Jatkuva etova ja huono-olo

Lohduttavaa lukea muidenkin tuntemuksista! Jatketaanpa tätä ihanuuden ylistämistä ;) Oon viikolla 9, pahoinvointia on jatkunut kolmisen viikkoa ja vaikka välillä on parempia päiviä, niin silti tuntuu, että olo koko ajan vain huononee. Lämpimistä aterioista on tullut vihollisiani. En varmaan koskaan enää pysty syömään lohipastaa, se oli ensimmäinen ateria jonka kesken yökötys hyökkäsi, ja ajatuskin puistattaa. Herään aamulla kuolemanväsyneenä, syön aamupalan (jotain hajutonta ja mautonta, esim. Weetabixejä ja paljon maitoa) ja arvuuttelen pysyykö se sisällä. Yksi aamu söin kiireessä vain pari luumua ja oksensin parkkipaikalle... Töissä napostelen 1-2 tunnin välein voileipäkeksejä, hedelmiä, mehukeittoja tms. Siltikin pyörryttävä olo saattaa yllättää ja jalat täristen äkkiä jääkaapille. Lounaalla yritän syödä hieman lämmintä keittoa tai muuta ruokaa, koska "kunnon aterian" jälkeen olo kohenee vähäksi aikaa. Suklaata voisin syödä koko ajan, en ole siis päässyt laihtumaan... Kotona en saa enää mitään aikaan arki-iltaisin, menen melkein suoraan päikkäreille. Viikonloput ovat pelastukseni, kun saa levätä kunnolla niin välissä jaksaa tehdä kotihommiakin.

Haluaisin toisenkin lapsen, mutta en kyllä haluaisi kokea tätä alkuraskautta uudestaan! Ehkä tässä kuitenkin aika kultaa muistot, kun saa käärön syliinsä niin synnytyskivut ja pahoinvoinnit ja muut pikkujutut unohtuu :)

 
Mulla nyt menossa rv 15 ja mun pahoinvointi tuntuu pahenevan päivä päivältä. Alussa se oli lähinnä aamupainotteista, mut nyt etoo 24h - jopa yöllä kun herään vessaan.

Neuvolassa käskettiin vetelemään korppuja tai näkkäreitä, mut niitä on niin ikävä oksentaa ;)

Ennen auttoi kun söi jotain pientä esim. hedelmän/mehukeittoa/leivän nyt on ihan sama vaikka just olis syönyt niin taas alkaa etomaan. Kahvia en enää siedä yhtään, jopa pelkkä haju saa mut ihan sairaaksi, mieluiten kieltäisin kaikilta lähellä olevilta kahvin litkimisen ja keittämisen.

Välillä olo jää etomisen asteelle ja sitten on päiviä, jolloin pystyn tunnin lenkillä oksentamaan 7 kertaa. Suurin osa ruoasta pysyy kuitenkin sisällä, lähinnä olo on hirvee...

Pahimmat on duuniruokailut, ensin tekee mieli jotain ruokaa ja sit kun saan sen suuhuni niin sit tuleekin yökkimisrefleksi ja sit joutuu nielee oksuja ruoan mukana. Et sitä päivää odotellessa ku herää ilman tätä "kestodarraa" ;)

 
Takaisin
Top