joko nyt onnistaisi

Aphrael tuota en tiennytkään [:-]
ihan ihme juttu että ei ole edes puheeksi tullut, mulla tosin on vihkisormus kokonaan valkokultaa ja se ei oireile muuta kun jos on muite ärsykkeitä ja oireita ilmassa samaan aikaan. eli harvemmin.
itseltä löytyy myös niin paljon ruoka-aine allergioita, astmaa, eläiallergiat, ja kaikki. ihottumaa tulee harvasta,se tulee sitten muuten vaan[:D] suurimmasta osasta mullekin tulee nuo hengitystie ongelmat ja muut.
mutta oon niin tottunut tähän,että aina saa varoa ja esim. lukea kaikki ruoka-aine paketit läpi.
sitten kun mulle vielä tuli maitovammaisuus,tai siis laktoosi intoleranssi, siinä määrin että vain laktoositon käy.
siihen on luojan kiitos nuo tabletit,muuten varmaan kuolisin jollen voisi esimerkiksi suklaata syödä enää[:D]

Wastis: Heh ja mä kun aina ihmettelen miksi ihmiset näkee niin ongelmalliseksi laktoosi-intoleranssin kun laktoosittomiakin tuotteita on nykyään niin paljon. Itsellä on maitoproteiiniallergia ollut ihan pienestä eli vaan täysin maidoton käy ja se on jo vähän haastavampaa. Tosin mulla vaihtelee hurjasti maidon sietokyky eli parhaimmillaan pystyn syömään juustot leivän kanssa ja vielä purkin jogurttiakin ilman oireita, joskus ei voi syödä ollenkaan. Mut eipä nuo tällain aikuisena haittaa kun itse tietää mitä voi syödä ja mitä ei ja toisaalta tietää minkä riskin ottaa jos syö jotain minkä tietää sopimattomaksi. Lasten kanssa ovatkin sitten ikävämpiä kun ei lapset aina osaa edes sanoa jos tulee oireita.

Juup, täältäkin löytyy allergioita.. on eläin-, siitepöly-, pöly- ja mm. suklaa-allergia sekä jonkinmoista astman tynkää (avavaa joudun joskus käyttämään, vaikka testeissä ei astmaa todettukaan). Vuoden ympäri joudun syömään allergialääkkeitä ja vähänhän arveluttaa se, että se lukemani mukaan vaikuttaa raskaaksi jäämisen todennäköisyyteen..mutta pakko on syödä. Ja saahan noita esim. heinixiä ainakin syödä jopa raskausaikanakin. Jouduin raskaana ollessani käymään päivystyksessä asiasta kysymässä kun yritin olla ilman, eikä siitä mitn tullut.
Ihokin on melko kuiva, mutta ei atooppinen. Rasvaamassa saa kyllä olla joka päivä, talvella vielä useammin kuin kesällä.

Täällä alkoi sitten eilen iltapäivällä kunnon vuoto.. Tulipahan siis ainakin selvyys asiaan! Ovista odotellessa.. [:D]

Hui kauheeta, suklaa-allergia! En pysty toimimaan ilman suklaata, toivottavasti en koskaan herkisty sille...
Tosi kuivalle iholle kannattaa kokeilla ceridalin lipolotionia, itsellä auttoi vallan mainiosti ja on äärettömän monikäyttöinen tuote kätevässä suihkepullossa. Tämmönen tuote-esittely, en kyllä ole ko.tuotteen valmistajan palkkaama edustaja, tyytyväinen kuluttaja vaan. Hauskaa ja +tuulista viikonloppua kaikille!

Moikka,
Ihan tiedoksi vaan niin kaikki valkokulta ei todellakaan sisällä nikkeliä.
Hyvänlaatuinen valkokulta on tehty seoksesta jossa on palladiumia, ja se ei aiheuta minkäänlaista allergiaa.
Muistaaksen nikkelin käyttö jalometalleissa on nykylainsäädännön mukaan kiellettyä.
Mä olen siis kultasepänalalla... :)

Nyytti, Meille sanoi aikoinaan kultaseppä kihloja ostettaessa että valkokullassa on nikkeliä :o Eikä siitä nyt aikaa ole kun.. Öh.. vajaa 6 vuotta kai :) Tosin en sitten tiedä onko muuten kun tällaisissa ns koristuksissa eli kun valkokullan osuus korusta on kovin pieni. Meillä siis keltakultaiset sormukset joissa menee raita valkokultaa.

Iris, tuo Ceridalin versio onkin vielä kokeilematta eli täytynee seuraavalla kerralla ostaa kokeeksi. Mulla tosin iso ongelma myös herkkyys jollekin yleiselle rasvojen yms ainesosalle, joten harva perusvoidekaan sopii.

Keskusteltiin tänään lapsen (9v) kanssa pitkään vauvoista ja raskaudesta. Mielenkiintoista keskustella kun tuntuu tietävän asioista hurjasti, vaikka ei niistä ole suoraan hänelle puhuttu aiemmin. Nyyt sen takia kun meillä tosiaan yritys käynnissä ja isänsä luona on tulossa maaliskuulla isoveljeksi eli ajankohtaista todellakin. Saa nähdä saadaanko pojasta ensi vuonna kaksinkertainen isoveli ;)

Aphrael, ennen valkokullassa käyettiin nikkeliä tuomaan vaaleaa väriä mut nykypäivinä niin ei enää tehdä, vaan palladium,joka on myös jalometalli hoitaa tuon työn ja palladiumvalkokulta ei edes rupea kellertämään vaikka pinta kuinka kuluisi, eikä rodinointia välttämättä tarvita ollenkaan :)
Eli 6v sitten valmistetussa sormuksessasi mitä luultavammin on valkukulta-nikkeliseosta. Mutta jos nykyään teettää sormuksen niin se ei sisällä tippaakaan nikkeliä. Ei ainakaan kunnon liikkeissä. Meillä ei nikkeliä ole yhdessäkään korussa, ei edes hopisissa naapurifirman koruissa(meil on jaetuissa tiloissa "symbioosissa" kaks firmaa,meidän kulta/jalokivi-puoli sekä hopeatukku/liike).
Säännösten vastaista tuo nikkeli tosiaan ja onneksi niin, nimenomaan allergiariskin takia!
Te joilla vanhemmissa sormuksissa on nikkeliseosta ja se aiheuttaa allergisia oireita, niin kannattaisi kokeilla sormuksen rodinointia.
Eli sormuksen pintaan tulee pinnoite, kuten kultaus. Eikä nikkeliseos ole enää kosketuksissa ihon kanssa.
Käytöstä riippuen rodinointi kestää n. vuodesta muutamaan. Riippuu ihan kulutuksesta tuo kestäminen.

Allergiat tuntuu olevan siis aika yleisiä ainakin vastausten perusteella aika monella on. Minulla iho-oireet ovat ylivoimaisesti pahimpia, lähinnä siitepölyaikaan voi tulla muita oireita. Päänahkaankin tulee lotrattua liikaa kortisonia, eikä oikein mitkään sampoot sovi kun pitää tasapainotella sen välillä että tukka pysyy kunnossa vs. päänahka.. Välillä saan nokkosihottumaa ilman että tiedän ihan tarkkaan sen aiheuttajaa, pahimmat ruoka-aineallergiat tosin aiheuttaa suolisto-oireita, mutta ne ovat niin voimakkaita etten ole vuosikausiin ko. ruoka-aineita nauttinut..

Yritän siis nyt sitkuttaa ilman antihistamiinia ainakin tämän kierron, jos oireet vielä pahenee, niin varmaan joutuu tästä tinkimään. Valkokultaisia sormuksia voin käyttää, rihkamaa tai hopeaa en (keltakultaa en muuten vaan käytä).

Huomenta kaikki! Mullakin on allergioita, siitepöly ja siihen kuuluvat ristiallergiat mm. porkkana, omena, herne, pähkinä ja eläinallergiat. Nuo eläinallergiat mua ottaa eniten päähän kun olen aina halunnut koiraa. Lievä latktoosi-intoleranssikin mulla on mutta onneksi se koskee yleensä vain maitoa ja sitähän saa laktoosittomana ja se on ihan hyvää.

Niin se täti tuli sitten tänään... niin kuin vähän arvelinkin. Kierto on sentään säännöllinen mutta eihän se vissiin takaa että sitä ovulaatiota tapahtuu joten tämän kierron vielä tikuttelen ja jos ei mitään näy niin marssin lääkäriin. Kyllä ottaa päähän... Kiukkunen olen kun ampiainen ja rähjään perheelle, voi niitä raukkoja.

Iloista lauantaipäivän jatkoa kaikille, kyllä tämä tästä taas ....

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Ollaan lomailtu ulkomailla pari viikkoa, eikä netin ääreen ollut mahdollisuutta istahtaa... nyt olen lukenut koko päivän viestejänne ja yrittänyt pysyä kärryillä viimeisimmissä tapahtumissa. Uusia keskustelijoitakin on tullut, mikä on aina hyvä juttu - että mulla riittää jatkuvasti keskusteluporukkaa, kun täällä tuun sinne maailman tappiin asti roikkumaan...
Menkkoja taas ootellaan, pitäis alkaa ihan parin päivän sisällä. En jaksa toivoa raskautta, oottelen vaan puolentoista viikon päässä olevaa lekuriaikaa, jolloin taas kerran tutkitaan et mikä mua oikein vaivaa kun lapsenteko ei tahdo onnistua.
Mutta siis kanavilla ollaan taas! [:D]

teretulemast Angervo takaisin koneen äären,paljon on kyllä täällä tapahtunut.
Itsestäkin tuntuu että oon täällä maailman tappiin.
Oon nyt tikutellu, ovista siis. Enkä ole onnistunut saamaan edes siihen testiin muuta kuin puhdasta negaa !
 En edes haamun haamua :/
Kaikki tikut on nyt mua vastaan taas.
Mutta kattellaan kierron loppuun asti,jos ne jotain ees sanois,
se haamukin olis jo voitto siinä ovistikussakin niin vois vaikka aatella ettei tuo minun viheliäinen värkkini kokonaan ole lakkoon mennyt.
Meillä kun olis tehdas käynnissä niin sitten pelivehkeet lakkoilee[:D]

Huomenna siskon neuvola ja mua jännitää niin maan perkuleesti[:)]
Toivotaan että kaikki olis ok,tosin hänen ei tartte ees miettiä onko raskaana, kun oireet on ihan pahimmasta päästä [X(]

Tänään ajattelin lähteä tyttöjen kanssa humpalle, jos vaikka heräis noi värkitkin lakostaan kun pääsee tämä tyttö tuulettumaan[8D]

Täällä odotellaan, milloin täti tulee kylään... parempi tietysti olis että ei tulis ollenkaan... Lopetin 4.8. e-pillerit sen seitsemän vuoden käytön jälkeen, ja 8.8. alkoi normaalisti tyhjennysvuoto... Nyt odottelen milloin oikeet kuukautiset alkais, jos ne olis alkaneet "ajallaan" 8. päivä niin ne olis nyt 5 päivää myöhässä... Harmittaa kun ei ole tallessa mitään kalentereita ajalta ennen pillereiden aloittamista, muistelen vain että silloin kuukautiskiertoni oli melko säännöllinen, ehkä 30 päivää... Mutta kun ei muista tarkalleen, ja se mitä se oli pillereitä käytettäessä ei käytännössä merkkaa mitään... Joten nyt odotellaan, olisiko tärpännyt heti eka yrittämällä. Se on aika jännä ja ristiriitainen tunne, kun koko ajan toivoo että olisi raskaana, mutta tietää ja tuntee että ei varmastikaan voi olla, olis hyvin epätodennäköistä että heti tärppäis....
Eli mä siis olen tämän viikon odotellut Niitä. Keskiviikkona olin töissä (päiväkodissa lasten kanssa ulkona) niin mulla alkoi ihan kamalasti koskea alavatsaan, ihan niinkuin kuukautiskipuja, ja kipua kesti noin 15 minsaa, melkein itkua väänsin kun koski niin paljon. Tietysti heti ajattelin, että se siitä, menkat tietty alkavat. Mutta ei ne sitten alkaneetkaan, joten torstai-aamuna tein raskaustestin (Unistep), joka näytti negatiivista. Nyt on sunnuntai, eikä tunnu yhtään siltä että alkaisi... Joten ajattelin, että tiistaina teen uuden testin.
Ilmeisestikin tämä on ihan normaalia pillereiden lopettamisen jälkeen... Oon kuitenkin tuntenut itseni välillä tosi väsyneeksi, mielialat heittelee... ja noin kaks viikkoa tyhjennysvuodon alkamisen jälkeen (joka kesti siis noin 5 päivää), mulla tuli vähän verta, ihan sattumalta huomasin, heti tietty kuvittelin että jos tämä olis ollu sitä alkion kiinnittymisestä johtuvaa vuotoa...
Kaikki tunteet ja oireet on ihan uusia, kun siis ensimmäistä lasta tässä yritellään. Siksi onkin tosi mukavaa, että voi kirjoitella tänne ja on ihmisiä jotka painii samojen asioiden kanssa. Miehelle pystyn kans puhumaan, mutta eihän se tiedä tai ymmärrä näitä asioita samalla tavalla kuin nainen. [:)]
Mitenkä kauan muilla on kestänyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen, ennekuin kierto on vakautunut? Ja mitenkähän kauan niitä menkkoja kannattaa odotella, ennekuin kannattaa lähteä edes mistään apua tai neuvoja kyselemään...? Apua.... [:-]

Ja vähän infoa minusta... [:)] Olen 24- vee (parin kuukauden päästä 25v), asun Itä-Suomessa aviomiehen ja koiran kera. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 7 vee, josta reilu 2 kk naimisissa. Ensimmäistä lasta yritellään... Oon päivähoitoalalla töissä.
Ulkonäöstä, mulla on pitkähköt ruskeat hiukset, pituutta 177 cm ja paino pyörii normaalin ja lievän ylipainon rajoilla, sekin jänskättää miten kamalasti se sitten nousisikaan jos tärppäisi. Pukeudun ihan "normaalisti" farkut ja pitkähihainen paita, yks tatska löytyy selästä ja musiikkimakuna menee melkein kaikki. [;)]
Allergioita minulla on atooppinen iho, joka kuivuu varsinkin talvisin. Paljon saisi rasvailla, mutta ei aina jaksais. Laktoosi-intoleranssi löytyy kans.
Tällaista tällä kertaa. [8|]

Mun äidillä on suunnilleen kaiken maailman allergiat ja ehkä kiitos tästä ja vasta-aineista, itselläni ei ole koskaan mitään todettu. Eikä minkäänlaista vaivaa ole. Joku surkutteli, että ei voi suklaata syödä, kun on laktoosi-intoleranssi. Lohdutukseksesi voin sanoa, että tumma suklaa kyllä sopii sinullekin. Siinä kun ei ole maitoa ollenkaan. Ja on oikeasti hyvää.

Mulla on jonkinlainen pikku-masis menossa. Ovisaika on tässä muutaman päivän sisällä ja mies huitelee ulkomailla. Muutenkin on ollut vähän vaikeaa viime aikoina. [:(] Oon ollut yövuoroissa ja ne vei multa mehut ihan täysin. Lisäks ei olla pystytty jutteleen miehen kans siis töitten takii ja se mua ärsyttää kans. Ja muutama pikkujuttu jotka se sano ennen kuin menin töihin. Nyt oon toivonut, että mies ottais yhteyttä, mutta mitään ei kuulu. Tää ei oo ihan harvinaista meillä, joskus tuntuu, että se olen minä joka joutuu aina ottamaan yhteyttä. Mies luottaa siihen, että kyllä me taas joskus ollaan samaan aikaan mesessä tai mä soitan tai muuta. Muuten se puuhaa omiaan ja mua ärsyttää, kun se ei voi vaikka tekstaa, että haluaisitkos jutella. Argh! Kyllähän se oikeesti välittää, mutta sillä ei ole samanlaista tarvetta olla koko aika yhteyksissä. Mä taas haluisin heti kuulla miten sillä on mennyt varsinkin, kun oon ollut öissä eikä olla vähään aikaan juteltu. Odotanko mä liikaa ja olen liian riippuvainen vai onko miehessä jotain vikaa? 

kjeev Toivotaan, et tää tää nännien arkuus merkitsis mullakin raskautta [:)] Nyt viikonloppuna on kyllä jotain tuolla mahassakin tapahtunu, "juilinu" aika lailla.

Kcatri Tiedän niin sun tunteet ja ajatukset, ihan samoissa mennään.. ensimmäinen yk, tosin mä en tiedä mun kierrosta mitään. Mut just toi toiveikkuus ja samalla epäusko siihen et ois heti tärpänny [&:] Oon mietiskelly, et koskakohan uskaltaisin testata, ens viikolla vai vasta seuraavalla? Mä otin viim. pillerin 24.8. joten ens vko voi olla liian aikanen testaamisajankohta. Yritän malttaa vielä mieleni [:)]

Mulla ei onneks oo kauheesti allergioita, joillekin hienokarvaisille eläimille, kissoille ja koirille. Meillähän on kotona kaks mäyräkoiraa, mut niiden karkea karva sopii mulle. Onneks... en osais olla ilman koiria ja ilman niitä mun liikkuminen jäis olemattomaksi. Mitään ruoka-allergioita ei oo, mutta oon muuten aika nirso niiden suhteen [;)]

Vaavi2010 Et sä mun mielestä vaadi liikaa. Mä kärsin ite edellisessä liitossa siitä, kun mies ei puhunu... Toivottavasti löydätte sellaisen keskitien tossa puhumisessa, että kumpikin olisitte tyytyväisiä. Ja puhelimessa ja mesessä keskustelu ei oo kuitenkaan ihan sama kuin jos juttelis ihan kasvokkain, koska siinä ei näe tai kuule toisen ilmeitä tai äänenpainoa, asiat voi saada eri merkityksen kuin miten toinen asian tarkoitti. Mutta jos toinen on paljon reissussa, on sekin parempi kuin ei mitään. Mun mielestä se et pystyy suhteessa juttelemaan avoimesti, on yks suhteen peruspilareista.

Menipä syvälliseksi, jouduin noita juttuja vaan käymään läpi avioerossa, joten ne on syöpyneet mun mieleen.

Toivottelen kaikille kuitenkin tsemppiä ens viikkoon, kun ei tää naisen elämä oo aina helppoa! [:)] Mut kaikesta selvitään!

Iltaa kaikille!

Olen nyt testaillut ovista kp 9 asti. Kp 13 oli plussa, sen molemmin puolin haaleeta toista viivaa, vielä tänäänkin (kp 16) - oletteko lopettaneet testauksen plussaan? Mietin et pitäiskö tässä vielä testailla. Kun se edellinen kierto kuitenkin oli sen 44 päivää, joten siihen nähden ovis kp 13 olisi aika aikaisin. Mutta on mulla toisaalta ollut niitä 25 päivän kiertojakin.. Ärsyttävää tälläinen epätietoisuus, kauankohan tätä vielä pitää kestää? 8kk jo takana..

Iltaa
Mulla on eläin pöly allergia. Eli oon kaikille mahollisille karvasille eläimille tosi allerginen ja myös linnuille. Ja se tekee tästä hankalaa ku oon ihan eläin hullu. Nii ja nuoruusiän astmaki on ollu eli tarvittavaa lääkettä vetelen välil ihan kiitettävästi[&:] sekä siitepöly allergiaa löytyy mut ei oo niin paha. Heinixii mäki oon vedelly kesän.

Aattelin jos huomen testaisin taas et oonko raskaana. Nyt alkaa kohta oleen se 2 vk ku tuli sellasta tosi minimaalista vuotoo eli ehkä kiinnittymus vuotoo[8|]

ite oon nyt tikutellu ovista tiistaista asti, tuloksena yhtä viivaa,
tänään sain toooosi haamun toisen haaleen kaveriks.
mut jos mennään mun normikierrolla (32pv) eikä noilla mitä välissä tullu KM jälkeen (28pv) ni oviksen pitäis olla 17pvä.
että siihen asti on vielä toivoa.
kattellaa jos mitään ei tuu niin jaksanko enempää koittaa edes, ressaa toikin touhu kun ei niin mistään tikusta saa sitä toista viivaa sen toisen kaveriks[:@]
ettei vaan värkki pirulainen lakkoilis vallan[:D]

noh ensi viikon jälkeen taas viisaampana.
tää odottaminen on vaan niiiiin hanurista.
huomenna olis se siskon kauan odotettu neuvolakin.
sitten tietää uskaltaako hössätä[:)][:)]

Takaisin