joko nyt onnistaisi

Heipsan kaikille [:)]

Kirjoittelen nyt tähän väliin kun en oikein ymmärtänyt tätä vastaamis-/kirjoittamissysteemiä, miten voi kirjoittaa ilman, että varsinaisesti vastaa mihinkään..
Olen siis uusi täällä. Olen 26-vuotias, tuore vaimo ja huhtikuussa saimme keskenmenon. Tuolloin ei varsinaisesti yritetty vaan oltiin pitkään ajateltu, että vauva tulee jos on tullakseen ja sovittu, että tänä syksynä aletaan oikeasti yrittämään. Keskenmeno tuli ihan alussa, tasan vk 5.
Ollaan nyt yritetty vasta 2 kertaa ja viime yönä alkoi sitten vuoto (kp 31). Olen todella pettynyt, koska olin aivan varma, että tärpännyt on, vaikka tiedän toki, että mieli tekee kepposia jos oikein tarpeeksi jotain toivoo.
Tämä vuoto on nyt ollut todella outoa. Yöllä siis alkoi ja siteeseen on yön ja päivän aikana tullut ehkä ruokalusikallinen rusehtavaa vuotoa ja vessassa käydessä, siis pyyhkiessä, aiemmin päivällä tuli semmoista ihan kuin veristä vettä. Nyt muutamaan tuntiin ei ole tullut yhtään mitään, ei siteeseen eikä pyyhittäessä. Tikutin päivällä, koska vähäinen vuoto ihmetytti, mutta negaa näytti. Nyt koskee vatsaan aivan kamalasti, ihan kuin kuukautisten alkaessa. Normaalisti vatsaani koskee juuri hetkeä ennen kuin kuukautiset alkaa.. Toisaalta toivo pikkuisesta vielä elää, mutta toisaalta ei haluais elätellä turhia toiveita, koska vuotoa kuitenkin on..
Ovis mulla oli kp 19, joten eikö kuitenkin ole mahdollista että olisin, mutta ettei se vielä näkyisi testissä? Harvinaisen vaikeaa tästä yrittämisestä ym. tekee se, että kiertoni on keskenmenon jälkeen ollut aivan sekaisin. Viimeksi 24 pv, sitä ennen 32 pv ja nyt siis jos kuukautiset ovat alkaneet, niin 31 pv. Hohhoijaa! Ennen keskenmenoa kiertoni oli täydellisen säännöllinen, aina 4 viikkoa. Tiesin kellolleen milloin kuukautiset alkamassa.

Toivotaan, että jos ei nyt tärpännyt, niin joku kaunis päivä [:)]

Osaako josku muuten auttaa, miten saan vaihdettua tuota minun keskusteluforumi nimeä??? Huomasin juuri, että olin vahingossa laittanut siihen 84, vaikka todella tarkoitus oli laittaa 83.. [:D] Niin tyypillistä säheltämistä multa!!!

Tervetuloa Mymmeli! Kysypä adminilta (petra.houghton at vau.fi), saatko nimimerkin vaihdettua tai sitten vaan rekisteröidyt uudelleen uudella nimimerkillä. [:)]  Voit käyttää tuota vastaus-toimintoa, vaikket varsinaisesti kenellekään vastaakaan. Niin me muutkin tehdään.

Tänne meille ei mitään uutta. Yritin vihjaista miehelle, että 090909 ois ollut hyvä päivämäärä kihlajaisille, mutta hän vaan vastasi: "Totta!". Blaah! [&o] Me ollaan puhuttu, että mentäisiin naimisiin ennen vauvan syntymistä. Tahtoisin kuitenkin tulla kosituksi ennen raskautumista, kun en pidä kovin romanttisena, että kositaan "pakosta", kun "vahinko" on päässyt tapahtumaan. Siis lapsi ei todellakaan olisi vahinko, mutta tiedättehän sanonnan... Enkä tuntisi itseä kovin naiselliseksi entistä pyöreämpänä vatsa pystyssä papin edessä... Vaan eipä tunnu miehen kaaliin uppoavan.

Silveri voithan sinä toki kosia itsekin,jos tuntuu että muuten saa odotella ikuisuuden[;)]
niin minä tein.
jos olsin alkanu oottelee ni oltais naimisissa vielä kymmenenkään vuoden päästä[:D]
menin sit yhtenä iltana vaan ku tuli semmonen olo,ja kosasin.
sanoin että miettii ihan rauhassa ja kyllähän se oli jutussa mukana.
päätettiin hääpäivä ja yli vuos ollaan naimisissa oltu nyt.
ite aattelin ja olsin halunnu perinteisen kosinnan,mut totesin et nykypäivänä voin iteki kosasta[;)]
että näin meillä[:D]

tikutin tänään ekaa kertaa elämässäni.
tulokseksi sain sen kontrolliviivan ja tosi haaleen haamun.
että en ovistele ainakaa nyt,että tikuttelu jatkukoon,
kierrosta riippuen oviksen pitäis olla aikavälillä 13-17pvä.
kattellaan bongaanko mitään.
jos en,niin sitten sille ei voi mitään,mutta kaks kiertoa aattelin kokeilla ja sen jälkeen lekurille.
sitten alkaa olemaan tätä yrittämistäkin takana reippaasti vuoden päälle. nyt takana 13kk.

Huomenta kaikille! [:)]
Wastis, mäkin tikuttelin elämäni ekaa kertaa tällä kierrolla ja mä en koskaan saanut kun haamuja ja kahtena päivänä vähän tummemman haamun, mut ohjeen mukaanhan sen viivan pitää olla yhtä vahva kun kontrolliviiva joten mulla ei siis ilmeisesti ollut sitä ovista. Mäkin ajattelin et ens kierron vielä tikutan ja jos ei viivaa tule niin menen lekuriin.

Tädin pitäisi tulla kylään ihan näinä päivinä ja jotain tuntemuksia tuolla vatsassa jo onkin, mulla on myös aika erikoisia tuntemuksia rinnoissa joten tietysti toivon että se voisi ehkä olla merkki aivan jostain muusta... mutta en uskalla toivoa liikoja kun sitten taas putoan kovaa ja korkealta kun täti tulee kuokkimaan ja sitä ovistahan mulla ei testin mukaan koskaan ollutkaan. Joten tätiä tässä siis kovasti odotellaan. [:@]

Hauskaa päivää kaikille!

Huomenta ja aurinkoista aamua! Ainakin täällä aamu näyttää aurinkoiselta. [:)] MMI: Hyvä, että olet menossa lääkärille, kannattaa tosiaan siellä ottaa asia esille. Kannattaa varmaan sielläkin kysyä tuosta valeraskaudesta, luulisi lääkärin tietävän, vaikka arvauskeskuksessa olisikin. Tsemppiä!

Mymmeli: Tervetuloa mukaan! Onkos siellä muutosta suuntaan tai toiseen? Tsemppiä sullekin ja toivottavasti tilanne selviää!

Silveri: Mie olen tullut siihen tulokseen, että miehille on aika turhaa vihjailla mitään, vaan on väännettävä rautalangasta. [;)] Meilläkin varmaan vieläkin odoteltaisiin kihloja, jos en olis asiaa itse aikoinaan puheeksi ottanut. Siitä on kohta 6 vuotta, ja siis 10 vuotta tulee kohta täyteen seurustelun aloittamisesta. Silloin kihlautuessa oli toki molemmille selvää, että naimisiin mennään, muttei päivää vielä lyöty lukkoon. Mieheni on aika saamaton näissä asioissa, joten mie sitten viime vuonna karkauspäivänä heitin, että nyt saan minäkin kosia (toki nainen saa kosia ihan minä muuna päivänä tahansa, tuo vaan nyt osui niin hyvin), joten häiden ajankohta sovitaan nyt jos meinataan, en jaksa enää odotella. Häät sovittiin sitten täksi kesäksi, naimisissa siis oltu vajaat 2 kuukautta. Eikä ole mieskään katunut, toistaiseksi, mitä nyt rahanmenoa häät tiesivät. Joten rohkeasti vaan kosimapuuhiin, jos näyttää, että mieheltä se ei niin helposti luonnistu. [:D]

Totta, voisinhan minäkin kosia... haluaisin vaan yhdessä asiassa olla meidän perheessä Nainen. Minä kun joudun muutkin päätökset tekemään ja järjestelemään. Liian romanttisia taidan haaveilla, kun periaatteessahan me ollaan jo kihloissa, kun on sovittu, että naimisiin mennään! Kerran roudasin miehen sormuksia sovittelemaan, mutta nähtyäni sen kauhistuneen ilmeen, jäi sormukset ostamatta ja minä tietysti mökötin pari päivää. Eli pieniä vihjeitä ne ei ole olleet vaan suoria sanoja ja tekoja. [:D]

Mutta ei siitä sen enempää. Mulla on alavatsa omituisen tuntuinen (vaikea kuvailla, ihan kuin oisin nielaissut pienen ilmapallon ja on se arkakin), jos sitä vähän painelee. Toiveikkaana tietysti haluaisin sen johtuvan siitä, että siellä on Joku. Mutta ehkä mun leikkaushaava ja kiinnikkeet vaan nippailee taas. Unettoman yön jälkeen testasin negaa, mutta ei tässä vaiheessa mitään muuta voinut odottaakaan. Ai miten niin oon malttamaton? [:D]

Huomenta! [:)]

Kiitos Nymeria tsempistä.. Joo, parempi kysyä lääkäriltä vaan. Harmitti jo eilen illalla koko viesti, kun tuollalailla vaivaan teitä mun ongelmilla [&o] Joskus mulla vaan alkaa tuo mielikuvitus liitelemään jossain taivaissa... kun ei tämä elämä oo ollu mitään ruusuilla tanssimista. Mut päivä kerrallaan ja maanantaina oon taas ehkä viisaampi.

ON: Täällä ei mitään uutta, ei vuotoja tai nippailuja. Jotenkin odottelin, että ois tullu jonkinlainen "tyhjennysvuoto" tms, mutta ei mitään [&:] Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Toivottavasti hormonitoiminta lähtee kuitenkin itsekseen taas toimimaan. Taidan taas olla tässäkin asiassa liian malttamaton! [:D]

Mymmelille tervetulotoivotus!

Tikutteluonnea ja plussatuulia kaikille! [:)]

ALKUPERÄINEN: MMI

Huomenta! [:)]

Kiitos Nymeria tsempistä.. Joo, parempi kysyä lääkäriltä vaan. Harmitti jo eilen illalla koko viesti, kun tuollalailla vaivaan teitä mun ongelmilla [&o] Joskus mulla vaan alkaa tuo mielikuvitus liitelemään jossain taivaissa... kun ei tämä elämä oo ollu mitään ruusuilla tanssimista. Mut päivä kerrallaan ja maanantaina oon taas ehkä viisaampi.

Höh, eihän tuommoisesta tarvitse harmitella! [:)] Eikös tämä ketju ja palsta ole sen vuoksi, että voi vaihtaa ajatuksia ja purkaa sydäntään [;)] Hyvähän se on, että purkaa ajatuksiaan eikä vaan yksin pyörittele mielessään, se ei ainakaan ole hyvä vaihtoehto. Minullakin on tapana kuvitella aina vaikka minkälaista, oma mielikuvituksenikin lähtee helposti laukkaamaan. Myös mulla ollut kaikenlaista... Sitten sitä itseään tarkkailee oikein suurennuslasin kanssa ja ahdistuu. Mutta se on tosiaan hyvä, kun menet lääkärille, kyllä se asia siellä selviää. :)

Noniin, jospa tästä nyt suuntaisi aamukaffelle. [:D]

Huomenta kaikille[:)]
Mä sitten kerroin eilen mun vanhemmille tästä yrittämisestä. Olivat aluksi aika sanattomia mutta positiivisesti[:)]

Niin ja tosiaan tein nyt aamulla raskaustestin eri merkkisellä testillä ja se ei näyttänyt yhtään mitään[&:] Ne 4 ensimmäistä (predictor) anto mulle vaan tosi tosi haamuja.
Voiskohan olla sellanen mahollisuus et mul ois raskaus niin alus et noi aikasemmat testit on ollu tarkempii ja tää toinen merkki ei vielä havainnu mitään. Oon tosiaan saanu noita haamuja jo viikon verran. Ja viime viikon alus mul oli sitä tosi pientä tiputtelu vuotoo jos se ois ollu kiinittymis vuotoo. Eli jos se ois ollu kiinnittymis vuotoo ni sit ens viikon alus siit ois pari viikkoo.

Meilläkin on ollu niin päin et mä oon kyselly koska mennään kihloihin jne. Kyl mies on sanonu et mennään viel joku päivä. Mä sitte sanoin et viimeistään kun oon raskaana ni mennään ja olihan se suostuvainen. Ai nii sitte mun isä kysy et ettekö mee ensin naimisiin ja sitte vasta lapsi. Mä sanoin et kyl me eka tehään lapsi ja sitte myöhemmin naimisiin. Mä oon ennen kyl aina aatellu et ensin naimisiin ja sit lapsii. Mut elämä on edenny vaan näin et lapset tuli ensin mieleen ja sit myöhemmin naimisiin. Se vähän harmittaa et ei olla sit samaa sukuminee. Mä en haluu mitään pika häitä vaan kunnon häät enkä haluu olla sillon raskaana. Haluun ottaa omissä häissäni. Mutta onneks kaikki saa tehdä asiat haluamalla tavallaan[:)]

Juu ei naimisissa eikä "virallisesti" kihloissa mekään olla. Yhdessä ollaan oltu reilu 6 vuotta. Naimisiinmenosta on kyllä sovittu, mutta mitään päivämäärää ei olla lyöty lukkoon. Pitäisiköhän sitä taas muistutella asiasta... [;)] 

Mä oon Silverin kanssa samaa mieltä, että sitä toivoisi miehen ottavan esiin tällaisen asian! Meillä ei ole mitään isoja juhliakaan tiedossa. Mä kun olen siis aikaisemmin ollut naimisissa ja juhlani juhlinut silloin ja mies on taas sellaista tyyppiä, ettei halua olla minkään keskipisteenä. Vihkiminen tulee tapahtumaan maistraatissa (mies ei kuulu edes kirkkoon) ja sen jälkeen pienimuotoinen tilaisuus vanhemmille ja sisaruksille. Kavereille pidetään sitten joku vapaamuotoinen saunailtajutska ja vielä niin, etteivät vieraat tiedä kokoontumisen aihetta. Näin pitkälle asiat on siis suunniteltu, mutta se päivämäärä vielä uupuu... Ja sen asian sopimisen odotan tulevan mieheltä! [:@]

Cici muistelisin että joku (oiskohan ollu Nyytti) raskautui siitä kierrosta jossa tikutus ei tuottanut ovistestiin kuin haalean viivan. Mä uskon, että toi ovistestin tekeminenkin on tosi tarkkaa puuhaa, pitäisi olla tarpeeksi kauan pissaamatta ja juomatta. Toivotaan että täti pysyy poissa ja jos ei, niin sitten heti lekurin juttusille kun siltä tuntuu.

Niin ja vielä Nopalle tsemppiä! Nää asiat on joskus niin ihmeellisiä, ettei näistä saa mitään tolkkua![:-]  Epävarmuus on tosi syvältä, mutta jospa odottaisit vielä muutaman päivän ja kokeilisit vielä eri merkkistä testiä.

Ei ole muutoksia täällä tapahtunut suuntaan eikä toiseen.. vuoto edelleen todella niukkaa ja vatsaa kivistää, mutta ei onneks enää niin paljoa kuin eilen. Eilinen päivä meni jotenkin ihan ohi, olin koko päivän niin maassa. Nyt tuntuu paljon paremmalta joka tavalla [:D] Ei tässä auta kuin odotella mitä tapahtuu ja jos ei vuoto lisäänny, niin teen kyllä huomenna tai lauantaina aamulla raskaustestin vielä, niin saa rauhan tästä asiasta..

Meillä mies kosi reilu 2 vuotta sitten kun oltiin ulkomailla lomamatkalla. Tosin ennen reissua oltiin asioista juteltu ja todettu, että kyllä me naimisiin mennään. Hääpäiväkin taidettiin sopia jo ennen kuin mies edes kosi. Eli odotettavissa oli, että kosinta tulee, mutta tilanne oli silti kyllä yllättävä. En olis koskaan uskonut, että oma mieheni keksii kosia mielestäni maailman romanttisimmalla tavalla eli rannalla auringonlaskun aikaan ? Nyt ollaan sitten oltu reilu kuukaus naimisissa, enkä kyllä vaihtais päivääkään pois! Kyllä sitä on onnekas ihminen monella tapaa, sen kun aina vaan muistais.. Mut olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa, että miksei nainenkin voisi kosia! Olisin varmasti itsekin kosinut jos ei sitä olis alkanut miehen puolelta kuulumaan! Varsinkin jos tiedetään jo, että naimisiin mennään, niin mitä siinä enää aikailemaan [:D]

Tsemppiä kaikille ja Nopalle voimia!!!

Tilannetiedotusta täältä suunnasta - ovistikuttelua nyt 4 päivää takana - tuloksena haamu-nega-nega-haamu.. nyt siis kp 13, joten jos tällä kertaa olisi normaali kierto, niin plussaa pitäisi kohta näkyä.

MMI, minulla on ollut samanlaisia valeraskausoireita useamman kierron ajan, kun kuukautiset olivat vajaa kaksi viikkoa myöhässä edellisessä kierrossa, kävin jo verikokeessakin, joka näytti negaa.  Itse ajattelen että ehkä hormonien syömisen lopettaminen on kerryttänyt kiloja nimenomaan vatsaan, kun en ikinä ennen ole siitä kohti ensimmäiseksi lihonut. En oikein muutakaan syytä keksi.. kun ei muutoin ole mitään vatsavaivoja.  Välillä mietin että jos siellä onkin joku kasvain.. mutta kun kuukautiset tulivat ja vatsa palautui lähes normaaliksi, niin en nyt taas ole murehtinut. Minulla tuo pallomahaolo ilmenee eniten juuri kierron puolivälin jälkeen.

Mymmeli, tervetuloa!

Nopalle voimia odotteluun! Monesko kp sulla on menossa?

Tuntuu että olen ollut nyt tässä kuumeilijaketjussa ikuisuuden.. (ainakin lukijana, kun en heti kirjoittanut mitään..), mutta silti aina toivoo, että juuri tämä kierto olisi se tärppikierto.. mutta odottelen nyt sitten ensin sitä plussaa siihen ovistikkuun..

Mietin aamulla töihin ajaessa, että miltähän se tuntuisi nähdä plussa raskaustestissä. En varmaan uskoisi sitä todeksi. Koko ajan on semmoinen olo, että ei meillä kuitenkaan tärppää. Silti samaan aikaan olen ollut viime kiertoa lukuunottamatta joka kerta varma, että olen raskaana, kun on ollut vatsan nippailua ja pahoinvointia. Rintojen arkuudesta en voi päätellä mitään, kun ne oli pillereittenkin aikaan vähintään viikon, joskus kaksi, tosi arat ennen menkkoja. Täällä töissä on kamalasti tekemistä ja vielä kiireellistä, mutta silti ajatukset vaeltelee vauva-asiassa ja on pakko käydä lukemassa teidän juttuja joka välissä. Kotona sitten illat tavailen Vauva-lehteä ja mietin, koska sen pääsisi tilaamaan. [&:]

mulla se plussa aiheutti ensin pakokauhun tunteen,
kun oletin tekeväni negan.
mulla oli loppunu menkat viikko sit,tuli tiputtelua ja kun testejä oli ni aattelin semmosen lähinnä vitsiksi tehä.
kun siihen sitten pomppasi heti se toinenkin viiva niin olin ihan sekasin ja sanaton,kun en yhtään osannu odottaa. iloksi se pakokauhu muuttu kyllä nopeesti[:D]
mutta se meni sitten kesken.
seuraavaa plussaani odotan osaksi kauhulla,
kuinka sekopäinen musta tuleekaan kun pelkään keskenmenoa.
ja toivoisin niiiin kovin raskautuvani nyt,kun siskokin on raskaana,olis niin mahtavaa odottaa yhdessä,
edes jonkun matkaa,hänellähän on jo viikkoja ainakin se yhdeksän takana.kuitenkin.
mä vaan haluan niiiin kovasti tulla äidiksi.
löysin eilen yhden ihan upean sivuston jossa oli ns. asenne vauva kamaa.
siis oli pääkalloja,kaikkea retroa ja muutenkin tosi hienoa. vaatteita ja muuta.
maksavat reippaasti kyllä,mutta ajattelin tilailla siskolle sieltä jotain,kunhan hän käy maanantaina siellä neuvolassa.
en ole mitään uskaltanut vielä ostaa,jotenkin taikauskoinen,että jos ostan jo jotain niin joku meneekin huonosti tai jotain,tälläseksi muutuinkin keskenmenoni takia,harmittaa kyllä.

täällä oottelen että kello tulis sen kuusi,että tikuttelisin ovista taas,
kun samaan aikaan luki että pitäis testailla, ja aamupissasta tota ei kuulu ottaa.
naureskelin eilen kun luin niitä ovistikkujen ohjeita,että pitää antaa pissan jäähtyä huoneen lämpöiseksi,
sitten siitä vessassa oli se pissakuppi kun mies tuli kotiin, tokaisin hänelle että kyllä se on juuri sitä mitä luulet,ja että oottelen että se jäähtyy, naureskeltiin sitä siinä sitten.
miten voikin olla muka niin hauska asia tuo kupillinen pissaa.[:D]

mutta yritän huumorilla mennä tätä touhua,etten vakavoidu liikaa ja stressannu,kun osaan tuon stressaamisen kyllä niin hyvin. se on huomattu[>:]

wastis, pidetään peukkuja, että teilläkin tärppää. Oishan se kiva siskon kanssa mammalomailla ja serkuksetkin ois sitten saman ikäiset. Mun siskon lapset on jo 12 ja 6 eli aika paljon ikäeroa serkkuun tulisi, jos meillä onnistaisi... Toivotaan, että veli innostuu pian meidän jälkeen. Vaan ei saa kyllä ensin innostua, kun on niin paljon nuorempikin! [:-]

Hih, vähänkö mä wastis repesin tosta pissan jäähdyttelystä. [:D] Kyllä niillä miehillä mahtaa olla välillä ihmettelemistä meijän naisten kanssa... [:D] En oo kyllä ikinä kuullu että pissatesti pitäis jäähdyttää ennen käyttöä mutta toisaalta se tuntuu ihan järkevältä. [:)] Tai näitten hormoonien kanssa musta lähes kaikki tuntuu ihan järkevältä. [:D]

Joo, Silveri kyllä se mullakii tais olla lähinnä se pakokauhu se eka tunne plussan jälkeen. Kädet täris silleen että hyvä kun sain sen testin pysymään hyppysissä ja pää oli aivan pyörällä. Olin aivan satavarma ettei meille tuu ikinä lapsia ja että sekin testi näyttää vaan negaa... Mut niin se luonto vaan yllättää. [:)] Kyllä sitä vieläkii tuntuu kovin epätodellisesta koko tämä asia ja aina välillä havahtuu että "hei mut mähän oon raskaana!". [:)] Tosin viime päivinä tää pahoinvointi on ollu aika kokopäiväistä sorttia ni asia on ollut kovin vaikea unohtaa... [:-]

Mut hirmusti plussatuulia jokaiselle! Toivon lämpimästi että siirrytte ihan kaikki tuonne odottajiin pikapuoliin! [:)]

Kyllä minunkin on pitänyt pissaa jäähdytellä, niinkuin wastiksenkin. Ostin Cittarista raskaustestit(liuskat) ja siihen piti olla pissan 15-30 asteista. [:D] Tuntuhan se hullulta aluksi ja meilläkin ukko naureskeli.

Ja tuosta plussasta. Mä en oikein osannut sano mitään kun se tärähti. Nyt huomaan tarkkailevani kokoajan oireita, maha nippailuja jne. Joten wastis kyllä se keskenmenon pelko saa pään ihan sekaisin seuraavan plussan jälkeen! [>:] Kokoajan pitää rampata vessassa tarkkailemassa että joko mä taas vuodan. Ja näin viimeyönä painajaista, että tuli hyytymiä. Aamulla meinasi olla pieni paniikki, kunnes muistin että se oli unta.. [:(]

Takaisin