joko nyt onnistaisi

apua mikä auttaa turvotukseen kun mulla oli tosiaa ovulaatio muutama päivä sitten ja ollu siitä asti turvotusta..Jalat tuntuu turvonneen.. :S jotaki millä sais tuon turvotuksen pois ku aika epämiellyttävä olo kokoajan [&:][:(]

Minnuska19 eikös neste poista nestettä? Eli elimistö kerää nestettä, joten suosittelen välttämään suolaisia ruokia ja juomaan paljon vettä. Myös kahvi ja tee ovat diureetteja, eli nesteenpoistajia.

[align=center]heissan taas kaikki...

viime kierros ei mitään tapahtunut...tässä nut täden lähdettyä(kivuttomasti tuli ja oli ja lähti, ei ikinä ole ollut niin)...olemme nyt sitten lähes joka toinen päivä yrittäneet...

eilen oli kauhia riita pieni jutska ja hyvä ettei erottu sitten sen sileän tien...nyt menee kyllä hyvin...puhdistettiin ilmaa, ehkä se tekee hyvää välillä..

tosiaan nyt on en edes jaksa laksea mones yritys kk...vissiin 4  :D

plussia on tullut, onnea kaikille...tarravaippoja, jarrusukkia ja liimaa mukaan...enkeleitä odotus aikaan ja myös sitten myöhempään elämän vaiheeseen..

tatjuskalla kuulostaa olevan traamaa oikein olan takaa...kuin elokuvissa..odottelen lisä tietoa taasen...

ja muitakin tapauksia oli...

juups ei tässä mutua kuin peittoja heiluttelemaan [;)]

kp 15/37-43
[/align]

Tulitikku: No mitäs mulla, tässä on tää piinaviikko menossa eli tiistain ultran jälkeen ei oo tutkittu eli ens ke labrat ja to ultra. Voin oikein hyvin ja olo on erittäin raskaana olevan oloinen. Tissit on tosiaan tosi kipeet ja pinkeet ja vatsa turvoksissa, nukkua voisin ympärivuorokauden ja hammaspesut etoo. Jonkin verran kohdussa ehkä kipristelee ja menkkajuilii, mut mitään kipuja ja vuotoja ei ole. Varovaisen onnellisena elelen mahdollisimman rentona huolehtimatta liikoja ja valan itseeni uskoa, että raskaus on oikeassa paikassa ja etenee niin kauan kun oireet säilyy. Mites sulla, eihän oo enää vuotanu?

Taas on mentävä maate, päikkärit otin mut ei riitä mikään. Oon yks haukotus ja tosi huonoa iltaseuraa miehellekin ja eilen oli tytön kanssa tyttöjen ilta, katottiin teinileffa ja oli namia ja enkö mä sit nukahdellu kuudelta illalla sohvalle niin että likka huuteli et "äiti sä kuorsaat, etkö sä katokaan tätä"... Että eiköhän tässä ihan tukevasti olla raskaana.

tatjuska, kuulostaa hyvältä!! pidän tosiaan peukkuja sulle et kaikki olis niin kuin pitääkin! [:D] [:D] [:D] [:D][:D] [:D]

mulla kans oireita on pahasta olosta hirmuiseen väsymykseen. vuotoa ei nyt ole ollut, onneksi. ei sitä kuitenkaan hirveesti uskalla iloita. vaikkakin huomaan et mitä pidemmälle menee ja mitä vähemmän tuhruttelee niin sen korkeemmalle fiilikset nousevat. onneksi ultra jo maanantaina niin sieltä saa ainakin vähän osviittaa. silloin olis 6+2 joten eiköhän siellä pitäs sydämen syke löytyä jos sellainen siellä on! jänskättää kyllä kovasti! kivasti on kuitenkin nyt viikonlopuksi tekemistä joten eiköhän se maanantai sieltä tule nopeemmin kuin haluaiskaan [:D]

huomsin et mehän ollaan sit taas samassa "ryhmässä" [:D]  marraskuisissa tällä kertaa!

tsemppiä myös kaikille teille muillekin!!! tasapuolisesti ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ kaikille!!!!

No niin! Täällä taas pitkästä aikaa![:)] En ollut vielä "pysyvästi" tulossa, kunhan piipahdin katselemaan mitäs tänne kaikille kuuluupi[:D]
Kelläs kaikilla nyt on sitten tärpännyt tähän mennessä, ko olen poissa pysynyt? Viimeksikin kun pidin pidemmän tauon niin oli miljoona plussaa pärähtänyt ihmisille[:D][:D] Onks joku niin reipas ja ihanainen kun noita viestejä on niin kauheesti ja mä olen niin laiska-kakka että se joka muistais niin laittas vaikka pienen listan siitä kenellä on nyt plussaa tullut?[;)] tulitikulla näyttäis ainakin tickeristä päätellen ainakin pärähtänyt plussa ruutuun?[;)]

Mutta mielettömästi tosiaan onnea kaikille plussanneille sekä syli kaupalla tarrasukkia ja kauheesti puhaltelen niitä plussa-tuulia teille muillekkin![:)][:)][:D][:D]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sumuista huomenta kaikille,

Aattelin tulla tekemään DONNA-päivityksen: Se syljen kuivuminen kestää min. 24h...Eilen aamulla laitoin taas testin ja kun illalla yritin sitä tiirailla niin ei mitään... vasta tänäaamuna näytti kunnolla (ensimmäistä kertaa).

Toisin sanoen vinkiksi tuleville käyttäjille: Laittakaa ihan kunnon syljet, sillä pieni määrä kuivuu epätasaisesti vain ihan reunoille, riippumatta siitä kuinka sitä siihen levittelee. Ja antakaa kuivua yön yli tai seuravaan päivään.

Muuten täällä näyttää olevan vähän hiljentynyttä porukkaa. Ei kyllä itselläkään mikään iloinen olo ole, yk 11 varmasti pärähtää lasiin, ei mitään viitteitä mistään kiinnittymisestä, vaikka gyne oletti sen olevan ihan käsillä jo torstaina.

täältä pikainen päivitys.
malttamattomana testasin negan äsken.
en sitten vaan jaksanut oottaa tätiä oireista huolimatta.
vaikka tiesinkin negan tulevan on tää silti taas pettymys [>:]
huomenissa se kaiketi kurvaa paikalle... hmph.
kp28/28(-32)
Yk 19 käynnistyy...

Voi Wastis [:(] Pahoittelut, olisin enemmän kun mielelläni vetäny sua perässäni tonne odottajiin... Vaikka en oo itse kyllä uskaltanu siellä vielä keskustelua avata... Ehkä odotan torstain ultraan asti.

Viikonloppua naiset!

Noppa:Voi kun siellä samoilla ajatuksilla...Voimia!Ja toivottavasti saat apua!

Kcatri:Tsemppiä gynelle!Pidän peukkuja!

Minnuska19:Hienoa,että ovulaatio tuli hyödynnettyä![:D] Toivotaan,että kivut lupaa hyvää!Mulla alkaa aina turhan usein nuo menkkakivut,joten odotteluaika jää ärsyttävän lyhyeksi ja vaihtuu pettymykseen...[:-]

Yönsäde:Sovintoseksi paras seksi![:D] Kiitos kovasti sanoistas,mutta määrätietoisesti tekee täti tuloaan...No,tästä taas noustaan ja ollaan kuitenkin tyytyväisiä siihen,että saadaan apua!

MK81:Saitpa kannustavia uutisia gyneltä!Hieno juttu!Nyt vaan taas uudella uskolla![:)] Eikä sitä kiinnittymistä usein (kuulemma) edes tiedosta,että älähän nyt vielä heitä pyyhettä kehään!

Bandida:Hyvä,että sait kuitenkin lisätietoa tilanteeseen...Mulla myös PCO-tyyppiset munasarjat,mutta silti ovuloin lähes aina.Ylipaino kuulemma vaikuttaa siihen,ettei munasolu irtoa..?Onko sulla jotenki tutkittu ettei irtoa?No,toivotaan,että nyt on tärpänny,eikä sun tarvi koko asiaa enää miettiä![:)]

Bluerose:Välillä on hyvä puhdistaa ilmaa.Hyvä kun kaikki nyt hyvin!On taas riidan jälkeen intoa sinne makkariinkin![:)]

Tatjuska ja Tulitikku:Nauttikaahan olostanne!

Wastis:Pahoittelut negasta...Perästä tullaan...Huoh![:(]

Omaa:Pelkkiä menkkaoireita,mahaa juilii niin että tuntuu emättimes ja peräsuoles asti![:@] Ei mitään raskauteen viittaavaa,ei mitään mekkakipuja jääny pois,ihan samanlainen olo ku niin monilla aikaisemmilla kierroilla.Vuotoa odotellessa,tuo tukilääkitys siirtää...Testi pitäis kuulemma tehdä joka tapaukses,vuosi tai ei ja eilen olis saanu tehdä,mutta en uskalla...Liian monta kertaa se nega sinne pärähtäny ja jotenki tekee tästä siirtokerrasta niin lopullista.No,kyllä mä vielä rohkaistun!Ja nousen taas tästä mielentilasta,hoidot meni kuitenkin hyvin,joten ei muuta kun vähä huilia ja uuteen siirtoon sitte parin kierron päästä.En jaksa masentua,elämäs tapahtuu onneksi paljon hyviäkin asioita.Mutta kyllä tämäv vauvahaaveen kanssa alkaa epätoivo ja katkeruus silti nakertamaan.Olisiko jo pian meidänkin vuoro?No,nautitaan kevään tulosta ja tsempataan toisiamme!

Kaikille voimia ja plussatuulia!

Paipapu mä ymmärrän ton periaatteen, ettei halua tai uskalla testata [&:]. Ei millään viitsisi rikkoa negalla haaveita, mutta omalla kohdalla olen kuitenkin huomannut, että nega ei tunnu yhtään niin pahalta, kuin täti... eli jotenkin ehdin itse käsitellä negan jo ennen tätiä ja silloin ei tule itkettyä työpaikan vessassa....

Mutta pidän kuitenkin täällä kaikkia mahdollisia raajoja koholla sinun puolestasi, auttaa sitten tahi ei! Eikös juilimiset ja menkkamaiset olotilat kuulu sitäpaitsi raskauden ensimmäisiin hetkiinkin!

Wastis ansaitsisi jo mielestäni myös helpotuksen näistä raskausongelmista ja sellaisen oman rakkauspakkauksen sylkkyyn. Pidetään myös sinnepäin peukkuja, että kierto on ainakin normipituinen ilman venähdyksiä ja ylimääräisiä vuotoja, jos kerran nega tällä kertaa läjähti vasten kasvoja.

Se ei ole nyt mikään lohdutus, mutta sitten kun sen oman pienen lapsen nassun ensimmäistä kertaa tekee kaikki nämä vaivat ja ongelmat varmasti merkityksettömiksi. Sitä odotellessa toivotettakoon ihanaista lauantaita kaikille teille varmasti loistaville tuleville ja oleville äideille!

Hmm, mä tulin miettineeksi tän viikon aikana, että jospa mun kierto on jokatoinen kuukausi 28 päivää ja jokatoinen 32 päivää. Jaa miks? No siks ku laskurin mukaan mun ovis pitäis olla huomenna, mutta menneellä viikolla tuntui vasemmassa nivuksessa kipua ja aattelin, ett se olis ollut ovis, ja jos näin on, tämä kierros jää 28 päiväksi. Tietääks kukaan onks tää mahdollista?

Tää oli tälleen pikanen viesti. Yhteisesti yleisesti toivon teille kaikille plussaa!

Örkki, tottakai se on mahdollista! On myös mahdollista ovuloida vain toiselta puolelta tai ovuloida molemmilta puolilta eri aikaan.

Gynen mukaan on mahdollista vuotaa myös jokatoinen kuukausi sen 2 päivää ja jokatoinen sen 4 päivää (itsellä näin ja on kuulemma normia).

Kiitos paipapu khyllä tuolla makkarin puolella on jotenkin vetovoimaa nytten [;)] pienen(ison) riidan jälkeen...[8D]

Nyt on silleen etten edes jaksa ajatela raskautuvbani, vaan heilutellaan peittoja miten heilutellaan, en tiedä tarkkaa kiertoanikaan, mutta ehkä se on tuon 37-43 välillä...en osaa sanoa että milloin olis oikeestaan tuo tärppipäivät, mut jos edellisen kierron mukaan siihen olis n. 10päivää...tämän vaun mukaan...mutta kahtellaan..toivon tosiaankin että täti pysyisi upotettuna, kahtoo nyt miten käypi..

halauksia kaikille tasapuolisesti...yritän päästä nyt kirjoittelemaan useimmin tänne x) niin kuin tuolla yhdessä vaiheesa kirjoittelinkin..

yk 5
kp 17/37-43

Makkararikasta sunnuntaita,

MINNUSKA: Turvotukseen auttaa runsas veden juonti sekä ananaksen syönti..toimii [;)]

TULITIKKU: Ihan hirveesti peukkuja maanantain ultraan [:)][:)][:)]
Tulehan kertomaan sitten kuulumiset?
Mää peukutan sulle ihan täpöillä täällä!!

WASTIS: Pahoittelut negasta [:(]
Sinulle niin sitä plussaa toivon [:)][:)]!!
Toivottavasti testasit vain ihan liian aikaisin!!

PAIPAPU: Ymmärrän kyllä todella hyvin tunteesi [:(]..ja tuon,ettet millään halua sitä negaa nähdä.
Kumpa sinun menkkaoireesi nyt olisikin sitä raskauden aiheuttamaa kipuilua!!!!
NIIN PALJON TEILLE SITÄ PLUSSAA JA OMAA VAUVAA TOIVON [:)][:)]!!
Olen hengessä mukana ja peukutan teille ihan miljoonasti!!!!!!!!

BANDIDA: Sinua täällä huhuilen [:)]..Toivottavasti sinne ei ole tullut tätiä!!
Niin kovasti täällä peukutan sinun puolestasi [:)][:)]!!

RONNY: Sama sinulle rakas IhaNainen [:)][:)]
Mitä sinulle kuuluu??
Toivottavasti sinullekaan ei vaan sitä perkelettä ole tullut!!!!!
Ihan hirveesti sinulle sitä plussaa toivon [:)][:)]!!

OMAA: Eilen oli hautajaiset ja aika rankkaa siellä oli kaikin puolin [:(]
Kyllä nuo vaikeat sairaudet ja kuolemat saavat ihmisen ajattelemaan asioita eri näkökannalta.Turhan valittaminen on ihan peestä..pitäisi kyllä olla kiitollinen omasta ja lähimmäisten terveydestä ja rakkaudesta [:)]
Elämä on niin haavoittuvaista,ettei koskaan tiedä,mitä seuraava päivä tuo tullessaan.

Mutta henkevistä jutuista MAKKARAAN [8D]..Tänään vietettiin jälleen perheen kanssa ihanaa ulkoiluilmaa.Mentiin tuohon meidän lähimetsikköön ja pantiin jälleen nuotio pystyyn.
Makkaraa tietty paistettiin ja naatittiin lintujen kevätlauluista ja toisistamme.
Minäkin vedin monta makharaa ja nyt on olo kuin makkaralla [;)][:D][:D]..yök,kun mää olen kauhee syöppöläskimakkarakakkara [;)][&o][:D]

Hei,onko kenelläkään kokemusta tällaisesta pienestä ongelmasta mikä minua vaivaa..
Eli olen n.3 päivän ajan jo kärsinyt pahoinvoinnista ja tissien ajoittaisesta kipeydestä [&:]
Tällaisia oireita mulla on aina ollut juuri ennen tätiä,MUTTA nythän ei tädin vielä pitäisi olla tuloillaan n.19 päivään [8|]?????
Onkohan mulla nyt ihan hormoonit sekaisin vai johtuukohan ihan vain stressistä ja murheista,mitä tässä on ollut???
Jos jollain on tietoa/arvausta,niin kiitollisena otan vastaan [:)]!!

PLUSSATUULIA PUHALLELLEN POISTUN
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
JA SESSYTUULIA TIETTY MYÖSKIN [;)][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

Yönsäde kp 9/28-33/5

yönsäde, kiitos peukutuksista! tuun sit illalla kertomaan mikä tuomio oli, kääks. se ultra on kuudelta joten hirmu aikasin mua ei täällä näy!!!!

Kiitos Yönsäde peukutuksista. Taitaa vaan olla se perhanan punapää taas tulossa sittenkin kylään: mahaa juilii ja vessassa käydessä jää jotain hiukan ruskehtavaa paperiin [:@] Eli liittynen parin päivän sisään taas tympiintyneisiin tädin kanssa painijoihin... Ärh. Tällä kertaa olis tarkoitus olla 'fiksu' ja jättää testaamatta se nega kun kerran selkeet merkit on tädin tulosta... Tänään oliskin ollut mukavat kelit makkaranpaistoon ja retkeilyyn!

Mites Paipapu, onko vieläkään tätiä näkynyt, vai olisko sittenkin toivoa siitä plussasta? Nuo oireet kyllä kuulostaa vähän huonolta, mut en silti voi olla toivomatta parasta... Ei mulla oo muuten tutkittu ovulaatiota kun ite oon testaillut muutamassa kierrossa (osassa oon saanut siis selvät plussat tikkuun ja osassa vaan haamuja), ja tuo kiertojen pituuden heittely/venyminen kuulema viittaa siihen et ei niissä kierroissa välttämättä mitään tapahtuis. Tietäs vaan. Tämäkin kierto näyttää menevän lähelle 40 päivää vaikka ovulaatio tapahtuikin kun se oli niin myöhään. Ylipainoa mulla ei oo, vaikka muutaman kilon kärsiskin tiputtaa... Mut siis ihan normaalipainon rajoissa oon. Aion nyt ite ottaa taas tuon tikuttelu-urakan kun ei tuosta ovulaatiosta muuten tunnu ottavan selvää. Jos terojen jälkeen joutuu taas tutkittavaksi niin onpahan jotain evidenssiä sitten sinnekin viedä mukana.

MK81:lle tsemiä, ei se kiinnittyminen aina tosiaan itestään ilmoittele, joten jospa sinä olisit meidän seuraava plussaaja! Kiitos noista donna-vinkeistä, voi olla et jos tässä vielä muutaman kk joutuu ovulaatiota seuraamaan niin kannattais itekin se hommata, jos se nyt alkaa näyttämään sulle kunnolla tuloksia [:)]

Niin ja tulitikulle onnea ultraan! Jännään täällä kovasti sun puolesta, toivotaan parhaita mahdollisia uutisia että kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu.

Mun yks kaveri alkaa oksentelee välillä, ku tulee liikaa surua ja ajattelua, mutt ei hän ole maininnut tissien kipeydestä (tosin en minäkä tuntemattomille sitä kertois), mutt voi se yönsäde olla just jotain stressijuttuja - ainakin sen paha olo.

Kiitos MK81, ehkä jossain vaiheessa vielä varmistuu tämä, onko mun menkat oikeesti säännölliset sillai, että joka toinen kuukaus pidempää... aika näyttää.

Mutt koetetaan jaksaa eteenpäin taas tätä elämää.

Takaisin