joko nyt onnistaisi

Kiitos, Bandida, jälleen tikkuvinkeistä! [:)] Ei pitäis liikaa stressata tästä tikuttelusta(kaan). Puuh, kun osais vaan ottaa rennosti.

Meillä myös viime kerralla tädintuloaikaan mies sai olla sijaiskärsijänä, oli nimittäin niin hermo kireenä. Varsinkin, kun silloin mullakin oli jo sellainen olo, että jospa nyt! Mutta ei.

Nyt taitaa wastis olla se, kenen puolesta jännätään. Ja ElisaK:llakin alkaa olla jännät paikat. Olikos muita? Täällä on niin vilkasta keskustelua (mikä on tietysti positiivinen asia), että ei voi aina muistaa kaikkea ja kaikkia...  Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn teidän puolestanne!

bandida voi harmi.
ikäväkseni täytynee todeta että ei minustakaan plussa-aallon alkua saada,
sen verran komeet menkkakivut menossa.
eiköhän ne viimeistään lauantaina ala.
inhottaa ehkä eniten että oon jo viikon näistä kärsiny,
välissä maha juilii niin paljon että mentävä kaksinkerroin.
sitten kun menkat on sen viikon ja senkin aja kärsii vielä.
ei se ole oikein että 2vk kuukaudesta kärsii menkkakivuista [:'(]
riittäisi ihan se viikko[:D]

mutta kyllä täällä tuntuu nyt täti olevan vaan tulossa kylään,
josko ensi kuussa sitten...[:)]

nymeria mulla ei toiminu ne ovisliuskat,
mutta puikko mallin testi toimi.
siis tästä kierrosta bongasin oviksen.

katsoin että oon bongannut sen 16pvä...
eli menee tän 32pvä kierron kanssa aika yksiin.
nyt vasta tajusin että menkkojenhan kuuluu alkaa vasta sunnuntaina.
kierron mukaan,mutta jos laskee oviksesta 2vk niin perjantaina.
eli ei hajuakaan mitä tän kierron kuuluis olla[:D][:D]
tässä nyt sitten ootellaan ja kattellaan tuleeko täti.
jos kierto oliskin sen 28 (ollut KM jlk pari kertaa) niin sittenhän
voisin jo testaillakkin...
ei viitsi mennä ottamaan negaa silti,ettei tule tuhlattua testejä,
ainakaan vielä[:D]

En pariin päivään päässyt koneelle, olipa paljon luettavaa! Kyseltiin, mistä ihmiset ovat: minä pk-seudulta.

Täällä(kin) odotellaan tätiä kylään. Todennäköisesti tulee vasta ensi viikolla, mutta rinnat ovat kipeät, mikä on tähän asti ollut varma merkki siitä, että tällä(kään) kertaa ei onnistanut [>:]

Toisaalta mieli on levollisempi tämän koko yrityksen suhteen kuin pitkään aikaan, kun viimein on ensi kuussa se lääkäriaika ekoihin tutkimuksiin. Kierto on käsittääkseni suht normaali, ehkä vähän lyhyenpuoleinen tosin kun viime aikoina se on ollut 23 - 29 päivää (yleisimmin 26 - 27). Vasta kolmessa kuussa olen kokeillut tikkujen kanssa räpeltää, kahdesti olen ainakin ollut sen oviksen löytävinäni, tässä kuussa en [8|] Tosin vaihdoin välissä merkkiä halvempaan, joten voi kenties johtua siitäkin?

Mutta siis toiveet ei valitettavasti ole tällä kertaa mitenkään korkealla, mutta eipä auta muu kuin yrittää pysyä positiivisella tuulella.

Joku (sorry, en nyt muista kuka kun nimimerkkejä on niin paljon ja kahlasin yhdellä kertaa monta sivullista läpi) kysyi että kuinka usein peittoja heilutellaan. Me ollaan jo niin vanhoja [:D] ettei joka päivä jaksa... mutta kierron keskivaiheilla kyllä yritetään edes joka toinen päivä. Vuosi siis yritetty jo, tosin voipi olla että joinain kuukausina ei ole yritykset osuneet ollenkaan oikeisiin aikoihin edes, kun on välillä itselläni työmatkoja.

Tulipa tästä pitkä juttu, toivottavasti joku edes jaksaa lukea.

Wastis mulla särki kivuliaasta oviksesta se pari viikkoa vatsaa,kuin menkat ois ollu koko ajan tulossa.
Vatsa oli sekaisin,ällötteli vähän ja rinnat oli hassun tuntuiset.
Ja sitten ne tuli,ajallaan.....[&:]

Wastis, sehän kuitenkin voi olla tärppikin!![;)]

Niinkuin oon joskus aiemmin sanonut,kun tarkkailee koko ajan niin mielikuvituskin tekee toiveita oireista -että nyt tää on tätä.
Mä uskon vahvasti sihen että kyllä sen sitten huomaa[;)]

Peittoja heilutellaan oviksen aikaan joko päivittäin (alkaen 2-3 päivää aiemmin ja lopetellaan pari päivää oviksen jälkeen)tai jokatoinen pv.Miten ehtii...
Orgasmin pitäisi parantaa mahiksia,kun se lima joka sinne kehittyy,pitää ja vastaanottaa paremmin ne siittiöt.Tms.
Huoh..oispa jo se aika.....[:D]

Seuraavaksi oviksen pitäis olla 9.11 joten 7 pv tai 8 aloitellaan.[:D]
Ja riittää se yksi kerta kun tekee illalla ja jää sellaisenaan nukkumaan,ei pesua....
Ei siitä ole mitään hyötyä vielä ollut[:-]
Mutta eräs nainen on näin tehnyt ja sille syntyy kuudes lapsonen...[;)]

Kaikille edelleen hurjan paljon zemppiä!!!![:D]++++++++++

Huomenta!

Ihan ohimennen mainitsen sellaisen asian, että mun mies kiittää myös tätä palstaa, koska on kuulemma huomannut, kuinka hyvää mulle on tehnyt keskustella näistä km, raskaus, ym asioista.

(..ja ei se oikeesti jaksa kuunnella kaikista ovislimoista ym.- tai ainakaan noista puhuminen ei lisää halukkuutta [:D])

Että suurkiitos teille kaikille!

Jep, täällä myös miehen kanssa ollut puhetta tästä palstasta ja onhan tuo tyytyväinen, kun en ole koko ajan häntä kiusaamassa limajutuilla ja hermoiluilla pissatesteistä. Ymmärtää myös sen, että eri tavalla täältä saa vertaistukea näissä asioissa, vaikka toki omaa miestä suurimpana tukena kaikessa pidänkin.

Peittojen heiluttelusta. Täällä onkin nyt tohinat päällä, kun laskurin mukaan ovis olisi tänään (eilisillan tikkutestin mukaan siis ei, tänä iltana taas testi). Pupuilua oviksen oletettuun aikaan ja siinä lähipäivinä puolin ja toisin joka päivä tai joka toinen päivä. Muulloin sitten silloin, kun sattuu huvittamaan. Väkisin ei aleta.

Wastis, tsemppiä vielä, toivotaan ettei se täti nyt uhkailuista huolimatta tuliskaan!

Wau, olettepa te olleet ahkerina täällä! [:)]

Mulla ollut nyt ma-ke normaalia voimakkaammat ovisoireet (kovaa alavatsakipua ja limoittelua) ja testasinkin erittäin selkeän oviksen (testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva) Mammaksin testiliuskalla tiistai-iltana. Eilen viiva oli jo selkeästi tiistaista haaleampi, haalean viivan sain testiin sekä sunnuntaina että maanantaina. Tänään en enää edes testaa. Eli mulla toimii myös nuo halvemmat liuskat, mutta olen huomannut että mulla toimiakseen virtsan tarvitsee olla melko vahvaa, eli juomatta ja pissimättä pitää olla...

Tosin vauvelia ei tarvitse tästäkään kierrosta odotella, koska kriittiset päivät jäivät käyttämättä miehen työmatkan vuoksi. [:o] 
No, eipä tarvitse parin viikon päästä jännittää ja hermoilla... [;)]

Meillä pupuillaan aina fiiliksen mukaan, normaalisti 2-3 krt viikossa, mutta oviksen aikaan mä yritän olla aktiivisempi. Tosin välttämättä tuo "vanha" mies ei aina jaksa innostua juuri silloin... [&:]

Ensi viikolla mulla on sitten se lääkäri, vähän jo etukäteen jänskättää!

Pahoittelut kaikille, jotka saivat tädin kylään pyytämättä!
Tsemppiä ja ++++++ tuulia kaikille, erityisesti Wastikselle!

Olen lueskellut teidän juttuja tälläkin viikolla, mutten ole jaksanut kirjottaa mitään, kun on ollut mieli maassa - missattiin ovis eli ei tässä kuussa mahiksia raskautua. Meillä heilutellaan peittoja fiiliksen mukaan ja aina vaan ei ole fiilistä just oikeaan aikaan. Meidän kotona ei puhuta ovispäivistä eikä mistään muustakaan kovin konkreettisesti, kun se aiheuttaa liikaa paineita erityisesti miehelle. Eli yritän itse kyttäillä ajankohtaa ja viritellä tunnelmaa. Pahaltahan se tuntuu, jos ohi menee, mutta toisaalta pelkästä velvollisuudesta se ei meidän taloudessa onnistu. Nyt olis ollut yk 6, mutta vain 4:ssä on ollut toiveita raskautua... [:o]

Silveri, luulen ymmärtäväni tuntemuksesi. Muakin harmitti ja otti päähän, koska ovis tuli odottamaani aikaisemmin (kierto siis lyhenee edelleen) ja mies teillä tietymättömillä. Kuukausi on tosi pitkä aika odottaa uutta mahdollisuutta, biologinen kello tikittää ja ikää tulee koko ajan vaan lisää... Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sulle! [:)]

Meillä on sama tilanne siinä, että oviksesta ei voi miehelle kertoa, hän ottaa siitä kauhian stressin. Meillä ei siis todellakaan tehdä lasta kello kaulassa, välillä jopa tuntuu, että mies vaistoaa "kriittiset hetket" ja hakeutuu kauemmaksi. Tätä hän ei mönnä kun asiasta suoraan kysyin. Ehkäpä oma pääni on vain pehmenemässä lopullisesti. [&o]

wastis, menkkamaiset kivuthan voivat myös olla merkki raskaudesta, jos se olis nyt sun kohdalla sitä! [;)]
Meillä pupuillaan oviksen lähimaastossa noin viikon ajan joka pvä/joka toinen, muuten sit fiiliksen mukaan. Noin kolme kertaa normiviikkona.
Heräsin aamuyöllä hirveään pahoinvointikohtaukseen! oli täpärällä ettei tarvinut vessaan lähteä oksentamaan.. Kohtaus tuli kyllä ihan puun takaa.. Toivottavasti tässä ei nyt vielä joku prkleen oksennustauti iske päällle! [:@]

moikka kaikille,

mä yritän saada tolkkua yhteen asiaan:
jos viikko sitten torstaina lekuri sanoi, että munasolu irtoaa ihan näinä hetkinä (ja tunsikin olevani erityisen halukas tuolloin), niin kauanko on noita hedelmöittymisvaarapäiviä sen jälkeen?
..koska koska...oli siis hommia miehen kanssa tossa sunnuntaina kondomilla sen takia, että oli vuotoa vielä hieman ja oli myös ovislimaa, niin ajattelimme, että ei oteta tulehdusriskiä (ja se vuoto oli merkkinä, että kaikki limakalvosta ei ollut vielä tullut ulos)..ja sittemmin vuoto loppui (ihanaa!) ja laskimme, että se ovulaatiokin on siis ohi ja sitten viime yönä peitto heilui, ilman kondomia..ja nyt tajusin, että ei ole tullu tänään sitä kirkasta limaakaan..

eli siihen kysymykseen, onko vielä eilen ollut hedelmöittymisvaaraa? kauanko se munasolu matkaa hedelmöittymispaikkaan?

kuten huomaa, olen aika noviisi vielä näissä yksityikohdissa, koska ei ole aikaisemmin ollut tämmöistä kuumetta..eikä kyllä aikaakaan ajatella näin paljon raskautumista..

jostain kumman syystä, kun ikää tullee (nyt 33 vuotta), niin ei enää pidä itsestäänselvyytenä raskautumista.

Kaika, siitä hetkestä kun munasolu irtoaa aikaa hedelmöittymiselle on vuorokausi. Sen jälkeen munasolu ei voi enää hedelmöittyä. Mutta siittiöt sitä vasten elää kolmesta viiteen vuorokautta. Siitä johtuen hedelmällisiksi päiviksi mun käsityksen mukaan lasketaan 3vrk ennen ovulaatiota, ovispäivä ja sitä seuraava päivä.. Näin olen käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Käsittääkseni myös munasolu hedelmöittyessään on vielä munanjohtimessa..? Siellä se alkaa jo jakautua ja noin viikon kuluttua on valmis kiinnittymään kohdun seinämään.. Raskaus viikko viikolta osiossa vaun sivuilla taidetaan tuo myös selittää..ü

Niin, ja pk-seudulla asustan minä..;)

moi,

joo-o -olen ihan hulluna googlettanut tota ovislimaa ja mitä se kertoo ja siis lukenut Billings-menetelmästä nyt aikalailla...
..huikeeta!
ja kiitos hh83:n, kävin tarkemmin raskaus viikko viikolta osion läpi.
elikkä siis- onko raskausviikko 2. se jolloin toi ovislima on ajankohtainen ja sitten ku se loppuu, on ovis tapahtunut?

Heissan ystävät hyvät,

pakko jälleen kysellä omaan napaan liittyen... Mulla tänään menossa kp 10/28-30, voinko mä ovuloida nyt, vai onko liian aikaista? Tänään ollu aamusta asti oikealla puolella alavatsaa viiltävää kipua. Netistä oon ettiny tietoa ovulaatiokivuista ja se ehkä vois olla jotain tämmöistä? Eipä oo tämmöistäkään tuntemusta ollu tai en ainakaan muista.

Ylipäätään minipillereiden lopettamisen jälkeen oon tuntenu jos jonkinmoista kipua, särkyä ja nippailua. Tuntuu, et mun keho on heränny eloon jälleen.

hh83, samoilla linjoilla olen sun kanssa tuon hedelmöittymisasian kanssa. [:)] Vaikka enhän minäkään oikeestaan mistään mitään varmaksi tiedä [:D]

Hyvän viikonlopun toivotukset täältä Turusta [;)]

Ja täällä senkun vuodetaan enemmän. Niin järkkyjä klimppejä tullu tänään taas ja oon kipee ja huippaa. Ei oo kivaa kyllä, alkais vähitellen riittää ja haluu taas normaali elävien kirjoihin.

Kaikesta huolimatta kaikille tasapuolisesti hyvää Halloweenia ja mukavaa viikonloppua!

MMI, mulla on miltei aina jompi kumpi puoli seuraavaan päivään hyvin kipeä ja arka.
Yhdyntäkin sattuu joten varovasti silloin.[&:]
Viiltää jomottaa,särkee ja supistuksen tapisia oli viimeksi..ei mukavaa..mutta ainakin tietää että jotain tapahtuu[;)]

Tatjuska,koitahan nyt tosissaan selviytyä siellä,kuulostaa kurjaakin kurjemmalta.[&o]
Voimia ja zemppiä sulle tuhannen paljon!!

Kaikille hyvää Halloweenia ja plussatuulia!!![:D]

moikka taas-

pakko laittaa ote eräästä blogista:

Lima jaetaan kolmeen päätyyppiin: sticky eli tahmea, creamy eli voidemainen ja eggwhite eli valkuainen (muistuttaa niin paljon munanvalkuaista, että jos raskautta yrittävä nainen ei tuota tätä itse, voidaan hedelmöittymisen apuna käyttää oikeaa valkuaista kananmunasta - arvannette mihin sitä laitetaan, mielellään ei jääkaappikylmänä). Näistä ensimmäinen on vähiten hedelmällinen, toinen vähän enemmän ja kolmas kaikkein hedelmällisin.

öö- siis mitä??! onko tuo punasella korostettu tsoukki?

ja lähdehän on: http://alianzanfam-blogi.blogspot.com/2006_04_01_archive.html

Tatjuska, onneksi sulla on se ultra ensi viikolla, niin näkevät mikä on tilanne. Toivottavaa on tietysti, että kaikki tulisi itsestään pois. Pitkään vuotaessa hemoglobiini kuitenkin laskee (nimim. kokemusta on). Mulla vuoto pitkittyi ja vasta 5 viikon jälkeen pääsin kaavintaan, joka sinänsä oli ihan positiivinen kokemus. Selkeä vuoto loppui heti, tiputteluvuotoa oli muutamia päiviä. Ja palauduinkin siitä ihan nopeasti, bongasin oviksenkin heti ekasta kierrosta! Tsemppiä ja jaksamista sulle!

MMI, mullakin oviskivut on aina toispuoleista viiltävää kipua. Ovis oli just tällä viikolla, kivut alkoivat sunnuntaina ja vieläkin vähän kipuilee alavatsalla. Tänään kp 16. Mulla oviskivut alkoivat tässä kierrossa kp 11, kierto ollut aikaisemmin noin 26 päivää. Ovistesti näytti selkeän plussan kp 13 eli ovis ollut todennäköisesti kp 14 tai 15. Ja mulla on aikaisemminkin ollut melko lyhyt tuo oviksen ja menkkojen alkamisen väli. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!

Takaisin