joko nyt onnistaisi

Kiitos vaan lämpimästä vastaanotosta [:)].

Kyllähän se niin on, että syö se niin saakuran paljon kun huomaa et menkat alkaa. Mua kyllä myös jännittää se raskaaksi tuleminenkin, heh. Muistaako kroppa enää ees mitä on olla raskaana kun edellisestä kerrasta on jo se 8 v aikaa! Kroppa muuttui kyllä ainakin itsellä ihan totaalisesti esikoisen jälkeen. Aivan super outoo on se, että nykyään tiedän, et menkat alkavat viikon päästä, kun rinnat jysähtää aivan sairaan kipeeks ja kasvaa lähes yhdellä kuppi koolla! Ennen esikoista ei mitään tällaista ollut!

Tein viimekuussa muuten elämäni ekat ovistestit! Onnistuivat sentään!! Ihan kotitesti.fi:stä tilasin liuskatestejä mitkä on tosi halpoi. Oli pakko käydä vielä apteekin testeillä varmistamassa tulos ja täsmälleen samaa nekin näytti! Ainut ero, että netistä tilatut oli törkeen paljon halvempia! Suosittelen typyt niitä kaikille! Noh, mutta kuten selvää, ei tulosta silti tullut [:(].

Mie jatkan haveiluu... ... Jospa se joskus viel se napero kakkonen tulee. Hauskalta tuntuu, että on joskus päättänyt, et kaikki lapset hankitaan reilusti alle 30v, mutta tässä sitä ollaan 28 vuotta ja kamalassa vauvakuumeessa.

Ei muuta kun nenä vastatuuleen missut ja hymyy huuleen!

ElisaK: Mulle yritettiin sitä tehdä keväällä 9 vuotta sitten, kun oltiin yritetty vauvaa jo yli vuosi. Se oli mun kohdalla ainakin tosi tosi tosi kivulias eikä sitä voitu tehdä. Sit lekuri sano, että uutta aikaa, missä ois laitettu kipulääkettä suoneen. Luovutin sen siihen kun en uskaltanut.. Päätin että kesäks unohdan koko vauvan ja tättäräräää tulinkin heti koht sen jälkeen raskaaksi. Sen jälkeen ei oo asiaa tutkittu, mikä kyl nyt vaivaa mua tosi paljon..

tervetuloa dreamer ja toivotaan, että osallistumisesi on lyhyt tässä ketjussa [;)]

Kuten toivon, että kaikki muutkin saavat siirtyä tonne odottajien puolelle..

Mutta positiivisin mielin jatketaan viikkoa!

Luennolle siis.

Moikka kaikille! Onpas taas täällä juteltu, ihan harmitus, kun en ole muutamaan päivään ehtinyt lukemaan ja kirjoittamaan!

ElisaK ja wastis, pahoittelut tädistä! Puhhuh, on se kun ei tajua pysyä poissa. [:@]

Tatjuskalle hurjasti voimia, tsemppirutistus! Kyllä olet joutunut kestämään jo enemmän kuin tarpeeksi...

Tervetuloa dreamer, ja kuten sanottu, toivottavasti osallistumisesi täällä kuumeilijoissa jää kuitenkin lyhyeksi! [:D]

Hei, nyt niitä plussatuulia! Enemmän on nyt niitä pettymyksiä saanut lukea, toivottavasti tuuli kääntyy!

Omaa napaa seuraa nyt... Minulla nyt kp 18/25-26 (?). Viime viikolla testailin niitä ovisliuskoja. Muulloin en saanut viivaa aikaiseksi kuin torstaina 29.10. (jolloin vau:n laskurin mukaan oviksen olisikin pitänyt tulla) ja perjantaina. Kp:t olivat 13 ja 14. Perjantaina oli lisäksi sellainen viiltely oikealla puolella alavatsassa, että piti kaupassa hetkeksi melkein kaksinkerroin käydä. Muttamutta: niissä ovistestien ohjeissa sanotaan, että ovista ei tapahdu, jos se testiviiva on vaaleampi kuin kontrolliviiva. Ja minulla se viiva siis oli hieman vaaleampi, mutta kuitenkin todella selkeästi havaittavissa. Ajattelinkin, että kai ne silti ilmoittivat oviksesta, kun muina päivinä ei tullut viivaa ollenkaan. Lauantaina testasin vielä, ja silloin viivaa ei siis enää ilmestynyt. Anyway, ensi viikolla on taas jännät paikat sitten edessä. Olen kyllä tässä miettinyt sitä luteaalivaihetta, että eihän se vaan jää liian lyhyeksi. Tädin pitäisi tulla (mutta pysyköön poissa!) ensi tiistaina tai keskiviikkona. Viimeksi kierto oli vähän pidempi kyllä.

Ja että vielä tässä voisi jännitellä ja toivoa lisää, niin eilinen oli ihan järkyttävä valkovuotopäivä. Ja taitaa tänäänkin olla. Hmmm... varmaan kamalasti kiinnostaa lukea toisen valkovuodoista, mutta eikös sekin voi olla hedelmöittymisen merkki? Mutta eipä nyt toivota liikoja, kun sitten saa pettyä. Meillä tosin vasta yk3 menossa, mutta silti sitä vaan niin jo toivoo ja haluaa... Tosi isot kannustukset siis teille, jotka olette yrittäneet jo paljonkin pidemmän ajan, hyvin olette jaksaneet tsempata, vaikka vaikeaa onkin...

tervetuloa, dreamer!

Nymeria, itse yritin tikuttaa ovista ensimmäisissä luomukierroissa, mutta luvoutin kun en kertaakaan saanut sitä vahvaa viivaa kaikista oireista huolimatta. Mulla on ne limat ja mahan nippailu sekä rintojen kipeytyminen ne merkit oviksesta. Tai ainakin nämä oireet ilmaantuu tuossa järjestyksessä juuri puolessa välissä kertoa joten olen ne ovisoireiksi määritellyt..
Nyt olen yrittänyt sillä donnatestillä bongata tässä kierrtossa, mutta en oikein osaa siitäkään mitään sanoa. Mies eilen katsoi ja sanoi, että selvä kakkosvaihe.. mutta se tais enemmän vaan pilailla, kun mun mielestä se näyttää ykkosvaiheelta koko ajan.. hmm..

Tässä kierrossa en ole jotenkin jaksanutkaan yllätys kyllä innostua kovin tästä koko touhusta. Vaikka niin ajattelin, että tämä kierto vedetään täysillä kun parin viikon päästä on se KAUAN odotettu gyne. Ajattelin, että viimeisiä luomukiertoja mennään, niin pitää yrittää tosissaan jos se vaikka määrää mulle jotain clomeja tms.. Mutta ei. Tämä tyttö ei jostain syystä ole jaksanut niin kovasti tsempata eikä innostua asiasta. Yk 10 meillä menossa..
Vauvaa kyllä kovasti toivon ja haluan edelleen, mutta jotenkin se yrittäminen alkaa puuduttaa, kun on sellanen olo että ei tässä kuussa kuitenkaan plussaa tule..
Hyi miten negatiivisia ajatuksia, mutta jotenkin on realismi iskenyt..[8|]

Siitäkin huolimatta uutta +++++++++++++aaltoa puhaltelen teille kaikille![;)]

Heips, olen minäkin yrittänyt roikkua täällä vähemmän, tekee hyvää kelata välillä ihan muitakin asioita.  Mutta pakko nyt kirjoittaa kun hh83 vei suorastaan sanat suustani, välillä tuo yrittäminenkin alkaa maistua puulta. Ei aina, mutta aina välillä - olipas sekavasti sanottu.

Muuten aika sama tilanne, eli ensi viikolla se lääkäriaika ja tarkempien tutkimusten aloitus. Itse olisin halunnut mennä jo aiemmin, kun tuota ikääkin on, mutta mies halusi odottaa vuoden. Nyt sitten jälkiviisaana mietin, että olis varmaan pitänyt mennä yksin ihan "vain" gynelle jo puolen vuoden yrityksen jälkeen. Kaikesta sitä ihminen syyllistää itseään...[:o]

Sellainen on fiilis että täti tulee parin päivän sisään. Kiva olis olla kerrankin väärässä mutta en jaksa uskoa. Yritän nyt vaan psyykata itseäni toivomaan, että niissä tutkimuksissa löytyisi jotain, mitä voisi hoitaa ja saataisiin vihdoin haaveesta totta!

Tsemppiä kaikille, voi kun olisi kivaa lukea niitä +++++ uutisiakin taas välillä [:)]

Satsu73, ihanaa että en ole ainoa josta tältä tuntuu! Olisin halunnut itsekin aikaisemmin päästä tutkimuksiin, mutta kun opiskelijana kuulun YTHSn hoitoon ja siellä on gynenä lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri, niin ajattelin että menen sinne. Sitten kun syyskuussa soitin, niin mulle sanottiin että kaikki ajat on täynnä, soittele lokakuussa uudelleen.. Ja nyt sain marraskuun 15 pvä ajan.. Että lähemmäs 3kk jouduin odottamaan. Ei kiva, mut onneksi se on kohta ja saadaan sitte edes jotain selvitettyä..
Kerro Satsu73 sitten, miten sinun lääkäri sujui!

Hei taas kaikille uusille ja vanhoille! [:)]

Nyt on pakko keskittyä omaan napaan... [;)]
Kävin tänään aamusta gynellä, ja voi miten hyvä mieli sieltä jäikään... Tuo mun oma gyne on niin mukava ja tsemppaava! Ei sanaakaan mun iästä tai ylipainosta! No hän kyseli kaikkea mahdollista kuukautiskierrosta, keskenmenosta ym. Teki lopuksi vielä ultraäänitutkimuksen, jossa totesi kaiken olevan ainakin päällisin puolin ok. Munasolun irtoaminenkin oikeasta munasarjasta oli tapahtunut. Lääkäri epäili että häikkää voisi olla keltarauhashormonin tuotannossa (tätä olen itsekin pohtinut) ja ensi kierron puolivälistä aloitan (tähän kiertoon ei enää ehdi) Terolut lääkityksen kiertopäiville 15.-24. Ja lisäohjeena vielä sekin, että mikäli muutamassa kuukaudessa tulosta ei ole syntynyt, voidaan myöhemmin miettiä "vahvempia aseita" esim. Clomifeniä. Erittäin positiivisina asioina lääkäri näki ovuloinnin ja sen että olin onnistunut tulemaan raskaaksi, vaikka keskenmeno sitten tapahtuikin. Tuo keltarauhashorminin puute saattaa jopa aiheuttaa varhaisia keskenmenoja ja se ainakin vaikeuttaa hedelmöityneen munasolun kiinnittymistä, näin lääkäri sanoi! Nyt on tämä tyttö tarmoa ja uutta puhtia täynnä, käynti oli todella hintansa veroinen, vaikka lasku vähän kirpaisikin! Eli mun kokemuksen mukaan, hakeutukaa vain rohkeasti keskustelemaan lääkärin kanssa asioista!

Tästä kierrosta en siis ole todennäköisesti raskautunut, koska mies oli poissa taloudesta kriittisinä hetkinä, mutta ehdin tässä jo tekemään laskelmia ensi kiertoa ajatellen... [8D] Menkkojen pitäisi alkaa ensi maanantaina ja KUN raskaudun ensi kierrosta, niin laskettu aika on hyvin lähellä puolisoni 40-vuotispäivää![:D] Oiva synttärilahja siis.... No niin ja sitten takaisin maanpinnalle! [;)]

Mä niin toivoisin voivani jakaa tätä hyvää mieltäni teille muillekin! Paljon positiivisia ajatuksia ja tsemppiä meille kaikille! Ja niitä ++++++++++uutisia taas kehiin, kiitos! [:)][:)][:)]

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Eipä ole kauheesti inspannut kirjoitella tänne, tuntuu että on tällä palstalla roikkunut jo iäisyyden ja ettei itsellään ole enää mitään annettavaa...
Wastis; tiedän paremmin kuin hyvin tunteesi: meilläkin on pitkälti yli puolitoista vuotta yrittämistä takana ja tuntuu että yritämisen asteelle jääkin. Ollaan nyt oltu pari viime kiertoa varsinaisesti yrittämättä, mutta ajatukset mulla kummasti palaa siihen raskautumiseen ja jatkuvaan epäonnistumiseen. Aloitin jälleen Terolut- lääkityksen, mut taidan jättää senkin nyt pois. Ennen ylipitkästä kierrosta kärsineenä kierto on taittunut niin lyhyeksi, että kierto on kahden viikon välein - eli kiva. 

Tuntuu, ettei seksikään ole enää kivaa, oon turhautunut kaikkeen ja miehen kanssa jatkuvasti riitaa - ihan vaan sen takia kun mun ei ole hyvä olla. Eikä tää kaamoskaan kauheesti auta asiaan. Miten ihmeessä sitä pääsee täältä alakulon syövereistä ylös?!?!

Voimia ja jaksamista kaikille tänne! Tulin kattelemaan että joko seuraava satsi olisi siirtymässä tonne odottajien puolelle kun raskautumiset tuntuvat aina kausittain tapahtuvan monelle kerralla. [:)] Mutta plaah... ei vielä plussa-aaltoa. [:-]

Mulla on näinä päivinä vuosipäivä yrityksen aloittamisesta mutta nyt onneksi oon ollu jo 14 viikkoa tukevasti raskaana. [:)] Mutta yritystä ehti meilläkin olla sen verran että tiedän kyllä mistä puhutte. Mies just yks päivä totes kun mä selittelin raivonpuuskaani hormoniheilahduksilla että nythän meillä on ollu jo ihan kivaa kotona kun raskautuminen onnistu että silloin oli paljon raastavampi tunnelma kun vielä yritettiin. Oli kyllä hassua ku se sen sanoi koska silloin yritysaikaan ei mitään puhunut että sitä ahdistais tai painostais tää tilanne. [8|] Enkä mä huomannu olevani mikään takakiree kiukkupussi mutta miehen mukaan rupesin jo pikkuhiljaa olemaan... [;)] Mutta siis toivoa ja uskoa kaikille! Mäkin olin monta kertaa ihan varma etten koskaan tuu raskaaksi (ja mies oli kuulemma aina aatellu ettei se voi saada lapsia, nyt vieläkii se epäilee että on vaan tilannu postimyynnistä tarpeeks tavaraa ku mä pamahdin paksuksi... [;)]) mutta kuitenkin näin kävi. [:)]

Plussatuulia, uskoa, toivoa ja jaksamista kaikille!!!! [:)]

Tietääkö joku mis vaihees sitä kiinnitys vuotoo tulee? Kuinka monta päivää hedelmöittymisestä? Ja kuinka paljo sitä voi tulla? Mul on menos nyt 21 kp. Ja eilen illal tuli pikkasen kirkasta verta ja myös tänään aamul. Jouduin pikkuhousunsuojan laittaa ku tuli kuitenki sen verran et ois pikkuhousuist läpi menny. [8|] En sitte tiiä mitä vuotoo on/oli[:-]

noppa kiinnitysvuotoa tulee normisti noin viikko hedelmöittymisen eli oviksen jälkeen.
normisti siis viikko oviksesta ja myös viikko ennen menkkoja,jos kierto on siis sen 28 päivää.
mut voipi olla sitäkin siis[:)]
oottelemaan vaan ja sit testailemaan likempänä menkkojen alkua,toivotaan et olis tärpänny[;)]

noppa pidän sulle peukkuja oikein molemmin käsin, että ois nyt tärpännyt. Itse tilasin juuri lisää testejä, valmiiks parin viikon päähän ja siitä taas parin viikon päähän [:D].

Ihana kuulla että ansku81 oot raskaana ja kaikki on hyvin.

Nyt lisää takkaan puita ja sit syömään muksun tekemiä joulutorttuja [:)]

Kiitos teille[:)]
Sitä vaan mietin ku mul on ollu pitkät kierrot (lyhin 36 ja pisin 74) et menkkojen alku se ei varmaan oo. Ja sit se et luulen mun oviksen olleen noin viikonlopun aikana tai siin loppu viikosta tai niin ainaki donnatest näytti. En sitte tiiä yhtään mitä muuta vuotoo se ois voinu olla. Koskaan aikasemmin mul ei oo ollu mitään välivuotoja vai mitä ne nyt onkaan. Ei auta muuta ku ootella.

Tsemppii kaikille[:D]

Morjens kaikille! Täällä taas odotellaan, tärppääkö vai ei... Tänään olis 43 kiertopäivä, eikä vielä tätiä näy tai kuulu. Viime kuussa tosin meni 45 päivää, että eiköhän ne ala ylihuomenna. [:(] Toivon totisesti että ei.
Minkä verran teitä mietityttää tuo sikainfluenssa, teitä raskaana olevia ja muita lasta yrittäviä? Töissä kahvipöydässä puhuttiin pomon kanssa yleisellä tasolla asiasta (en aio kertoo raskaussuunnitelmista, ennenkuin tärppi ja yli 12 viikon), niin tää pomo oli sitä mieltä, että kyllähän tämmöisenä aikana kannattaa miettiä raskautumista, ja jos mahdollista niin välttää sitä tai siirtää myöhemmäksi. Enpä viittinyt sanoo, että me ainakin yritetään koko ajan, eikä totisesti siirretä hanketta tämän takia. Eihän sitä tiedä mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Jos lapsen on tarkoitus tulla, niin se tulee silloin. Kyllähän se mietityttää, että jos olisi raskaana ja tulisi tuo tauti, niin mitä vaikutuksia sillä voisi olla sikiöön. Tai jos ei tietäisi olevansa raskaana ja tulisi sikatauti. Kuitenkin toivon, että tärppäisi. [;)] Perjantaina testailemaan, jos mitään ei kuulu.

Hyvää iltaa tänne!

Eipä muuta kuin tätiä/+:aa odotellessa.

Ja vaikka kuinka yritin miettiä jotain hyvää kannustus-/positiivisuuslausetta, ei sellainen ny kehittynyt päässä.
Ku vaikka mä olen ollut täällä tosi vähän aikaa, niin tiedän miltä tuntuu kun ei raskaudu/pysy raskaana..

Nää on jotenkin , niin syvältäluotaavia asioita, nää raskautumiset, yritykset, epätoivo, toivo, pettymys, raivo jne..

Joten Vaavi2010 ja noppa - toivotaan, että te aloitatte seuraavan plussa-aallon!

mä olen miettinyt että josko poistuisin täältä hetkeksi.
josko se tekisi minulle hyvää olla nyt niin kiinni tässä raskautumis asiassa.
mutta täältä itseni vaan joka hetki koneella ollessani löydän...
uusi kierto olisi menossa siis nyt...
oottelen menkkoja kokonaan loppuviksi,ovat olleet vähän kummalliset.
ei niin kivuliaatkaan,ja tänään iski päähäni tunne että jos olenkin raskaana.
inhoan tätä kuinka sekopäiseksi tämä asia minut saa.
en usko todisteitakaan enää,tässä tapauksessa tätiä.
[:'(]

katsellaan miten täällä jaksaa jatkua yritys.
kun tämä on vähän ja enemmänkin vienyt multa nautinnon seksistä.
mennyt niin suorittamiseksi,sekä itsensä pakottamiseksi.
siis siinä mielessä että virittäydyn tunnelmaan oli mikä olo hyvänsä.
tahdon vain niin kovasti. meillä kun ei tuota seksiä harrasteta ihan hirveän usein,
menee kausissa. meidän suhde on niin toimiva monella tapaa ja jotenkin arkeutunut seksin suhteen.
varsinkin mun masennut vie multa halut. harmittaa tosi kovasti.
tee tässä nyt sitten lapsia. muuten suhteessa ei ole mitään vikaa,enkä niin viaksi tätäkään näe.
ei kaikki ole seksuaalisesti yhtä aktiivisia.
pelkään vaan että tää yrittäminen vie multa loputkin halut..kestänyt liian kauan.
kun alotettiin viime vuoden syksyllä tämä,en olisi ikinä osannut arvata että tää kestää näin kauan.
että meillä ei tärppäisi. varsinkin kun muut ihmiset tuntuu ympärillä raskautuvan niin helpolla.
nytkin yksi kaveri odottelee että syntyykö hänen toinen lapsensa vai ei,tai siis että syntyykö itsestään.
viimeksi ei ja sitä käynnistettiin kolme päivää,joten tällä kertaa lapsi leikataan jollei itse synny maanantaihin mennessä. laskettu aika oli eilen.
siskoni kanssa katseltiin eilen missä vaiheessa hänen vauvansa kasvu on,hänellä viikko 16 menossa.
tuntuu vaan niin epätodelliselta. siskokin kun on minua nuorempi. eikä välttämättä ihan valmiskaan,kyllä hänestä tulee hyvä äiti,tiedän sen. mutta... ääh...
anteeksi taas purkautuminen. ahdistaa vaan niin kovin.

ehkä joskus vielä se onni tulee meillekin...

wastis Mä tiedän tasan mistä sie puhut! Se epätoivo on jotain ihan sairasta kun se iskee.. kuten jo aiemmin oon kertonut, niin esikoistani yritettiin yli vuosi! Ja sitten kun lopetettiin yrittäminen ja annettiin asian olla kesän ajaksi (päätös tehtiin keväällä), niin sittenpä sitä jo heinäkuun lopulla tein testiä, kun täti oli myöhässä ja plussaa tuli. Muistan, että huikeinta siinä oli se, että en ees älynnyt heti että mulla oli menkat myöhässä viikon edelliseen kiertoon verrattuna! Eli sitten se tulikin ihan täysin puskista koko raskautuminen. Sen muistan myös, että sitä vaavia kun yritettiin oli seksi vähän liian "vauvan yrittämistä" - sit kesällä seksistä nautti ja sitä harrasti heh vähän päivittäin [:D] , jotenkin oli kaikki paljon huokeampaa kun oli tehnyt päätöksen keskeyttää raskautumisyritykset. Joskus se nyytti sit tulee kun sitä vähiten odottaa...

Voimahaleja kaikille!!!!!

Kjeev kiva kuulla, että sulle jäi positiivinen mieli lääkärikäynnistä. Onnea yritykseen!

Wastis koita keksiä vähäksi aikaa jotain muuta kivaa tekemistä, johon voit uppoutua täysillä niin ei jää vauvahaaveille niin paljon tilaa ajatuksissa.

Omaan napaan tuijottelua... Itselläni nyt kp 34/28-32 ja tätiä ei kuulu eikä mitään tuntemuksia. Olen nyt kovin hölmistynyt enkä oikein tiedä mitä ajatella. En uskalla toivoa, että josko sitä olisikin raskaana, kun alunperin piti olla mahdotonta tässä kuussa. Edelliset menkat alkoi siis kuun alussa, mies oli lähes koko kuun poissa ja tuli vasta 24.10. Toki peitot heilui ja ihan urakalla, mutta kaiken järjen mukaan siis aivan liian myöhään. Varsinkin, kun olin bongaavinani ovisoireita jo 16. pv. Hyvin hämmentävää!

Takaisin