joko nyt onnistaisi

Tulinpas nyt sitten kuulumiset kirjoittamaan ja sitten koitan taas pysyä takavasemmalla.. On ruvennut nyt hieman masentamaan nuo kaksi keskenmenoa ja en jaksa edes enää toivoa uutta raskautta. [&o] Jatkamme ilman ehkäisyä ja tietysti toivon että mahdollisimman nopeasti tärppäisi mutta tällä hetkellä en vaan yksinkertaisesti pysty ajattelemaan mitään raskauteen liittyvää. Kavereidenkin raskaudet tekevät hallaa enkä pysty olemaan onnellinen heidänkään puolesta. [X(] Tällä hetkellä ajatus heidän kasvavista mahoistaan sattuu niin paljon. Pelko on tällä hetkellä niin suuri uudesta keskenmenosta että seuraava raskaus mahdollisesti menee stressaten. Sain ultrasta lapun keskenmenoon liittyen ja siellä oli "lohdutus" uutta raskautta varten, joka minuun iski kuin puukko. Vain 1% uusista raskauksista keskenmenon jälkeen päättyy uudestaan keskenmenoon.. *huoh* eli minä olen se 1/100%.

Kaikille toivotan onnea raskautumisessa ja onnea myös plussanneille.

Onnea Noppa, mahtavaa!!
Ja mmj, varmasti stressaa ja mietityttää tuleva raskaus..mutta koska nyt olet jo "tilastollinen poikkeus", niin jospa se seuraava plussa jaksaisikin mukana loppuun saakka! Uskon siihen! Voimia!

Mulla kp 26/28 menossa eli jänskät paikat..Oireina ainoastaan tissit sivuista kipeät ja tänään sekä eilen saanu rampata wc:ssä n. 1-1,5h välein. En yleensä herää yöllä wc:hen, mutta viime yönä kahdesti..Olen myös nukkunut pari viime yötä todella huonosti. Ärsyttää ootella, kärsivällisyys kun ei kuulu niihin parhaisiin puoliin..Eikä uskalla liikoja toivoa, ettei putoa taas niiiiiin korkealta..
Eli puhallelkaahan te jo plussanneet niitä kaksiviivaisia tuulia nyt tänne suuntaan ;)

Toivotaan kovasti onnee sulle star_82 [:D]
Ja kiitoksia kaikille onnitteluista. Onnea ja jaksamista kaikille yrittäville.

Loistavaa noppa, paljon onnea!

Ja pidän peukut pystyssä star_82:lle! :)

Porukka on varmasti paljon lomilla näin kesäaikaan ja kun ilmatkin suosivat, niin kovin vähän sitä koneelle ehtii. Mutta minäkin pyrin kyllä joka päivä käydä lukemassa teidän muiden uutisia. Onneksi melko usein tulee niitä plussauutisia! Antaa itsellekin toivoa... ehkäpä ensi kierrossa meilläkin tärppää.

Moikka!

Pakko käydä vielä täällä lueskelemassa teidän kuulumisia. Eipä siitä vielä pitkä aika ole kun itse täältä siirryin odottajien puolelle..ja ainakin toistaiseksi olen siellä pysynytkin. Toivottavasti pysyn ihan maaliskuulle asti [:D]

Paljon, paljon onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa siirtymään maalisvauvoihin [:D] Kaikille muille kesäisiä plussatuulia [;)]

Hellurei! On tässä tullut pidettyä pikkasen taukoa kirjottelusta(vaikka olenkin joka päivä käynyt lukemassa, mutta sitä ei lasketa[;)])

Onnittelut, noppa[:D] Lisää vaan plussia, kiitos[;)]

mmj_, olen niiiiin pahoillani sinun puolesta, että itku on tälläkin hetkellä[:(] Tiedän, että ei lohduta, mutta pikkuhiljaa eteenpäin....*halaus*

Mulla on pyörinyt mielessä sellaista, että mitenkäs nyt sit lasken kierron pituuden km:n jälkeen? Puhuttiin miehen kanssa, ja alotettiin pupuilu kun vuoto oli loppunut[;)] Pelko on kyllä koko ajan persiin alla, mutta en vaan pysty luovuttaa[:)]
Töissä on ollut ihan kamalaa kattella kaikkia muita massujensa kanssa, mutta onneksi pe alkaa LOMA! Saa pikkasen etäisyyttä....Eli voi keskittyä itseensä, kerrankin[:D]

Luittekos muutan päivän iltasanomat? Oli juttua, kuinka kesällä aborttijonot pitenee kun aurinko paistaa, ja jotkut pitää sitä ihan ehkäisy keinona....Että pisti vihaks, enkä edes lukenut koko juttua[:@]

Aurinkoisia päiviä kaikille, ja tietenkin niitä plussia :)

Elonmerkkiä täältäkin suunnalta välillä... ihania plussauutisia oli tullut palstalle sinä reilun viikon aikana kun olin poissa.. valitettavasti en itse päässyt tuohon joukkoon, sillä kp6 meneillään. Loma oli kuitenkin ihana ja aurinkoinen ja se hyöty menkkojen myöhästymisestä oli, että sai muutaman päivän auringossa ilman niitä riesana.. Kierto oli tällä kertaa sitten 30 päivää (edellinen nafti 25), joten toiveet ehti nousta aika korkealle, kun tähän mennessä maksimikierto oli ollut 28 päivää, ja useimmiten lyhyempi. Vähän masentaa että miten tässä nyt voi osua oikeaseen aikaan, kun ei taas yhtään tiedä milloin ovis on. On mulla niitä ovistestejä tuolla laatikossa, mutta ainakin tässä kierrossa testailu on mahdotonta, kun lähdetään muutaman päivän päästä sukulaiskierrokselle, ja en laita kyllä suuria toiveita muutenkaan koko asialle, sillä puuhailumahdollisuudetkin on rajalliset reissun aikana, jolle ovis todennäköisesti kuitenkin osuu.

Ajattelin nyt keskittyä syömään terveellisemmin ja kuntoilemaan - jotenkin tässä yrityksen aikana ruokailut on repsahtaneet huonompaan suuntaan ja olen tullut hankkineeksi 2-3kg vyötärölle sillä verukkeella, kun ehkä olen raskaana niin ei voi laihduttaa.. ja milloin mitäkin kuviteltua öklöoloa on ollut ja on "pitänyt" syödä..

Masentavaa kyllä, yk8 jo lähdössä. Paras ystäväni saa vauvan marraskuun alussa, ja muistan toiveikkaasti ajatelleeni että voitaisiin olla yhtä aikaa äitiyslomalla (aloitimme oman yrityksen ennen heitä), mutta näyttää yhä todennäköisemmältä että niin ei käy. Tosin vauva olisi kyllä tervetullut meille milloin vain (riippumatta muiden lapsensaannista), nämä pettymykset kuukausittain on vain niin vaikeita käsitellä, kun kaveripiiristämme lähes kaikilla on alle 2-v lapsi/lapsia tai odottavat... Mutta yritän nyt hieman taas keskittyä muihin asioihin, käyn varmasti säännöllisesti kuitenkin täällä lukemassa ja kirjoittelemassakin välillä.

Hirmu paljon Onnea plussasta Noppa! Ihanaa kuulla että muillakin onnistaa :)

Otan osaa mmj_ suruusi ja toisaalta ymmärrän sen. Minun äidilläni on ollut 6 keskenmenoa... tietty ei peräkkäin ja välillä on syntynyt ihan terve lapsi (olen suuresta perheestä), mutta esimerkiksi mun jälkeen oli yksi ja sit syntyi mun pikkusisko. Pahin keskenmeno oli viimeinen kun meni puolessavälissä raskautta viikolla 20 joten sikiöstä näki jo kumpi tulee ja se näytti terveeltä, mutta syytä ei tiedetä miksi tuli keskenmeno!

Itse olin eilen ekassa neuvolassa ja eka ultra on elokuun loppupuolella. Laskettu aikakin piti aika hyvin paikkansa mutta ultrahan sen vahvistaa eli 9.3.2010 ja vaun sivuston mukaan 10.3.2010.

Paljon plussatuulia kaikille!

Hei vain kaikille ja tooodeella paljon onnea plussanneille.[:D]

Olen ollut vähän aikaa myös taka-alalla mutta joka päivä käynyt lueskelemassa viestejä! Mies tuli viime perjantaina takaisin ja siitä asti ollaan hulluina pupuiltu ja eilen oli vähän pakko pitää välipäivää kun kumpikaan ei enään jaksanut! [8D]

alkuviikko oli sitä hedelmällisintä aikaa ainakin vaun sivujen mukaan! Ja pongasin sen oviksenkin ihan itse yksi päivä.[:-]

että tässä nyt sitten pupuillaan ja odotellaan toivottavasti tällä kertaa tärppäisi!olisi niiiiin ihanaaa!![:D]

Heipä Hei. Uusi haaveilija ilmoittautuu joukkoihin!
Minä jätin pillerit pois tuossa huhtikuussa. Alotettiin heti yrittämään vauvaa, vielä ei ole tärpännyt. Vähän hankalaa tietysti laskea ovulaatiota yms. kun ei ole kuin kahdet menkat vasta ollut. Ja sekin vielä, kun ei oikein tiedä, että onko elimistö vielä pillereiden jäljiltä sekaisin, söin niitä kuitenkin melkein neljä vuotta putkeen. Mutta, toivotaan että tässä kierrossa tärppää! Ainaskii yritys on kova. [:D]

Tosiaan tein eilen aamul testi ja näytti tosi tosi haaleen viivan. Tein sit tänään uuden ja se näytti negaa. Mut teen tossa varmaan lauantain uuden testin ja katon mitä se sit näyttää.
mut jotenki uskon et oisin raskaana ku miten se viiva ois voinu muuten värjääntyy. Toiveikkaana ootan vkl[:)]
Muuten miten se onnistuu jos haluisin mennä terkkariin ottaan raskaustestin? Pitääkö se mennä lääkärin kautta vai kuin?

Onneksi olkoon plussanneet ja onnea niille jotka sitä maagista viivaa vielä jännäävät[;)]

Itselläni kp 30/35 ja pientä nippailua alavatsalla ja nyt tänä iltana aika voimakasta kipua alavatsalla. Tuntuu koko alavatsalla että vaihtelevati vihloen molempiin nivusiin. Muita oireita ei. Ei edes niitä mitä yleensä kuukautisia edeltävästi, vain tämä alavatsakipu. En todellakaan osaa sanoa tai edes arvata mitä se tarkoittaa, mutta kipeää se tekee. Inhottaa tällainen tietämättömyys ja odottelu. Testeistä ei ole ollut koskaan mitään iloa minulle. En kahdeksan kk:n aikana kertaakaan (kymmeniä testejä tehneenä) saanut edes haamuja vaikka kk olleet myöhässä parhaimmillaan 2 vk. Minun kohdallani raskaushormonia ei erity tarpeeksi virtsaan, jotta raskautta voitaisiin todeta varhaisessa vaiheessa[:o] Niinpä tässä sitten taas tuskaillaan, että mitä tuleman pitää. Toivomme tietenkin kovasti raskutumista mieheni kanssa, mutta jos kk nyt taas alkavat niin uutta yritystä kehiin[;)]

Täällä pohjois-Suomessa on ollut niin surkeat kelit ja tuntuu, että koko kesä on yhtä tuskaa. Töissä vielä kaiken lisäksi kiirettä ja univelkaa tuntuu kertyvän vain koko ajan lisää. Vuorotyö on kyllä niin syvältä että! No ammattivika, onneksi sentään työn sisältö antaa puhtia jaksaa. Itse työskentelen hoitotyössä ja meillä päin on tapana, että nainen ilmoittaa pomolle rakaudesta niin pian kuin mahdollista. En tiedä missä vaiheessa raskaudesta tulisi työnantajalle kertoa sitten jos niin onnellisesti sattuu käymään. Rv 12 on varmaan jo ihan turvallinen raja, jos ajattellaan, että alkuraskauden km riski on sen jälkeen huomattavasti pienempi. Vai?

Toivottavasti te saatte minua paremmin nukuttua. Nyt koirat käyttämään, suihkuun ja nukkuun [:)] Jotta jaksaa aamulla taas töihin suunnata.

Oikein paljon onnea munki puolesta kaikille plussanneille!! toivottavasti perässä tullaan![:)][:)] ite tosiaan ajattelisin et en ilmottas töihin ainakaan ennen sitä 12vkoa, että se suurin km-huoli ehtis mennä siin ohi ja ettei sit tarviis alkaa selvittään jos jotain ikävää sit sattuiski. mul on nyt kp 22/23-28 ja toisaalta oottelen jo et ne menkat alkas et pääsis taas yrittään, ku ei oo yhtään olo et ois raskaana! jospa sitä näin päin pääsis yllättyyn enemmän[:D]

Noppa. olisi kyllä kummaa että haamu muuttuisi negatiiviseksi[8|] Joitain juttuja sellaisesta toiselta foorumilta lukenut,syytä en kyllä muista, oisko ollu viallinen testi tai jotain, mut aika harvinaista se kai on, eli peukut pystyyn vaan että vkl:na se viiva vahvistuisi!![:)]
voiskohan Silvian alavatsakivut olla niitä kiinnittymiskipuja? Toivotaan parasta :)

Tänne ei kuulu ihmeitä, onkimassa olen ahkerasti ollu ja mustikkametällä,huomenna vielä mustikkaan aamupäivällä äiskän seuraksi ja avuksi ja sit iltapäivällä lähden ajelemaan takas Vantaalle kotiin ukkokullan luokse, toivottavasti se on asennoitunu ahkeraan viikon kestävään pupuiluun [:D] 
Lauantaina kämppämme tosin valtaa kolme mäyräkoiraa päivän ajaks ja ens viikolla lähetää varmaa kaverin mökille pariks yöks, mut toivottavasti paikka,aika ja into pupuilulle löytyy[:D]
Ajattelin ruveta tikuttamaan sitä ovista ekaa kertaa elämässäni perjantaista eteenpäin, sen pitäs olla 28 tai 29 pv. Massuhan sen kertoo mut kiva koklaa tikkujakin :)
Oon täs koittanu keräillä taas positiivista asennetta tämän kuun yritystä varten,ja alakuloisuus onkin helpottanut, loma tekee hyvää ja lähestyvä hedelmällinen aika on piristäny[:)]
Toivotaan että natsaa[:D]

Kyllä nyt lyödään lyötyä...
Multa siis löytyi klamydia. Olen tietämättäni sairastanut sitä ilmeisesti jo vuosia. Silloin kun aloin seurustelemaan nykyisen kumppanini kanssa pyysin normi gynekäynnin yhteydessä sukupuolitautitestejä mutta kieltäytyivät tekemästä kun ei ole oireita. Siis käsittämätöntä!!! Jos tuolloin mua oltais kunnolla tutkittu, niin olis ehkä tauti löytynyt. Ja kumpikaan ei meistä ole vieraissa hypännyt.  Nyt pelottaa että tauti on edennyt niin pitkälle, että munasarjat on vaurioituneet ja munajohtimet arpeutuneet niin että lasten saaminen on mahdotonta... Ja kukaan ei vieläkään halua ottaa hoitovastuuta. Olen niin täynnä pyhää vihaa, että teen potilasvahinkoilmoituksen mun hoitamattomuudesta ja myös se lekuri joka kevättalvella kieltäytyi tekemästä lähetettä gynen polille keskussairaalaan saa tuntea tän nahoissaan!!!!

Eli rakkaat kanssasiskot, käykää ottaa sukupuolitautitestit ja vaikka valehdelkaa että on kipuja kutinaa ja vuotohäiriöitä jolleivat muutoin usko. Se, että ei tärppää voi siis tosiaan johtua jostain muusta taudista. Ettei teillä menis tää homma niin pitkälle kuin mulla on mennyt.....

Voi Angervo..oon kyllä tosi pahoillani [:(] Ihan käsittämätöntä tuollainen! Moisesta mokasta vastuussa oleva henkilö ei todellakaan saa päästä pinteestä![:@]  Eihän keneltäkään saisi kieltää testejä vaan ennemmin suositella niitä! Multa on aina otettu ne papan yhteydessä ja kerran tai pari olen jopa itse kieltäytynyt kun pitkässä suhteessa olen elänyt, jonka aikana testit on jo tehty.
Toivotaan ettei tämä löydös nyt vaikeuta kauheasti lapsen saantiasi ja saisit kroppasi kuntoon uutta yritystä varten!!!

Noppa: Ei tarvi varata lääkärii vaan mä ainakin soitin terveyskeskukseen ja sanoin epäileväni olevani raskaana ja terveydenhoitaja laittoi mulle suoraan lähetteen labraan. Sit kävin antamassa pissanäytteen ja muutaman tunnin kuluttua sain tietää tuloksen :)

Niin ja Angervolle tiedoksi että tuo klamydia voi tosiaan piillä vuosikaudet oireettomana joten olen samaa mieltä että siinä vaiheessa kun kumppani on pysyvä ja alkaa lasta yrittämään niin kannattaa pyytää tuon testin! Tiedän että eräälle tutulle meinasi lapsi syntyä liian aikaisin tuon takia ja se olisi silloin tarttunut lapseenkin.

Niinpä Jaamaria ja taisi tosiaan selvitä syy mun kohdunulkoiseen raskauteen. Hätä on täällä suuri, ehkä ylireagoin mut pelottaa tosiaan se lapsettomuus. Ensi viikolle sain aikaa perusterv.huoltoon (ja odotukset eivät todella ole kovinkaan korkealla aikaisempien kokemusteni takia...), josta sitten lähete labraan ja erityisterv.huoltoon jne. jne. Ottaa todella pannuun, kun tiedän että tämä koko prosessi vaan venyy ja venyy ja ollaan varmaan pitkällä syksyssä ennen kuin saan vastauksia. Ja vauvahaaveet pitää haudata siksi aikaa kokonaan [:(][:(][:(] Siis jos edes pystyn saamaan lapsia.

Voi Angervo! Toivottavasti saat hoidon pian! Varsinkin pienillä paikkakunnilla olen törmännyt siihen, ettei testejä millään haluttaisi tehdä. Itse olen joutunut aina tosissaan niitä vaatimaan. Ja kun vielä kysytään niin vihjailevasti, onko syytä epäillä sukupuolitautia? No joka iikalla on! Toivon todella, että kaikki järjestyy sinulle vielä!

Eve

kiitos vastauksesta Jaamaria. [:)]
Toivotaan sulle kaikkii hyvää Angervo. Tsemppii ja jaksamista.

Takaisin