeestaan mitään :sad001. Seuraavan päivän päätinkin olla ihan yksin kotona.
 
Blaah, nää ihmiset jotka pettyvät kun ei syö kaikkea - oli sitten raskaana tai ei.

Odotan kyllä sitä, kun saa taas syödä graavilohta.

Onnistuin luultavasti taas kerran antaa joulukuusen kuivahtaa...ja nyt se ei saa olla rauhassa niin katsotaan missä vaiheessa neulaset ovat lattialla ja mies haluaa heittää kuusen pois.
 
Mä odotan jo NIIN että sais syödä juustoja vapaasti... ja haluan sushia (en ees normisti syö sitä juuri koskaan :D). Ja haluan kylmäsavuporoa ja kylmäsavu tai graavilohta rieskarullan väliin :b
Ja rapusalaattia miettimättä onko rapuja kuumennettu!
Ja medium nautaa ja poroa (nautaa tosin vähän syönyki vaaleanpunertavana...) ja VIINIÄ! Ja ois ihanaa kun ei ravintolassa tarttis miettiä mitä voi syödä vaan vois vaan valita mitä haluaa... :S
Tässä oppii kyllä paljon paremmin ymmärtämään toistenki ruokavalioita! Ei tosiaan halua tyrkyttää enää mitään...
Etenkin kun itsestäki tullu nyt ekaa kertaa elämässä myös vähän nirso :D Joskus vaan kertakaikkiaan ei tee jotain mieli vaikka voisikin syödä!
Ihanaa kyllä nyt uutenavuotena juoda sitä lehtikuohua :)
 
Odotan kans ettei tarvii panikoida syömisiä. Stressi ei tee hyvää tolle mahaasukillekka ja tää rajottaa aika paljo elämää ku ei meinaa uskaltaa kotonaka syödä. Saati sitten ulkona tai kylässä.
 
Jokos sitä ollaan täynnä kinkkua ja suklaata? :D mä vedin eilen ihan hirveet herkkuöverit ja illan sain sit kärsiä oksetus-mahakipu-närästys-päänsärky olosta :/
 
Jokos sitä ollaan täynnä kinkkua ja suklaata? :D mä vedin eilen ihan hirveet herkkuöverit ja illan sain sit kärsiä oksetus-mahakipu-närästys-päänsärky olosta :/
Överit joo. Mutta niin hyvää. Tuleva viikko pitää taas oppia syömään pienempiä annoksia. Mutta suklaata on vielä jäljellä ja toivottavasti sitä saa kaupasta hankittua lisää ... Sitä tarvitaan vaikkei ole joulu :-)
 
Tuli jouluna reissattua niin paljon edestakasin että nyt haluttais lähinnä pultata ittensä kiinni lattiaan... Tuli syötyä paljon kinkkua, rosollia ja kalaa, tossa oottelis vihreitä kuulia sekä niitä perus konvehtirasioita... Mies on tuhonnut jo yhden kohvehtirasian mutta tosta Maraboun Symphonystä joka saatiin, on jo todennut että näyttää niin hirveille ettei hänkään niitä taida haluta. Täytyy kattoo päiväys ja lahjottaa jollekulle ens jouluna jos on vielä hyvää... :grin

Oli muuten taas yllätys miten erilaisia ruokia ihmiset syö jouluna. Meillä on aina ollu itsestäänselvää että joulupöydässä on mm. rosollia (porkkana-punajuuri-sipuli ja mikään ei etikassa säilöttyä), lihapullia, lämminsavulohta, luumurusinakiisseliä puuron kera jne. Sitte taas ku kävi kylässä miehen suvun puolella ni olin taas ihmeissäni ku ei ollu mitään edellämainituista mutta löytyi mm. italiansalaattia, waldorfinsalaattia ja mansikkakiisseliä... Väääärin, ei ne kuulu jouluun. Olin jo viime joulusta unohtanut :grin
 
Tuli jouluna reissattua niin paljon edestakasin että nyt haluttais lähinnä pultata ittensä kiinni lattiaan... Tuli syötyä paljon kinkkua, rosollia ja kalaa, tossa oottelis vihreitä kuulia sekä niitä perus konvehtirasioita... Mies on tuhonnut jo yhden kohvehtirasian mutta tosta Maraboun Symphonystä joka saatiin, on jo todennut että näyttää niin hirveille ettei hänkään niitä taida haluta. Täytyy kattoo päiväys ja lahjottaa jollekulle ens jouluna jos on vielä hyvää... :grin

Oli muuten taas yllätys miten erilaisia ruokia ihmiset syö jouluna. Meillä on aina ollu itsestäänselvää että joulupöydässä on mm. rosollia (porkkana-punajuuri-sipuli ja mikään ei etikassa säilöttyä), lihapullia, lämminsavulohta, luumurusinakiisseliä puuron kera jne. Sitte taas ku kävi kylässä miehen suvun puolella ni olin taas ihmeissäni ku ei ollu mitään edellämainituista mutta löytyi mm. italiansalaattia, waldorfinsalaattia ja mansikkakiisseliä... Väääärin, ei ne kuulu jouluun. Olin jo viime joulusta unohtanut :grin

Me saatiin kans toi sama maraboun rasia niin kyllä siellä oli pari ihan perus makuakin et ei kaikki hukkaan mee :)
 
Tänään lähtee kuusi ulos...ja laatikoita on uunissa. Muutama joulutorttu tehdään iltapäivällä ja vähän fiilistellään kynttilöillä. Mutta sitten koristeet pakettiin odottamaan seuraavaa joulua. Ja ulkojouluvalot muuttuvat talvivaloiksi :)
 
Mä kyllästyin jo uudenvuoden päivänä ja vietiin kuusi varastoon sekä suurin osa muista koristeista.. :grin nyt kohti kevättä ja kotiin uutta ilmettä :happy:
 
Meillä kans lähti kuusi jo 2.1. mutta osa muista koristeista ja kyntteliköt vielä jäi. Tänään ois tarkoitus nekin keräillä pois.
 
Mul oli vaa kynttelikkö ja sekin tais jopa kerran olla päällä, eilen lähti varastoon :D muuta joulua mulla ei oikeestaa ollu. Konvehtirasioita löytyy kyl viä :p.. Oon kyl oikeesti jouluihminen,mut tää vuosi ny meni näin...jos sitten ens jouluna :)
 
Takaisin
Top