Joko heinämammojen masut alkaa näkymään?

tuli taas käytyä neukussa, ja kaikki oli hyvin :)
lähtöpainosta tullut painoa lisää 1,8kg :D
sykkeet kuulu hyvin ja kaikenlisäks liikkeistäkin tuli korttiin + merkintä :) siellä se potki kovasti doppleria vasten ;) pienen syke oli nyt 145 :)
verenpaine oli nyt 108/58, laskenut joka käynnillä vähän, toivottavasti ei enempää rupea laskemaa !
Kohdun pohjan korkeus tuntui jo, kun neukkutäti sitä kokeili.
Pientä pyöreyttä jo tullut kuulemman :---------)) <3
seuraaa neukku saatiin 8.3 ja tänään lähti kirje VAS:iin josta saan kutsun sinne rakenneultraan, neukkutäti laittoi toivomuksen viikolle 20 :)
njaah, sitten saa np-tulokset vasta joskus parin kolmen viikon päästä, kirjeitse sekin. Sillo vasta saadaan tietää se riskiluvut ja jotai..
mutta kylmä luotan sihen että kaikki siellä masussa on hyin, ku sillo np-ultrassa näytti ainakin olevan sanoi lääkäri :)

että näin, nyt jäädään van oottelee rakenneultra aikaa ja niitä np-ultra lukema tuloksia :)

Ihana kuulla hyviä uutisia [:)] Tulee itsellekkin paljon positiivisempi mieli aina kaikkeen ku lukee siitä miten muutkin ovat niin onnessaan tulevasta perheenjäsenestä! Ja j3nni.. se sun masukuva oli niiiin ihana [:)]!! Itsekkin rohkenen varmaan kohta sellaisen tänne laittamaan ku masuun on alkanut ilmestymään ihan huomattava kumpare.. (ainakin meidän mielestä[:D]) Ja muutkin mammat, kuvia kehiin heti kun siltä tuntuu <3

Heippa kaikille! Meillä on vatsa pömpöttänyt jo muutaman viikkoa, alkoi muistaakseni jo todella aikaisin, joulun aikaan, jolloin pistinkin joulun piikkiin, tuli syötyä kunnolla [:D]
Siskoni huomasin viime viikolla ja kysyikin suoraan olenko raskaana, en ollut ehtinyt vielä kertoa sisaruksilleni.
Itse ostin kanssa ensimmäisen äitiysvaatteen, mammatopin, ja farkkuje käyttö on jäänyt vähemmälle, kun joutuisi avaamaan jo kaksi nappia, kun puristavat :) Nyt siis mennään lähinnä collareilla ja mekoilla/hameilla. Kyllä se vatsa näkyy vaikka kuinka koittaa peitellä [:)] Meillä tosiaan on 14+5 tänään [:)]

Ihana masukka sullakin rodem on jo muodostunut [:)] !!  Laskinko oikein että sun LA ois 31.7 [:D]? Jos niin on ni käy lisäämässä ittes tonne meidän heinämammojen listaan ku en sua sieltä bongannut..

Hellou kaikki odottajat! :) Ja onnea kaikille raskaudestanne!
Vihdoinkin hankin itselleni tunnukset tänne, on jo aikakin..

Masua alkaa näkymään (rv 18+3), LA 5.7.10. Omasta mielestään masua tullut enempikin, mutta muiden kommentit "ei vielä mahaa näy" saa itseni lähes "puolustuskannalle" :D hehheh! Eivät taida muistaa enää miltä näytin lokakuussa 09 ;) Onko muille tullut vastaavia tilanteita, että haluaisi jo mahan näkyvänkin, mutta kommentit ovat olleet päinvastaisia?

Noh, viime neuvolakäynnillä ei ollut lisäpainoa tullut, turvotusta toki on jonkin verran, pääosin iltaisin. Istumatyö ei tosiaankaan ainakaan helpota olotilaa, joten pitäisi vain muistaa liikkua mahdollisimman paljon. Maanantaina neuvolakäynti jossa jo odotan lisäkiloja ainakin sen pari-kolme tulleen. Ensi vkon keskiviikkona olisi sitten rakenneultran vuoro.

Äitiysvaatteita (housuja) en ole vielä ostanut, mutta syytä olisi kohta mennä ostoksille. Tietäisi vain jotain hyviä paikkoja, joissa olisi tarjontaa...olen kai kehno hankkimaan muutenkaan uusia vaatteita, niin tiedän, ettei tämäkään "projekti" tule olemaan itselleni helppoa. Mutta ennemmin tai myöhemmin uudet pökät on saatava.

Esikoista odotellen ja iloisin mielin masua kasvatellen :D

Ihan samat fiilikset, Pumpuli82! Itsestä tuntuu että tuo maha on kasvanut jo ihan jonkin verran, ei toivoakaan mahtua normaalifarkkuihin, enkä ollut ainakaan viime neuvolassa lihonut lähtöpainosta juuri yhtään. Mutta mm. työkaverit (ne jotka tietää) ovat kommentoineet viime päivinä että "eihän sinusta näe vielä mitään".

Mä en oo töissä yleisesti vielä kertonut raskaudestani.. Pari päivää sitten yksi työkaveri tuli aika suoraan töksäyttämään mulle että "Joko sä oot lihonnu, tai oot raskaana"?? Mitä siihen sitte sanomaan ku että voisitko olla asiasta hiljaa että tahdon itse kertoa kun siltä tuntuu! Mutenkin on sellainen olo että muilla on suurempi tarve levitellä asiaa kun itselläni ja se on todella ahdistavaa!
Mulla on kieltämättä tullut pieni kumpare vatsaan.. helposti sen huomaa jos osaa katsoa kun olen muuten niin pienikokoinen!
Tervetuloa mukaan Pumpuli82 [:)]

heissan kaikille masun kasvattajille [:D]
kuinkas täällä ollaan jakseltu?
Meilläpäin voidaan pulleasti ja viikkoja nyt 15+1 [:)]
eilen tuli kirje, ja VAS:n äp. oli kutsu 26.2, eli ilmeisesti silloin minulla r-ultra [:D]
sitä siis odotellaan täällä jo kovasti <3 viikkoja silloin laskelmani mukaan 18+0, toivottavasti pieni näyttäis sukukalleuksiaan nii sais tietää jo kumpi sieltä mahdollisesti on tulossa [;)]
tääl on huomattu että sängyssä makaessa ja kääntyessä masu tuntuu olevan tiellä, tai jokin siellä pistää hiukkasen hanttii ku kääntyilee ja vääntyilee [:D]
pistäkääs mammat kuvia masuistanne <3

Iltaa, arvon äidit :)

Ihana masukuva j3nni!!!  [:)][:)]
Se on hauska miten oman vauvan mukana olo tulee mahan myötä todellisemmaksi. [:D]

Aika monella on erikseen tullut kutsu rakenneultraan, mutta itse "jouduin" soittamaan ja varaamaan ajan. Niin ja siinä varauslapussakin oli virheellinen numero..noh, mutta ilmeisesti tapoja toimia on niin montaa erilaista.
Tänään pitäisi mennä viettämään kaverin 30v juhlia; ostin 2 alkoholitonta siideriä (en ole ennen maistanut, mutta pitää nyt kokeilla) kun ei jaksa enää limppariakaan imeä näisä juhlissa ja vettä saa kotonakin riittämiin . Alkaa ikäluokka olemaan sitä, että näitä 3-kymppisiä saa viettää joka kuukausi. Kohta ei enää jaksa eikä voi mennä, joten vielä menen [;)] Nyt harmittaa, kun ei kaapista löydy mitään kivaa juhlapaitaa, jonka viitsisi laittaa päälle eikä niitä housujakaan..saapi nähdä miten yhdistää mukavuuden ja juhlallisuuden nykyisestä valikoimastani [8|]

j3nni - toi sängyssä makoilu tai kyljelleen kääntyminen tuntuu itsellä ainakin alavatsassa pienenä paineena (ehkä sana mikä parhaiten tuota kuvaa itselläni). Huomaan myös, että yöt nukun jokseenkin "puolittain" eli herään mikäli nukun selälläni. Jostain nimittäin luin, että selällään nukkumistakin on syytä varoa, jottei jokin verisuoni tukkeudu tms. Niin ja vaikkei se ehkä vielä niin voimakas paino olisikaan, ehkä on jo hyvä itsellä harjoitella...mahallaan en ole onneksi koskaan tottunut nukkumaan, kylkiasento - paras asento!

Ei muuta kuin hauskaa ja ihanaa viikonloppua ja nauttikaa mahoistanne  :D

Ihana kuva j3nni =) !! Sulla se masu kasvaa aika huimaa vauhtia.. isompi se on ku mun vaikka oon jo viikolla 17 :O Välillä tulee sellanen pelko että onko siellä ketään ku kattoo muiden kuvia.. [&:] Toivottavasti munki pikkunen rupee pitää vähän eloa etten huolestu liikaa.. Joko te tunnette liikkeitä?

Tässä tännekkin mun masukuva.. Kyllä se on huomattavasti pienempi ku j3nnin joka on mua kumminki pari viikkoa jäljessä :O.. Normaalisti on ultrien ja neuvolan mukaan kasvanut, mutta miksi se ei näy niin paljoa?!? Iltasin näytän siltä että oisin pitkällä, mutta tässä kuva mun aamupäivämasusta.. (tässä siis rv 17)

Mä toivottavasti saan huomen laitettua masukuvaa,nyt kamerast patterit loppu. Masu näkyy muitten mielestä hyvin, mutta ite oon kyllä aikas sokea sen kasvulle[&:]. Ainakin pikkunen potkii jo kovasti[:)]

ihania masukuvia[:)]
täällä ei vielä kunnon potkuja tunneta mut pieniä muljahduksia ym. tunnetaan jo. Toivottavasti ei mee montaa viikkoo ku tuntis jo pienen potkut kunnolla[:D]

Voi dääm, otin kuvia, jotta oisin voinu edes sen yhden laittaa, mutten ole mikään ekspertti kuvan kokojen muuttamisen kanssa..

noh, pitääpi harjoitella ja palata sitten heti miten asiaan [&:][&o]

on se hienoa et masuist on kuvia täällä!!itsellä on maha niinku jalkapallo,mutta kuvia en jaksa millään ottaa..liikkeetki on tuntunut jo melkein parin viikon ajan...ja kunnon potkujakin välis.. nyt siis jo 16+4 (la 24.7) ja vaatekoko on 36 vaihtunut 42,yhdet mammahousut löytyy,kuppikoko on B-st vaihtunut D-ksi..eli kokoa on tullut mukavasti,vaikka paino ei olekkaan hirveesti noussu...selkä vähä kipee ja yöllä vaikeeta nukkua..maha on aikalailla tiellä varsinkin ruoanlaiton aikana...ja ainut asia mitä ajattelen koko päivän on kuuma suihku..se sitten rentouttaa aivan sikana...kaveri kävi joulun jälkeen kyläs ja sanoi,et ootpa sää läski [:D][:D] !!sit yhtäkkiä se hokas,et mähän oon raskaana...puolison vanhemmat eivät tiedä vielä asiasta mitään joten täs sitä mennään löysis huppareis,vaik ei ne hirveest enää auta...viikonloppuna nyt sitten näkee mitä ne meinaa ku näkee mut... :D vähä jänskää mennä taas käymään ku edellisen kerran käytiin siä 3 viikkoa sitten ja siitä se maha on kasvanu vieläkin ihan kamalasti :D:D

hyvää pyöristymistä kaikille :D

Mulla on painoa tullut 3 kiloa koko raskauden aikana, mutta olen kyllä turvonnut vähän joka suuntaan et vanhat housut eivät mahdu jalkaan. Ennen raskautta laihduin 10 kg ja nyt tuntuu et oon paljon isompi ku ennen raskautta [:D]. On mahaa vähän tullut, mutta ei muut taida siihen vielä kiinnittää huomiota siis jos eivät tiedä et oon raskaana.

Minäkään en oikeen enää tiedä onko tässä nyt vauvamasua ollenkaan... :S Alkaa tulla jo ihan epätoivonen fiilis... :(

Mites muuten, onko muilla masunkasvattajilla ilmestyny jo navan alle sitä viivaa? Mikä lie linea negra se onkaan? :D Mulle ei ainakaan oo sitäkään tullu vielä... toisaalta en tiiä koska sen kuuluisi tulla?

Takaisin