joko nyt onnistaisi

Voi eii *Mirella*! [:(] Otan osaa suruun! On se elämä epäreilua! [&:]

Kiukkupäiviä saa ollakin *kittie ja on vain hyvä saada purkaa ne jonnekin! Toivottavasti mielesi piristyy pian!

Kaikille hyvää juhannusta! Itse varmaan vielä vierailen huomenissa täällä, kun perjantaina vielä työpäivä niin päästään vasta silloin lähtee.

Paljon jaksamista sulle Mirella! :( Voi surku.

Joo-o. Nyt on pieni pää vielä enemmän sekaisin. "Menkkojen" alusta 12h ja paperilla pyyhkiessä ruskeaa vuotoa, ei paakkuja, ei mitään muuta kuin niukkaa vuotoa. Siteessä pieni ruskea pläntti. Testi tehtynä pöydällä, nega. Äh, en jaksais enää miettiä, että ollakko vai eikö olla, eli siis huomenna terkkariin jos ei ala nämä menkat kunnolla tai tule plussaa. Menkkakivut loppui heti aamulla (yleensä olen sänkypotilas), joten sekin ihmetyttää. Alaselässä vaan tuntuu jomotusta.

Oi voi..

Sateista päivää kaikille. Täällä pohjois-suomessa ei ainakaan auringonlämmöstä nautita, kahvin lämmöstä korkeintaan. Juhannus näyttäisi olevan yhtä vesisadetta, joten sisätiloissa saa pysytellä lämpimässä[:(]

Ikävä kuulla *Mirella* keskenmenostasi. En ole itse sellaista kokenut, mutta uskon, että se on sydäntä särkevää. Minusta se on pelkästään positiivista, että tietää olevan mahdollista tulla raskaaksi. Kun täällä käydään sitä keskustelua siitä, että kumpi parempi/pahempi: km vai lapsettomuus. Tiedän monia naisia, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta vuosia edes tulematta raskaaksi ja he kertovat, että lohduttaisi jos tietäisi edes mahdollisuudesta tulla raskaaksi vaikkakin se menisikin kesken. Tosi julmasti sattu, mutta se vaan antaa toivoa jatkaa yrittämistä. Eli toivoa ei siis ole menetetty naiset[:)]

Itse ajattelin hakeutua mieheni kanssa lapsettomuustutkimuksiin naistentautienklinikalle jos tästä kierrosta ei tärppää. Epäilen itse, että minulla voisi olla endometrioosi koska kuukautiskivut ovat todella kamalat. Joudun lääkitsemään itseäni vahvoilla kipulääkkeillä, muuten kipu käy sietämättömäksi. Toivon ettei sitä olisi, mutta ainakin oireet viittaisi siihen. Miehen sperma pitää tietysti myös tutkia[;)]

jlko: jos epäilet siltikin raskauden mahdollisuutta niin pyydä ihmeessä raskaushormoonin määritystä verikokeesta. Joillakin vaisilla sitä ei erity virtsaan missään vaiheessa raskautta niin paljoa, että se näkyisi virtsakokeissa. Jos menkat ovat mielestäsi poikkeavat. Näin saat ainakin varmuuden.

Tänään taas iltavuoroon pitää jaksaa ja nyt aamupuuron keittoon[:D] Mukavaa päivää kaikille!

Täällä ei jaksettu odottaa viikonloppuun saakkaa vaan tein testin aamulla. Kävin eilen hakemassa Apteekin oman ja tänään sitten tein... Haamu sieltä tuli, himmeä sellainen. Piti ihan pariin kertaan katsoa, että näinkö oikein, että haalea viiva siinä oli. Ensi viikolla meinaan vielä tehdä yhden ja katson mitä se näyttää.
On kyllä outo ja epätodellinen olo...

Mäkin tein testin, mutta se ei toiminut! Kontrolliviivakaan ei tullut näkyviin??!! Ehkä pidin sitä liian kauan tai jotain. No kävin ostamassa pari uutta testiä ja huomenaamulla sitten uudestaan. No tänään nyt olisi muutenkin ollut vähän aikaista.

Ja onnea niina-p! haamukin on viiva!!

Ja Mirellalle erityishalaus ja jaksamista uuteen yritykseen ¤

Minunkin olisi tehnyt mieli tehdä jo tänä aamuna testi, mutta maltoin mieleni ja odotan huomiseen. Jännitys tiivistyy.. Kohta täytyy lähteä iltavuoroon niin saa muuta ajateltavaa

Heippa taas vauvakuumeilija-siskot!!
Otan osaa suruun *mirella* [:(] ja pahoittelut myöskin jlko:lle[&o] menkkojen alkamisesta.
Toivotaan ettei jää haamuksi niina.p ja silmulle ja mmj_ :lle myös tsemppiä että plussaa tulisi!!
Silvialle myös että tässä kierrossa tärppäis! [:D]

Mä joudun vielä pari viikkoo jännäämään asian takia joten jussina tulee varmaan juotua muutama siideri, mutta rauhallisissa merkeissä.... toivottavasti [:)]

No mä soittelin aamulla jo neuvolan tädille kun odottelin papakokeen vastausta ja kerroin samalla haamusta, kun kyseli että onko ne kuukautiset jo alkaneet. Neukkutäti pyysi tulemaan torstai aamuna sinne tekemään testin uudelleen. Äsken kävin mummon kanssa asioilla niin enhän mä malttanut olla ostamatta uutta testiä joten lauantaina meinaan viel tehdä uuden ja jos sit sillon torstaina ellei tää ole selvästi plussa..
Kauhee väsymys koko ajan ja nälkä....

No johan pomppas, tein uudestaan testin ja sekään ei toiminut??? Oon tehnyt samaisia clearblue testejä aikaisemmin ja on aina tullut viiva testi-ikkunaan. Mikä ihme nyt vaivaa?

Ja sitä paitsi oon ihan hermostunu nyt koko plussan odottamisesta. Googlaan jotain raskausoireita ja kuvittelen sitä sun tätä itelleni. Pitäis kai vaan odottaa että ne menkat joko alkaa tai ei ala. Ja sitä paitsi kyllä niitä oireita sit viimeeks tuli melkeen heti ku menkkojen olis pitäny alkaa. MUT KUN EI JAKSA ODOTTAA!![:@]

No johan on Silmu! [:-] Itselläni kanssa clearblue kaapissa odottamassa, katsotaan miten se toimii. Eikös noissa tilanteissa pidä jo ilmoittaa valmistajalle ja sieltä varmaan saat sitten hyvitystä kerran testit eivät toimi.

En malttanut töissäkään pysyä poissa sivuilta vaikka netin käyttö on jyrkästi kielletty. Nyt koko aika kattelee olan yli näkeekö kukaan [:D] Riskiä peliä, vaikka en ensimmäinen netin käyttäjä tässä talossa olekaan. [;)]

Nyt jatkan työntekoa ennen kuin jään kiinni! Huomista aamua odotellen.

Moi kaikille ja hyvää juhannusta! :)

Täällä uusi tulokas, vaikka olenkin viestejänne jo parisen viikkoa lueskellut mieheni mentyä nukkumaan hihi :)
Itse olen jonkin asteista vauvakuumetta jo 8-9 vuotta potenut, mutta vasta nyt on ensimmäistä kertaa sellainen elämäntilanne että vaavia yritetään :) Olen 28 vuotias ja seurustellut avokkini kanssa kolme vuotta, vakituinen työ on ollut puolitoista vuotta ja elämä vihdoin kaikenlaisten mullistusten jälkeen tasaantunut niin, että pitkään kaipaamani uusi tulokas olisi enemmän kuin tervetullut! :)
Pillerit lopetin 12 vuoden käytön jälkeen viime kuussa ja meneillään on kp3 tai 4/29-? eli toisinsanoen maanantaina oli jotain viitteitä menkoista(lähinnä vaaleanpunaista vessassa käydessä) mutta todellinen vuoto alkoi vasta ma-ti yönä, kumpis nyt sit on se eka kiertopäivä?:D
Varsinaista kiertoni pituuttakaan en tiedä kun pillereitä syönyt niin kauan ettei luomukierrosta ole mitään muistikuvaa heh. Eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen taisi kestää 29 päivää, jos tuo maanantai siis lasketaan ekaksi ja kp 4 meneillään:) Pitää toivoa että se suht samana pysyisi eikä menisi pillereiden lopettamisesta aivan sekaisin.
Eli ekat luomumenkat on nyt meneillään ja toiveet on todella korkealla että vihdoin kaikkien näiden vuosien jälkeen kun lasta voi turvalllisin mielin yrittää niin raskautuminen onnistaisi pian! ;-)
Ovulaation tunsin selkeästi viime kierrossa, en tosin eka tajunnut mitä se kipu alavatsassa on :D Työkaverille päivittelin että kun on tuo alavatsa niin saablarin kipeä, sattui istua alas ja nousta seisomaan ja ylipäätään kaikki liikkeet. Hän siihen sitten totesi että no voisko se olla ovulaatiokipuja? Menin sitten koneelle ja ja laskurilla katsoin milloin oviksen pitäis olla.. ja juuri se päivähän sieltä tuli! :D Toivotaan että tässäkin kierrossa ovulaation tunnen :)

Tällaista kuumeilua tänne, nyt takaisin lukemaan teidän muiden viestejä, sivulla 8 olen menossa kun alusta alotin ja jokaikisen viestin olen lukenut :) Oli vaan pakko tulla välissä kirjoittamaan kun viikon jo odottanut rekisteröintivahvistusta, joka eilen lähettämäni kyselyn jälkeen saapui pahoitteluiden kera  s-postiini tänään :)
Haleja ja plussatuulia kaikille!!

Juttu jatkuu...
Menkat loppu nyt illalla kuin seinään! [:-]
Vuotoa ollu nyt siis n.3 ja puol päivää.
Ja kyseessä ei siis mitään vuodon vähenemistä niinkuin minulla ainakin menkkojen puolvälissä normaalisti vaan ne loppui yhtäkkiä kokonaan,finito! :O
Mitäs tää ny oikee meinaa, ei oo mulla kokemusta moisesta..Johtuneeko hormoonihäikästä pillereiden lopettamisen takia??

Mulla menkat kesti pillereiden aikaan aina sen viisi päivää.
Auttakaas joku viisaampi ja kokeneempi [8|] [:D]

Hej Nyytti, toi kuulostaa ihan normaalilta pillereiden lopettamisen jälkeen..Muutama kaveri on "kärsinyt" saman :) Ja ite ku aikanaan lopetin, menkat oli puol vuotta poissa kokonaan!
Tai sitten toinen syy, raskauden aikana jos tulee menkat, voipi kuulemma olla tuollaiset? Muistelisin näin....

:)

Kiitos vastauksesta!=)
Jälkimmäistä vaihtoehtoa hieman epäilen, vuoto oli meinaan todella runsasta...tuli tamppoonistakin läpi toisena päivänä[&:] heh.
Vaikka enemmän kun ihanaahan se olisi jos moinen onni kohdalle osuisi!!
Halu tulla äidiksi on ainoa asia tässä elämässä josta olen aina ollu täysin varma.
Rinnat on ollu ekaa kertaa elämässä ihan sairaan kipeet..alko ehkä päivää ennen menkkoja ja pahentunu vaa koko ajan,ollu vaikee nukkua mahallaa tai ylipäätää osua niillä mihinkää, äsken pääs huuto ku nousin miehen kainalosta ja se päättikin rutistaa nii etten het nousemaa päässy, rääkäsin oikee kunnolla ku vihlas tisusta niin maan penteleesti! :S Epämukava pieni jomotus jäi, kai se kohta vähän helpottaa.. Omituisia tuntemuksia kyl tullu pillereiden lopettamisen jälkee.

Jipii, plussaa!!! [:)]

Testasin tänään siis kolmannen kerran ja nyt sitten lasista kellon kanssa ettei taas testi menis pilalle. Ja plussaa tuli! Oijoi! :)

Miten kittie ja mmj, tuliko plussatuulia sinnepäin?

Onnea Silmu!! [:D]

Meillä tuli haamujen haamu.....Nyt on ihan sekava olo, kun ei tiedä, että onko vai ei....Ja se oli tosissaan maailman vaalein haamu :/ Teen toisen tässä myöhemmin, tai sitten huomenna aamulla mökillä:)

Mutta vielä, Onnea Silmu :):):):)

Mitenkäs mmj?

Tosi paljon onnea Silmu plussasta!![:D]
Ja tervetuloa porukkaan Nyytti! [:)]

Mulla on tämä kierto ollut ihan erilainen kun viime kuussa ja silloin tuli ovispäivänä sairaan kovat kivut, mutta nyt keskiviikkona 17.6. kun piti taas olla ovispäivä niin illalla ehkä hieman nipisteli vatsaa, mutta ei pahemmin kipuja.

Tuon hormoonikierukan jälkeen tietty voi myös mennä kierrot ihan sekaisin ja mullahan oli vähän samalla tavalla viime kuukautiset kuin sulla Nyytti eli vuosi n. 3 ja puol päivää kunnolla ja sit ne loppu kuin seinään. [8|]
Se rintojen kipeytyminen voi johtuu pelkästään hormooneistakin valitettavasti.... mulla oli vuosi sitten ihan kierukan aikana monta kuukautta peräkkäin ihan mielettömän kipeet rinnat aina ennen kuukautisia ja jatkui muutama päivä niiden jälkeen.
Lopulta kävin jopa tarkastuksessa ja mammografiassakin niiden takia, mutta tulos oli puhdas ja lääkäri vain totesi että hormoonit jyllää ja on kuulemma tavallista tuossa 30 ikävuoden molemmin puolin!! [:)]
Nyt odottelen mielenkiinnolla mitä tämä kierto tuo tullessaan kun noi oviskivutkin oli minimaaliset!

Toivotaan kunnon plussauutisia sullekin *kittie ja tietty kaikille muillekin kuumeilijoille!

Ihan ensimmäisenä *Mirella*:lle pahoittelut [:(] Tiedän, että suru ja menetys on tuossa tilanteessa valtava. En voi muuta sanoa kun jaksamista ja voimia.

Silmulle taas mielettömän paljon onnea plussasta ja *kittielle viivan vahvistumista [:D] Mukavaa, että myös näitä hyviä uutisia tänne mukaan mahtuu.

Nyytti kirjoittelit rintojen kipeytymisestä ja itsellä on myös sama vaiva. Nykyisin aina kuukautisten aikaan (ja sitä ennenkin) rinnat todella kipeät. Parina kuukautena on sitten jo ehtinytkin hartaasti toivomaan että se raskautumisesta johtuisi, mutta eipä ole tähän mennessä siitä johtunut. Hormoonit saa aikaan kyllä merkillisiä tuntemuksia.

Itsellä on nyt edelleen mieli maassa ja ei tahdo mitään tulla mistään. Taitaa mennä tämä kierto ihan "hukkaan" kun flunssa tuli eikä ole oikeen fiilistä peittojen heilutteluun [&o] Välillä ottaa näköjään koville. Mutta luotan siihen että muutaman päivän levon jälkeen mieli jo taas piristyy.

Jospa sitä nyt lähtisi ruokaa laittamaan niin saisi taas hetkeksi ajatukset jonnekin muualle. Hyvää juhannusta kaikille [;)]

Takaisin