joko nyt onnistaisi

Minnuska89 pahoittelut, että se h....tin täti tuli sinne kylään[:@] 
Joku vois tosiaan aloittaa nyt sen plussa-aallon, niin päästäis isolla joukolla tuonne huhtikuisiin odottajiin[:)] Täällä täti on poistunut ja eipä tartteis tulla enää senkään vähään aikaan käymään. Nyt on kp7/25-30, niin saa tässä ovistakin vielä muutaman päivän odotella.

Mukavaa viikonloppua kaikille![:)][:)]

ÄRHM![:@] 11 päivää ovisplussasta ja täti päätti äsken tulla kylään, mitä ihmettä? Noi loput ovistestit heitän kaivoon tasan tarkkaan tänään. Plussia ei oo kiva saada jos ne ei tarkoita mitään. Kierron pituus oli siis tällä kertaa 35, eli -3 edelliseen.

Toivotaan ettei tää paholainen muualle eksy! Plussatuulia puhallellen! [:)]

Manque: EIKÄ!!![:@][:@] Ärsyttävää!! Ja varmasti turhauttavaa.
Asiasta toiseen: Minkärotunen toi teidän hauvavauva on? Se on ihan jäätävän sulonen ? :)

Meillä on täällä ollut melkoset pari päivää.. Meidän toinen koira alkoi sunnuntaina ontumaan takajalkaansa ja käytiin sit päivystyksessä sen kanssa. Saatiin lääkettä ja kehotuksen jatkotutkimuksiin. Maanataina käytiin sit uudestaan lääkärissä, joka totesinkin jalan ristisiteiden olevan niin löysät, että jalka täytyy operoida. Tiistaina jalka sitten leikattiin ja saatiin kotiin äärettömän kipuinen koira [:(]
Ensimmäinen vuorokaus oli kyllä niin sydäntäsärkevä. Koira ulisi taukoamatta, eikä pystynyt istumaan/makaamaan kivuiltaan. Lopulta, kun koira oli seissyt taukoamatta yli 20h, kävimme hakemassa lääkäristä uuden kipupiikin. Koiran tila ei kuitenkaan kohentunut. Väsymys painoi sitä niin kovasti, että takajalat pettivät alta, mutta kipujen vuoksi koira kampesi itsensä joka kerta takaisin pystyyn. Samana päivänä haimme vielä toisenkin kipupiikin. Monen kivuliaan yrityksen jälkeen koira keksi, miten pääsee makaamaan ilman että jalkaan sattuu.. Makuulteen päästyään koira huokaisi syvään, pisti silmät kiinni ja alkoi kuorsaamaan! ? Pikkuhiljaa kivut alkoivat hellittämään.
Eilinen päivä oli jo onneksi huomattavasti parempi! Pikkasen meinas usko loppua jossain vaiheessa. Kauheinta on seurata, kun toiseen sattuu, ja mitään et voi tehdä asialle..
Totesinkin miehelleni, että mitenhän sitä pärjää sitten, kun oma lapsi sairastuu. Voisin melkein kuvitella, että se huoli on silloin vielä suurempi. Mä en ehkä kestä! [:D]

Täällä vietetään siis viimeinen lomaviikko (eli ensi viikko) hoitamalla tota toipilasta. Koira ei saa 2 kuukauteen juosta/hyppiä/riehua.. Helppo homma [;)][:D]

PLUSSAmyrskyä odotellessa [;)]

- Bamboo

Bamboo: Kiitti, onhan tuo aika hauveli [:)] Kultainennoutaja/laika/terrieri -sekoitus. Sen tarkempaa tietoa ei ole et mikä laika ja mikä terrieri. Yllätyshauva [:D] Tällä hetkellä villinä painaa pitkin kämppää ja jahtaa kissoja. Luulee et kissojen sähinä ja läppäsyt kuuluu leikkiin [&:] Itellä vaikea keppien kanssa juosta perässä, niin vähän toivoton olo välillä kun ei ehdi kieltää oikein mitään. Eiköhän tuostakin kuitenkin kunnon koiran saa kasvatettua [:)]
Voi eih tuo koirun kipuilu [:(] Itsellekin niin tuttua kun joutuu katsomaan vierestä kun toinen kärsii. Edelliselle koiralle noita operaatioita ja kipuja kertyi... Onneksi teillä nyt jo kivut hellittäneet! Oman hauvan kipua kyllä niin sydäntäsärkevää katsella, miettinyt olen myös miten käy sitten kun kärsivä onkin oma lapsi, kuinka sitten kestää [:D]
Toipilaalle paranemisia! [:)]

Kierto kai on ovulaation kohdilla.. mistäs sen tietää, en ainakaan osaa tunnistaa oireita. Nyt vain ei auta ku odotella ja odotella...

Pahoittelut minnuska [:(] Minäkin toivoin niin että nyt sulle plussa tulee.

Ja örkki, älä vielä sano mitään, ennenkuin näet [;)]

No meille ei täti ole tullut vielä kylään.....[;)]
Jollain oli kirjoitusta aiemmin painosta ja syömisistä ja se kuulosti oikeasti aika huolestuttavaa jos painoei nouse ja indeksi on 20 vaikka söisi mitä. Kannattaisi selvittää ettei ole mitään imeytymishäiriötä tai esim keliakiaa. Painoindeksi alle 20 voi oikeasti olla myös syy siihen ettei plussa tuulet osu[&o]

Plussapuhureita kaikille meille!

IhaNainen: Mä tosiaan tuosta syömisestä kirjoittelin. On mua tutkittua ala-asteelta alkaen. Ei keliakiaa tai muuta, mutta jostain syystä ravintoaineita imeytyy aina lähes vakiomäärä. Energiaa sen verran et pitää mut tämän painoisena kuin olen. Syön miten paljon enemmän tahansa, energia ei varastoidu. Ei kukaan ole oikein osannut mitään sanoa missä vika.

Nyt on alkanut tuntua et muutenkin kropassa kaikki päin mäntyjä. Ovisplussaa kaks kertaa kierrossa ja luteraalivaihe liian lyhyt. Kohtukin on kuulemma todella pieni.

Pahoittelut manque [:(]

Pahoittelut vielä myöskin Minnuskalle tädistä ja Catja... sua kyllä kans koetellaan, toivottavasti täti löytää sinne pian.

Omaa: Täti on mennyttä kalua, viskasin sen kuuhun samointein, en huoli enää takas. Kävin tänään ostamassa matkalaukun reissuun kun meillä oli ennestään vaan yks hyvä ja ollaan aina lainattu toinen kun on lähdetty reissuun. Ostin ihqun pinkin Samsoniten. Ja mies varas jo maanantaille Helsinki-Vantaan Hiltonista huoneen ettei tarvii niin aikasin lähtee tiistaiaamuna reissuun. Siellä oli jokin hyvä kesähinta tarjolla niin päästään Executive huoneeseen, johon kuuluu siis hintaan executive lounge, josta voi maantai-iltana sitten naukkailla ilmaiseksi juomia ja jotain snackia. Pääsee lomatunnelmiin jo etukäteen [:)] Tästä tulee niin huippureissu. Tossa illalla grillatessa mies jo hali ja pusi tunteikkaasti ettei malta odottaa meidän kahdenkeskistä rakkausmatkaa... oon kyl niin rakastunutkin tällä hetkellä että ei vois parempaa toivoo...

Tänään oli muutenkin mahti päivä kun mun pojalla epäiltiin diabesta; se alko pissaileen hirveen usein niin että huolestuin ja kun meillä on suvussa sokeritautia ja mulla on mittari kotona niin päätin sit mitata arvon ja se oli yli kaikkien rajojen niin vein lapsen yksityiselle ja tänään tuli koetulokset ja ihan terve poika on. Mikä lie helteen aiheuttama tms häiriö hällä sitten ollut. Ihan normaali tuo nyt on taas ollut mutta testit ei harmita, on hyvä tietää että kaikki on hyvin ja voin hyvillä mielin lähteä reissuun.

Plussatuulia toivotellen, Tatjuska

Bamboo Meidän koiralta paljon terkkuja ja paranemista. Tosi kurja kuulla, että siellä kipeenä kipuillaan. [:(] Minkä ikäinen /rotuinen koira sulla on? Meillä lyhytkarvainen saksanseisoja neiti 5v. [:)]

Omaa: Tää lähtee huomenna viihteelle nollaamaan kaiken viimeaikaisen raskaustoiveen, joka jäi taas toteutumatta. Viikolla käytiin vieraiden luona kylässä ja sieltäkin tuli semmoista sanomista, että "eikös teidänkin pitäis jo rueta vauvoja tekemään, rupee kolmekymppiset lähestymään"... [:@] Prkl. Tosi kiva kuunnella... Ja eilen taas lehtimyyjät soitteli Lastenkirjakerhosta päivää... Voi piip! Ei mulla ole sitä lasta![:@]

Kcatri Tää jalkapotilas on 1,5v chowi uros! Lisäks meillä on tollanen 5kk bernipoika [:)]
Ooh, saksanseisojat on mahtavia! Onko se ihan kotikoirana teillä vai harrastatteko sen kanssa jotain?
Me ollaan käyty jonkun verran näyttelyissä ton chowin kanssa ja nyt ootellaan, että mikälainen kaveri tuosta bernista kasvaa. Josko sen kanssa vois alottaa vaikka haliberneilyn jossain vaiheessa [:D][:D]

Tatjuska Mä oon niiiiiiin kade teidän reissulle!![:)] Kuulostaa nimittäin todella hyvälle. Viettäkää oikein rakkauden täyteinen loma ja muistakaa ottaa se salamatkustaja mukaan sieltä!![:D]

Toivottavasti Örkkki olisi saanut eksytettyä tädin niin, että saisimme sieltä päin plussauutisia!! Peukut on pystyssä!!![:)]

Täällä vietetään harvinaista lauantaipäivää ilman suurempia suunnitelmia!![:)] Jotkut pienet koulutustreenit vois pitää tolle "pikkukoiralle" ja illalla ehkä sit syömään jonnekkin!

- Bamboo

Bamboo Meidän koira käy isännän kanssa syksyisin jonkun verran metsällä. Minun eli äipän kanssa käydään lenkillä ja löhötään sohvalla. [:)] Neiti tykkää kesäisin tosi paljon uimisesta... tajuaa heti jos joku puhuu jotain uimaan lähtemisestä. [:D]

Omaa: Tän piti lähteä tänään viihteelle, mutta aamulla maha meni taas sekaisin ja väsynyt olo... Kaiken varalta tein sitte testin ja negatiivinenhan se oli. Ei johdu ainakaan siitä... Pitäs varmaan rueta lääkäriaikaa vatailemaan, usein on vatsan kanssa vaivoja. Lähes joka kuukausi jotain vaivaa... vaikka laktoositon ruokavalio on käytössä... [>:]

Moikka kaikille!

Minnuska: Pahoittelut tädistä multakin.

manque: Pahoittelut myös sinne...ärsyttäväää tosiaan kun saa plussan ovistesistä ja sit täti tulee ihan omin luvin kylään kuitenkin[:@] tiedän tasan tuon tunteen!

Ninetsulle ja muillekkin uusille (?) tervetuloa!

Kiitos ginessa plussatuulien puhaltelusta[:)]

IhaNainen: Toivottavasti täti pysyykin poissa[;)]

Tatjuskalle mahtavaa reissua!!

Kcatri: Harmi juttu nuo vatsavaivat...missäs vaiheessa kiertoa sä menetkään? Jos kuitenkin olis joku mukava syy noihin vaivoihin[;)]

Omaa: Täällä odotellaan, siis EI odotella tätiä saapuvaksi. Alavatsaa juilii "menkkakipumaisesti" ja rintoja nipistelee, mutta voi olla tietty yhtälailla menkkaoireita kuin toiveajatteluakin. Se kuitenkin ihmetytti kun oviksen olin plussannu niin sen seuraavan päivän oli rinnat tosi arat, siis juuri oviksen tienoilla - ennen ei ole ollut kuin vasta ennen menkkoja tai raskausaikana. Se rintojen arkuus helpotti taas seuraavana päivänä ja nyt on taas kihelmöinyt ja nipistellyt pari päivää kovastikkin. Onko teillä jollain muulla ollut oviksen aikoihin rintojen arkuutta?!?

Noh, mutta torstaihin ainakin odotan testauksen kanssa, ellei täti ennen tule, silloin kp 31/28-30 ja ovisplussasta 15 päivää...

Joku saisi kyllä aloittaa sen plussa-aallon, jooko[;)]

- hippu76

kp 26/28-30

Täti ei ole vielä saapunut ja jo kolme päivää myöhässä kyläilyreissultaan [:)] Saisi jäädäkin tulematta. Tänään vähän DBTLää ja kyläilyä tiedossa. Kotiaskareita on jo hoideltu, laitoin kurkkuja säilöön 5kg. Kätevä emäntä heh!

Kcatri: mulla sen KM jälkeen jatkuin vatsavaivat kokoajan, vatsa ihan kuralla. Lekurille menin sitten lopulta ja pisti heti laktoosirasitus ja Keliakia kokeisiin. No mulla nyt sitten on laktoosi-intoleranssi todettuna, aikaisemmin ei ole ollut todellakaan maidon kanssa mitään ongelmia. [8|] Liekö sitten se raskaus laukaissut moisen. Keliakia kannattaa ehdottomasti poissulkea ellei laktoositon ruokavalio auta vatsan kunnossa pysymiseen. Jokaisella tietysti (ainakin useimmilla) on silloin tällöin vatsassa jotain vähemmän epämääräistä, mutta jos jatkuvaa se kannattaa tutkituttaa huolella. Viimeaikoina vaan kuullut turhan monia kohtaloita kun ei ajoissa tutkita....

Ihanaa viikonloppua ja hedelmällistä alkusyksyä / loppukesää kaikille!

Tatjuskalle oikein mukavata lomaa!

Käytiin ostaan eilen auto. Chrysler Neon. Illalla nukkumaan mennessä alkoi heikottaa, melki oksettaa, ja jos olin selälläni, tuntui etten saa henkeä. (keuhkot lytyssä?) En ymmärrä. Hajut alkoi kuvottaa. Nukuin katkonaisesti. Välillä oli kauhian kylmä, välillä kuuma. Kummallista. Tuhruvuotoa tulee jo kolmatta päivää ja odotan oikeiden menkkojen alkavan. Aamukahvi ei maistunut pahalle, muttei hyvällekään. Mutt en testaa ennen keskiviikkoa. En mä viel raskaana kuitenka ole, jotain muuta kummallista kropassani pyörii. Mulla oli muuten kahvista taukoa reilu vuoden ku se maistui pahalle sen jälkeen kun aloitin ehkäisyn. Hormonaalisia muutoksia silloinkin havaittavissa. Nykyään olen juonut kahvia, mutt tänää se ei maistunut hyvälle.

Sellasta täällä, mitäs muilla?Toivottavasti plussia!

Nyt alkaa pinna olla aika tiukalla...
kp 28/26, pari päivää sitten testattu nega.
Ja alavatsassa on koko ajan semmonen olo, että täti ois tulossa. Mutta ei sitten kumminkaan ole. Ja mulla ei IKINÄ kierto pitene, jos päivät heittää ni korkeintaan päivällä ja yleensä tilapäisesti lyhyempään kiertoon (sitten aina palataan seuraavassa "normaaliin").
Jos ei huomenna ala tätiä kuulumaan, niin kaitpa testaan sit uudelleen.

Mut kylläpä syö hermoja tämmönen, oon jotenkin ihan ylikireä. Alkas nyt perhana jos on kerta alkaakseen... [:@]

Hermoileva Cava

Plussatuulia Cava [:D] toivottavasti täti pysyy poissa...

Aloitappa sinä nyt se plussien aalto[;)]

- hippu76

kp 27/28-30

jes nyt se tapahtu mitä oon odottanu täs jo kk tuli ne kaivatut menkat tyhjennyksen jälkeen ja pääse yrittää uusiks lasta jos nyt tulis vaikka alkiokin matkaan ku viimeks oli tuulimuna ja pelkkää istukka kudosta kohdussa. :/ toivottavast tällä kierrolla tärppäilis vaikka en kyl taho uskoo et tärppäis :/ no sen näkeepi sitte :) mut nyt liikenteeseen.

Takaisin