joko nyt onnistaisi

*Mirella*: Kiva kuulla että pääset nyt tutkimuksiin! Tsemppiä sinne! [:)] 

Sandy81: oon itsekin jo kuvitellut pahoinvointia ja väsymystä jne. Vaikka vastahan se ovulaatio oli [:D] Pidetään nyt peukkuja! Kohta taidat sinäkin tuonne odottajiin siirtyä! [;)]

Joo on tää jotenkin kauheeta, ensin odottelee ja kärvistelee ja sitten kun plussaa niin saa seurata vuototilanteita ja jännittää suunnilleen joka kerta kun käy vessassa..

Mua rupes naurattaa toi mmj_:n kommentti, kun itsekkin nyt jo jotain alavatsatuntemuksia mukamas tänään, vaikka ovulaatio tais olla vasta muutama päivä sitten [:D]

Meillä meni tällä kertaa toi "joka toinen päivä" tekniikka jotenkin ikäväksi vääntämiseksi. Jos ei nyt nappaa niin ens kierrolla otan ne ovistikut käyttöön. Pari ensimmäistä kiertoa jaksoi paremmin heilutella peittoja, mutta nyt jotenkin siitä tuli vähemmän jännittävää ja kivaa :(

Voihan kökkö! Mulla siis alkoikin menkat eilen,vaikka olin jo lähes varma ettei ne tuu ollenkaan [:(] Tosi outoa kun ei ollu mitään tavanomaisia pms-oireita saati sitte muutakaan mikä ois voinu kertoa et ne alkaa (lämpö tänäkin aamuna vielä korkeemmalla kuin tavallisesti). Vuoto alkoi tosi haaleana ja vasta sen jälkeen alkoi kovat kivut... Ja menkat oli siis noin päivän myöhässä. Ärsyttää kun mulla oli niin "tärppiolo": mahan nippailua toispuoleisesti, väsymystä ja pari itkukohtaustakin mahtu mukaan. Mietityttää et jos olikin tärppi mut tuli vaan heti pois kun mulla on kuitenki ollu jo pitkään samanlaiset menkkaoireet, jotka on alkanu viikkoa ennen itse menkkoja. Blaah,ottaapa päähän.. [&:]

Vilpittömästi toivon kyllä parempaa onnea teille jotka pian pääsette testaileen! Plussatuulia jussin suuntaan siis [;)] 

*Mirella*: Tsemppiä nyt kauhiasti sinne ultraan! Ihan varmasti on hirveetä kun ei tiiä missä masussa mennään.

Voi ei Kurre! [:(] Toivotaan että parempi onni ensi kierrossa! Itsellä on kans tunne et nyt siellä on joku. Vaikka tiedän että hyvin on mahdollista että ne menkat sieltä ilmestyvät. Ja sitten tosiaan pudotaan takas maankamaralle ja kovaa! [&:] Voi himskutti tätä! Ku osais ottaa tämän yrittämisen samalla asenteella kuin ennen viime raskautta. Silloin pystyin menemään "tulee kun on tullakseen" ajatuksella eteenpäin.  

Voi harmi kurre juuri tuota minäkin pelkään tässä etät on niin niin tärppiolo ja varmastihan ne menkat sieltä taas tulla tupsahtaa... Tiedän tunteen[:(] se on todella harmittavaa....

No minä vielä olen tässä odottavalla kannalla ja toivon parasta mutta eiköhän myö noita keskusteluja täällä jatketa[&:] Peukut kuitenkin pystyyn...Eli toivotaan toki mmj_ että pääsis sinne odottajiin... mikä olis sen ihanampaa[:)][:D] Voi kun nyt olis se oikea aika minulle ja teille juhannusta odottaville ja kaikille muillekin tottakai[:)]

Oon pahoillani  [:(] sun puolesta Kurre ja toivotaan ensi kierrolla parempaa onnea!
Malttia muille yrittämiseen.
Joo... ei siitä peittojen heiluttelusta kannata ottaa paniikkia Silmu sillä sit se ei ainakaan tunnu kivalta eikä onnistu! 

Mä aion ainakin ottaa tulevan viikon rennosti joka pitäis olla just se mun hedelmällisin ja sit tehdään jos siltä tuntuu... onneks on loma tiedossa ja saa olla rennosti [:D] 
Ja muuten toi kirjoitus siitä päivittäisestä oli aika valaiseva.... yritetään pitää ne siittiöt terveenä [:)]

Rupee kyllä jo silti jännittään vaikka ei oo vielä oviksen aikakaan, että joko ensi kuun alusta sais plussaa!!

Voi *Mirella* nyt toivotaan oikein kovasti, että kaikki on kunnossa ja masussa kaikki hyvin! Jaksmasia sinne, ei ole varmasti helpommat ajat nyt.

Ja tosi paljon harmitteluja Kurrelle, se on aina yhtä ikävää ku huomaa, et ne menkat alkaa ja kaikki on ollut vaan kuvittelua.

Mahtoiskohan olla sellasia juhannustaikoja, että me kaikki saatais niitä plussatuulia ja päästäis sit siirtymään odottajien puolelle jatkamaan juttua!!?? [:D]

Samaa mietin Nazu jos me kaikki siírrytään yhteistuumin juhannuksen jälkeen tuonne odottajiin? [:D] Ja sama porukka jatkaa siellä keskusteluja [;)] 

Mä kannatan kanssa että kaikki siirtyis juhannuksen jälkeen odottajiks! Ja sit perustettais oma maalisvauvojen ryhmä :)

Tervehdys kaikille... ajattelin liittyä tänne jutustelemaan, kun muutaman viikon olen jo keskustelujanne seuraillut ja vaikuttaa että täältä saa sitä kaipaamaansa tukea ajatuksilleen, jotka vain pyörivät päässä vaikka mitä tekisi tai olisi tekemättä.
Kirjoittelin siis vielä viime kuussa tuolla joulukuun odottajissa mutta raskaus meni kesken/tuulimuna havaittiin viikoilla 10+4... sen jälkeen tässä ollaan vaan paranneltu kroppaa (kohdallani meni kaikki ihan luonnon voimin) ja odottelen nyt seuraavia kuukautisia, jonka jälkeen uskaltais alkaa uutta raskautta yrittämään. Ensi viikolla on kontrolliultra, jossa katsotaan että kaikki on kohdussa ok, ja toivottavasti on, niin tämän menneen vois jättää ainakin ns. fyysisesti taakseen ja kääntää katsetta tulevaan. Uusi raskaus on siis täälläkin kovasti haaveissa, sitä ehti jo tottua ajatukseen siitä, että tässä kropassa asuukin yhden sijasta kaksi, niin nyt on niin tyhjä olo, vaikka ihan hyvin oon keskenmenosta toipunutkin. Sillä varmaan tulee täällä formuilla pyörittyäkin, ei jotenkin osaa enää päästää irti, kun täällä tottui jo vertaistukea saamaan.

Ihmiset ovat kyllä niin ajattelemattomia tämän asian suhteen! Me mentiin viime syksynä mieheni kanssa naimisiin, niin nyt aina säännöllisin väliajoin joku tuuppaa olkapäähän että nooh, millos sitä teillä niitä lapsia?? Ja hehe, hehe hörönaurua siihen päälle. Olipa naamassa pitelemistä ainakin sillon kun keskenmenosta oli ihan vähän aikaa vasta kulunut, eikä siitä niin pitkä aika ole vieläkään, että siinä tilanteessa mikään kiva olo olisi. Toisekseen, paras ystäväni (joka ei tiennyt raskaudestani eikä myöskään ainakaan toistaiseksi tiedä myöskään keskenmenosta) juuri tänään pohti, että kun hän valmistuu koulusta niin sitten pitää varmaan ruveta niitä lapsia pukkimaan maailmaan niin saapahan nekin tehtyä pois alta... Eihän se sitä varmaan ihan tolleen tarkoittanu, mutta kyllä se aika pahasti särähtää omaan korvaan, kun yhden keskenmenon jälkeen on luonnollisesti pelko seuraavista, ja kunnioitus herännyt lasten saamista kohtaan. Voihan sitä tosiaan lapsia yrittää tehdä mutta kyllä ne maailmaan asti syntyvät lapset saadaan.

Mutta ihan samaa mieltä olen, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee tältä haaveilupalstalta mahdollisimman pian tuonne odottajien palstoille, ja pysyy siellä sitten loppuun saakka! Meille syntyi juuri viime yönä sukuun pikkuprinsessa vanhemmille, joilla on raskas taival takana, monta vuotta yritystä ja keskenmonoja ym. Joten kyllä kaikki on mahdollista, ei pidä vaan menettää toivoa! Se tapahtuma virkisti vähän omaakin mieltä, toivottavasti mekin jonain päivänä se oma lapsi syliin asti saataisiin. Näine sanoin, aurinkoisia plussatuulia kaikille!

Toivotaan parasta Mirella, koita jaksaa.
Se ois kyl hienoo et tää porukka pääsis yhes jatkaan seuraavalle tasolle[:D]

Mä en oikee tiiä millon mul on ovis tulos ku pillereitten kaa mun kierto oli 28 ja nyt pillereitten lopetettua eka kierto oli 36 ni mikäköhän se mahtaa nyt olla? Ja ennen pillereitä mul oli aika epäsäännölliset en ees enää muista mitä ne ois voinu olla.
Plaah...[X(]

Moikka celia ja tervetuloa porukkaan! Tällä palstalla pyöriikin nyt tosi aktiivinen, keskusteleva ja kannustava ryhmä - mikä tietty on kiva juttu!
Olen pahoillani kokemuksistasi ja toivon että meiltä saisit tukea! Ja tietysti että päästäisiin kaikki pikaisesti vaihtamaan tuonne odottajien puolelle!

Tiedän NIIN hyvin tuon tunteen, kun ihmiset ovat aina utelemassa lapsiasioista. Mulla on vielä mukava lisä tuossa kyselyssä; "kai te nyt jo pian teette lapsia kun sun miehes on jo niin vanhakin?..."
Oon aatellut, et seuraaville kyselijöille alan heittää vastakysymyksiä; no joko sun vaihdevuodet on alkanut? onko sun miehelläsi potenssiongelmia? No eipä sitä teidänkään perheessä ole sitä jälkikasvua saatu aikaiseksi... Siis yhtä henkilökohtaisella tasolla liikutaan tässä lapsiasiassa - ei mun perhesuunnittelu kuulu muille, jos en siitä itse halua kertoa! Mrr! (tulipa taas vuodatettua...)

Noppa: sun kk- kierto voi olla ihan mikä vaan pillereiden lopettamisen jälkeen, mulla parhaimmillaan oli 49pv... Joten muista pupuilla ahkerasti koko kierron ajan, koska sen oviksen määrittäminen voi olla himpun hankalampaa... Tai voit myös peilata sun kk-kiertoon ennen pillereitä, miten pitkiä ne oli? Eiköhän se sinnepäin ala kääntyä, itelläni ainakin.

Kun en yhtään muista kuinka pitkä mun kiero oli ennen pillereitä[&:]
Mut pitää vissiin tosiaan pupuilla vähä useemmin.

Mul on oikeestaan yks kaveri pariskunta ketkä on alkanu samoihin aikoihin yrittää lasta. Ollaan tän naisen kanssa juteltu paljon näistä asioista. Molemmilla on nyt 1 kierto takana pillereitten jälkeen. Meil molemmil sattumal alko samaan aikaan menkat. Nyt ollaan sit pohdittu et koskakohan se oikee aika ois mutta päädyttiin vaa pupuileen enemmän.

Kiva kun celia päätit liittyä joukkoomme iloiseen! [:)] Mustaki täällä on kyllä tosi mukava porukka jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia!

Juu,kannatetaan ajatusta maalisvauvoista! Olispa ihanaa jos kaikille ne plussat tulis[:)][:)]

Celia teretulemast[:)] Täällä kovasti tsempataan toisiamme ja tarjotaan olkapää tarvittaessa[;)] Mut oispa hei ihanaa jos päästäs pian yhes tonne toiselle puolelle pohtimaan et mites tästä eteenpäin... Ei malttais oottaa[&:] Outoja mahafiiliksiä tänäänkin ja etovaa röyhtäyttävää oloa ja taas myös "muka" uusi "oire".... metallin makua suussa... Liekö sitten kuviteltua ja jotain valeraskautta... no se selviää varmasti muutaman päivän sisällä... On niin hyvä ja varma fiilis [:D] mut kuitenkin mielessä pyörii et liekö nää nyt sit kuitenkin niitä menkkaoireita[&:] AAGRRRR... Sietämätöntä... Taas kuitenkin tippuu korkeelta ja kovaa...[&:]

Moi!

*Mirella*:lle jaksamista! Onneksi pääset ultraan ja toivotaan, että sielä asiat selviää parhain päin.

Tervetuloa celia mukaan. Pahoittelut keskenmenosta [:(] Itsellä oli km tammikuussa ja sen jälkeen on kyllä suunnattoman paljon ärsyttänyt ihmisten kyselyt vauvasuunnitelmista. Valmistuin joulukuussa niin tosi monet on sitä vielä kyselleet nyt kun on kerran koulukin pois alta [:@] Alkuun oli tosiaan itkussa pitelemistä. Eipä ne ihmiset aina tiedä, mitä kaikkea vauvasuunnitelmien kysely saa toisessa osapuolessa aikaan. Tänne on onneksi voinut kirjoittaa ja purkaa omia tuntojaan. Helpottaa kummasti.

Mä kannatan kanssa juhannustaikoja, että saadaan plussat kaikki [:D] Mulla taitaakin ovis olla siinä juhannuksen tienoilla niin ois niille taioille kyllä tarvetta [;)]

Mun lähipiiri ei onneksi ole koskaan kysellyt lapsijutuista. No ollaan avomiehen (joka oli ensimmäinen vakavasti otettava sulhasehdokas) kanssa oltu vasta 1,5 vuotta yhdessä, niin ei onneksi ehtineet alkaa painostusta. No nyt kaikki sitten tietää siitä keskenmenosta, ja vaikkei kukaan painostakaan, niin tiedän kyllä äidin puheista, että se haluis kauheesti kysellä missä mennään, mutta ei ole vielä kysellyt muuta kuin että onko kaikki kunnossa km:n jälkeen jne. Mutta mä pelkään, että kohta jos ei alla plussauutisia kuulumaan niin sieltä alkaa tulla kysymyksiä.. Ja mä kokisin sen tällä hetkellä tosi ahdistavaksi. Yhden kaverin kanssa oon puhunut kaikista menkoista ja oviksista ym ja se joutuu seuraamaan mun tilannetta ;), mutta on kiva että voi jollekin puhua ja kiva että tänne voi kirjottaa. Mun mieskään ei jaksa kokoajan kuunnella. Tai no kyl se kuuntelee, mut sen kommentit on aina tyyliin "älä nyt stressaa" ja "kyl kohta onnistaa". *tosi vakuuttavaa* vaikka tarkottaakin kai ihan hyvää. Apua mitä vuodatusta tuli nyt. Mä oon tänään roikkunu täällä melkeen koko päivän [8|]

Hei taas :)

Oon malttanu olla kirjottelematta muutaman päivän :D
Tänään jouduin töissä juosta ihan yhtäkkiä oksentamaan, tosin mitään ei tullut....Ja alavatsa on ollut erilailla kipeä, ei menkkakipujen polttavaa tunnetta...Lisäksi on tuntunut sellaista "kutittavaa" tunnetta :/
Mutta oon jo varautunut siihen, että juhannuksena menkat alkaa kuitenkin [:@]

Noista uteluista, omat isovanhemmat jaksaa AINA mustuttaa ja kysellä lapsista...Siis välillä ihan vaan soittaakin tarkistaakseen! Ollaan kuulemma oltu jo niin kauan yhdessä miehen kanssa, että olis aika yms...Ja entäs sitten jos meillä oliskin(hope not!) sellainen tilanne, että ei voitaisi saada lapsia? Ihmiset ei vaan aina mieti mitä sieltä suustaan päästää[:@]

Tulis nyt se juhannus, haluu testaa!![:)]

Huomenta,
taidan jo olla vau:n keskustelupalstariippuvainen, kun heti aamusta piti tulla kattomaan mitä tänne kuuluu. [:)]
Silmu; ihanaa, että sulla on tollanen ystävä ihan "livenäkin", jolle voit puhua. Nää on niin monimutkaisia ja henkilökohtaisiakin asioita, että ystäväsi ei välttämättä löydä oikeita sanoja sinulle sanottavaksi. Eli varmasti tarkoittaa hyvää sanomisillaan - hän on kuitenkin sulle läsnä ja kuuntelee.

Miten voi taas olo olla näin jännittynyt ja odottava? Vannoin itselleni, että en ala nyt höseltää tän vauva-asin kanssa, mut mites kävikään; täällä taas ootan kuin kuuta nousevaa juhannuksen jälkeistä viikkoa, et miten käy. Miksi ihminen ei osaa olla rauhassa ja murehtimatta asioita?!? Taidan nyt niin paljon odottaa siltä vyöhyketerapialtakin. *Huoh* Joskus olis niin paljon helpompaa, jos omistais miehen putkiaivot - turhaan ei murehtis tällasista asioista...[:D]

Takaisin