joko nyt onnistaisi

Heissan kaikille [:)]

Täältä ilmoittautuu uusi tulokas teidän joukkoonne, jonkun aikaa jo seurannut mielenkiinnolla teidän tarinoitanne ja kokemuksia [:)]
Ensinnäkin kaikille plussatuulia ja onnittelut jo plussanneille :)

Hieman omasta taustastani, elikkäs vauvakuumeilua ollut jo vuoden päivät mutta vihdoin ja viimein päädytty miehen kanssa yrittämään :) Yhessä on matkaa kuljettu viitisen vuotta, joten vauvauutisia meidän lisäksi jo sukulaisetki odottelevat jatkuvista kyselyistä päätellen ;-) Ehkäisyrengas jätettiin pois huhtikuussa, ja muuta ehkäisyä käytetty kesäkuulle asti.. Kesäkuun lopussa oli siis ensimmäinen yrityskierros, joka tuotti ison pettymyksen, koska ensioireita oli monia (vaikka en vieläkään tiedä oliko oireet sittenki vain pelkkää omaa kuvittelua [;)])
Olen myös kauhean malttamaton, sillä ensimmäisellä kierrolla kului enemmän ja vähemmän raskaustestejä, jotka kylläkin kaikki näyttivät negaa.. :/ Joo ja tiedän että tämä oli vasta eka yrityskierto.. mutta silti niin malttamaton. Ollaan jo myös hieman vaunuja vertailtu, vaikka tiedetään ettei vielä ole ajankohtaista, mutta kovasti kuumeillaan miehen kanssa [:D] Nyt siis meneillään 10/28 ja yk 2, ja netistä on tilattu Clearbluen digiovulaatiotestit, joten niiden avulla tikutetaan ja sessaillaan, jos se tällä kierrolla tärppäis :) Niin ja esikoisplussaa odotellaan.

Nia & Tyttis. Ei muuta kuin uutta kierrosta käyntiin, ja onnea matkaan :)
Kcatri: Jaksamisia kaiken keskellä.
Bamboo: Olen ollut samanlainen "vaklaaja".
Dark91: Plussaonnea.
Miplis: Jaksamisia. Olisi niin kiva jännittää yhdessä, sillä samoihin aikoihin menkat olleet.
Hannaton: Täällä tosiaan ensimmäisen odottaja, joten oon niin varpaillani, että en ole käyttänyt alkoholia missään vaiheessa. En myöskään tupakoi. Mutta mielestäni se on jokaisen oma valinta, ja jokainen tekee sillai mikä tuntuu parhaimmalta :)

Tässäpä tarinaa näin ensimmäiseksi viestiksi.. [:)]

Tatjuska: Oi että, teillä on oikein makoisat oltavat tulossa [:)] Johan nyt olette jo häämatkat ansainneet [;)] Sopivaan paikkaan ovis osuu, häämatkalta tulee takaisin Suomeen salamatkustaja [:)]

Miplis: Hienoa et täti poistunut, ja hyvä et neuvolaan yhteyttä otat. Varmasti helpottaa turhautumista, kun jotain asialle tekee eikä vain pety uudelleen ja uudelleen.
Mukavaa reissua, vaikka luultavasti jo maalle olet nyt kirmannut! [:)]

Catja85: "Älä stressaa" on kyllä juuri niitä ärsyttävimpiä kommentteja. Oon samoilla linjoilla Kcatrin kanssa, et yksityisen gynelle kannattais mennä, ottavat asian enemmän ottaakseen. Tsemppiä!

Kcatri: Auts, nyt onneksi oikea syy relata, vaikka toki muutenkin sitä pitäis olla [:D] Kun mainitsit jätskin, niin komensin miehen heti kauppaan mulle jätskiä hakemaan [:D] Tosiaan tää jalka kipsattuna vielä reilu 4 viikkoa, ja ei ole lupa tehdä oikein mitään. Tää pakkolaiskottelu alkaa aika pian tympiin.

kesänneiti: Tervetuloa lämpimästi joukkoomme! [:)] Tuttua tuo malttamattomuus, malttamattomin olin itsekin juuri ekalla yrityskierrolla. Plussapuhallukset suuret, sullahan tuo oviskin ihan jo ovella [;)]

Täällä soitettiin tänään aamulla tk:hon ja sain ajan ensviikon keskiviikolle,menen antamaan virtsanäytteen sinne ja katotaan raskaustesti siitä kun on viikon jo myöhässä ja ei mitään tädin oireita edelleenkään tunnu.Ja huomenna tulee tasan 1kk kun on ollut viimeksi täti täällä joten ensviikon keskiviikkoa odotellessa..Vähän meinaa jännittää sinne meno että mitä tulokset siellä sanoo..Toivotaan että jotain hyvää tulis tuloksista sitten[:)] Torstaina menen työhaastatteluun klo:15.30 joka on toimistotyötä ja autokoulu hakee työntekijää[:D][:)] Huhhuh mikä helle päivä vaikkei aurinko edes paista,ulkona +26,2[8|] sinne kun menee niin tuntuu että saunaan astuu sisälle[:D] Viimeyönä tuli ihan hirvee ukkonen,kokoajan yhteen putkeen salamoi ja jyrisi,saatto tulla kerralla yhdestä salamasta kolme räpsäystä..Ihme kun nukahin vaikka oli ukkonen,yleensä en pysty nukkumaan ukonilman aikana[:)]

Täällä taas. Möksällä oon lomaillu ja eipäs sielllä ole sellaisia ylellisyysiä, kun netti[:D]Ompas täällä taas tapahtunut paljon. Ensiksin pahoittelut kaikille negaa testanneille[:(] ja Minnuska89:lle PAAALJON PLUSSAPUHUREITA sinne terveyskeskuksen testeihin, kyllä se vauveli siellä varmaan on tuloillaan[:)][:)]. Kesäneiti: Tervetuloa joukkoon, täällä on myös tuota kärsimättömyyttä ollut liikkeellä jostain kumman syystä[:D] 
Catja85: Ei vois todellakaan olla ärsyttävämpää...mullakin on ystävät hokeneet ihan samoja juttuja, kyllä se sieltä sitten varmasti ajallaan tulee ja ei pitäis stressata.....aargh[:@]
hannaton: Mullakin on ollut kaavinnan jälkeen ihan erilaiset menkat ja kierto oli ennen sitä tosi säännöllinen.
Ja sitten omaa: Tätihän se tänne tuli käymään[:(][:(]niinkuin oli sen digitestin mukaan tarkoituskin, valitettavasti[:(] Nyt on menossa kp 5/25-30 ja yk4 alkaapi sitten nyt. Ovista odotellen..

Voi ku nyt täällä keskustelussa joku plussaisi niin pääsisi iloitsemaan vähäsen toisten puolesta [:D]

Laitoinpa nyt itsellenikin tuon ovulaatio-tickerin, vaikka en edes tiedä tarkalleen kuinka pitkä kierto on. Suurinpiirtein se 30 kai... katsotaan [:)]

Täällä omanapaisesti kirjoitellen. Juuri kun flunssasta toivuin ja viisauden hampaan poistostakin, sain vaivakseni vielä vatsataudin. Vessassa juoksuttaa ja on niin paha olo ja vatsaan koskee... [:@] Raskauden mahdollisuutta tuskin kun on, juuri eilen saattelin tädin ovesta ulos. Tai oikeestaan annoin sille porttikiellon. [:D] Aamulla jo alkoi, mutta sinnittelin töissä olla. Sieltähän (päiväkodista) nämä taudit tulee tuliaisena... Illalla kuitenkin olo niin karmea, että huomenna ei asiaa työmaalle... Tietysti huomenna vielä tulossa vuosisadan kuumin päivä! [:@] Kun minä makaan sisällä... toisaalta ehkä tuulettimen edessä... [;)] Eipä tönne ihmeempiä.

Tervetuloa uusille!

Hei, miks tulee pahoinvointia raskaudessa? Mitä keho sillä yrittää viestittää? Tuli vaan mieleen tällaisia kysymyksiä kun mulla oli pari päivää ripulia... se tuskin kertoo raskaudesta.

Örkki, Raskauspahoinvointi johtunee hormonitoiminnan muutoksesta. Toiset reagoivat muutoksille enemmän ja toiset vähemmän. Itselläni oli aikoinaan ihan mieletön pahoinvointi ja kestikin pitkälle, samoin tulee lievästi pahoinvointia mm oviksen aikaan eli ilmeisen herkkä noille hormonimuutoksille olen. Päänsärkyjäkin tuli e-pillereiden aloittamisen jälkeen aina kun piti pilleritaukoa jne. Ja tämä ei siis ole faktaa vain ihan omaa päätelmää vain :)

Heip.

Örkki: juu, Aphrael tuossa kertoikin tuosta pahoinvoinnista ja hormonien vaikutuksesta siihen. Siitä se siis johtuu. Jonkun vanhan kansanviisauden mukaan monesti poikaa odottaessa pahoinvointia on voimakkaammin ja/tai se jatkuu pidempään (koska pojan hormonitoiminta on kauempana äidin hormoneista kuin tytön). Olen itse ollut kerran raskaana ja voin voimakkaasti pahoin melkein puoleen väliin raskautta saakka. Poikahan se sieltä tuli. :)
Mutta juu, yksilöllistä on reagointi hormoneihin ja vaihtelee myös äidin eri raskauksien kesken (sukupuolesta välittämättä). [:)]

Omaa: voi perhanan perhana. Alavatsassa on vähän semmoinen olo, että täti olisi lähestymässä [:@][:@][:@] Tai olo tulee ja menee. Kerkesin jo vähän innostua kun tuossa oli viikon verran semmosta epämääräistä kuvotusoloa (ei kovin voimakasta). Mutta ilmeisesti se oli vaan helteiden aiheuttamaa pahaa oloa tms. En ihan vielä ole valmis heittämään lusikkaa nurkkaan tämän kierron osalta (kp 23/26), mutta tuo määrittelemätön tunne jossain alavatsan pohjalla on vaan jotenkin semmoinen mistä ei yleensä erehdy. Piru vie.
Noh, katsellaan. Tuun sitten kiroilemaan tänne lisää jos/kun se saakelin muija taas tunkee kylään. [:@]

Cava

Äh,voitte laskea peukut jne..Tänne täti saapui eilen,hitto että nytten ärsyttää niiiin paljon..[:@][&o]  Kiertopäivä piteni taas mutta noh,uuteen nousuun hyvillä mielin ja ajatellen että kyllä se pikkukakkonen sieltä vielä joskus tänne haluaa tulla[:)] Tänään olis työhaastattelu 15.30,saas nähä miten käy..Toivon että saisin sen työpaikan niin sais vähän muuta ajateltavaakin ettei ajattele tuota raskaus asiaa koko aika[:)]

Kp 2/30

PIKAA,

MINNUSKA: Voi ei..Suuren suuret pahoittelut siitä ***rkeelstä [:(][:@]
Olen todella pahoillani [:(]
*SUURI LOHTUHALI*
Ja ONNEA uuteen yritykseen [:)]!!
Ja toivottavasti nyt saisit työhaastattelusta niitä iloisia uutisia!!!!
Paljon peukkuja haastatteluun [:)][:)][:)]

Äkkiä vielä tuosta raskauspahoinvoinnista: Suurinpiirtein 8 äitiä kymmenestä siitä kärsii.
Ja sen syntymekanismia ei ole aivan varmasti pystytty selvittämään,mutta epäillään,että johtuu istukkahormonista [8|]?
Toiset siitä kärsivät enemmän kuin toiset.
Mutta yksi teoria myös tuohon raskauspahoinvointiin on myös se,että tuo pahoinvointi olisi suojakeino vauvalle!!Eli kun äiti kärsii pahoinvoinnista,niin se olisi ammoisina aikoina estänyt äitiä syömästä myrkyllisiä sieniä tai kasviksia [8|]?
Ja ehkä nykyaikana tuon pahoinvoinnin tarkoituksena olisi estää äidin käyttämästä päihteitä,tupakkia,huumeita ja muita myrkyllisiä aineita!No,ikäväkyllä monet äidit siltikin niitä käyttävät [:'(]
Jeps,ja mulla on tämä pahoinvointi ollut joka raskaudessa yhtä voimakasta ja jatkuvaa.Ja kestänyt on yleensä n.rv15-20 asti ja yhdessä raskaudessa jopa synnytykseen asti.
Mulla ei ole eroja ollut poikien tai tyttöjen välillä [:)]

SUURET HALIT KAIKILLE JA SYDÄMESTÄNI TOIVON TEILLE KAIKILLE PLUSSAA
[:)][:)][:)][:)]+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 11+2

Minnuska: ääääh! Voi hemmetti [:@] Varmasti tosi piinaavaa kun on niin paljon kaikenlaista oiretta ja sit ei kuitenkaan [&o]
Mutta juu, tässä ollaan nuoria ja parhaassa lisääntymisiässä, että kyllä se sieltä nappaa vielä.

Yritänpä muistaa tuon itsekin sitten kun se täti pärähtää kylään [:'(] Vieläkin on ajoittain semmosia tuttuja juilimisia alavatsassa, mutta mitään muuta ei vielä ole näkynyt. Tänään siis kp 24/26, kait, en oo enää ihan varma edes (joka kierto on päivän tai pari eri mittainen kuin edellinen).
Ja kiva: tää paha olo ei sit kuitenkaan kadonnut vaan voi ihan mainiosti. Tylsää voida pahoin, jos se ei kerran merkkaa edes salamatkustajaa :(

Toivottavasti tarkenette näissä keleissä. Palataan asiaan.

Cava

Cava: Peukkuja pidän et täti ymmärtää poissa pysyä! [:)] Toivotaan et salamatkustaja pahaa oloa aiheuttamassa [;)]

Minnuska:
Voi ei! [:@][:(], ärsyttävä täti! Juurikin noin, hyvin ja toiveikkain mielin uuteen kiertoon [:)] Onnea haastatteluun! [:)]

Omaa: Päätettiin tuossa eilen miehen kanssa terveellistää elämäntavat. Tullut syötyä niin epäterveellisesti ja herkkuja mennyt kasapäin joka päivä. Bisseäkin liikaa. Kesällä jotenkin aina repsahtaa. Nyt kun mulla tuo jalka paketissa niin käytännössä mahdotonta itse ruokaa tehdä. Sit kun en pääse salille tai muuta liikuntaa harrastamaan kuten joka päivä tottunut, niin pää meinaa hajota. Eilen tilasin itselleni ison pitsan ja kebabin aamupalaksi ja hienosti upposi. "Vähän" siis vois rajoittaa [:D] Meillä mä syön selvästi enemmän kuin mies, mutta silti mulla paino pysyy samassa ja painoindeksi alle 20, kun taas mies lihonut 10kg ihan muutamassa kuukaudessa. Oudosta aineenvaihdunnasta huolimatta, saattaa jotkut mun arvot olla ihan retuperällä, pitäis tarkistuttaa.
Mut nyt muuttuu, allekirjoitettiin sopimus [:D]

Kp 35/37-39 ois meneillään ja pikkuisen jo jänskättää [:)] Oon varmastikin taas vain ylianalysoinut kroppaa, mut kuvotusta ollut havaittavissa muutamana päivänä ja alavatsaa nippaillut. Testi jo huutelee kaapissa, mut koitan tukkia sen suun ens viikon keskiviikoksi asti [;)]

voi ei Minnuska89 [:(] olisiko ollut jokin hipaisu kun testi kuitenkin näytti haaleaa haamua?

Täällä pitäis viikon päästä alkaa menkat ja kun ne on ohi on 3kk odotus takana ja päästään aloittaa uudestaan yk1 [:D]

Minnuska89 Voi ei, kurja kuulla. Pidin tosissaan sulle peukkuja. Mutta eikun uuteen kiertoon, kyllä se sieltä vielä tärppää. Sulla sentään on jo yks päivänsäde siellä kotona. [:)]

Tervehdys! Täällä yksi vauva-kuumeilija, joka olisi halukas liittymään joukkoon!
Meillä on 9kk ikäinen poika ja nyt yritetään pojalle kaveria. [:)]

Esikoista yritettiin 3 vuotta, että saas nähdä miten kauan tämän kanssa menee...
Päätimme keväällä 2006, että nyt vauva saisi meille tulla. Lopetin Mercilonit, mutta menkkoja ei tullutkaan ollenkaan pillereitten lopettamisen jälkeen. Aluksi ajattelin, että oho, kävipäs se äkkiä, mutta raskaustesti näytti negaa.

Keväällä 2007 menkkoja ei vieläkään kuulunut ja olin tehnyt monta negatiivistä testiä. Kävin yksityisellä ja tämä ultrasi ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri määräsi Terolutit 9kk ajaksi ja lupasi, että olisin raskaana parissa kuukaudessa. Olimme innoissamme, nyt meille tulee vauva. Terolutien avulla sain kuukautiset ja kierto oli täsmällinen, mutta en kuitenkaan tullut raskaaksi. Viimeiset Terolutit söin joulukuussa 2007.
Pelkäsin, että tulisiko kuukautisia ollenkaan, kun Terolutit loppuvat. Tulivathan ne, kierto oli vain 33-75 päivää. Koskaan ei voinut tietää milloin menkat alkaisivat. Reilu vuosi kesti tätä. Aina kun menkoista oli yli 2kk, tein testin. Aina negatiivisen.

Keväällä 2009 eräänä sunnuntaina minulla oli etova olo. En sen kummemmin ajatellut mitään, mutta kun etovaa oloa alkoi olla jo 2 viikkoa takana, aloin todella epäillä olevani raskaana. En kuitenkaan uskaltanut tehdä testiä, kun menkkani eivät olleet edes myöhässä. Pelkäsin negatiivistä testiä, mieluummin odottaisin menkkoja kuin tekisin taas negatiivisen testin. Oli noin kp 55-60.
Ja menkathan alkoivat. Mikä pettymys. Olin jo ehtinyt kuvitella, että voisin EHKÄ vihdoin olla raskaana. Mutta seuraavana päivänä vuoto loppui ja olin aivan ihmeissäni, kuukautiseni normaalisti kestivät 6-8 päivää. Odottelin muutaman päivän jatkuisivatko kuukautiset. Tarkoitus oli vielä reilu viikko odotella, ennen kuin tekisin testin. Mutta etova olo jatkui, enkä malttanut enää odottaa. Torstai aamuna klo: 04.18 herätessäni töihin tein testin.
Ja plussa tuli. Olin aivan onnesta soikeana. [:)]

Aluksi synnytyksen jälkeen söin mini-pillereitä ja kun lopetin imettämisen, aloin syödä taas Merciloneja. Ja nyt sitten toivotaan toista lasta. Kesäkuun puolessa välissä lopetin pillereitten syönnin ja juhannus-viikolla tuli kuukautiset. Vähän jänskätti miten nyt kävisi, tuleeko luonnolliset menkat vai tulenko heti raskaaksi. No menkat tuli. Kierto oli nyt 35 päivää, että ihan ok. Olin tottakai pettynyt, kun ei heti tärpännyt, mutta toisaalta helpottunut kun nyt kuitenkin pillereitten lopettamisen jälkeen tuli luonnolliset kuukautiset.

Mammalomani loppuu parin viikon päästä ja pidän kesäloman perään ja töihin olisi tarkoitus palata syyskuun alkupuolella. Toivottavasti vain "hetkeksi" piipahtamaan. [:)] Suunnittelin jo, että saisin heti ensimmäisenä työpäivänä ilmoittaa pomolleni, että hei, jään muuten keväällä äitiyslomalle. Mutta ihan näin ei nyt sitten käynytkään... [;)]

Tulipas pitkästi tekstiä, toivottavasti edes joku jaksoi lukea...! Mutta hyviä hellepäiviä kaikille, "nauttikaa" nyt kuumasta...

Harmi ettei Minnuska89 viel plussannut. Aloittais ny joku tän plussa-aallon taas.

Tervetuloa ninetsu, kiva oli lukea tekstisi.

Minnuska, pahoittelut tädistä. Toivotaan, että haastattelussa onnistaisi!

Ninetsu tervetuloa mukaan!

Täällä alkaa kohta olla ovis käsillä, vaikka testissä ei näkynyt vielä mitään (toivottavasti tulee). Mukavaa loppuviikkoa kaikille![:D]

Takaisin