joko nyt onnistaisi

Täällä on kyllä jotenki porukka ihan vaihtunu. Hyvä niin, vissiin niin moni plussannut ja siirtynyt odottajiin. Ihana, kun odottajat käyvät meitäkin muistamassa ja kertomassa kuulumisia, mm. Yönsäde <3!

Täällä ois kahden päivän päästä testailut, ellei menkkoja näy. Ei oo kyllä hirveesti mitään oireita. Ei niitä normaaleja menkkaoireita eikä muutakaan. 

Plussapuhureita!

Päivittelen asioita,ovulaatiosta kulunu 5pv ja välillä tuntuu paineen tunne alavatsassa tuolla keskellä ja välillä myös nipistelee alavatsaa..Saa nähä onko tää vaan niitä "raskausoireita" taas ja kauhee hiki tulee kun vähänki touhuaa tai laittaa kaappiin vaatteita ja välillä taas palelee[:(][>:]Tuskinpa mun kohdalla on onnistanut[&o] *huoh* mutta testailen 8-9pv kuluttua.

Taasko minä täällä [;)],

...Anteeksi,jos häiritsen teitä,kun kokoajan täällä ramppaan [&o]
Sanokaa suoraan vaan,jos liian usein täällä käyn!

KIRAFFE: Sinä elät siellä jänniä aikoja [:)][:)]
Olisko sulla se maanatain kipukohtaus voinut olla kiinnittymiskipua??
Mullahan tuli kiinnittymiskipu ja kiinnittymisvuoto tasan 6pv oviksen jälkeen.Ja tasan viikko sen jälkeen testasin plussan.
Mullahan se kiinnittymiskipu oli sellainen tosi voimakas vihlova/viiltävä kipu ihan tuolla oikealla alavatsalla.Se kesti n.5 sekunttia ja meni ohi.
Peukkuja ihan hirveesti,että saat nyt sen plussan [:)][:)][:)]

MANQUE: Ihanaa,kun sinne ei ole tätiä tullut [:)][:)][:)]
Ja eihän se nyt tulekaan,vaan se plussa,eikös?
Ihana asenne sinulla ainakin on [:)]
Eihän Wastiksellakaan ollut mitään oireita ja plussahan hänelle tuli [:)][:)]
Koska ajattelit vielä tehdä testin??
Ihan mielettömästi sinullekin peukkuja [:)][:)][:)]

NIA: KIITOS
Olette niin ihania ja olen teihin nin kiintynyt,etten millään raaskisi/haluaisi päästää teistä irti [:)][:)][:)]
Toivottavasti te kaikki nyt plussaatte ja pääsette tuonne Helmivauvoihin [:)]
Ja sullehan ei sitä tätiä enään tule [:)]..Sulla on sama tilanne kuin Wastiksellakin oli,että oireettomuus johti plussaan [:)]
MILJUUNASTI PEUKKUJA SINULLE [:)][:)][:)]

MINNUSKA: Hellouta [:)]
Nyt rakas Minnuska positiivinen asia tähän hommaan [;)][:)]
Mullahan alkoi suurinpiirtein sen kiinnittymisvuodon jälkeen toi paineentunne alavatsalla.
Mullahan se oli ihmeellistä,että se tuli vain illalla,kun makasin.Tuntui kokoajan,että olisi pissahätä [:D].Silloin jo itse vähän ounastelin,että voisinkohan olla raskaana?
Täältä lähtee ISOT PEUKUTUKSET SINNE [:)][:)][:)]

OMAA: Te olette niin ihania,etten millään pysty olemaan teistä erossa [:D]
Kyllähän täällä tuli oltua teidän kanssa monta kuukautta [:)]
Minä ajattelin kanssa tilata varhaisultran itselleni.Mullahan on aina jo tässä vaiheessa tullut todella pahat pahoinvoinnit,mutta nyt on vain välillä pientä etovaa oloa.
Mielenrauhan takia on pakko päästä tarkastamaan tilanne,että onko Minillä kaikki hyvin.
Mää olen jotenkin niin vainoharhainen [&o][:D]

Kuudelta aamulla heitin jo koiria isot lenkit.Ajatelkaa,että mies ja kaikki muksut nukkuu vielä [8|][:D].Yleensä kyllä joku meitin ipanoista on jo hereillä.
Mutta kohta lähden hommiin.

IHANAA VOINTIA KAIKILLE
JA NYT LÄHETÄN EXTRA SUUREN TAIKA PUHALLUKSEN KAIKILLE
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 5+2

Yönsäde Ei häiritse sinun olosi täällä vaan pikimmitenkin piristää[:)]Eikä haittaa vaikka kävisit joka minuutti täällä meidän kans porisemassa[:)]Sinäkin olet ihana ystävä[:)] No mullakin tuntui eilen illalla ensimmäisen kerran toi paineentunne alavatsassa.[8|] Mutta en usko että olisin raskaana..Sitä on vain aika vaikea enään uskoa..[&o]Toivo mennyt jo sen suhteen. No sulla onneksi oli ne oireet hyvät,toivottavasti olisi minullakin tulossa tästä eteenpäin jotain hyviä oireita mitkä voisivat viitata salamatkustajaan,mutta katotaan nytten ensin kun tuonne testauspäivään asti päästään[:)][:D] Kiitoksia rakas ystävä kun jaksat olla niin ihanan positiivisella asenteella aina,se jotenkin piristää kivasti[:)]

Löysin tämmöisen pienen runon pätkän keskenmenon saaneille joten pakkohan se oli laittaa tänne:

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surun tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa enkä tule,
vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko,Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa ois?
Kerro heille,Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.

Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä äidin vatsassa kasvaa ja
isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

On porukkaa tosiaan on siirtynyt odottajiin..nooh hyvä vaan ettei vallan tule epätoivo ku kukaan ei raskaudu. Mulla piti tänä aamuna olla lekuri.. vaan eipäs ollutkaan -aika siirretty viikolla eteenpäin. [:@] Tosi kiva -yksityisyrittäjällä ei ole varaa pitää tällasia jouten päiviä.. sain sit onneisi ajan Mehiläiseen Naistentautien erikoislääkärille ja vieläpä tälle päivälle kello 12.30 -ehdin viel töihinkin sen jälkeen. Luojan kiitos.
Omituista ku menkat kesti kolme päivää -loppui ku veitsellä leikaten mut vattassa on sellanen tunne että ihanku menkat ois vielä päällä..[8|] Kai mää vaan kuvittelen sitten.

Aurinkoista huomenta (päivää) kaikille! [:)]

Yönsäde: Kiitos paljon peukutuksista! [:)][:)][:)] Ihanan kannustava olet aina [:)]
Ajattelin alkuun testailla huomenaamulla, mutta enhän minä malttanut ja äsken testin tein, negahan se siinä [:@]
Meinasi surku tulla, mutta nyt taas toiveikas mieli, eihän se täti ole vielä tullut [:D]
Kierto siis pidempi kuin viimeksi, milloinkahan lienee ovis ollut..
Testailen maanantaina taas, jos (KUN) täti ei ole tullut [:D]
Jos kävis niin onnellisesti et plussa pärähtäisi, niin taitaisi mennä jo maaliskuisiin [8|]
Oon juuri testannut negan mut silti täällä haaveilen, ei kai se väärin ole [:)]

Taas tuli itku. Mä olen nii iloinen wastiksen puolesta ku tietää mitä kaikkee hän on kärsinyt ja kuin kauan odottanut... woi että! Onnea paljon!

Ja Ronnykin! Mieletöntä! Onnea!

Voi ei Sussy29! En tiedä mitä sanoa.

Mutta voi jummijammi - kyllä mä olen iloinen jokaisen plussannneen puolesta! Töissäkin on yksi raskaana, facebookissa on kavereita raskaana. On se hianoa, että suvut jatkuvat! Tästä saa voimaa itsekin vielä elää, jatkaa matkaa eteenpäin - kohti äitiyttä, joka on jossain odottamassa.

Tää vois päivittää vähän omia kuulumisia, nyt kun niitä olisi :D. Tänään on massua nipistellyt oudosti. Mulla on kyllä yleensä ennen menkkoja hyvin selkää menkkakipuilua, mutta nyt se on erilaista, semmosta kipristävää ja erilailla kipeää. Se menee aalloissa. Ensin ajattelin töissä, että olinko syönyt liikaa ja sen takia mahassa tuntuu oudolta, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että ei ähky tunnu alavatsassa.

En silti vaikka nyt on tämmönen kipristely oire, niin liputtaisi itselleni plussan puolesta. Niin paljon sitä olen toivonut ja odottanut, sitten kuitenkin negan tai menkkojen tultua pettynyt niin kamalasti.

Huomenna kuitenkin odottelen menkkoja ja varmaan sitten viikonlopun aikana testailen. Peukut pystyyn.

Mitä muille? Onko muilla testipäivät lähellä?

Tulinpas taas täällä pyörähtämään.. on niin vaikee olla paiväkään käymättä täällä. [:)]
Kivaa on lukea teidän muiden kuulumisia, tuntuu niin kivalta toisaalta, kun tietää ettei oo ainoo ihminen täällä maailmassa kuka pohtii ja miettii kaiken maailman asioita. [:D]

kp 21/25-29... jännitys tiivistyy pikkuhiljaa. [:D] tosin päivät menee niin hitaasti...
Mulla ei ole kotona tällä hetkellä yhtään ainoaa raskaustestiä, joka on erittäin outo minulta! [:D] Tein sen päätöksen että en osta tai tilaa niitä ennenkun on menkat myöhässä.. : D Ja se päätös myös pitää.. oon muuten niin malttamaton niitten testien kanssa, että ei mitään järkeä.

Yönsäde : niin, toivoisin tietysti että kyseessä olisikin se kiinnittymiskipu [:D] se kipu todellakin kesti vain korkeintaan 10 sekuntia ja loppui. Mutta enpäs ala tässä turhaan nyt unelmoimaan mitään.. se selviää viikon sisällä oliko se sitä vai jotai muuta.. [:)]

Jaa mun Tickeri on vissii vähä jäljessä :D

Mutta 0 päivää testaukseen sanoo vaun laskuri. Ajattelinkin ihan sen kunniaksi töihin mennessäni pysähtyä s-marketista hakemaan parit rsfu:n liuskatestit. Jos sitä pissis tikkuun ja antais tikun puhua. En varmasti malta odottaa huomisaamuun. Vaikka pitäisi. Ilmoittelen miten käy.

huomenta!

omia kuulumisia:viikko sitten olin hammaslääkärissä ja tänään ei tarvinnut enää ottaa särkylääkettä,jipii!!!! hieman poistettujen hampaiden koloja kivistää mutta ei pahasti[:)]
ja nyt tässä miehen kanssa eilen mietittiin että johtuuko lääkkeistä vai olisinko raskaana kun seuraavanlaisia oireita:kuvottava olo,päätä särkee(alko särkemään viime yönäkin),maha turvonnut,ihan kuin olisi nestettä kerääntynyt(lääkkeistä vai raskaudesta?)ja pinna kireällä,väsyttää eikä oikein mikään huvittaisia.menkkojen pitäisi alkaa 25.6 ja toivottavasti ei tule[:)]

yönsäde:jos täti nyt kiertää eikä tule  niin maalisvauvoihin olis meno,NYYH,en pääse sun kanssa helmivauvoihin[&o] mutta ihan hurjasti sulle onnea vielä[:)][:)][:)][:)][:)]

HELLOUTA JÄLLEEN,

SLI: Miten meni eilen gynen vastaanotolla?
Toivottavasti sinulla oli kaikki hyvin [:)]

MANQUE: Pahoittelut negasta [:(]
Mutta sullahan on ollut ovis ihan selvästi myöhempään ja plussa pärähtää vasta myöhemmin [:)][:)]
Sehän on tosi positiivista,ettei sitä tätiä ole sinne tullut..eikä se sinne enään tulekaan!!
Ihanan positiivinen asenne sinulla [:)]
Lisää lähtee peukutuksia sinnepäin +++++++++++++++++++++++++

NIA: Lupaavalta kuulostaa..JEE JEE [:)][:)][:)]
Minähän silloin ennen odotettua tätiä kirjoitin,kun mulla tuli pari kertaan ihme kramppimainen kipukohtaus tuonne alavatsalle [&:].No,mulle e sitten tätiä tullutkaan vaan plussa.Oliskohan sullakin nuo kipristelyt sitä itseään eli plussaa [:)][:)][:)]
Paljon peukkuja testaukseen [:)][:)][:)].Sinähän tulet nyt tuonne Helmivauvoihin!!

MARICA: Siis rakas ystävä [:)][:)]..Nuo sinun oireesihan on ihan selvästi raskausoireita [:)][:)] *peukuttaa peukuttaa*
Mun on pakko TAAS kertoa omaa kokemustani [&o][;)]..Eli mullahan on ihan kauheeta tämä vatsan turvotus [&o]..Ja sitä ei ole pelkästään iltaisin,vaan jo ihan aamulla herätessä.Farkut kiristää ja vatsa pullottaa kuin rv15 jo olisi.Mieskin siitä on jo nyt huomautellut.
Päätä särkee ajoittain,kun mulla ei normaalisti ikinä särje.Väsytys on ihan kauheeta.
Mutta mulla on sitten etova olo kaikonnut ja sen takia olen nyt ihan stressin kourissa [&:]
Ja sinä rakas ystävä kun nyt plussaat ensi viikolla,niin sinähän tulet Helmivauvoihin..eikös [:)]??Siellä on palstailemassa nytkin pari Tammivauvoista [:)]
Ei se niin tarkkaa ole,että ketkä siellä palstailevat [:)]
PALJON PEUKKUJA SINULLE [:)][:)][:)]
Ja kiitos vielä onnitteluista [:)]

MINNUSKA: No,mikäs sinulla on olotila siellä [:)][:)]??
Sullakin alkaa kohta olemaan jännät paikat/päivät siellä!!!!
Ihan mielettömästi sinullekin peukkuja,että plussan saat [:)][:)][:)]

OMAA: Mulla on ihmeesti hiipuneet nämä raskausoireet ja nyt tietysti pelkään,ettei kaikki ole hyvin.No,tilasin sitten ajan varhaisultraan ja se on 29.6. rv7+0.Täällä ei gyne suostu tehdä varhaisultraa ennen rv7.
No,sinne asti kitkutellaan [;)]

JA KAIKILLE MUILLEKIN HIRVEESTI TAIKAPUHALLUKSIA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 5+3

Mihin ihmeeseen Miplis on hävinnyt? Häntä ei ole kohta kuukauteen näkynyt. Ehkäpä muutto vei voimat.

Peukkuja peukkuja Nia!

Hyvä päätös kiraffe. Minäki päätin, etten osta testejä ennenkuin on aihetta. No ennen edellisiä menkkoja sitten ostin, mutten käyttänyt. Ja päätin, etten käytäkää ennenkuin menkat ovat myöhässä. Eipä tarvi pettyä viivoja katsellessa, voi pettyä ihan luomusti menkkojen alkaessa [:D] Tosin koskaan ei pidä "päättää", ku ei se päätös aina kuitenkaan pidä - koputtaa puuta, ettei olis kohta testaamassa [;)] Mutta hei, toivattavasti sä jatkat plussa-aaltoa!

Tsemppiä maricalle! Ei kai sillä nii välii mennäkö helmi- vai maalisodottajiin, pääasia, että pääsee sille puolelle [:)]

Toivottavasti Yönsäteen minillä on kaikki hyvin. Odottavan aika on pitkä, myös sinne ultraan odottamisen aika [;)]. Mutta eiköhän siel ole kaikki kunnossa. Enkeleitä!

Satuin tulemaan tännekin kurkkaamaan, kun joskus vuosi sitten olen tänne kirjoitellut - kunnes se sitten jäi. Silloin takana tuore km, jonka jälkeen kesti lähes 11 kk, kunnes lopulta jälleen raskauduin! [:)] Nyt menossa siis 15. viikko ja ehkä hieman jo uskallan toivoa, että jospa tämä kestääkin onnelliseen loppuun saakka..

Lähinnä ajattelin kertoa hieman, että itse päädyin menemään yksityiselle, ihanalle lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle ja sain häneltä Clomifenit tehostamaan munasolun irtoamista ja lähetteen tutkimuksiin (yli vuosi yritystä, sis. km). Tutkimuksiin ei koskaan tarvinnut mennä, se voi olla niin pienestä kiinni! Mieleen jäi kuitenkin hänen toteamuksensa, että stressi estää tehokkaasti raskautumista. Itsellä kun oli todella stressaavaa aikaa muista syistä + lähes epätoivo, kun vauvaa ei vaan kuulu! Eli siinä on kyllä oravanpyörän aineksia: liika yrittäminen vaikeuttaa onnistumista..

Yönsäteelle tuli myös mieleen kommentoida, että itse sain varhaisultran rv 5+5, kun takana siis km ja Clomifen-hormoni. Tuossa vaiheessa pystyy kai lähinnä tarkistamaan, onko raskaus ylipäänsä alkanut ja onko oikeassa paikassa. Ultraaja tosin totesi, että kyllä nyt oot liian aikaseen tullut, älä pety jos ei nähdä vielä yhtään mitään... Kuitenkin: hyvin näkyi ja näkyi jopa sydämenlyönnit!! Sydän oli laskurin mukaan alkanut sykkimään edellisenä päivänä, joten eipä paljon aiemmin olisi voinut näkyä! Rv 7 on varmaan teilläpäin rajana, ettei tehtäisi turhia tutkimuksia, ja ettei tulisi turhia, aiheettomia hätääntymisiä, kun ei mitään vielä näy, miten minunkin kohdalla olisi voinut käydä.

Haluisin kuitenkin tsempata teitä täällä - kyllä se vielä tärppää teilläkin, jos ei ennemmin, niin sitten myöhemmin. [:)]

Luin hieman noita viimeisimpiä kirjoituksia täällä ja Sussu29:lle toivon kyllä paljon voimia!!! Kai ne voi kuitenkin ottaa sulta munasoluja talteen, joita käyttää sitten myöhemmin?! Toivottavasti kuitenkin säästyt siltä poistamiselta!

Hurjasti kesäisiä plussatuulia jokatapauksessa kaikille ja tarrasukkia jo plussanneille!!!

No heissan Yönsäde,no eipä täällä ole mitään uutta olotilassa muuta kuin kauhea jano vain kokoajan ja välillä kuvottaa,nännit kipeenä ku hipasee ja todella väsyny olo(tuntuu ettei jaksa tehä mitään),kuumia aaltoja tulee ja useesti hermot todella kireällä,eli useasti pahalla päällä ollaan enkä kyllä tiiä miksi niin ja välillä menkkamaisia kipuiluja ihan kuin menkat olis alkamassa.[8|][&o] Kyllähän se jännä päivä lähestyy pikkuhiljaa mutta en jaksa oikein iloita edes siitäkään kun tuskinpa sieltä mitään yllätystä tulee,on vaan jotenki aika vaikea uskoa enään siihen raskautumiseenNoh tulee kun on tullakseen,onpa tervetullut jo valmiiksi tänne sitten kun päättää tärpätä[:)] Kiitoksia ystävä peukutuksistasi,katotaan mitä sieltä sitten ilmestyy..Uskon että nega,mutta kohtahan sen näkee,kun vaan jaksais sinne testi päivään asti odottaa[:)]

Voi että tulin iloiseksi kun huomasin että wastis on raskautunut, ONNEA ihan hirmuisesti!![:)][:)][:)]
Olit jo silloin aikanaan kanssani samaan aikaan kuumeilijoissa ja nyt vihdoin sinäkin pääsit odottajiin, ihan mahtavaa[:)]

nyytti  kiitoksia, juu olen täällä palstoilla pyörinyt jo keväästä 2009, ekan KM jälkeen.
Pitkä tovi meni vähän paremmin onnistuneeseen raskauteen,
toivotaan että kaikki olis hyvin[:)]

plussatuulia ihan kauheasti teille kaikille,
ette arvaakaan kuinka tärkeä tää palsta mulle on
ja kuinka tärkeitä te ihmiset ootte.
Toivon jokaiselle plussaa täydestä sydämestäni<3

Sussu29, :( Ikäviä uutisia olet kyllä saanut. Toivotaan kuitenkin, että tilanne ei ole niin paha kuin vaikuttaa. Itse hoitoalan ihmisenä olen tottunut siihen, että lääkärit usein varmuuden vuoksi pyytävät vastaavia lupia tms, koska mielummin annetaan potilaalle leikkauksen jälkeen se positiivinen yllätys kun ihan puun takaa kerrotaan jotakin noin rajua tehdyn, koska vaihtoehtoja ei ollut. Pidän kyllä peukkuja puolestasi, että sinunkin tapauksessasi kyse vaan varmuuden vuoksi pyydetystä luvasta!

kiraffe, Toivottavasti kaupunkikipuilusi johtui kiinnittymisestä!

Sli, Mitenkäs lääkärissä meni?

Nia, Ehkäpä kipristelysi ovat nyt merkki plussasta.. Joko testasit?

marica, Oireilusi voivat toki johtua ihan vaan kipulääkkeistä, mutta toivottavasti kuitenkin raskaudesta. Samoihin aikoihin jännittelemme sitten juhannuksena :)

Yönsäde, Kiva, että kertoilet tänne aina kuulumisiasi ja käyt piristämässä meitä. Ihanaa, että pääsette myös Minin elämään kurkistamaan piakkoin :)

Nyytti, En ole paljon kommunikoinut kanssasi täällä samaan aikaan, mutta seuraillut palstaa tiiviisti vuoden päivät ja muistan myös sinut. Ihana nähdä kuinka monikin sen aikaisista palstailijoista on nyt ihan pienten vauvojen äitejä! Aika menee kyllä hurjan nopeasti.

omaa, Viimeiset terolutit tällä erää aloitettu viikolla, juhannusaattona pitäisi viimeinen ottaa ja sitten jännitellään vaikka itseasiassa mitään jännittämistä ei taida oikein ollakaan. Ympärillä ikäkavereista erittäin suuri osa on joko raskaana tai aivan pienten vauvojen tuoreita äitejä. Kaikkien heidän puolestaan olen kyllä todella onnellinen. Vaikka itsekin kovasti toivoisin sitä vauvaa, niin minulla kuitenkin on jo yksi lapsi..

leikkaus ohi ja ikävä kyllä kaikki jouduttiin poistamaan... onneksi pääsin kuitenkin eilen heti kotiin, saivat poistettua ne tähystysleikkauksella.... fyysisesti olo ihan ok, henkisesti oon kyllä aivan rikki....[:(][:(]

Takaisin