joko nyt onnistaisi

Tevetuloa hh83[:)]
Kuten Anskukin sanoi, niin muistan lukeneeni tuon että ensimmäisen vuoden aikana raskautuu n.80%
ja vasta vuoden jälkeen pääsee tutkimuksiin. Koska voi ihan hyvin olla että joltain menee se parikin vuotta ilman että ois mitään vikaavikaa. Tsemppiä ja jaksua sulle!

Ansku, sultahan noita biisi ideoita alkaa tulemaan ihan urakalla[:D] Kohta managerille tosiaan tarvetta! Onneks siihen hommaan jo tekijä löytynyt[:D]

Mä oon kirjottanu elämäni aika yhden kipaleen ja siitä on muuten yli kymmenen vuotta, tarkemmin noin 14v. Kirjotin sen silloin pakkohoidossa olleelle ystävälleni, joka oli tosi huonossa kuosissa.. ja muistan siitä biisistä selkeesti pitkät pätkät vieläkii!
Alkoi näin ;
Kaikki sekavaa on, en mistään selvää saa.
Aivoissa hämärtyy, kai nekin pikku hiljaa rappeutuu, jakautuen yhä useampaan ja useampaan osaan.
Lopulta hajoten kokonaan.
Kertis; Kyllä kaiken kuntoon sais, jos vaan oikein yrittäis. Jaksais uskoa huomiseen, uskoa huomiseen..etc..

Kuulostaa varmaan vähän konulta ja angstiselta noin, mut rauhallinen melodia kun soi omassa päässä ja muistaa tilanteen, surun, jota koki ystävän takia noin14-15 vuotiaana ni oli hyvä purkaus :)
Olipas aiheeseen liittymätön juttu, mutta palasi nuoruuden muisto mieleen ja mähän tunnetusti jaan täällä mitä päässä pyörii :)

Muikku, noista pillereistä kommentoidakseni, vaikka aiheesta ollu keskustelua jo aiemmin, ni mä söin 12v niitä ja halut kyllä nous heti. Ekan kuukauden olin ihan höyrypieruna ja ulalla et mitä mun värkki oikee touhuu ku en oo koskaa mikää himohilleri ollu [:D] mut sen jälkeen on olot kyllä tasaantunu vähän, ei samaan tilaan kun pillereiden aikana mut vähän kuitenkin.

Mä muuten huijasin aamulla kirjottaessani[:D] Ei tänää oo mikää kp27/28 vaan 28/28!
Eli jännitys joko loppuu huomenna menkkoihin tai sit jatkuu vielä..  Ihmeempiä oireilua ei oo ollu juur mistään tänää,samaa pientä alavatsakipua vaan.Nännit ehkä vähän aremmat, mut ei mitenkää pahasti.

Päivä on ollu totaalisen täynnä tohinaa ja kivaa tekemistä aamusta iltaan ja  hyvä niin, me like it [:)]
Olisin salee ihan hermoraunio jos himassa kökkisin ja pelkäisin joka vessareissua[:D]

Onnea raskautuneille ja oikein paljon tervetuloa uusille!
:) [:)]
Te kyllä piristätte mua noilla jutuillanne. Mutta ehkä me saadaan sitten haamu-nega-biisin sanat jossakin vaiheessa muutettua pelkäksi plussa-plussa-plussa-plussa jumputukseksi ;)
Oikeesti ootte mahtavaa porukkaa!
Mutta sen verran omasta tilanteesta, että yritys alkaa uudestaan hääyönä, koska nyt ei yksinkertaisesti jaksa yrittää. Ollut niin paljon kaikkea sotkua ystävien, häiden ja koko elämän kanssa, että pakko ajatella nyt ihan kaikkea muuta kuin vauva-asiaa..
Mutta ovulaatio on hääyön tietämillä, joten... ;)

Täällä on kyllä niin hauskoja juttuja, että ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle [:D]

Tervetuloa hh83 ü

Täällä meneillään kp 26 ja odottelen menkkoja alkavaksi. Tylsää jos kierrot onkin nyt alkaneet pitenemään, kun ei yhtään tiedä mikä se sitten tällä kertaa on.  Menkkamaisia kipuja on ollut jo pari päivää..[8|]  Muutenkin on sellainen semi-flunssainen olo, ei mitään kurkkukipua tai nuhaakaan varsinaisesti, mutta kolottelee jäseniä ja väsyttää ja tukkoinen olo. Lisäksi vielä oikean käden ranne on jostain kipeytynyt (kumma juttu koska viimeisen neljän viikon aikana en ole juuri edes käyttänyt tietokonetta) eikä kärsi oikein mitään kiertoliikkeitä (esim. ratin kääntäminen oikealla kädellä tai leivän leikkaaminen tms on tuskaa)

Huomenta! Palailen taas tänne, rakkaan siskoni häät ja oma kaason roolini on vieneet aikaa, mutta nyt on siis juhlat juhlittu ja arki taas alkanut...[:@]

Ihmettelen tätä omaa oloani kovasti... Niinkun aiemmin kerroin, pillerit jätettiin pois juhannuksena ja menkat tuli 26.6. Sen jälkeen oli yhtenä päivänä, muutaman tunnin ajan rusehtavaa vuotoa 30.7. ja sitten-ei mitään. Testin tein ja negaa näytti. Raskauden oireita muka oli, mutta ainakin nyt olo ihan normaali, ainoastaan menkat puuttuu. Taitaa siis vaan kierto olla sekaisin, vaikka tietty muuta toivoisin... välillä on kyllä nipistellyt mahaa, mutta ne mulle tavalliset oireet (rinnat kipeet, kuvotus) puuttuu...enkä "uskalla" tehdä toista testiä...*hölmö minä*

Meillä on tämä vauvanyritys nyt semmosta, että saa tulla jos on tullakseen, mitään seksihurjastelua ei ole ollut (vaikka itse haluaisin 24/7...), ihan normaalia puuhastelua on ollut. Me on sovittu että kummallakin on oikeus sanoa, jos ei tee seksiä mieli, mutta mulla on halut huipussaan... Ja viime viikolla yks ilta sitten kun itse olisin halunnut, mies olikin tosi väynyt ja hän antoi mulle pakit ja minä loukkaannuin siitä niin että iso itku tuli. Taustoistani johtuen vanhat muistot tuli heti mieleen ja sanoin miehelleni, että en ole hänen silmissään haluttava ollenkaan, siks hän ei halua...aloin mököttää... lapsellista, I know... Olin tehnyt kaikkeni, sanonut suoraan että nyt haluttaa ja sitten tulikin täystyrmäys- se söi naista... Puhuttiin asiasta ja totta kai tiedän, että hän mua rakastaa ja meillä molemmilla on oikeus myös kieltäytyä seksistä, mutta silti se sattui jotenkin tosi kovaa... [&o]

No nyt on mieli kuitenkin jo vähän parempi ja odotellaan tulevaa viikonloppua kun saadaan olla ihan kahdestaan ja keskittyä toisiimme. Mitään oviksia tässä on aika hankala laskea, kun kierto on ihan sekaisin ja mua harmittaa se tosi paljon. Tuntuu myös että mies osaa ottaa tän vauva-asian paljon "paremmin" kuin minä, hän ei halua stressata asialla ja itsekin lupasin niin, kun pillerit jätettiin pois...vaan kuinkas kävikään... Vaikka mulla onkin nuo 3 ihanaa poikaa jo edellisestä liitosta, niin silti ekan yhteisen saamisesta on nyt pikkuhiljaa tulossa mulle pakkomielle. Miten tässä pystyy muka relaamaan?????

Muikku, sitä samaa ihmettelin minäkin, että miks ihmeessä olen vuosikaudet napsinut pillereitä, kun halut on ihan toista luokkaa ilman niitä! Mutta sitten taas toisaalta menkat on paljon pahemmat ja rinnat on 2-3 viikkoa kuukaudesta arat... [:@]

hh83, toki voit mennä gynelle ihan normaalille tarkastuskäynnille tarkastuttamaan, että kaikki on ok. Itse kävin viime vuoden huhtikuussa, kun oli tarkoitus aloittaa yrittämään vauvaa, mutta yritys siirtyi sitten gynekäynnin johdosta yli vuodella. Mulla havaittiin isoja myoomia, jotka sijaitsivat kohdun takana niin, että olisivat voineet vaurioittaa munuaiseni raskauden aikana! Ne olivat nopeasti kasvavaa tyyppiä ja iso riski. Menin sitten leikkaukseen poistattamaan niitä ja samalla lääkäri katsoi, että munasarjat on kunnossa. Eli jos jotain tämän tapaista tutkimusta haluat, sen toki saat. Lapsettomuushoitoihin pääsee ainakin julkisella vasta vuoden yrityksen jälkeen. Itse harkitsen menemistä yksityiselle jossain 8kk tienoolla, jos ei tärppää, kun 40-vuotispäivä häämöttää jo 1½ vuoden päässä.

TyhjäSyli, mäkin joka kuukausi voin pahoin ennen kuukautisia ja mahassa nippailee muka eri tavalla kuin menkkoja ennen. Tässä vähän aikaa sitten sanoin kaupassa miehelle, että pyörryttää, kun nousin äkkiä ylös solmittuani kengännauhoja (mulla on matala verenpaine). Sain vastauksen, että tuntuuko samalta kuin silloin kuin luulit olevasi raskaana. Mies osaa repiä tästäkin huumoria! [&:] Miten osaisikaan itse relata...?

*Mirella*, onnea kisuvauvan johdosta! Ne on niiiiiiiiin ihania, pikkukisut nimittäin! Meillä on 12v kissarouva ja yhä se vaan tuntuu yhtä suloiselta kuin äitienpäivänä 1997, kun sen siskoltani sain. [:)]

Mies lähti nyt sitte työmatkalle ja meitsi ei keksi muuta tekemistä tähän aikaan illasta kun lukea vauva-aiheita netistä!

Silveri, taidan varailla ajan gynelle niin sitten ainakin tiedän ettei oo mitään häikkää. Mulla oli nuorena aika rankka kokemus kun menkat lähti ihan käsistä ja jouduin sairaalaan alhaisen hemoglobiinin takia. Sen jälkeen söin aika pitkään jotain hormoonilääkkeitä ja vaikka suunnilleen joka vuosi olen käynyt tarkastuksissa niin ehkä käyn nyt vielä tsekkaamassa. On muutamana kuukautena menkkojen jälkeen ollu noin kolme-neljä päivää sellasta ruskeaa vuotoa joka on pistänyt ihmettelemään.

Nyytti, miten kävi? Pidän peukkuja!

Huomenta siskot.
Täällä lähti kp 30/28 käyntiin.
Eilen oli niiiin kauhea olo etten koneelle päässyt[:'(] Ihan kauhea päänsärky, joka pakotti vaakatasoon koko illaksi.Paleli kauheasti ja lämpöäkin oli melkein kuusi kymmenystä.Kurkku tänä aamuna vähän kipeä, eli flunssanpikasta taitaa olla ilmassa.
Hedari vaivaa vieläkin, mutta pystyn sentä istumaan.
Jännittää joka kerta kun vessaan joutuu menemään ja "vaipat" ollu pöksyissä toissaillasta[:D] Mut vielä ainakaan ei ole tädistä merkkejä näkynyt. Jänskättää kovasti mutta en uskalla vielä toivoakkaan mitään..voihan se olla että kierto vain pidempi tällä kertaa.
Kovat alavatsakivut oli kyllä kierron puolivälin paikkeilla, joten oletan oviksen olleen silloin mut anskattoo miten tässä käy. Jos olo ei tästä pahene niin lähden ehkä tänään takas kotiin Vantaalle, ja jos ei tätiä vielä huomen aamunakaan näy niin ehkä sitten testailen.

Mulla menee kyllä ihan pää sekasin noitten ovistestien kanssa... [:o] Pitäis ehkä lopettaa mut oon nyt tosiaan tässä toista viikkoa tikuttelemassa ja kp 23/??? menossa. Saldo tällä hetkellä haamu-haamu-nega-haamu-haamu-nega-plussa-plussa...??? Siis mitä??? Eilen tosissaan plussasin (mulla oli bileet ku ovuloin sittenkin! [;)])ja en kerinny koneellekaan ku n piti pupuilla koko ilta. [;)] No sit jotenkii olin epävarma (tai sitten vaan ajatuksissani) ja tikutin tänään taas ja taas se näytti plussaa... Tai tänään oli ehkä aavistuksen haaleampi se testiviiva ku kontrolliviiva mut eilen oli mun mielestä ihan selkeä plussa. Mut sitte tää tän päivänen melkein plussa vähän sekotti ku eikös sen sitte pitäis näyttää selkeetä negaa ku se munasolu on jo irronnu??? Ja toiseks jos ovis oli nyt ni vähänkö mulla on taas piiitkä kierto... [8D] Toisaalta hyvä että sitten tikutin ni en oo ihan vielä viikonvaihteessa testejä tekemässä. [;)]
No joo, sekavaa on. Tai sitte multa puuttuu joku maalaisjärki tai en osaa lukea ohjeita oikein. [;)]

Hui kun jännää Nyytti! Voisit kyllä päästää meijät jännityksestä ja lähtee jo kotiin testailemaan. [:D] Sulta vois muuten tuo biisinteko onnistua hiukkasen paremmin ku multa ku mä en tiiä musiikista mitään... [:D] Niitä ei ehkä ihan kaikkia voi kuitenkaan sovittaa tohon ukko-nooan sävelmään tai ostakaa makkaraa-kipaleeseen. [:D]

Plussatuulia kaikille!

Home again[:)]
Reilu tunti sitten palailin ja pääsin kertomaan ukolle ettei ole menkat vieläkään alkanu, en jotenkaa puhelimessa viittiny sanoa..varsinkaa ku mutsi samas huonees[:D]
Ansku, sä siit sait selvän plussan! Nyt pisti mietityttämään et eikö mun ovis sittekää ollu ovis ku en kunnon plussaa saanu ja siks ei menkatkaa oo alkanu[:D] Mut ne kivut oli kyl niin kovia, ettei aina pystyny suoras seisomaa, ja mikä muukaa sellasta vois just kierron puoles välis teettää..[:-]
No, en tiiä. Kai mä aamul testailen jos täs ei ihmeitä tapahu.
Ei kyl jotenkaa oo mitenkää kummallinen olo,,siis tiiätte mitä tarkotan varmaa[:D]
Ainoa "oire" on kova alamaha turvotus ja pientä kipuilua välillä. Rinnat vähän kipeät mut ei edelleenkään mitenkään sairaan kipeet.Sattuu kyl jos kovalla alustalla mahallaa makaa. Eilinen pieni kuume on poissa, aamulla sano mittari enää kaks kymmenystä normaalia enemmän.
No, turha tässä on mitää arvailla ja tuumailla. Eiköhän se pian selviä [:)]

Aamua kaikille!
Mun nukkumisesta ei tänä yönä tullut mitään..kaks kertaa piti nousta pissalle ennenku sai unta, ja kolme kertaa olen noussu pissalle viimesen muutaman tunnin aikana..No äsken tein sitten testin, vaikkei mistään ns. vahvasta aamupissasta voi puhua ja haamu sieltä tuli....ihan selkeästi nähtävä ja ilmestyi ihan minuutin sisällä, mutta haamu silti, paljon vaaleampi kuin testiviiva.
Itku tuli :) Nyt vähän epävarmat fiilikset,tahtoo selkeän plussan ennen kuin uskaltaa uskoa[:)] En tiiä pitäskö soittaa lekurii ja pyytää verikoetta heti, vai odotellakko ja testailla joka aamu kunnes tulee joko se selkeä plussa, tai sitten nega.
Sekavilla fiiliksillä![;)]

Onnea haamusta Nyytti!! Uskotaan että se siitä vahvistuu.. oishan se voinu olla jo vahva plussa jos ois ollu vahva pissa.. Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Oi onnea paljon Nyytti!!!!! Ihanaa [:D] kun pienen lukemistauon jälkeen kuulee heti plussauutisia!
Mulla on nyt aamupäivä koulusta vapaata ni päätin tulla kurkkaileen mitäs tänne kuuluu.

Nyytti ihanaa :-)  Nyt vaan toiveet korkealla että plussa siitä vahvistuu.

Minulla nyt menossa kp28 - ärsyttävää kun ei tiedä kuinka pitkä kierto on - edellinen oli 30 ja sitä edellinen 25 - tuo 30 on ollut pisin tähän mennessä. Vaikka kuinka olen asennoitunut siten että tässä kierrossa tärppi on epätodennäköistä, niin kyllä sitä aina pienesti toivoo. Olisi jotenkin helpompaa jos tietäsi että menkat alkavat aina tiettynä päivänä, niin ei tarvitsisi jännittää..

Alkuviikosta mulla oli niitä menkkatuntemuksia ja odotin että alkaisivat. Nyt ei ole minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan, joten ei kai auta kuin odottaa. Testailemaan en ala kuin aikaisintaan sunnuntaina, jos eivät sitä ennen ole alkaneet..

Onnea Nyytti! Toivotaan, että haamu siitä vahvistuu.

Tämähän antaa hieman toivoa mullekin. Mulla on ollut tässä kierrossa niin paljon vähemmän oireita kuin viime kierrossa, niin ajattelin, etten nyt ainakaan ole raskaana. Mutta jospa niitä oireita ei välttämättä aina tarvi tullakaan. (Miten niin yritän väkisin ajatella positiivisesti!)
Mulla on alavatsa kipeä, mutta ei niin paljon kuin viime kierrossa. Nyt on ehkä ennemmin sellaista, miten sen nyt selittäis, polttelevaa kipua, ei niinkään kuukautiskipua. Tissit ei ole muuten kipeät kuin hieman arat nännit. Ja eilen huomasin sellaisen seikan, että kaikki itkettää. Luin tältä palstalta jonkun runon ja meinas itku tulla. Samoin kun katsoin eilen Kätilöt-ohjelmaa telkkarista, niin meinasin itkeä, kun ne äidit sai ne lapset syliinsä. [:(][:D]

Voi Nyytti, kyllä se haamukin on plussa[:)] Onnea :)

Ihanaa kuulla plussa uutisia :D Tulettehan kaikki sitten tuonne huhtivauvoihin, jookos jookos? [:D]

Nyytti, mahtavaa! Kyllä se viiva siitä vahvistuu. [;)

Miten teillä aiemmin raskautuneilla muuten on ollut just oireiden kanssa? Ootteko saanut sitä ns. kiinnittymisvuotoa? Eli viikko hedelmöittymisen jälkeen voi ilmeisesti tulla ruskeaa valkovuotoa tai muutama tippa verta kun alkio kiinnittyy kohdunsuuhun.. Jos, niin onko se kestänyt useamman päivän vaan vain hetkisen?
Mulla tuli nimittäin yhdessä kierrossa sellasta ruskeaa vuotoa varmaan 5 päivää. Silloin aikaisessa vaiheessa sainkin sen viivan, joka kyllä katosi sitten ja menkatkin alkoi aika ajallaan.
Mietityttää tuo seikka, kun sitten myös kohdun ulkoisen raskauden yksi oire on ruskea valkovuoto..

Mulla menossa muuten nyt suunnilleen kp 16/31, eikä mitään ihmeempiä ovisoireita. Vähän nännit kipeät, kun esim suihkussa joutuu varomaan. Joinain kuukausina ollu taas ihan älyttömästi oireita. Maha turvonnu ja kipeä, rinnat viime kuussa niin kipeät ja turvonneet että nukuin urheiluliivit päällä jne.. Mutta silti en ole saanu ovista tikutettua niinä parina kuukautena joina jaksoin yrittää. Miten teillä muilla?

Eikun plussia vaan kaikille![:)]

Nyytti, onneksi olkoon! Ihanaa! [:)]

ansku81, ainakin ne ovistikut, joita mä oon käyttänyt, näyttää kuukauden kaksi hedelmällisintä päivää eli voi olla kahtena peräkkäisenä päivänä plussaa.

Ovistikuista puheenollen, minkä sivun kautta ootte niitä netistä tilanneet? Katsoin tossa yhtä kotimaista sivua, mutta niillä on sekä ovistikut että raskaustestit Clearblueta ja se on kai se merkki, jota täällä on moitittu?

Kiitoksia kiitoksia, varovaisesti tosin vielä..Huomenna testaan vielä apteekin omalla testillä ja käyn verikokeessa[:)] Sen tuloksen saan kyl vasta maanantaina, mut tuntuu realistisemmalta ku vieras sanoo[:D]
Äsken tein piruuttani vielä yhden mammaksilta tilatun testin ja haamua sekin näytti[:)]
Paprika,mä olen ollu ihan äimänä että tässä kierrossa taisi natsata koska yhtään sellainen olo ei oo ollu..enemmän oli oireita viime kierrossa[:D]
Maha edelleen turvoksissa ja nännit vähän arat. Alavatsa vähän omituisen tuntunen myös. Muuten ei oo ollu oikee mitää oireilua!
Olin jo asennoitunu et tässä kuussa tuskin onnaa, jäi pupuilut sen verta vähäseen, mut välillä se vähäkin riittää vissiin :)
hh83 Verestävää vuotoa mulla oli viikko oviksesta ja kesti noin viikon verran, sit rupes vähenemää ja lopulta loppu kokonaa.

Jos rehellisiä ollaa ni mä oon istunu puolet päivästä hätäpaskalla ku en tiiä uskaltaako uskoa vai ei ja odottelen huomista[:D]

Olen sen verran taikauskoinen etten oikein tiedä onnitellako vai... Mutta pidän täälä peukkuja pystyssä Nyytille!!! Toivotaan että haamu vahvistuu plussaksi ja plussa vauvaksi![:)]

Täällä yritetään keksiä kaikkia muita puuhia ettei mielessä olisi että menossa kp 20/25-28... huh.
Mulla tästä kuukaudesta jotenkin toiveet tosi korkealla, me ollaan oltu aika reippaita sopivaan aikaan... [:D]
Mutta nyt ei auta ku ootella...

Nyt on taas sellanen olo... Menkat pitäis alkaa ylihuomena, mutta ihan kuin olisi raskaus "oireita". Niin kuin joka kuukausi ennen menkkoja =D Villi juttu miten voi nais rukan pää mennä näin pehmeäksi vauvakuumeesta. Ja minä kun luulin etten ikinä edes tee muksuja. Naurattaa teidän jutut täällä kun löydän niistä niin helposti itseni ;) En minä ole edes mitään mamma-materiaalia, töitä töitä ja vielä kerran töitä! Nyt on vain ajatukset muuttuneet viime vuosina ja perhe-elämä houkuttelee koko ajan enemmän. Ei nämä työt tunnu tekemällä loppuvan. Ihania nuo plussa uutiset! Ensin ne harmitti ja kateus nosti päätään, mutta nykyään tulee hyvälle tuulelle. Antaahan se itsellekin toivoa, miksen minä kun muutkin!

Ihanaa torstai-iltaa kaikille jännääjille!

Eve

Takaisin