joko nyt onnistaisi

Onnea Sape [:D] Eiköhän se viiva sieltä vahvistu!!!

Mä kävin tänään lääkärissä eikä se oikeen osannu sanoa, et miks on kuukautiskivut tullu km:n jälkeen takasin. Reseptin anto, millä voin hakee vahvempia särkylääkkeitä. Niillä siis mennään. Toivon tietty kovasti ettei tarvi niitä käyttää... Perustarkastuksen lääkäri samalla teki ja kaiken pitäs olla kunnossa. Se antokin sit vähän taas toivoa tulevaan ja huojensi oloa kummasti. Tosi ilonen myös siitä, että oli mukava lääkäri joka jakso kuunnella eikä väheksyny mun huolta ollenkaan. Nyt vaan rauhallisin mielin eteenpäin ja plussaa odotellessa [;)]

Kiitos! [:)] Ajattelin vielä maanantaina tehdä testin kotona, kaiken varmuuden välttämiseksi:: [;)] Aivan ihmeen tuntusesti nyt on "nipistellyt" mahasta aika kovastikin.. kuuluuko asiaan?? Aivan alkutekijöissään tämä siis on..

Onnea Sapelle plussasta!! Juu,tuo nippailu kuuluu ihan asiaan. Itellä esikoisesta oli kans niin kovat mahakivut välillä et taju meinas lähtee. Ja nimenomaan sillon ihan alussa!Parin viikon päästä mulla helpotti ja tilalle tulikin roppakaupalla muita oireita [;)] 

[:-] ompa kiva kuulla! Tosiaan melko kovaa vihlontaaki välissä ja turvottaa... tätä siis edessä seuraavat 9 kuukautta... [&:]

Onnea Sapelle plussasta!! Kyllähän ne haaleatkin viivat ihan "oikeita" on, kun eihän hormonia pitäisi erittyä jos ei siellä masussa jotain ole! Ihanaa kun tulee vauvoja [:)]

Saas nähdä, oiskohan meilläkin tärpännyt. Miehen (joka tuntee mun kierron paremmin kuin minä itse) mukaan alavatsa kuumottelee siihen malliin, että ehkäpä.. Loppuviikkoon tässä pitäisi vielä kärvistellä ennen testailua [8|] hope so vuoto ei ala siihen mennessä, eikä varsinkaan enää sen jälkeen...

Voikohan muuten jatkuva paskahädän tunne liittyä jotenkin asiaan???? Kun tää viikko on mennyt tuolla tavalla "oireillessa", on meinaan aika helvetin rasittavaa rampata vessassa jatkuvasti pusertamassa, ja yleensä vieläpä ihan turhan takia [:@] Nyt myös mahassa "kiertää" jatkuvasti, mutta ehkäpä mä vaan keksin omiani [;)] Miten päivät voikaan mennä niin hitaasti, kun odottaa jotain niin kovasti.. Pojastahan huomasin raskauden suunnilleen vasta kun vaatteet alkoi kiristää (ja tietty ennen sitä testistä [:D]) eli oikeastaan mitkään tyypilliset raskausoireet ei ole tuttuja.

Tämä yks täällä jo suunnittelee jo vaikka ja mitä.... Minkälaisella aikataululla sitä ruukataan sitä ensimmäistä neuvola-aikaa soitella?

Itse soitin silloin melkein heti plussaamisen jälkeen neuvolaan. Silloin taisin olla viikolla 4 tai 5 (?), siitä sitte parin viikon päähän varattiin aika. Itsekin huomasin raskauden alussa sen nippailun, välillä nippas ihan kunnolla. Tänään nuo kuukautiset sitten alkoivat.. [:@]

mmj: meillä tais olla keskenmeno samoihin aikoihin, huhtikuun lopulla siis? Ja mullakin alkoi tänään kuukautiset! Oon tosi yllättynyt, kun en oottanut niitä vielä ainakaan pariin viikkoon! Siinä missä sulle tuo oli pettymys, niin mulle positiivinen asia, koska tarkoittavat mulle, et nyt saa taas yrittää! [:)] Mulle nimittäin sanottiin sairaalassa, et yhdet kuukautiset pitäisi oottaa ensin. Multa ei mitään verikokeita otettukaan eikä mitään kontrollia oo ollut.. [8|] Jännä, et toimintatavat (ohjeetkin?) on erilaisia...

Mut seuraavista kuukautisista en ookaan sit enää ollenkaan näin iloinen... [>:] Toivottavasti niitä ei sit tuliskaan ja tietenkin juuri siitä oikeasta syystä! [;)]

moikka!
Me ollaan yritetty nyt viikko sitte ekaa lasta. Millassii on ekat oireet ja kuinka alussa ne yleensä alkaa? Viikon päästä alkais normaalisti menkat mutta toivotaan ettei ala.

Sape: minä taisin soitella joskus 5-6 vkolla neuvolaan (noin viikko plussauksesta, tää lähinnä kyllä siksi kun soittoajat oli niin hölmöjä etten ikinä ehtinyt töissä puhelimeen siihen aikaan [:-])ja ekan käynnin sain viikolle 8+jotain.

Ei ainakaan vielä menkkaoireita ilmassa [&:]

Onko alkuraskauden kuumeella vaikutusta salamatkustajaan? Nyt samana v-loppuna kun plussannut niin kuumetta korkeimmillaan ollut 38. Joskus kuullut vain sen, ettei oo hyväksi sairastaa jos on raskaana.. [:(] Tänään muuten tein vielä testin ja viiva sen kun vahvistu.. pakko kait se on uskoa! [:)] Pitänee alkaa soitteleen sinne neuvolaan!
Ja toivotaan ettei muillakaan menkat ala!!

Malla: Juu, minullakin silloin huhtikuun lopussa tuli tuo keskenmeno. Tosiaan itse olen ollut hieman hämmilläni näiden ohjeiden takia. Ultralääkäri sanoi että kuukautisia ei ole pakko odottaa ellei halua tietää tarkkaa laskettua aikaa, mutteivät ole siis välttämättömät. Sitten ehkäsyneuvolassa (josta sain siis lähetteen verikokeeseen jälkitarkastukseen) sanottiin että olisi parempi yhdet odottaa. Tiedä sitten mikä on parasta!

Mutta tosiaan nyt voi menkkojen jälkeen lähteä taas kunnolla laskeskelee ja yrittää. [:D] Juuri tuossa sain tietää kaverini olevan raskaana, ja toisen laskettu aika on kuukauden päästä. Kovasti nyt sadellut näitä vauvauutisia. Itse olen iloinen kavereiden puolesta, vaikka pahaltakin se tuntuu kun itse niin kovin toivoisi samassa tilanteessa olevan.

Noppa: Itselläni ei ollut kuin pientä alavatsan nippailua siinä ihan alussa kun epäilin olevani. Itse tein testin vasta menkkojen ollessa viikko-kaksi myöhässä, enkä kyllä fyysisesti huomannut mitään oireita, paitsi tietysti sen pienen vatsan nippailun mutta siihenkään ei osannut kiinnittää huomiota. 

Sape: Älä huoli!Oon kuullu et monet tulee kipeeksi raskauden alussa ja pitäis olla vaaratonta. Ite olin n. rv 5+ tosi kipee ja kuumeinen (enkä yleensä oo koskaan kipee) ja pelkäsin kans kauheesti että vauvalle sattuu jotain. Kunhan muistat napata särkyyn Panadolia Buranan sijaan niin en usko et ois hätää [:)] Mut tietty neuvolaan kantsii myös soitella jos liikaa alkaa ahistaa!

Ostin tänään sit ovistikkuja,vaikka olin jo päättäny etten osta ku tää on tosiaan meillä vasta yk 1... Malttamaton kun olen,minkäs sille mahtaa [:D]  Ois kyllä ihanaa pystyä ajattelemaan et tulee kun on tullakseen ja ottamaan rennosti. Ehkä tarttis siis kehittää jotain kesätouhuja tms...

Menkat alkoi sitten sunnuntaina, tällä kertaa onneksi suhteellisen helposti, edellisenä yönä maha oli hieman kipeä mutta ei samanlaista tuskaa kuin viime kerralla. Tälle päivällä oli varattuna lääkäriaika, jonka nyt sitten jouduin siirtämään. Seuraavan ajan sai vasta kesäkuun puoliväliin, sitä nyt sitten odotellaan[&:]

Vauva pyörii edelleen ajatuksissa kovasti, mutta koitan keskittyä muihin asioihin. Kesäkin näyttäisi nyt tulevan kunnolla, eilen oli ihanan lämmintä[:)] ja tällepäivälle on luvattu vielä lämpimämpää.

Tervehdys kaikille!

Täällä myös kk:t menossa, tällä kertaa terolut heilautti kierron 31pv:n mittaiseksi ja tiputteluvuotoa tuli jo viikkoa aikaisemmin. Kiirettä on pitänyt niin työssä kuin vapaalla - onneksi, niin ei ole sitä vauvaa niin kovasti ehtinyt ajattelemaan. Päästään muuttamaan miehen kanssa isompaan asuntoon - sekin vie ajatuksia muualle. Tosin siinä tulevassa kämpässä olisi sitten sille toivotulle tulokkaallekin oma huone... Oispa kiva päästä sisustelee lastenhuonetta jo samalla....

Hei kaikille myös minulta!
Vauvahaaveilu on alkanut viime kevättalvella tosissaan, mutta käynti KELAn toimistossa osoitti, että mahdollisen vauvan kannattaisi taloudellisesti tulla vasta helmikuussa-10
Eli nyt on sitten ensimmäinen kierto, kun vauvaa olen yrittänyt ja menossa kp 17/27
Aiempia raskauksia kaksi ja molemmat ilmoittaneet tulostaan heti kun vain mahdollista ja plussannutkin reilusti ennen kuukautisten oletettua alkamisaikaa.
Tyhmä kun olin, niin ymmärtänyt ottaa ovistiksejä pupuilumatkalle mukaan, mutta heti kotiin palattuani sunnuntaina stiksi teki negan.
Eli jos ovulaatio on ollut niin torstaiaamun jälkeen ja ennen sunnuntai-iltaa.
Mikroskoopissa kasvaa vieläkin komeat saniaiset, että sen perusteella olen kyllä ovuloinut.
Nyt sitten jännään iltatähden tuloa niin lujaa, etten meinaa saada päiviä kulumaan millään, testin teen heti, jos tulee kiinnittymisoireita.
Minulla ei ole ollut nuorimman jälkeen ehkäisyä ollenkaan, joten hormonien ei pitäisi hedelmöittymistä heikentää.

Enpäs tiennyt että lilypiellä on noita kierto laskureita, oli sitten pakko lisätä omaan profiiliin :) Tänään olisi vapaa päivä, ulkona näyttää ilma siltä että vettä sataa kohta. Mutta eipä tuo nyt haittaa. Eilen tuli ostettua sitten greippimehua [:D] Jos sitä nyt tuossa hörppisi iltaisin.

Olen tässä harkinnut työpaikan vaihtoa, mutta vauvan yrityksen takia en tiedä miten nyt kannattaisi menetellä. Rupeaa kyllästyttämään tuo kaupassa työskentely ja olen miettinyt lastenhoitoa, päiväkotiin töihin menemistä. Kannattaisiko minun nyt yrittää jaksaa tuolla nykyisessä paikassa siihen asti että vauva syntyy ja äippälomalta sitten siirtyä uuteen paikkaan vai siirtyä jo nyt. Mutta uudessa paikassa ei viitsisi heti ilmoittaa jäävänsä äitiyslomalle. [&:] 

Kiitos mmj_ hieno tikkeri!
Se työpaikan vaihto kannattaa tehdä nyt, ennenkuin maha näkyy, tai sitten äitiysloman jälkeen.
Itse olin joskus raskausaikana töissä päiväkodissa ja se oli uudessa työpaikassa kaiken väsymyksen keskellä tosi raskasta.

Tuota juuri mietinkin.. Että olisiko paras nyt kuitenkin olla tuolla siihen asti että vauva saapuisi. On kuitenki tuttu paikka ja vakituinen niin ei vahingossakaan satu jäämään tyhjän päälle.

Takaisin