joko nyt onnistaisi

kaika mulla ainaki sekos kierto KM jälkeen,et ei niistä kiertojen pituuksista tiedä. ja jos oot hedelmöittyny 30pvä,eli ovuloinu. niin siitä viikko ni kiinnittyy ja siit viikko ni menkat alkaa (jos alkaa)
eli hedelmöittymisest pitäs olla se noin 2vk kierron loppuun,jos on siis n28pvä kierto, jos pidempi ni sit kauemminkin ;)

Täällä on alkanut taasen uusi kierto. ..eipä siis tärpännyt tässäkään kierrossa.. Noh, uutta ovista odotellessa ja eikun hommiin. Onneksi on nyt tiedossa muuta puuhaa kun muutto omaan taloon lähestyy, niin ei kerkiä tätä asiaa koko ajan ajattelemaan. Hiukan mua ihmetyttää, että rinnat kipeytyi viikko sitten ja ovat edelleen h....tin kipeät, vaikka toinen päivä uudesta kierrosta menossa.. Onko muilla kokemusta tämmöisestä? Yleensä mulla "paranee" rinnat heti kun menkat alkaa.. Menkatkin ovat ihan normaalit, niin en usko, että valemenkat olisi kyseessä!?

Hauskaa lukea teidän muiden raskaus/vauva-unista. Minäkin näen niitä suht useaan [:)] vajaa viikko sitten näin unta, että imetin pientä poika-vauvaa.. Voi kuinka ihanaa se olikaan [:)] Toivotaan, että uni muuttuu pian todeksi!

Joku vois nyt ihan oikeasti aloittaa uuden suurensuuren ++++++aallon, jonka kyytiin pääsisi mahdollisimman moni!!!
Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!!

Kiitos wastis!

Elikkä tässä mun uutisia:
Tädin vierailua odotetaan 12./13.11.....

Ja nyt mä jo hassasin testeihin n. 20€[8D]

Ja sitten tiedoksi teille kaikille- mä olen koko viikonlopun päätteellä ja käyn vähän väliä kuikuilemassa, mitä teille kuuluu[:D][:D] Että tiedätte sitten skipata mun viestit, ku ei niissä mtn oikeeta infoa ole..vaan tyyliin "Nyt nippas- kiinnittyköhön se vai oliko ihan vaan suolisto mutkalla.." Sori jo etukäteen.

Hiih, Kaika, me jännitelläänkin sitten samaan aikaan! [:D] Miun tädintulopäivä pitäisi olla 11./12.11.

Nippailuraportoinnit on kuule ihan ookoo tällä palstalla. [:)]

Mymmeli84, toi rintojen kipeytyminen on kyllä metka oire..;) Mulla nimittäin myös mielestäni aluksi oli rinnat aina kipeät just oviksen aikaan ja sit reilusti ennen menkkoja katos oire. Mut nykyään mun mielestä rinnat kipeytyy vasta ovis-päivän jälkeen ja viime kierrossa kesti myös menkkojen ekoihin päiviin asti. Joskus tätä oiretta pidetään kait myös raskausoireena, mut kun en ole raskaana ollut niin en tiedä eroaako kipu sitten jotenkin tästä ovis-kivusta..

Tsemppiä kaikille uuden kierron aloittaneille! Eikun plussia vaan!=)
Ja hyvät viikonloput!

Täällä on ilmaantunut uusi oire vauvakuumeilussa:
Mullehan tulee huono omatunto, ku juon lasinkin viiniä[8|]
Eipä ole aikaisemmin ollut..nyt mä vaan kelaan, että, mitö JOS se oliskin kiinnittymässä ja sitten mun viinilasillinen sekoittaa kaiken jne..pla pla..Hulluhan mä olen!

Elikkä lääke: nautin lasillisen jos toisenkin ja varmasti poltan muutaman tupakankin..saahan kaikenmaailman alkkikset ja narkkaritkin lapsen alulle (valitettavasti)

Näin täällä..

..to be continued.

En siis ole yksin tuon juoma-asian kanssa! Mie tykkään jouluoluesta. Kävin tänään muutaman ostamassa, kun niitä on tullut myyntiin. Ihan sillä tekosyyllä, että "jos mie en sit muuten joulunaikaan tänä vuonna sitä voikaan nauttia". Tämä olisi tietysti hyvin toivottava tulos. [:)]

Nyt sitten kaksi nauttineena mietin, että avaanko sitä kolmatta. Entäs jos siellä masussa jotain oliskin tapahtumassa ja nyt sabotoin sen ihan itse. Meneekö tämä jo liian pitkälle... Varsinkin kun kumminkaan siellä ei mitään tapahdu. Pessimistinen ajattelu siis jatkuu.

[font="courier new"](Kirjoitan nyt tämän tänne jatkoksi, kun tämän keskustelu otsikon täältä löysin)

Lopetin pillerit kuukausi sitten tarkalleen 27.9 otin viimeisen pillerini.
Ja viimeiset kuukautiseni ovat olleet 2.10.
Nyt olen odottanut kuukautisiani viikon, eli myöhässä, jos siis pillereiden kiertoon on uskominen.
Testissä ei näkynyt mitään viikonloppuna(noh, ehkä olin liian hätäinen), huomenna olisi tarkoitus aamulla tehdä uusi testi ja katsoa jokos olis ihanan ihmisen alku alkanut.
Tuon raskaustestin mukaan, olisin 5viikolla tänään. Eli pitäisi kai näkyä vai milloin testeissä näkyy jos näkyy?
Olen halunnut niin pitkään lapsia kuin muistan ja toivon todellakin että onnistun, tosin tiedän että siskoni on 9kk ollut ilman pillereitä ja ehkäisyä eikä ole vielä tullut raskaaksi, mutta mehän olemme yksilöllisiä?
En halua äidiltäni kysyä miten helposti raskaaksi, kun halauan tämän sitten ilmoittaa joulupöydässä jos on totta.
Apuva. Jännittää. Iik. toivon.
Joo en tiedä oliko viestissäni mitään järkeä mutta oli ihan pakko kirjoittaa edes jotain ja purkaa asiaa edes jollekin.

bluerose eihän sitä voi tietää minkä pituinen kierto on oikeasti.
Kun pillereillähän sen saa itse päättää. Voi pitää tauon kun itse tykkää.
Nyt sun kannattaa alkaa pitää päiväkirjaa sun kierroista, että tiedät vähän mitä tuleman pitää.
Kun kaikilla ei ole sitä yleisintä 28 päivän kiertoa.
Täälläkin joillain on esim 25 päivän,tai jopa yli 40 päivän kiertoja.
Pillerien lopettaminen saa aikaan myös sen,että kroppa alkaa heräillä.
Saattaa mennä tovi,että kiertosi tasaantuu. Joillain tulee jopa puolen vuoden menkattomia aikoja pillerien lopettamisen jälkeen. Kroppa menee sekaisin.
Siis suosittelisin että odottelet menkkoja, testaile vaikka parin päivän välein.
Ja kaikilla ei näy testeissä raskaus,vaikka menkat olis kakskin viikkoa myöhässä.
Niin yksilöllistä tämä.
Toivottavasti tää auttoi ees vähän selkeyttämään [:D]
Itse lasta yritellyt 16kk niin alkaa olemaan ties mitä tietoa naisen kierroista ja muista[:D][:D]

Mutta tervetuloa kovasti. Täällä saa purnata mitä vain raskaushömpötyksiä, ja muutakin.
Toivotaan että visiittisi olisi lyhyt ja pääsisit pian onnellisesti raskautuneiden joukkoon.
Meitä on täällä niin monenlaista, on keskenmenon saaneita, on kauan yrittäneitä, on hetken yrittäneitä, on nuoria ja vähän vanhempiakin[:)]

Itellä menkat alkaa tekemään loppuaan, katsellaan jaksanko yritellä nyt.
Vai pidänkö suosiolla väli kuukauden,sen verran vainoharhaseks ja stressipalloks oon muuttunu,että saattais tehä ihan hyvää antaa olla hetken tän yrittämisen. En tiedä vielä miten teen.[;)]

Kaika Ja Nymeria, ite oon kans miettinyt että pitääkö juhlista lasillisista kieltäytyä kun tekee mieli ja menoa on..eikä hajuakaan mitä siellä masussa tapahtuu?[:-]

Hitto sitähän jää ihan elämättä jos menee pitkänkin aikaa jos vaan kuullostelee että onko nyt sellanen nipistys jne.[&:][:D]
Todellakin kaikenmaailman alkkikset ja narkkarit poksahtelee paksuksi,puhumattakaan niistä jotka eivät välitä millään muotoa terveydestänsä,mm.polttaa,syö huonosti ..kyllä sitä mahtuu paljon kaikenlaista meihin äiteihin ja äidiksi yrittäviin.[8|]

UUSILLE,tervetuloa[:D]

Sitten minuun..ei oo vielä ovistesti näyttänyt huippuaan(pitäis olla 9.11) -kun testailen sillä uudella clearbluen dig.testillä...vaikka siinä sanotaankin että kun ottaa sen puikon pois laitteesta pitää olla välittämättä niistä viivoista mitä siihen tulee..mutta onhan se himppu eilisestä vahvistunut se toinenkin viiva[:-][:D]
No joo mutta kaikenkaikkiaan kivempi vaikkakin kallis testi,että voi aamulla heti köpötellä pissille ja ei tarvii pantata montaa tuntia..stressaavaa...toinen asia sitten jos se ei toimi...[8|]

Hei mutta kaikille oikein kivaa viikonloppua ja ++++++ tuuulia!!![;)]

Wastis, paljon jaksuja sulle[;)]
Siis ihan oikeasti,vähän hiljaisemmalla liekilläkin voi mennä se tekee vaan hyvää!![;)]

Täällä aletaan asennoitua siihen, että josko sitä kuitenkin nyt raskaana olisi. Pikkuhousun suojat jätin eilen pois ja niin minkäänlaista oiretta, ei raskaudesta taikka tädistä ole. Mieskin illalla jo vähän silitteli mun mahaa. [:)] Huomenna aamulla teen sitten testin, sopivasti isänpäivän kunniaksi, mutta eilen kävin jo ostamassa apteekista Clearbluen digitaalisen testin. Kivalta tuntui hypistellä sitä käsissä, vaikka testiä en tehnytkään. Huomenna sitten kp 38...

Pitäkää peukkuja. Alkaa jo jännittämään. [:D]

Niin ja piti vielä kommentoida tuota juomisasiaa. Itseäni hieman harmittaa, kun tuli tuolla risteilyllä juotua vähän shamppista ja 2 lasia viiniä. Mutta yritän asennoitua sillä lailla, että jos se ei tätä raskautta ole tähän asti pilannut, niin ei siitä sen enempää vahinkoa voi tulla. Varsinkaan, kun en tästä eteenpäin mitään aio ottaa, jos siis tosiaan raskaana olen. Oli se kuitenkin ihan special event enkä itseäni todellakaan änkyräkänniin juonut. Nuokin määrät oli kahdelta eri illalta.

Ja niinhän ne sanoo, että vasta rv 6-7 eteenpäin pääsee alkoholi yms aineet tekemään haittaa, kun äidin ja sikiön välille tulee yhteinen verenkierto. Että älkäämme panikoidu me muutaman oluen yms raskauden aivan alkuvaiheessa juovat. Eihän suuri osa ihmisistä edes tiedä olevansa raskaana niin aikaisin ja ihan terveitä vauvoja syntyy. Eri asia on sitten mitä tekee myöhemmin raskauden aikana.

En varmaan muuten enää malttaisi odottaa (vaikka raskautumisen piti olla tästä kierrosta lähes mahdotonta), mutta kun huomenna tosiaan on isänpäivä, niin mikä olisi sen parempi. [:)]

Heissan taas kaikille!

Kiva lueskella muidenkin kärsivän samoista omituisuuksista [;)] On tää vauva-asia sellainen, että terveempikin rupeaa vinksahtamaan..
Mutta itsellä tosiaan aivan hervoton olo odottamisesta.
Eli maailman haamuimman haamuviivan sain keskiviikkona....ja eilen sama juttu...kolmen minuutin jälkeen ei mitään, mut minuutin päästä haalea aavistus...toi on joku apteekin halpistesti, johtuiskos siitä ;) Eli vielä ajattelin pari päivää kärvistellä ja tehdä kolmannen testin..oisko vinkkejä hyvästä testimerkistä?
Muuten oireet aika selkeet..alavatsakipristelyjä ja nännit sikakipeet [:)]

Vaavi2010 ja bambi, hurrrrrrjaakin hurjemmat tsemppitoivotukset, että nyt olis sitä itseänsä.... Bambi, se Clearbluen uus digitaalinen testi on hyvä, kun näyttää viikotkin. Itse sain tuossa tuulimunaraskaudessani plussan jo kp 27, oletettavasti n. 2-3pv ennen kun menkkojen piti alkaa.

Täällä jälkivuoto näyttää hiipuvan ja meinasin tuossa jo että saanenko kohta luopua ihan pikkuhousunsuojastakin. Vihdoinkin... Johan tässä on melkein 3vkoa vuodettu. Mitään vaivaa ei enää oo ollu eli kyllä tuo kaavinta oli se oikea ratkaisu.

Henkisestikin alkaa sitten olemaan parempi fiilis ja ihan alan odottaa innolla niin ekoja kuukautisia että pääsis sitten vauvapuuhiinkin taas. Muutenkin alkaa tässä kutkuttelemaan kun tuon keskenmenon takia on jouduttu viikkoja olemaan jo petipuuhitta. Ei ole tyypillistä meillä ;-)

Oikein ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille ja huomiselle kivaa isänpäivää. Mä meinaan tehdä omalle isukilleni täytekakun kun pyysin häntä kaffelle. Kuten aiemmin taisin kertoakin niin äidin kanssa ei olla enää lainkaan puheväleissä. Tuosta raskaudestani saatujen kommenttien jälkeen suutuin ja olen siskoltani saanut kuulla ihan kauheita juttuja mitä äiti minusta puhuu ja kun sattumoisin ne ei jää tähän vaan olen jonkinsortin vainoamista kohdannut jo parisen vuotta niin päätin että hän ei minusta enää kuule ja kun ei anteeksipyyntöön ole taipunut niin olkoon sitten. Mä en jaksa sitä taistelua enää kun en lainkaan käsitä miten oma äiti voi käyttäytyä tuolla tavalla kun en ole hänelle mitään pahaa koskaan tehnyt. Tämä on pitkä tarina enkä jaksa sitä sen enempää tässä ruotia mutta mainitsinpahan nyt vaan kun oli tämä aikamoinen pettymys vauvan menettämisen lisäksi vielä.

Mutta siis valoisin mielin eteenpäin ja ihanaa kun tuli vähän lunta. Lapset on innoissaan :)

Paljon on tullut viestejä vajaan parin viikon aikana jotka olen pysytellyt poissa, nyt sitten oli taas pakko tulla lukasemaan viestejä[:)] Paljon on tapahtunut joten kootusti kaikille tsemppiä! Ja tervetuloa taas uusille!

Oma tilanne on nyt se että meneillään on kp 51.. Viime viikolla jouduin lähtemään töistä työterveyden lääkärille alavatsakipujen ja voimakkaan pahoinvoinnin takia (kp 40), kaikki otetut veriarvot oli ok ja verest otettu raskaustesti negatiivinen. Pikkuhiljaa pahointivointi on poistunut mutta alavatsakivut ovat välillä voimakkaampina ja välillä taas poissa.. Soittelin tällä viikolla ollessani lomalla töistä neuvolaan koska oli jo menossa kp 47 edelleen alavatsakipuja, ei menkkoja ja testit edelleen negatiivisia. Ottivat raskaustestin pissasta ja jälleen kerran negatiivinen. Kyselin kovasti mitä ihmettä nyt tehdään, alavatsa kivut jatkuu ja menkkoja ei kuulu. Neuvolan lääkärille en saanut aikaa, kuulemma niin kiirettä ja tässä on nyt parempi vain odotella, sanoivat että soittele sitten uudestaan jos ei ala menkkoja kuulua parin viikon sisään niin katsotaan tilanne uudestaan. Koitin samalla jutella että yritystä on nyt kohta vuosi takana ja kierto ollut hyvin epäsäännöllinen että enkö jo voisi päästä kunnon tutkimuksiin, mutta olen kuulemma niin nuori että odotellaan vielä. Sanoi että jos kivut jatkuu niin sitten omalle lääkärille aikaa.. Totesin kyllä että se on aivan turhaa, tiedän lääkärin sen verran hyvin että käskee vain ottaa särkylääkkeitä.. Huoh. Nyt siis meneillään kp 51 (aiemmat olleet 33-45) ja menkkoja ei kuulu.. Ei ole edes yhtään sellainen olo että ne olisivat tulossa tai että olisin raskaana.. Ei vain jotenkin jaksaisi tätä epätietoisuutta..

Takaisin