ja näistä ihottumista,itse olen niin allerginen kaikelle mahdolliselle elävälle (ajattelen jo että vauvallekin kun ei sellaista näy[:D]) ja ihottumat on tuttuja.
muutenkin niin kuiva iho mihin ei oo mitkään konstit auttanu.
ja nyt parina vuonna aina kun ilman kylmenee,niin tulee ihottumia ympäri kroppaa.
ensin ihottuma ja siitä muuttuu semmonen tosi kuiva ihoalua,ei auta rasvaukset.
päänahkanikin kuivuu ihan kamalaksi.
ympäri vuoden mun iho kyllä kesii, kun olin 2006 marokossa,se kostea ilmasto teki niin hyvää kuivalle iholle[:)]
oli niin upeessa kunnossa,siis munhan pitäis saada ihan lekurilta määräys mennä ulkomaille pari kertaa vuodessa[:D]
niinhän joillakin on,jos on tosi pahat sairaudet joihin se ilmasto auttaa,niin sitten lekurin määräyksestä ja kaiketi kelan tukien ulkomaille.
nytkin päänahka hilseilee (toooosi kiva kun on tää musta tukka jostai ei juurikaan näy[:D])
ja selässä on kauheita ylikuivia laikkuja,muuttuneet ihottumasta,
ja jalan sisäpinnassa on myös.
inhottavinta herkkänahkaisuudessani taitaa kuitenkin olla se,että en kestä mitään metalleja kauhean hyvin.
nikkeli allergiat ja muut, hopeakorviksetkaan ei sovi. sitten tulee kausittain tätä sairaalloista yliherkkyyttä, kun ei kävisi edes kirurginteräs eikä titaani, eikä muuten edes valkokulta.
kun mulla on naamassa 4 lävistystä, korvissa joista toinen venytetty, kielessä myös koru. nämä kaikki alkoivat reagoida jossain vaiheessa syksyä. siis myös kieli ! ja tietty vihkisormuskin.
kiukulla pidin kaikki ja kyllä se siitä helpotti,mutta sellainen on minun ihoni, välissä hylkii kaikkea[:D]
anteeksi erittäin sekava sepustus.