joko nyt onnistaisi

Mulla on nyt vaan se pikkunen ongelma tässä että hcg kuuluis tuplaantua kahdessa tai kolmessa päivässä ja näin ei oo käyny. Lisäksi tuo arvo on tosi korkea ollakseen yksöisraskaus... eli nyt ei kyllä tiä yhtään missä mennään. Arvo viittais kaksosiin mut ei nouse tarpeeksi.. ääh.. kovaa piinaa. Jos ois kohtalotovereita ton hcg nousun suhteen niin ottaisin mielelläni niitä tietoja vastaan. Aikasemmin kun ei oo iteltä mitattu muuta kun keskenmenneessä niin paha sanoo.

Paipapu Kiitoksia..Saas nähä kyllä onnistuuko se pikkukakkosen tulo tällä ovulaation aikana[:)] Hope so[:)]

Yönsäde No ei tarvi pahoitella negastani koska en pety negatiiviseen enään vaikka tiedän ettei sielä mitään ole mutta kun jaksan yrittää aina uudestaan ja uudestaan ja iloisilla mielillä yritetäänkin negasta huolimatta[:D] Tänään ovulaatio päivä koittaa ja pitää peitot heilua tämä päivä,huominen ja vielä ylihuominen [:)] Toivotaan ettei täti enään tulisi jatkossa 9kk:teen[:)]

Omaa: 29.3 täällä vietellään sitten neitimme Jasminin 1-vuotis synttäreitä[:)] Vatsassa kyllä tuntuu vasemmalla puolella pientä kipua,eli ovulaatiokipua munasarjoissa..Huhhuh..Jännittävää[:D]

Ja Tatjuska:lle hirmu paljon onnea ja toivoa raskauden edetessä loppuun asti[:)]

Lumista sessyviikkoa kaikille,

MINNUSKA: Perun sitten pahoitteluni [;)]

KCATRI: Toivottavasti gynellä asiat selviää!!!
Ja koitahan jaksella vielä viikko..tiedän,että viikko voi olla hyvin pitkä aika [&:]

GINESSA: KIITOS SUURI [:)]!!Olet ihana!!
*halaa jälleen*

NOPPA: Toivottavasti lääkäri on ottanut sinuun jo yhteyttä ja saat asioihisi selkeyttä!!
Koitahan jaksella [:)]!!

OMAA: Täällä sataa lunta [:'(]
Eikös tuo uusi lumi ole jo vanhan surma [;)][:D]..toivotaan ainakin niin.
Eipä tässä olotilassa mitään uutta ole..

PLUSSATUULIA PUHALLAN JÄLLEEN TEILLE
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 5/28-33/5

wastis: kiva mennä samois päivis [:D] vaikka jo ounastelet tädin tuloa sinne niin pidän sulle peukkuja ettei se tuliskaan!! [:)] peuk peuk!!!

tatjuska: onnittelut!!! [:)] peukkuja ja liimaa että kaikki menee loppuun asti hyvin!!

paipapu: harmin paikka jos se täti sinne tulee! peukutan vielä hirveesti ettei täti tuliskaan sinne, mut jos tulee niin uuteen yritykseen sitten rutkasti Onnea!![:)]
ja pikaista paranemista flunssasta!!

yönsäde: jälleen kiitokset sinulle!!![:)] vielä on päiviä jäljellä sunnuntaihin...saa nährä kuin mun käy [:)]
voi onpa ihana että jaksat itse keksiä muistovärssyt.[:)] voimia sinulle!! ja onnea uuteen kiertoon!!

noppa: onko lääkäristä kuulunut mitään? harmi ettei terot heräteleet kiertoasi kokonaan.(etkös sä niitä syönyt?) onko sulla nyt mikä kiertopäivä ja onko jo "luomu"menkat terojen jälkeen ollut? Anteeksi jos utelen liikaa, ei tartte vastata jos et halua!![&o] mietin itse näitä asioita kun tosiaan viimeisiä teroja popsin ja pelkään jo valmiiks et sit taas täti jää tulematta ilman syytä. [:'(] no mut toivottavasti saat pian apua ovikseen!!

omaan ei uutta, tulis jo se sunnuntai tai maanantai...menis nyt vaa nää päivät eteenpäin nii tietäs [;)][:-][:D] malttamaton [;)]

Heippa,eilen oli ovulaatio päivä ja peitot heilui kivuista huolimatta[:)]Saas nähä tuleeko tärppi päiviä vieläkään.[8|] Olisihan se kiva jos tärppäisi jo ja ettei tarvisi kestää niitä täti päivIä enään..[:)]

MUTTA PEUKKUJA NAISET JOS JOKU VIELÄ PLUSSAISI ++++++

Jaahas, helou leidiis!

Tässä nopsasti vaan tulin kertomaan, että meitsi sai sitten tosi vahvan antibioottilääkkeen tänään tulehdukseen... yhtään en ole vielä ottanut, kun täytyy illalla soittaa gynelle ja kysyä, että mistäs se tekee mahdolliselle raskaudelle!?

Mun tuurilla en raskaudu tässäkään kierrossa, joten voisin ottaa lääkkeet ihan nurisematta.... tai sitten vaihtoehtoisesti todellakin tän kerran käy säkä ja otan niitä lääkkeitä huonolla menestyksellä. Mitään neuvoja?

Ovishan oli jo viimeistään sunnuntaina (dpo 4-5), eikä tickerin mukaisesti maanantaina, joten tuskimpa missään veressäkään olisi vielä mitään merkkejä.

Pyryllistä torstaita,

...Ompa tämä palsta nykyään todella hiljainen [8|]..ja minä taidan tänne ainoaksi kohta jäädäkin [;)]..no,ehkäpä minä täällä yksinkin saan jotain typerää juttua aikaiseksi [;)][:D][:D]

RONNY: KIITOS PALJON YSTÄVÄ KALLIS [:)][:)]!!
Miten sinä osaatkin olla niin ihana ja tukeva [;)] ihminen!!!!!*halaa ja rutistaa*
Minä olen vanha runoilija [;)]..olen siis pienestä pitäen tehnyt runoja,kirjoittanut olen jopa yhden lehmäkirjan ( omaan arkistooni ) ja lapsille teen omia sanoituksia lauluihin [:D].Joskus jopa ajattelin ihan eri uraa [;)]..onneksi se jäi ajattelutasolle [:D]
Ja jälleen kerran lähtee IISO KAASA PEUKKKUUUUJA RONNYLLE [:)][:)][:)]!!!!!

OMAA: "Täti on poistunut rakennuksesta" [;)][:D]*taputtaa ja huutaa*
Riideltiin tänään sitten pitkästä aikaa miehen kanssa..tai siis minä riitelin yksin ja mies reppana kuunteli korvat punasena [:D].Mulla tää stressi teki sen,MUTTA meni about puoli tuntia,niin tein jo sovinnon [;)][:D].Ei voitu harrastaa edes sovintosessyä,kun lapsia on tupa täys.
MUTTA illalla sitten [&o][;)][8D][8D][8D][8D]

SEKSIKÄSTÄ ILTAA KAIKILLE [8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]
JA LISÄÄ NIITÄ PLUSSIA TEILLE +++++++++++++++++++++++++++
P.S.Ei mua haittaa,vaikka tänne yksin jäänkin..Pääasia,että te muut nappailette niitä plussia +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 6/28-33/5

Heh, Yönsäde, turhan aikaista juhlia yksin jäämistä... Niin mielelläni kuin tuonne odottajiin kuin jo häipyisinkin niin eipä ole vielä(kään) sinne asiaa [:D] Teillähän on illalla oikein kasapäin aihetta peittojen heilutukseen: sovintoseksit ja tädin poistuminen vähintään... Täällä pohjoisessa ei pyrytä pihalla eikä peittojen välissä: Mies lähtee taas muutamaksi päiväksi eteläsuomeen reissuille, joten saan nauttia ihan omasta ja kissojen seurasta tässä tätiä odotellessa (vaikka eihän se siis enää tänne tule).

MK81, varmaan ihan hyvä kysyä neuvoa, vaikka hyvin alussa mahdollinen raskaus oliskin. Eiks se mene niin että osa antibiooteista on suhteellisen turvallisia raskauden aikanakin, mutta osaa ei suositella tai ole edes testattu...

omaa; kp 34, ei oireita mihinkään suuntaan. Tosin nyt en niitä ihan vielä ootakkaan, kun alan jo uskoa että mun kierto on hypännyt 10+ päivää pitemmäksi [;)] Ehkä tuossa su/ma akselilla vois testailla jos se punainen paholainen malttais pysyä täältä pois...

Hohhoh...Pitäs varmaan tästä lähtee päikkäreille,kauhee väsymys iski yhtäkkiä..[:D] Tänää ku mies tulee töistä nii taas sama rumpa ku eilen illalla[:)] Ei jaksaisi odottaa jo että pääsis testaileen mut maltti on valttia [:)] kipee olo,paikkoja särkee ja pää tulos kipeeks..Toivottavasti ei mitään lunssan poikasta iske nytten viikonlopuksi..Hmm,aloin tässä ihmettelemään että oliko eilinen ovulaatio kipu vai mikä kun tänään ei ole minkäänlaista kipua missään ja tikkukin näytti negatiivista..Yleensä olen tiennyt koska on ovulaatio ja veikkaan että eilen se oli kun oli kipujakin muttei onneksi niin paljon tällä kertaa että pystyin ihan kävelemään,mutta tänään ei minkäänlaista kipuilua [8|][&:]

NONIIN! Täällä astetta hyväntuulisempi nainen!

Tulipa sitten puhuttua sen gynen kanssa ja otti vielä sisäultran meitsin mielen rauhoittamiseksi.

Tulokset: Oikoryhtinen kohtu, taaksepäin reippaasti. Normaali, kierron vaihetta vastaava uä-> 10mm eli loppukiertoa vastaava (mikä siis jännää, koska nythän ei tod. ole loppukierto vaan kp 17/27). Tykkäsi, että kaikki on kohillaan ja uä:ssä näki ovulaation todella tapahtuneen oikealta (minä tietenkin tunsin mukamas vasemmalta) ja jättäen jälkeensä vielä nestettä johtimeen... ihmetteli mun kipukynnystä kun kerroin ettei todellakaan tuntunut missään.

Sanoi nähneensä 3:sta asiasta, että ovis on tapahtunut. Empä sitten tullut kysyneeksi mikä oli se kolmas, kun eka oli toi munanjohdin ja toinen tuo löytynyt keltarauhanen kohdusta -> eipä tartte pelätä, että on ottanut kiinni johtimeen [:D] Tosin ei varmaan o ottanu ees kiinni vielä mihinkään [8D]

Ihan en osaa ite tulkita noita ultrakuvia.... Niin ja saan syödä ne antibiootit!

JA NAISET!!!! LUKEKAA TÄMÄ: Gyne oli vahvasti sitä mieltä, että kaikkien raskautta suunnittelevien ja toivovien naisten tulisi syödä noin 10-kertainen määrä foolihappoa suosituksiin verrattuna!!!!! Tällä päivämäärällä siitä on ilmestynyt tieteellinen artikkelikin.

Ja minä täällä taas... Gyne soitteli niistä labratuloksista vihdoin. Tulokset viittasi siihen kuten itekkin tulkitsin että ovulaatio oli testien ottamisen aikaan käsillä. Mutta mitä en ite (tohtori Googlen avulla) osannut tulkita oli se että LH:n ja FSH:n suhde toisiinsa viittasi samaan kuin se munasarjojen ultraaminen: PCO-tyyppisiin munasarjoihin. Eli turha odottaa että joka kierrossa ovuloisin... [:'(] No onneks sentään tässä meneillään olevassa, jospa tästä tulosta syntyis. Ens kierrossa aloitan sitten vuoden yrittämisen kunniaksi Terolutit, ja jos niillä ei muutamaan kk tuloksia synny niin gyne aikoi kirjoittaa lähetteen julkiselle tarkkoihin tutkimuksiin ja hoitoihin.

MK81, hienoa kun sait rauhoittavia uutisia! Mäkin oon lukenut että tuon foolihapon "yliannostus" olisi hyväksi raskautta tavoitteleville, mutta että kymmenkertainen..? Noh, ei muuta ku parsaa aamulla ja parsaa illalla... [;)]

Missäs kaikki muut on, joko te karkasitte odottajiin vai onko kaikilla muuten vaan odottava meininki päällä..? [;)]

Huomenta.

Nyt en kerkii paljoa rustailemaan mutta sen kysyn kun mielenkiintoni heräs että mitä tää FOOLIHAPPO on? ja MISTÄ SITÄ SAA? ja myös MITÄ SE MAKSAA?

näimpä.. itellä ootellaan ovista.. jos sitä nyt täs kierros tulee.. gynelle en oo viel KERENNYT soittaa.. :S hirvee kiirus koulussa.. krhmm.. Kohta seki on sit ohi! [:D]

onnea plussanneille ja tarrasukkia matkaan, tsemppiä meille muille..

Oon kyllä täällä lueskelemassa, mut en nyt kovin paljoa oo jaksanu kirjotella.. [:-] pitää vähän rauhottaa tätä hommaa.. ja empä oo kauheesti edes kerinny miettii mitää lapsenteko hommia [:D]

<3:llä Miplis

Miplis: Foolihappo on B-vitamiiniryhmän rasvaliukoinen happo, joka raskaudessa estää esim. vauvan epämuodostumia jne. Sitä saa ihan sellaisenaan apteekista max. 300 mikrogramman tabletteina. Sellanen 100 kpl paketti makso eilen meidän lähiapteekissa 7,5€. Periaatteessa pitäs ottaa monta tollasta, että sais kymmenenkertaisen annoksen, mut eiköhän ykskin ole jo oikeaan suuntaan [:D].

Lääkäri oli myös muuten tästä foolihaposta sitä mieltä, että pitäs vähintään noudataa jenkkiläisiä suosituksia (800mikrogrammaa) päivittäisannoksissa, eikä tätä meidän 300-400 suositusta täältä meiltä... kaikki kuulemma kärsitään valmiiksi foolihapon vajeesta.

Ja ettei kaikkea vaan purkista tarttis ottaa, niin foolihappoa on erityisesti kasviksissa (mm. paprika, palkokasvit, kukkakaali, pinaatti...), hedelmissä, marjoissa, maapähkinöissä, täysjyväviljassa ja lihassa (erit. maksa/munuaiset). [8D] Itsehän en ihan niin terveellisesti syö että olettaisin kovin suurta yliannostusta näistä saavani, joten ehkä munkin täytyy tuollainen purkki käydä hankkimassa niiden Terojen kaveriksi [;)]

Huuh ku jännittää ihan hirveästi..Enään 11pv testaukseen..[:)] 17.3.2010 oli tosiaan ovulaatio päivä ja nytten tänään menkkamaisia kipuja välillä tuntuu mahassa mutta hmm,ei kait ne näin pian voi tulla ovulaation jälkeen?[8|]

Hyvä huomautus Bandida! Eritoten noista vihreistä kasviksista kannattaa sitä foolihappoa syömällä kerätä elimistöön [:)]. Mä oon samoilla linjoilla sun kanssa siinä, että ruokavalio ensin kuntoon, ennen mitään purkkitouhuja! Eli siis foolihappopitoinen ruokavalio ja vähän apua purkista, niin selätetään tämä puute kertaheitolla.

Ainiin, piti vielä kertomani, että kun puhuin gynelle meidän kärsivän "lievästä lapsettomuudesta" (tarkoittaen tätä tilannetta, kun ei vaan tärppää ja kohta mennään yk 11:ssa), niin se vaan naurahti ja sanoi, että edes vuoden-puolentoista yrityksen jälkeen ei puhuta vielä lapsettomuudesta vaan sanoi, että pitäis rauhassa antaa elimistön tottua ajatukseen perheestä -> psykologista siis. Tälleen hyvässä perheenperustamisiässä olevilla naisilla on kuulemma jo niin hienosäädetty kroppa, että voi hyvinkin mennä parikin vuotta. Pitäs kuulemma vaan oppia nauttimaan sessyn harrastamisesta siinä toisessa mielessä, ei vaan lapsentekopuuhissa [:)]. Tarkoittanee ilmeisesti sitä paljon puhuttua "luovuttamista". -> tämä siis on yksilöllistä ja pätee meihin, joilla ei mitään erikoista ole havaittu kohdun alueella tai kierrossa ylipäätänsä!

Perjantaita Leidit,

BANDIDA: Täällä on varpaat ja sormet pystyssä ettei sinun tarvitse niitä Terolutteja aloittaa,vaan sinulla olisi tässä kierrossa napannut [:)][:)]
PEUKUTTAA PEUKUTTAA!!!!
Mutta jos nyt niin kävisi,ettei ole tärpännyt,niin toivottavasti terojen avulla pian tärppää!!
Sulla on oikea asenne..jee!!!Ja sinnehän se täti ei tule [:)]!!
Mää ainakin osin nirhasin sen kampurajalan [;)]..toivottavasti ei enään kenellekään kompuroi [:D]

OMAA: Tää oli nyt pikaa kommentointia,kun kiiruita on ja huomenna on ne hautajaisetkin.
Minä itse syön kasviksia,mutta lisäksi syön päivittäin myös B-vitamiinia purkista [:)]
Silloin,kun odotin Esikoista v.-95,niin silloin jo lääkäri sanoi,että on suositeltavaa äidin syödä raskausaikana B-vitamiinia.Siitä se on sitten jäänyt päälle [;)]

Eilen oli ihanaa illalla miehen kanssa pitkästä aikaa..hui ja wau [&o][;)][8D][8D]
Pikkasen laukaisi tuota stressiäkin..
Ei muuta,kun tytöt peitot heilumaan ja monilla onkin täällä viikonloppuna jänniä aikoja..ihanaa [:)]

TOIVOTTAVASTI MONET SAAVAT TÄÄLLÄ NIITÄ PLUSSIA
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 7/28-33/5

Takaisin