joko nyt onnistaisi

Tervehdys kaikille piiitkästä aikaa!

Minä oon tietoisesti pysytellyt jonkin aikaa poissa näiltä sivuilta, sillä kun edellinen kierto päättyi itkuhetkeen vessassa niin ajattelin että nyt otan tästä asiasta kyllä liikaa stressiä ja aion seuraavan kierron ottaa vähän rennommin. Lähdettiin miehen kanssa yhteiselle kesä-/syyslomalle viikoksi, kierreltiin uusia kaupunkeja ja tavattiin ystäviä. Ja toki myös puuhattiin peiton alla ja vähän muuallakin ihan yhteisen loman hurmoksessa, eikä sekään tietysti haitannut että sattui tuo lomanen ihan vahingossa (oikeesti :D)  juuri kierron hedelmällisimpään aikaan. [;)] Nyt en sitten malttanut olla kurkistamatta, että mitä täällä ihmisille kuuluu, nyt kun vaan menkkojen poisjääntiä odotellaan, niin tuskimpa se pieni stressaaminen siihen vaikuttaa.

Nyt eletään siis kp31/28-30, pakko myöntää, tähän asti oon ollu ihan rennosti enkä hetkeekään edes miettiny että olisin raskaana. Mutta pakko myöntää, että mitä kauemmaksi tuosta peruskierrosta mennään niin alkaa vähän jännittelemään jo, vaikka olen täysin tietoinen siitä että km jälkeen kierto osaa olla aivan mitä sattuu. Tähän mennessä molemmat, jotka on kerinny tulla on olleet 30, mutta katotaan nyt kuinka käy. Alavatsassa on myllertänyt ja nippaillut menkkoja enteilevästi jo monta päivää, mikä on ainoa "oire" jonka muistan edellisestä raskaudesta, mutta toisaalta kaavinnan jälkeen on alavatsa muutenkin elänyt ihan omaa elämäänsä joten siitä ei voi vielä kovin paljon innostua. Muutoin tässä kierrossa ei oo ollu yhtään mitään raskausoireita, kun taas edellisessä (jotka siis päätty niihin menkkoihin..) oli olevinaan vaika mitä... eli en osaa siihen suuntaan sanoa yhtikäs mitään, taitaa tosiaan olla niin että kuumeilevan naisen pää on kaikkein tehokkain niitä oireita luomaan! En toki halua tällä lannistaa ketään, onhan täällä niitäkin tapauksia nähty, että oireet puhuvat puolestaan jo kauan ennen sitä plussaa. Niinku vaikka se Anskun kauan odotettu plussa, joka sai minut ihan kyynelehtimään täällä!

Yritän nyt malttaa odotella testaamista vielä muutaman päivän... viikonloppuna ois meillä eka hääpäivä, joten siinä ois pikkuiselle aika unelma sauma ilmoitella itsestään [;)] Miehelle on nimittäin hääpäivälahja vielä hankkimatta [:)] Plussatuulia meille kaikille!

Vaavi2010, just tuo henkinen jaksaminen voisi joutua tiukille jos hoitoihin hakeutuu. Minullakin yksi tuttavapariskunta aloitti hoidot ja niitä jatkui vuosia! Lopussa hoidot ja lapsettomuus aiheutti heille eron. Vaarana on, että tästä vauvakuumeesta tulee vakavampi "sairaus" ja se aiheuttaa ongelmia parisuhteessa. Nyt ei onneksi ole sellaista vielä havaittavissa kun olen jäähdytellyt itseäni, mutta hillitä pitää!

Ei auta muu kuin yrittää olla ajattelematta asiaa (heh heh, varmasti onnistuukin).

Plussailuja kaikille!

Eve

Noh niin..heippa taas tänne..täällä taas kuumat paikat ja kova työskentely[;)]
Ovulaatiota olen tikuttanut 3 pv,ja kerrankin näen sen tummenevan joka päivä pikkaisen.
Ovis päivä olisi 18 tai 19 pv,viime kierto oli 27 päivää.
En tiedä johtuneeko karppauksesta vaiko tulevista vaihdevuosista[8|] kuukautisten kestokin on lyhentynyt 7 päivästä 4-5 päivään????[:-](Ei kai nyt vielä apuaaaaa)

Kunhan malttaa olla juomatta 2h ja pissimättä3-4 h.Niin toivottavasti viiva tummenee edelleen...
Aika hirveetä kun olen tottunu juomaan vettä paaaaljon sekä aika tiheeseen wc:ssä joutunut käymään.[;)]
No niin siis,viikonloppuna mulla on aika runsaasti tullut valkovuotoa,
ei noin paljon oo aiemmin tullut pitkään aikaan.Hmm[:-]

Mutta jarruttelen itseäni tälläkertaa vaikka se viiva tummuisi,ei silti välttämättä onnistu.[:-]
Neljäs yrityskerta.Ei jaksa ihan täysillä unelmoida ja toivoa..silti tiedän että seuraavat 2 viikkoa ovulaation jälkeen on aika ahdistavaa aikaa.[:@]

Onneksi tässä on menoa ja muuta että ei ihan koko ajan voi jäädä ihmettelemään.
Olen lukenut koko ajan  vanhojen ja uusien juttuja..mutta olen yrittänyt jarruttaa omaa intoa ja olla kirjoittamatta omista tuntemuksistani.[;)]
Elilen iski jokin ihmeellinen vatsatauti ja kesken ruoan tartti juosta vessaan ja samalla harmitti että hemmetti jos juuri nyt tulee kipeäksi niin kaikki menee poskelleen tässäkuussa.[:@]Hiili sitten auttoi...

Jotenkin vaan juuri tällä hetkellä väsyttää toivoa taas ja pettyä.(ehkä pettyä..)
Mutta joo,kaikille kovasti zemppiä ja ihania plussauutisianne odotellessa, seuraan tilannettanne[:D]

Viime yönä ne menkat sitten alkoi. [:@] Mä haluun semmoset pillerit, jotka vie menkkakivut pois ja pitää kierron säännöllisenä niin ei tule turhien nippailujen johdosta luultua olevansa raskaana. Mut tosiaan vain semmoset, jotka tekee edellä mainitun ja mieluusti siinä ohessa parantavat raskauden mahdollisuutta. [;)]

Ottaa taas päähän, mutten kuitenkaan ole masentunut. Laitoin just unelmatortun pohjan uuniin. Tänään ei laihduteta vaan lohdutetaan. Tuo vau.fi:n etusivun juttu ikääntyvistä äideistä vähän satuttaa, kun en ole uran tai asunnon tms takia tietoisesti lykännyt lapsentekoa vaan kun ei ennemmin ole ollut kunnon miestä!!! Minkäs sillekään voi. [&o]

Iloisempaa mieltä ja plussia teille muille! [:)]

Tervehdys...

Ihan pikaisesti laitan viestiä... olen pitänyt nyt hiljaiseloa, saatuani suru-uutisen...olen menettänyt rakkaan ja läheisen ihmisen. Palaan tänne takaisin kunhan olen taas saanut itseni kasaan. Teille muille paljon plussatuulia!!!

Jaksamista sinulle Tyttö Koo!!!

ALKUPERÄINEN: Tyttö Koo

Tervehdys...

Ihan pikaisesti laitan viestiä... olen pitänyt nyt hiljaiseloa, saatuani suru-uutisen...olen menettänyt rakkaan ja läheisen ihmisen. Palaan tänne takaisin kunhan olen taas saanut itseni kasaan. Teille muille paljon plussatuulia!!!

Tyttö Koo, Voi ei! Osanottoni ja paljon jaksamista! Itsellä puolen vuoden aikana kuollut molemmat isoisät ja lapseltani vielä kolmaskin isoisoisä noiden kahden väliin. Tiukkaa on siis meilläkin tehnyt vaikka vain yksi noista minun isoisistä on ollut meille erityisen läheinen (väh. kerran viikossa nähty koko mun elämän ajan)..

Silveri, Mä voisin kans tuollaisia pillereitä ottaa. Nyt pahoinvointia jo useampana päivänä ja vähän nippailuakin jne, mutta taitaa olla vaan täti etsimässä tietään meille :( Mutta ei muuta kun uutta yritystä sitten taas kun täti vihdoin saa kyllikseen meillä kyläilyistä (tai no kun nyt edes ensin tulisi tänne, että oireistani pääsisin).

tyttö koo paljon voimia sinne<3

ite oon turhautunu noihi ovistikkuihi,iha senki takii et mun o iha mahotont olla päivällä juomatta ja käymättä veskissä montaa tuntia, ja noita ei saa käyttää aamusin,siis aamupissasta ei saa ottaa.
jos oon juomatta kauan mulle tulee paha olo [&:]
ja ehkä senki takii noi ei näytä ko negaa... ja sitäki helkkarin haaleena.

aattelin että voisin tilata semmosia ovistikkuja jotka voi ottaa aamupissasta,
se onnais sitte ja näkis tuleeko mitään ens kierrossa.
jos ens kierron tikuttelis niillä ja sitten lekurille.
tikuttelen noilla nyt tän kierron vielä,mutta kyllä niitä jää silti reippaasti käyttämättä.
tilasin semmosen paketin missä noita oli 28 tikkua...

nyt vois mennä vaikka kattoon kotitestin sivuille muita tikkusia.
kalliimpia [>:]
ko noi oli noita halvimpia... nooh. eipä ne nyt niin kalliita ole siltikään[:)]

hihihi, en oo tämmöstä ikänä tiennyt tai nähnytkään[:D]
http://www.kotitesti.fi/julia_hedelm%C3%A4llisyys_sylkitesti_pr_00228.html
vois olla kätevä,eikä oo kyllä pahan hintanenkaan käyttöikään nähden,
kun noi tikut on kalliita eikä niin käteviäkään.
oottekos te muut kuulleet/nähnyt moista?

Mulla on se Donna sylkitesti...eikä se oo mulle koskaan mitään näyttänyt.
Toisaalta voisin ottaa sen nyt tähän ohelle kun seuraan viivojen vahvistumista..
JOS ne nyt tästä sitten vahvistuu...yyhh..musta on tullut niin skeptinen[:@]

ALKUPERÄINEN: wastis

hihihi, en oo tämmöstä ikänä tiennyt tai nähnytkään[:D]
http://www.kotitesti.fi/julia_hedelm%C3%A4llisyys_sylkitesti_pr_00228.html
vois olla kätevä,eikä oo kyllä pahan hintanenkaan käyttöikään nähden,
kun noi tikut on kalliita eikä niin käteviäkään.
oottekos te muut kuulleet/nähnyt moista?

Täälläkin turhautumista noihin tikkuihin.. lopetin testauksen tältä kierrolta. Ei kyllä tunnu yhtään siltä että olisi tärpännyt ja en tiedä osuttiinko tälläkään kertaa loppujen lopuksi oikeaan aikaan. Alkaa jo tökkimään tämä yrittäminen, ei ole kivaa, kun pitää "suorittaa" ja siltikään ei voi olla varma osuiko oikeaan aikaan.. [:@]  Nyt saa sitten odotella, montako päiväämahtaa olla kierto tällä kertaa.. toivottavasti olisi normaalimpaa. Tänään on kp 20, että sitä odottelua voi olla tiedossa enää muutama päivä tai vaihtoehtoisesti 2 viikkoa..

Minulle paras ajankohta testaukseen on ollut töistä tultua (viiden-kuuden maissa) - tosin mun tulee muutenkin juotua aika vähän iltapäivisin, niin luonnostaan sopii tuo.

Tyttö Koo, otan osaa. Itsekin olen menossa huomenna hautajaisiin, tosin vainaja ei ole ihan läheisimpiä ihmisiä, mutta hänen lapsensa ovat sitä. Siksi menen.

Mulla on kotitestin puikkomallisia ovistikkuja ja sitä ennen oli apteekista jotain keskihintaisia. Molemmilla olen saanut selkeän viivan tikutettua joka kuukausi. Mulla tuo 2 tunnin juomattomuus toteutuu helposti, kun työmatka kestää tunnin ja yleensä ennen ajoa tulee oltua juomatta, ettei tule vessahätä matkalla. Tikutan kotiin päästyäni.

Että tää vauvanteko voi olla hankalaa. Tikutusta ja täydellistä ajoitusta, mutta silti... täti kylässä! Miehelle eilen sanoin, että taitaa kohta tällä loppua vuodet kesken ennen raskaaksi tuloa. Mies siihen, että otetaan sitten joku pieni neekeripoika meille. Muttei se adoptiokaan kohta enää onnaa, kun ei olla naimisissa ja kv adoptioon pitäisi kai olla useampi vuosi avioliittoa takana ja sitten tulee vastaan yläikäraja!!! Vielä kehtaavat erinäisissä artikkeleissa syyttää, että omaa mukavuuttamme tässä lapsettomia ollaan, kun näin kauan lykättiin. (ai toisiimme tutustumista vai???) [:@] 

Mutta joo, jotain hauskaakin tälle päivälle. Käytiin työkamujen kans äsken Järvenpään Iittalassa shoppailemassa, kun kaikki tavarat on -40%! Meen vielä työpäivän jälkeen täydentämään ostoksia, jos keksin, mitä haluan ja sitten salakuljetan ne meidän täysiin keittiönkaappeihin. [:D] 

Taas pitkästä aikaa täällä, olen yrittänyt pysytellä poissa ja ajatella ihan muita asioita...[:o]

Shiru, lyhyt väli oviksesta menkkojen alkamiseen (puhutaan lyhyestä luteaalivaiheesta) voi olla oire keltarauhashormonin puutteesta. Se puolestaan vaikeuttaa hedelmöityneen munasolun kiinnittymistä ja raskauden jatkumista. En halua mitenkään pelotella, mutta olen kärsinyt aikaisemmin samasta ongelmasta. Hormoniarvot voidaan mitata verestä tietyssä kuukautiskierron vaiheessa ja vaivaan voi siis saada myös hormonilääkityksen. Kannattaa seurailla tilannetta. Hakusanalla "lyhyt luteaalivaihe" löytyy lisätietoa netistä. 

Tyttö Koo, pahoittelut minunkin puolestani!

Mulla nyt aikaa 2 viikkoa oviksesta ja menkkoja odottelen. Toivottavasti pian alkavat, pieniä tuntemuksia siihen suuntaan on jo ollut. Seuraavasta kierrosta sitten tositoimiin! [;)]

Heippa kaikille! [:)]

Vihdoin ja viimein itse uskaltauduin tänne. Täällä myöskin toivotaan niin paljon lasta että meinaa haljeta kohta.
Kesäkuussa todettiin sikiön kuolleen minun oltuaan 12 viikkoa raskaana. Ja nyt ollaan yritetty jo 3 kuukautta mutta ei vieläkään oo tärpännyt. Aina ne kirotut kuukautiset alkaa [:@] ..Tiedän että toi on erittäin lyhyt aika verrattuna niihin jotka yrittävät vuosia saada lapsen/lapsia, mutta tilanteeni on siihen nähden erilainen että olen kuitenkin ollut raskaana yhden kolmanneksen ja haluan raskautua jo uudestaan mutta ei sitten millään onnistu vaikka kaikki on lääkärin mukaan hyvin.

Onko täällä muita keskenmenon kokeneita jotka ovat yrittäneet saada lasta jo muutaman kuukauden ajan?

Kova halu äidiksi: Minä sain keskenmenon rv 11 jo 7kk sitten. Mitään ei ole sen jälkeen tapahtunut. Välissä masentaa, mutta onneksi reipas mieli voittaa aina. Nyt olisi taas se aika kuukaudesta, että pitää jännätä. Menkat pitäisi alkaa, mut mitään ei kuulu. Kierto on niin sekaisin ettei tiedä yhtään milloin osaisi täti odotella ja milloin tehdä testiä. Niin kovasti toivon raskautta, että joka kuukausi saan raskaus "oireita" jos ei menkat ala just sinä päivänä kun pitäisi. Onneksi nyt on töissä ja kotona kiirettä, niin ei kerkiä kovin vaipua toiveajattelun puolelle.

Eve

kova halu äidiksi mäkin sain keskenmenon n. 8kk yrityksen jälkeen,
keskenmenosta aikaa nyt noin. 5kk.
ja ei tunnu täälläkään tärppäävän.
oon tosin päättänyt että tän ja ens kierron ootan enää,
sit meen yksityiselle (yleisellekin pääsisin,mutten jaksa odotella)
kattomaan onko joku vika minussa vai miksi ei nyt onnistu.[:(]

mutta tosin niinhän sanotaan että stressi on paras ehkäisykeino.
että ei tämä stressaaminen ainakaan auta asiaan[;)]

ja lekurille meen tuollon vasta senkin takia et se pelko että jos mussa onkin
vikaa jotai ei voi korjata,niin se pelko siitä...

Eveliina: Kiitos kun kerroit itsestäsi [:)] . Mulla on täysin sama ongelma noiden ''raskausoireiden'' kanssa. Joka ikinen kuukausi tulee enemmän tai vähemmän oireita, silloin toivo kasvaa mutta hiipuu kun menkat vihdoin alkaa. Itse mietin tätä asiaa päivittäin lähes koko ajan ja välillä tuntuukin siltä että pää halkee. Uskon kuitenkin että joskus (toivottavasti pian) raskaudun ja synnytän terveen lapsen. Samaa toivon sinullekin [;)] ..Keskenmeno on kova pala ja vaikka siitä olisi miten kauan aikaa tuntuu että haavat ei parane koskaan.

Reippain mielin odotellaan positiivista testiä [:)]

wastis: Olen erittäin pahoillani sinunkin puolesta ja toivon kovasti että sinäkin raskautuisit pian [:)]

Täällä keskustelupalstoilla huomaa kuinka paljon meitä ''kovia yrittäjiä'' oikeasti on. Itse olen käynyt Felitas nimisen yksityisen lapsettomuusklinikan sivuilla tutustumassa hoitoihin ja hinnastoihin. Kalliitahan noi hoidot yksityisellä puolella ovat, mutta jos en lastani muulla tavalla saa niin maksan siitä vaikka miljoonia [:)] Toivottavasti hoitoihin ei kuitenkaan tarvitse mennä vaan raskaus onnistuisi perinteisellä tavalla.

Asiasta kolmanteen, Rodoksen saarella sijaitsee Tsambikan luostari joka legendan mukaan auttaa naisia hedelmöittymään. Itse olin juuri kyseisellä saarella lomalla ja kävimme siellä virallisena pyhä päivänä. Paikka on aivan uskomaton ja legenda tosiaan pitää paikkaansa. Luostarissa oli nimittäin tuhansien perheiden kuvia lapsineen, jotka ovat raskautuneet käytyään kyseisessä luostarissa. Itse olen hyvin uskovainen ja tiedän että käynti tuolla luostarissa auttaa meitä. Suosittelen kovasti käyntiä Tsambikan luostarissa, jos vain on mahdollisuus matkustaa [:)]

Kova halu äidiksi, tervetuloa mukaan keskusteluun!

Raskausoireita tuntuu täällä monilla olevan joka kuukausi, mutta aika monet joutuu pettymään. Kyllä se meilläkin vielä jonain päivänä tärppää, eikös vaan! Tsemppiä ihan jokaiselle!!!

Kiva, kun olette täällä juttelemassa ja jakamassa ajatuksia. Miehelle kun yrittää asioista jutella niin eihän se ollenkaan ymmärrä, mikä paniikki tässä on. Uskoo vaan, että kyllä se vielä onnistuu eikä murehdi, milloin se tapahtuu. Mutta eilen mun mies kyllä oli tosi ihana. Vihjaisin muutama päivä sitten, että olisi kiva saada kukkia pitkästä aikaa ja eilen sain niitä! Mies oli jopa tunnin etsinyt auki olevaa kukkakauppaa ja toi sitten gerberoita, mun lempikukkia. Pahoitteli vielä, kun ei ollut viininpunasia vaan piti tuoda toiseksi mieluisampia eli oransseja.

ompas sulla ihana mies silveri[:)]
mun oma pönttöpää ei tajua välttämättä tai muista,
vaikka suoraan sanois[:D]
semmosia ne miehet välillä on,tosin tuo on yleensä ihan muuten
vaan tosi ihana,passaa ja muuta[:)]

tilasin sitten eilen uusia ovistikkuja, puikkoja noiden liuskojen sijaan.
jos ne ei ens kierrossa näytä edes mitään niin hermo menee.
en oo saanu tikuteltua kun yhen haaleen haaleen haamun jossain vaiheessa.
muuten negaa...
[>:]

Takaisin