joko nyt onnistaisi

Sussu29, On todella kiva että jaksat tuosta mitä sinulle tapahtui niin siitä huolimatta olla noin positiivisella mielellä[:)]No toivottavasti teille tulisi se ihana iltatähti pian,pidän kovasti sinulle peukkuja pystyssä kaiken tuon kokemasi jälkeen että saatte sen iltatähden tuolla koeputkihedelmöityksellä[:)]Arvostan kyllä tuota sinun positiivisuuttasi ikävistäkin asioista huolimatta,ihanaa[:)]

heissan kaikille! : D

ääh.. ei oikein nyt taas tiedä mitä kirjottais, on niin väsyny ja kummallinen olo.. :) mut jos sitä yrittäs jotain väsätä..
kp 25/25-29 menossa, vielä ei ainakaan tätiä ole näkyny.. ja toivottavasti ei näykkään. [:)]
tosin aikasta on vielä sanoa, saattaahan se olla että kierto venyy taas tuonne 29 päivään..
Mutta viimeks oli siis tuo 25 päivän kierto vaan, joten jos niin on nytkin niin tädin pitäsi sitten huomenna tänne suunnalle ilmaantua..
Tänään olin NIIIIIN lähellä että marssin apteekkiin ja ostan testin. [:)] mutta en ostanut.. onneks. Kun on vaan sellanen olo että sieltä se nega tulee kuitenki.. niin ihan turhaa on itseensä kiusata.. [&:]

tänään ollu paha olo (johtuu kai liiasta kahvin juonnista) ja maha on tuntunu vähän oudolta, mutta luulen että se johtuu vaan tulevasta tädistä.
Kuten huomaatte, oon tooodella positiivinen tän asian suhteen. [:)] en vaan jaksa enää intoilla, kun on huomannut miten on aikasemmin käyny.
Silti se into ja halu saada oma lapsi ei ole kadonnut minnekkään.. yritän vaan hillitä itteni, ja uskoa, että kaikki ei tapahdu "tässä ja nyt" periaatteella. Mutta kyllä tämä odotus ja toivominen on silti oma taakkansa kantaa..

Tuli tässä vielä yks juttu mieleen..

joskus viime menkkojen alkamisen aikaan, luin netistä, että ovulaatiotestejä voi käyttää myös raskaustestinä.. eri keskustelupalstoilla oli paljonkin tetoa siitä, että ovulaatiotesti voi näyttää vahvaa plussaa kierron loppuvaiheessa, jos on raskaana.. mitä mieltä olette?

noh.. silloin viime kierrossa, testasin ovulaatiotestillä, ja eihän siihen mitään viivaa tullut.. ehkä hämärä viivan paikka vaan... ja seuraavana päivänä menkat sitten alkoikin.. [:)]

Mutta nyt, huomiseksi siis aikaisintan odotan menkkoja, ja äsken testasin ovulaatiotestin. Testiin ilmestyi lähes heti kaksi yhtä tummaa viivaa ja testiviiva oli jopa ehkä vähän tummempikin. voisiko tämä ehkä mahdollisesti tarkoittaa raskautta? [:)]

Huomenna juoksen heti aamulla apteekkiin ja ostan raskustestin ja varmistan asian. Palaan sitten kertomaan miten kävi. [:)]

Kiraffe, Kyllä mun tietääkseni ovulaatiotestikin näyttää raskauden mutta voithan varmistaa vielä raskaustestillä sen mitä se näyttää todellisuudessa,tsemppiä ja peukkuja että plussaat nytten sillä raskaustestillä[:)]

Omaa, Mulla välillä jomottaa ja nipistelee oikeanpuoleisesta kyljestä tuosta alhaalta ja välillä on noita menkkamaisia kipuiluja,närästää yhden kahvikupin jälkeen..Tosiaan tää menkkakipu on just semmoista että ihan kuin menkat olis alkamassa mutta ei voi alkaa vielä kun vasta ne oli..Nytten Kp 18/20-21.[8|]

TAASKO MINÄ TÄÄLLÄ [;)],

MINNUSKA: Onnittelut hyvistä koetuloksista [:)][:)][:)]
Hyvä,että kaikki oli ok,paitsi tietysti tuo pissatulehdus..höh [&:]
Onneksi se paranee hyvin antibiooteilla!!
Ei sulla mitkään menkat ala,vaan sinä otat nyt sen plussan [:)][:)][:)]

SUSSU: Ihanaa kuulla,että siellä ollaan jo paremmalla mielellä [:)][:)][:)]
Kyllä osaat olla niin positiivinen,vaikka olet kokonut noin ikävän tapahtuman!!!!*nostaa hattua*
Paljon peukkuja ja voimia tuleviin hoitoihin [:)][:)][:)]
Niin teille sitä Iltatähteä toivon [:)][:)][:)]

KIRAFFE: Jee..joka saa onnitella [;)][:)][:)][:)]????????
Olen myös kuullut,että ovistesti antaa positiivisen tuloksen,jos on raskaana?
Mieletöntä,jos nyt plussan saat [:)][:)][:)]
Peukkuja peukkuja!!!!!!!!!

KAIKILLE TEILLE MUILLEKIN IHANUUKSILLE PALJON PEUKKUJA JA PLUSSATUULIA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 6+0

Ei haittaa vaikka sinä taas täällä,saat olla täällä niin kauan kuin haluat.[:)]

Nytten välillä vasemman puoleista nipistelee.Ylihuomenna testailen,saas nähä mitä näyttää..[:)]

Tulin tännekin vain pikaisesti kurkistamaan. En ihan kaikkea jaksanut lukea, mutta sen verran sain selville että wastis ja Yönsäde on plussanneet. [:)] Onnea paljon muruset!  Onnea myös muille mahdollisesti plussanneille.
Täällä voidaan paksusti. [:D] Nyt on EHKÄ 8+3 (30.6. toinen ultra, jossa sit pitäis selvitä tarkat viikot, mulla kun oli mahdottoman pitkä kierto). Tästä on nyt jotenkin paljon varmempi olo kuin edellisistä. Tuntuu, että tää pysyy nyt loppuun asti. Meillähän ois ollu miehen simppatestit samana päivänä kun varmistui tuo raskaus, joten se piti sitten perua. Onneksi. [:D]

Paljon plussatuulia puhaltelen kaikille.

JA TAAS TÄÄLLÄ [:D],

ADARA: KIITOS SUURI MURU onnitteluista
Iik..Mää muistankin hyvin,että kuinka ihanasti teillä onnisti miehenne kanssa tuo plussa [:)][:)][:)][:)][:)]
Se oli jotain niin ihanaa [:)][:)][:)]
Sullakin on kohta ultra...Íhan hirveesti peukkuja ultraan!!!!!!
Te olette käyneet jo yhdessä ultrassa?Näkykö siellä jo vaavin syke [:)]?
Hei,tule Helmivauvoihin jatkamaan jutustelua vai oletko jo Tammivauvoissa [:)]??
Ihanaa ja paksua vointia sinulle [:D]

MINNUSKA: KIITOS
Sulla jo ylihuomenna testipäivä....PEUKKUJA PEUKKUJA [:)][:)][:)]

MILJOONASKAHDESKYMMENESVIIDES KERTA TAIKAPUHALLUKSIA TEILLE
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 6+0

Yönsäde Joo, kyllähän siellä jo näky syke ja pikkuinen papu. [:)] Sen takia mulla nyt on toinen ultra 30.pv, että tietää sit millon varata aikaa niihin seulontaan ja np-ultraan ja mitä kaikkee niitä nyt onkaan. [:D] Se viikon 12 ultra ku tehdään naapurikaupungissa. Hirvee kasa lippua ja lappua tuli ja dvd:kin saatiin. On vielä kattomatta. [:D] Minä olen tuolla tammivauvoissa (la viikoista riippuen joko 23. tai 29.1.), saahan sielläkin käydä kuikuilemassa kuulumisia. [:D] Tai saattaahan mullakin mennä jopa helmikuun puolelle, riippuu miten kauan tuo loinen mahassa viihtyy.

Kiitti tuhannesti peukutuksista Ronny ja Yönsäde! [:)][:)][:)]

Minnuska89: Hienoa et kaikki oli kunnossa! Tai no tuo tulehdus ei nyt tietenkään kiva, mut muuten [:)] Paljon plussapuhalluksia sinne, ois niin loistavaa jos parin päivän päästä plussattaisiin samaan aikaan! [:D]

Sussu29: Hienoa kuulla et mieli jo valoisampi! [:)] Iltatähteä teille niin paljon toivon, taistelut tuottakoon tulosta! [:)][:)]

kiraffe: Selvästi raskaana olet! Joko onnitella saa, oletko testaillut jo ihan r:llä alkavalla testillä? [:D]

Adara:
Kiva sinustakin kuulla, loistavaa et varmempi olo, kyllä se pikkuinen siellä aivan varmasti pysyy! [:)] Tuo oli kyllä ihana sattuma, kun plussa silloin pärähti samaisena päivänä kuin miehen testit [:D]

Omaa: Tätiä ei näy ja kuvittelen koko ajan kaikkia raskausoireita [:D] Alavatsassa tuntuu kummalliselta ja päätin et toissapäiväinen vuoto oli kiinnittymisvuotoa. Eilen myös joutui norjaa wc-ankan kanssa hetken juttelemaan, senkin laitoin raskautumisen piikkiin [:D] Oikeasti kyllä varmaan johtui vain siitä, et olin syönyt punaista lihaa, mitä en ole kuukausiin syönyt. Todennäköisesti kuuntelen kroppaa nyt vähän liialtikin, ja normitilassa en tuntisi mitään oireita. Mutta kyllä silti aika optimistinen ihminen olen [:D]

Pakko vielä avautua, eilen oli ihan kauhea päivä. Töissä olin hermoraunio, kotona leikkasin vahingossa palan pikkurilliä irti ja hammaskin lohkesi illalla. Itkut kyllä tuli. Äsken oli aika operaatiot kun hammas koitettiin korjailla et pysyis suussa. Tänään parempi päivä [:)]

Ohoh, tulikin nyt vähän omia paljolti kirjoiteltua [&:] jotenkin vain sormet näppäimistöllä vilistää [:D]

Taas kaikille plussapuhalluksia paljon paljon! [:)]

Sussu29, Ihanaa positiivisuutta! Toivottavasti saatte niin pian iltatähden alulle kun vaan mahdollista!

Minnuska89, VTI kyllä selittääkin joitain noita sinun oireiluitasi. No toivotaan, että kohta olisi plussa tikussa ja vatsaa kasvattavat oireet :)

kiraffe, Kuulostaa todella hyvältä! *peukut pystyssä*

Adara, Kiva kun kävit kertomassa hieman kuulumisiasi. Onnea vielä!

manque, No kylläpä sulla olikin melkoinen päivä eilen. Kiva kuitenkin, että tänään sujunut jo paremmin.

Omaa, Menossa kp 25?/28-29 ja muutaman päivän ollut jänniä sydämentykytyksiä. Pulssi siis pysyy suhteellisen normaalina, mutta tuntuu kuin sydän hakkaisi jotenkin kovemmin kuin yleensä. Olimme kyllä pari päivää reissussa, jossa tuli käveltyä melkoisesti ja nukuttuakin ehkä vähän huonosti jne eli ehkä ovat vaan jotain rasitusoireita. Tosin yleensä en ole sellaisista kärsinyt juuri edes yövuorojen jälkeen. Niin ja vatsassa on ollut myös outoja tuntemuksia ja hieman on ehkä menkkatuntemuksiakin jo, mikä on minulle näin aikaisessa vaiheessa vielä outoa.

Tosin itse epäilen kaikkien näiden oireiden syyksi ihan puhtaasti oman kierron käynnistymistä. Tämähän on minun viimeinen Terolut-kiertoni ja jos ovista tunnistin, niin kierto voisi ilman Teroluteja olla hieman lyhyempikin ehkä.. No jos tuntemukset jatkuvat ja voimistuvat niin voisin kokeilla testaamista jo juhannusaattoaamuna ennen mökille lähtemistä. Tosin samaisena aamuna otan vielä viimeisen Terolutinkin eli tätiä odottelen saapuvaksi vasta lauantai-iltana aikaisintaan.

manque, No onneksi mulla on oireeton virtsatientulehdus[:D]Eli niiltä oireilta säästyttiin[:)] Niin ja kiitoksia paljon,niinhän se olisi kyllä todella loistaaa jos saisin sen plussan jussin kunniaksi edes kun ei silloin syntymäpäivän kunniaksi saanut.[:)] Toivottavasti plussataan samaan aikaan,plussapuhureita sinulle myös että saisit sinä ainakin sen plussan jos en itse sitä saa[:)]

Aphrael, Ööö ehkä en käy kaikilla kierroksilla tänään mutta mistä toi VTI lyhenne oikein on,onko se virtsatieinfektio?[:D][8|] Toivotaan,mitään muuta en toivokkaan kuin sitä plussaa tikussa ja vatsan kasvattamista[:)]

Kiraffe, Jokos sitä ollaan saatu se plussa kun ei ole kuulunut mitään?? [:)] Peukkuja!

Tein tänään testin... oikein clearbluen viikkonäyttötestin. : D
JAAAA... testiruutun ilmestyi suureksi yllätykseksi: "Raskaana" ja "1-2 viikkoa". [:)] [:)] [:)]

eli oon nyt siis vasta viikolla 3+6..
Toivottavasti pysyy pikkuinen matkassa.. [:)]

On jotenki niin epätodellinen olo vieläkin.. [:D]

KIRAFFE: Suuremmoiset onnittelut plussasta [:)][:)][:)]
Ja niitä tarrasukkia ja Enkeleitä matkallenne mukaan!!!

MINNUSKA: Mää voin näin nopsaa vastata vanhana sairaanhoitajana [;)]..eli kyllä,VTI tarkoittaa juurikin virtsatieinfektiota [:)].
Ja taas lähtee Minnuskalle superhyper peukutukset [:)][:)][:)]..Seuraat tuota Kiraffea [;)]

APHRAEL: Siis jee..Sinullakin on noita hemmetin hyviä oireiluita [:)][:)][:)]
Mullahan tykyttää sydän aina raskaana ollessa vieläkin enemmän kuin normaalisti [;)]
Mullahan on ajoittaisia flimmerikohtauksia normaalissakin elämässä,mutta raskaana ollessa niitä kyllä tulee enemmän.
Kyllähän raskaana ollessa sydän joutuu suuremmalle rasitukselle juuri tuon verimäärän lisääntymisen vuoksi.
Eli ihan HIRVEESTI SINULLEKIN PEUKKUJA TESTAUKSEEN [:)][:)][:)]
Tyhjentäkään tytöt tämä palsta [;)][:D][:D]

MANQUE: Hei,aivan..mun piti sulle sanoakin tuosta kiinnittymisvuodosta,mutta unohdin [&o].Eli ajattelin ihan samaa,että se sinun tuhruvuotosihan oli iha selvästi kiinnittymisvuotoa [:)][:)].Lasket siitä tuhruvuodosta nyt sen 6-7pv ja sitten testaat sen plussan!!!!
Mullahan tuli tuota kiinnittymisvuotoa nyt ensimmäistä kertaa elämässäni tasan 6pv oviksesta ja plussa napsahti sitten viikko sen jälkeen [:)]
Paskat se Yrjön morjenstaminen mistään lihasta johtunut,kun ihan selvästi raskaudesta [:)][:)]
Sulla kyllä kuulostaa lupaavalta..mainiolta ja upeelta [:)][:)][:)]
PEUKKUJA PEUKKUJA!!!!!!!!
Auts mikä päivä sulla ollut [&:]..Munkin rakas ukkokulta veti eilen moralla ison ja syvän haavan etusormeensa.Tikit olisi tarvinnut,mutta eihän raavas Suomalainen mies mihkään lääkäriin mene pikku haavan takia [:D].Ja hän sitäpaitsi luottaa vaimonsa apuihin,kun vaimo on entinen erikoissairaanhoitaja [&o][;)] ( juu ei,ei kannattaisi luottaa [;)] ).
No,minä vanupuikon pään kastoin desinfiointiaineeseen ja pyöritin vanupuikon päätä siellä syvässä haavassa.Pakko oli haava kunnolla puhdistaa,kun se oli täynnä jo öljyä.Rakas mieheni,kun oli haavasta huolimatta jatkanut traktoron ja paalaimen huoltotöitä *viheltelee*
Puhdistuksen jälkeen sitten laitoin teipillä haavaan kiinni.

ADARA: Onnittelut vauvan sykkeen näkymisestä [:)][:)][:)]
Millä raskausviikolla kävit varhaisultrassa,jos muistat?
Mulla on katos varhaisultra rv7+0 ja jännittää ihan hemmetisti,että näkyykö siellä sykettä [&o]

IHANAA TYTÖT [:)][:)][:)]LAITTAKAAHAN TÄMÄ PALSTA NYT IHAN TYHJÄKSI [:)][:)][:)]
LOPUILLEKIN PALJON PLUSSATUULIA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde ja Mini rv 6+0

Yönsäde kävin ultrassa 7+1. Tai se oli periaatteessa niinku eka neuvolakäynti, täyteltiin paperit ym. ja se täti sitten kysyi, että haluanko jo, että ultrataan. Varmaan saattoi johtua siitäkin, kun mies oli mukana. [:)] Mutta minun käsittääkseni täällä ultrataan kaikki 8.viikolla.

Kiraffe, Oi onnea kovasti plussasta[:)]Ihanaa,oikein paljon tarrasukkia matkaasi[:)] Arvasin kyllä että saat sen plussan[:)]

Yönsäde, Okei,mulla on kylläkin ollut oireeton tää VTI[:)] Olin itsekin aika yllättynyt kun sain tietää tuloksista että mulla on ylipäätänsä VTI[8|][:D] Ja kiitoksia ihana ystävä peukutuksistasi[:)] Yritän seurata myös Kiraffea.[:)] Mutta tuskin onnistun.En malta odottaa siihen että pääsee testailemaan[:)] Huomenna enään 1pv ja torstaina aamulla heti apteekkiin jo ennen aamu 8 kun apteekki aukeaa klo:8.00 ja pystyy piettämään sitä aamuvirtsaakin siihen asti että saa sen testin haettua[:D][:)]

kiraffe, Mielettömästi onnea!!

Minnuska89, Juu kyllä se VTI=virtsatietulehdus. Tulee käytettyä puolivahingossa noita lyhenteitä näin siviilissäkin. Olen siis sairaanhoitaja ammatiltani :)

Yönsäde, Juu onhan noi oireet toisaalta aika lupaavia, jotenkin en itse vaan niihin jaksa uskoa kun tässä kierrossa on pupuiltukin vain kahdesti eli todellinen ihme jos on tärpännyt. Tosin minähän olen ollut lähes koko kierron ajan lomalla eli ehkä normaalia rentoutuneempi kun tuo vuorotyö kuitenkin tuo omat rasitteensa normaaliin arkeen.

Adara, Minullakin esikoisesta ultrattiin ensimmäisellä käynnillä. Tosin kävin ensin omalääkärillä vaan (joka sattumalta toimi meidän alueella myös neuvolalääkärinä) ja raskauden kestokin oli hyvin epäselvä. Ja olihan niitä viikkojakin silloin jo 9+ vaikka vasta samana päivänä olin testin tehnyt.. Mutta se on piiiitkä tarina :)

Omaa, Meillä on tänään vietetty reissun jälkeistä rauhaisaa päivää. Kaupassa kävin miehen kanssa yhdessä ja esikoinen on koko päivän ollut ulkona, välillä olen vaan käynyt häntä ja kavereitaan varten täyttämässä takapihalla 1,5litran mehukannua kun on niin helteistä.

Kasattiin lapsen kanssa myös teltta tuohon pihaan kun testailtiin miten meidän ilmapatjat sinne mahtuu ja hienostihan ne meni. Tuo helpottaa huomattavasti meidän juhannusta, koska mökille tulee useampia telttoja ja kunnollisia telttapaikkoja on vain muutama. Nyt meidän teltta voi siis olla vähän huonommallakin paikalla kun ei puiden juuret tms paina selän alla.

Niin ja grillasin äsken huikean määrän lihaa ja makkaraa, sekä kasvisnyyttejä (valkosipulia, kaalia, porkkanaa, lanttua, sipulia, tuoretta chiliä, herkkusieniä ja tuorejuustoa) ja maissia. Nyt on vatsa niin täynnä, että en tiedä miten saan itsestäni irti mennä kaivamaan tuolta varastosta juhannusta varten meidän pihapelejä, onkia yms. Ja kasvimaatakin täytyy tänään kastella. Kasteleminen onkin meillä erityisen haasteellista kun vesipiste on talon väärällä puolella eli joudun kastelukannuilla viemään vettä tuonne takapihalle :( No, voihan ton toki ottaa aina urheilun kannalta ;)

Pakko oli hieman päivitellä kun testasin minäkin huvikseni tuolla viimeisellä ovistestillä, joka tuolla kaapissa on pari kuukautta pyörinyt. Kaksi viivaahan siihen tuli, testiviiva tosin aavistuksen kontrolliviivaa haaleampana. Sainpa sitten pienen jännityksen itselleni aikaan tuolla testillä ;) Onhan tuolla yksi raskaustestikin olemassa, mutta maltan kyllä perjantaiaamuun sen kanssa. PISTE.

Aphrael, Okei,no eipä se mitään haittaa vaikka noita lyhenteitä tuleekin,meni kyllä hetki että hoksasin mistä tuo lyhenne tuli.[:D][:)]

Omaa, Täällä pitäisi huomenna testailla aamulla,tätiä odotan alkavaksi 25.6 viimeistään..Toivottavasti se ei tänne pyörähdä kun se ei ole yhtään kivaa.Täällä on nipistellyt kumpaakin puolta alavatsasta ja tuo nipistely ei ainakaan kuulu virtsatientulehduksien oireisiin..Mutta senhän näkee huomenna mitä se testi näyttää,toivottavasti jotain positiivista tähänkin kesään.[&o]

pikaiseen Moi!

yönsäde: jep on täällä neuvolas ultralaite, ja ultralla katottii tänään :)
meillä on äitillä kuulema ollu sillai et tytöillä on ollu pahoinvointia raskausaikana mut pojilla ei, joten voihan se olla et mulla menee samanlailla. siskol kyl ei mee tollee.
jokohan tuota tohtis helmivauvoihin? vissii se joskus helmikuussa aika on ku sano neuvolas et näyttäs olevan noin 7viikolla. vai oottasko viel sen pari viikkoo nii saa tarkemman päivän tietoon [;)]

mangue, minnuska: peukut teille että täti ei sinne kaahaile!!

kiraffe: sylin täydeltä Onnea plussasta!!!!!

peukut kaikille!!!

omaa: mä tänne vielä kirjoittelen kun en vielä oo uskaltautunu tuonne odottajien puolelle, toiv ketää ei haittaa ku tänne kirjotan! jeps eli tänään neuvolas käyty, kirppu oli oikeessa paikassa ja on n. 7viikolla joten ei tehty muuta ku katottii ultralla. kahen viikon päähän sain uuden ajan ja sit otetaa ne verikokeet ja muut, tänään ei täytetty ees äitiyskorttia. ei kuulema näin varhaisessa vaiheessa tehä mitään. ultras näky sydämen syke! <3
jospa se siel nyt pysyis loppuun asti!

Takaisin